/spanien/barcelona/forum/8079.aspx/spanien/barcelona/forum/8079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2013-05-28 15:40
Vampíro Jag påstod inte att Titos sätt var rätt eller bra men tyvärr tror jag att det är så. Han ser dessa spelare som etablerade först vid 24-25 års ålder. Ungefär som det en gång var med Iniesta och Xavi. Jag håller med om att Tito är fel ute, han är lite för feg. Jag tror att han månar för mycket om spelarna, rädd för att bränna ut dom om de ges för stort ansvar. Dessa spelare måste ges chansen i allt större utsträckning redan nu annars så stannar de i utvecklingen när de får så lite speltid. Kanske är det Bojan-syndromet som spökar? Fick chansen för tidigt och resten vet vi hur det blev där. Fast det är ju sämre att låsa in dessa talanger inom klubbens portar. Istället hade det varit bättre att låna ut dom till andra klubbar i Primeran så att de härdas och skaffar sig erfarenhet.
Barcelona Vampíro
2013-05-28 15:35
@Diar Shekha Tycker du ett B-betonat Málaga i CdR är en toppmatch? Poängen är att Tito bänkar Thiago, Tello och resten så fort det drar ihop sig oavsett hur de presterar. Det är min känsla iaf, hoppas det ändras nästa säsong.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2013-05-28 15:27
Tito har vairt ur usel som tränare, han har valt, Song Adriano Busquet framför Batra i mittbacks positionen, där är min fråga, vafan ska han göra i truppen då?
Barcelona Vampíro
2013-05-28 15:23
@Rambla~

Om det nu är så som du säger så har Tito ett väldigt udda sätt att visa sitt förtroende för de, dvs nästan göra allt för att de inte ska få speltid i tuffa matcher. Visserligen har både Bartra och Montoya fått spela några toppmatcher men vi båda vet att det endast är pga att det vart absolut sista utvägen.

Jag hade kunnat förstå det resonemanget om det hade handlat om ett gäng tonåringar men faktum är att dessa spelare nu är 22-23 år och då är det annorlunda. Man ska få spela mer än en match/månad i mitt tycke, än en gång speciellt när de andra knappast rosar marknaden.
Barcelona Rambla~
2013-05-28 15:08
Vampiro

Jag kan hålla med om att Tito kunnat ge honom mer speltid men jag tror inte det beror på att Tito inte tror på Thiago för framtiden i Barcelona. Tvärtom skulle jag gissa.

Det samma gäller Bartra. Trots att han knappt fått någon speltid så verkar Tito ändå räkna med honom för framtiden. Bartra erbjuds nytt fyraårs-kontrakt. Jag tror att Tito ser mer långsiktlig när det gäller våra ungdomar än vad tex vi fans gör. Han verkar haväldigt stort tålamod Tito, jag tror han ser några säsonger fram i tiden när det gäller spelare som Montoya, Bartra, Deluolfeu osv. Problemet är väl att spelarna själva kanske inte har lika stort tålamod och vill vänta så länge. Vi fans tappar ju tålamodet direkt när inte någon av ungdomarna får spela. :D
Barcelona Diar Shekha
2013-05-28 15:07
Vampiro Thiago startade tex bortamatchen mot Real när vi torska med 2-1 och han fick tex spela flera matcher mot Malaga i vintras. Han har har säkert lirat flera toppmatcher till.. --- Thiago är 22 år och han har fått spela mer än 30 matcher med ett lag som slåss om alla titlar. Och han var borta i två månader i höstas. Hur många 22 åringar får spela 30+ matcher som reserv i ett topplag? Och ärligt talat så har han verkligen inte varit wow för han har blandat och gett. Vem minns inte hans galna pass mot Malaga som kostade oss avancemanget nästan i vintras? Vart har han tänkt och få spela mer egentligen? Manchester United har redan unga stjärnor som Jones och Cleverly på hans position. Manchester City, Tja de har ju fan nästan 30 spelare. En 22 åring ska inte behöva ställa krav till klubben när han har fått spela minst 30 matcher. Jag minns Iniesta, han blev ordinarie när han var 23/24 år och han gnällde aldrig. Thiago kommer förstöra sin karriär om han lämnar för ett annat lag. Även om han får spela i ett annat lag så kommer han endå inte komma med till VM. Spelare som Mata,Cazorla som dominerar i sina klubbar sitter på bänken i landslaget.. Han borde ha valt Brasilien från början.. Jag älskar Thiago och jag vill att han ska ersätta Xavi i framtiden men ska han "grina" så är det upp till honom. Det är bara han som förlorar på det.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-28 15:04
Att Thiago förtjänar mer speltid i matcherna är en självklarhet. Tito skulle ha kunnat inkludera honom i startelvan mycket mer än han har gjort eller bytt in honom då Xavi har underpresterat. Att man dessutom inte skött hans kontrakt på ett bättre sätt med utköpsklausulen är bara förjävligt.

Det Thiago bör göra är att fråga Tito hur hans framtida planer ser ut för honom. Sedan är det upp till honom om han väljer att gå eller ej. Själv tycker jag att han bör ha mer tålamod såsom Iniesta hade. Om han älskar klubben lika mycket så kommer han att ha tålamod. Om han nu väljer att dra så kommer vi förlora en riktig talang med en ljus framtid, men det är dock han som kommer förlora på det mer.
Barcelona Alvés - Por Que?
2013-05-28 14:56
Thiago har all rätt att känna att han inte fått spela tillräckligt då han som alla spelare vill spela jämt, men tyvärr så fungerar det inte så på denna nivån.. Jag lovar er om han stannar och har tålamod som Xavi, Iniesta så kommer han definitivt vinna massa titlar med denna klubb i framtiden.
Barcelona Vampíro
2013-05-28 14:50
@Rambla~:

Han missade visserligen ca två månader i inledningen men jag tycker han trots det ska ha fått fler chanser. Speciellt med tanke på att ligan i stort sett vart avgjord sen i november. 

Sen tycker jag snarare problemet är när chanserna kommer, eller rättare sagt inte kommer. Hur många toppmatcher har t.ex. Tello och Thiago spelat i år? Det trots att "startspelarna" misslyckats gång på gång under hela säsongen. Det är ju egentligen samma spelare som fått lira fast än de inte levererar, det är något som oroar mig.
Barcelona Rambla~
2013-05-28 14:46
Barca fick 30m för Yaya. Av dessa gick 6m till hans agent tack vare någon överenskomelse. Alltså blev summan till slut 24m till Barca.
Barcelona Rambla~
2013-05-28 14:44
Thiago vill till VM i Brasilien och därför anser han att han behöver mer speltid. Då är man bara blåst om man lämnar för klubbar som United, City eller Chelsea. Där lär det bli ännu svårare att komma upp i 60% speltid. De har större trupper, tuffare schema med alla deras cuper så de roterar spelare mer än i andra ligor. Vill han bli uppmärksammad mer och ha mer speltid ska han ju göra en Isco. Alltså spela i en klubb som är just under toppskitet i ligan. Då kommer han att få spela alla matcher.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-28 14:43
@barcastuff: Centre back Marc Bartra (21) has confirmed Barcelona offered him a 4-year renewal. Decision on staying or leaving after Euro U21. [rac md] Barcelonito / Lucho Enrique Fick vi inte ungefär €30-35 miljoner för Toure? Man kan ju iallafall hoppas på att Rosell lurar Monaco och tar €15-20 för Valdes.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-05-28 14:41
Tycker inte heller Thiago fått så lite speltid men är orolig ändå. Hans senaste uttalande kan tyda på att något är på gång.. Men samtidigt som jag orolig tycker jag han vore rätt korkad om han lämnar . En klen tröst isåfall
Barcelona Rambla~
2013-05-28 14:36
Thiago har faktiskt varit skadad i flera månader sammanlagt denna säsong. Så jag förstår inte gnället om att Tito inte låter honom spela. Har man varit skadad så mycket under en säsong tar det också tid att komma tillbaka till full f ysisk status.
Barcelona Vampíro
2013-05-28 14:25
Nu med facit i hand kan man konstatera att Fábregas ankomst faktiskt har stått i vägen för Thiagos utveckling. Har aldrig gillat tanken med att inte värva spelare bara för att man har en talang i laget men i det här fallet så har det visat sig att Thiago faktiskt är en bättre spelare för Barcelona, han bidrar med mycket mer på mittfältet än Fábregas och har gjort det ett bra tag.

Men så länge Tito sitter där så kommer han att favorisera spelare med högre status och gamla meriter istället för de som faktiskt levererar.
Barcelona Hetfield
2013-05-28 14:03
Det är korkat och orimligt av en 22 åring att förvänta sig att han ska ta en startplats i Barcelonas mittfält. Det är den svåraste positionen i Barcelona.

Problemet är snarare att spelarna har blivit bortskämda. Klubbkärlek börjar försvinna och istället ersätts det med folk som använder media och subtila hot som deras sätt att garantera speltid och pengar. Om Thiago har kärlek för klubben så dementerar han det direkt och säger att han ska kämpa om en startplats. Jag ser inte Thiago som en fundamental nyckel, han kan ersättas rakt av med Gundogan eller Isco utan att någon skulle märka av det nämnvärt. Jag vill att Thiago ska stanna kvar, men om han och hans idiot till pappa Mazinho ska hålla på såhär varje gång Thiago blir bänkad så kan han dra. Innan någon börjar klaga så är allt det här hypotetiskt.
Barcelona Barca 666
2013-05-28 14:02
@ petersays

Visst killen behöver ha speltid men kolla just på Xavi och Iniesta karrieärer.

de slogs med några stora namn och var aldrig givna från början. De väntade på sin chanser och de kom till slut.

Vår klubb litar alltid på våra produkter och Thiago kommer få mer chanser....Jag misstänker Thiago kommer vara ordinarie omkring 25 års åldren...2-3 säsonger till med Xavi & Iniesta så får han erfarenher och har tillräckligt med speltid under bältet för att lyckas full ut o dominar i 7-8 år minst.

Tror Thiago är smart nog att förstå detta. Var skall han ta vägen annars??

Milan: visst får speltid men kommer inte slåss om titlar närmaste åren de behöver total renovering som jag ser det. Tottenham vore alternativ men även där kommer det dröja innan de slåss på riktig om titlar (får de ens behålla sina stjärnor som Bale??)...ManU är den enda alternativen men ny tränare o osäker framitd just nu...inte så lätt att ersätt Sir Alex!

Vill ManU ha Cesc eller Thiago & vår ledning är dum nog att släppa någon av dessa då ska kräva...typ 10 miljoner plus Rooney (som är endast 27 år) i utbyte....Hoppas bara inte den där Zubi Muzi som sitter & förhandlar :-)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-28 13:54
Porto har alltså sålt Falcao och Hulk för mer än €80M tillsammans och nu Moutinho och Rodriguez för €70M. Inga dåliga summor de får till, vi fick 25 för Yaya. Porto med deras scouting och de pengarna att laborera med kan bli riktigt farliga.

Raiola är bara barnet jämfört med Mendes!
Barcelona petersays
2013-05-28 13:53
"Det är ju skitsnack att Tito inte vill ha Thiago i laget. Allt har sin tid, det finns ingen 22 åring i världen som hade tagit en startplats i Barcelonas mittfält." På sätt och vis är detta ju ett lyxproblem: Akademin levererar just nu många fler kompetenta mittfältare jämfört med anfallare och backar (målvakter ska vi inte ens prata om), och vi har bara tre positioner att sätta dom på. Tre positioner som Busquets, Xavi och Iniesta nu prenumererar på.
Barcelona petersays
2013-05-28 13:50
@Hetfield:

Fast bara 20 av dem från start - värt att poängtera, resten är kassa inhopp med bara ett fåtal minuter kvar. 20 matcher i ALLA turneringar för en spelare som sägs vara det största löftet på mycket länge. 20 matcher från start för en 22-åring som behöver spela otroligt regelbundet för att utvecklas om han ska bli nästa Deco/Xavi/Iniesta. Jag tycker det är på tok för lite - särskilt med tanke på att såväl Xavi som Cesc inte varit i toppform. Killen vill spela, blir han lovad mer speltid i en annan storklubb som är villiga att göra honom till en nyckelspelare i laget har jag ALL förståelse i världen för om han vill dra.
Barcelona Barca 666
2013-05-28 13:47
Hetfield

Tror absolut inte att Thiago lämnar....han dementerade väl detta för några veckor sedan.

Killen vet att han har sin framtid hos oss samt så gick Xavi ut & sa att: Thiago is bound to succeeed in Barca he just have to wait for his chances...Med dessa ord samt att killen lirar i en av världens bästa lag så finns inte mkt som talar för att han skall lämna

Dessutom kommerin te Xavi kunna spela för alltid :-(

Hoppas verkligen att även Cesc stannar...tror mkt på att han kan blomma ut i Barca...han behöver bara ha lite mer tid och få spela i rätt position...killen få rju köra olika positioner hela tiden!

Cesc - tar över efter Don Andres & Thiago efter Xavi = hoppas verkligen på detta :-)
Barcelona Deulofeu
2013-05-28 13:44
Gio Style

Håller med dig om att Deulofeu måste värdera många situationer bättre och ibland släppa bollen lite enklare men samtidigt finns det ingen spelare som skapar så mycket och kommer runt sin gubbe i laget.Han är unik men alla i laget kan inte spela på chans...Hur lätt är det att imponera när man gjort ett ligaframträdande och inte ens de bästa spelarna är på planen?

Ett kort inhopp i champions med b-laget han är ju 19 bast och har inte ens gjort 5 ligamatcher.
Barcelona Barca 666
2013-05-28 13:43
Tjena Grabbar,

Härligt med Neymar klar!

Nu hoppas jag på 1-2 mittbackar beroende vem/vilka vi köper: Får vi en av dessa 3 T Silva / Hummels / Kompany då räcker det med en

Annars skulle möjligtvis: Vermaleen / D Luiz & sedan Marquinohs vara bra = dessa 3 lär kosta mindre än herrarna ovanför men då behöver vi nog 2.

Anfallet första upp ställning ser bra ut: Alexis / Messi / Neymar men bakom dessa tyckerjag d e för tunt vi har bara Pedro & Tello (Villa försvinner & Deou blir nog utlånad) - Det sägs att Rooney kan komma lämna för omkring 25 miljoer och jag hoppas att vi får honom då hade vi haft en riktig grym anfall (min dröm) men någon annan funkar också...Vi måste tänka på att vi vill slåss om 3 turneringar då räcker det inte med 5 spelare på 3 positioner helst 2 per position dvs 6 anfallare behöver vi ha - har läst att Barca kan vara intresserad av en anfallre till beroende vad som finns i marknaden så nåt bör vi klara av....är väldig intresserade av att se vad Neymar kostade betalade vi 28 miljoner & lite mer i bonusar beroende på vad han presterar så är d väldig bra deal...då har vi en bra summa kvar för shoppa runt med :-)

Mittfältet om ingen lämnar är perfekt: defensivt (Song / Busi / Masken kan spela där) Offensiv: tar för givet Cesc & Thiago stannar sedan finna Don Andres & Xavi :-)

Målvakt: Valdes verkar lämna för 10 miljoner till Monacojag säger ta in Ter Stegen för 10 miljoner o ge honom lägre lön än Valdes......FYI QPR har meddelat Julio Cesar att hitta ny klubb så om vi inte får Ter Stegen kan han bli en billig o bra kort sikt lösning på vår målvakt problem :-)
Barcelona Hetfield
2013-05-28 13:42
Det är ju skitsnack att Tito inte vill ha Thiago i laget. Allt har sin tid, det finns ingen 22 åring i världen som hade tagit en startplats i Barcelonas mittfält.

Usch. Jag tål inte sånt från ungdomarna i Barcelona. Bortskämda och arroganta människor som tror att allt ska serveras på silverfat. Thiago har fått spela i 33 matcher den här säsongen, räkna med att han var skadad under hösten, vad mer kan en 22 åring begära av Barcelona?
Barcelona petersays
2013-05-28 13:38
"Varför inte bara dementera? Thiago är en av de sista som ska lämna laget."

Han kanske avvaktar vad som händer på tränarpositionen. Tito verkar ju inte satsa på honom så fortsätter Tito kan han lika gärna lämna.
Barcelona Deulofeu
2013-05-28 13:36
Att han inte dementerar betyder att det ligger något i det tyvärr.

Tycker ändå det är lite lustigt han har haft två skador och inte fått ordning på sin egen form i år.

Han borde definitivt ge det ett år till han blir ju bättre samtidigt som Xavi tappar snart är platsen hans eller Fabregas varför ge upp utan strid? Det är så otroligt många matcher att alla får spela.
Barcelona petersays
2013-05-28 13:35
" David Luiz vill jag verkligen inte se hos oss, inte nog med att han är överskattad, han är dessutom ett riktigt svin. " Du har fel på alla punkter. Han är en grym spelare med lika grym personlighet. I Benfica var har ständigt närvarande som både mittback och vänsterback. I Chelsea har han framförallt imponerat som defensiv mitt. Läs gärna Nivas krönika om honom i länktips. Du får gärna motivera vad som gör honom till "ett riktigt svin". Och dra inte upp den där incidenten när han skrattade.
Barcelona Vampíro
2013-05-28 13:28
@barcastuff: Thiago: "Exit rumours? After the U21 European championships, we will see how things stand."

Varför inte bara dementera? Thiago är en av de sista som ska lämna laget.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-05-28 13:09
Canaletes/

Har även ryktats om att det kan bli Real Sociedad om baskerna lyckas knipa den sista Champions League platsen, vilket jag hoppas på att de gör. Sista omgången kommer bli en nagelbitare.
Barcelona Canaletes
2013-05-28 12:47
Det sades i spansk radio att Deulofeu skulle lånas ut nästa säsong. Om det nu stämmer så blir det troligen 1 lag i Primera så vi får då hoppas att Girona kliver upp. Nära Barcelona och perfekt enligt mig.
Annons: