/spanien/barcelona/forum/8078.aspx/spanien/barcelona/forum/8078.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2012-12-16 23:40
FC Barcelona en Mi Corazón

Jag inväntar också ivrigt svaret på vad som gör Messi till en diva...
Barcelona Capitan Puyi
2012-12-16 23:38
R10 Gaucho

Läste de där med en tung brittisk dialekt och det lät ännu bättre.
Barcelona LeoMessi
2012-12-16 23:37
Finns Highlights med Hudson eller?:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-16 23:37
Detta var fanimej en av de bästa matcherna jag sett på länge. Två fantastiska lag, som båda bjöd upp till spel. Atletico gjorde en bra match och man genomförde sin matchplan väl - ändå vinner vi med 4-1! Det säger en del om vår match... grym inställning, mängder av högklassiga prestationer - ifrån båda lagen, skall tilläggas.

Hade aldrig kunnat tro att denna matchen skulle bli en sådan seriefinal när spelschemat spikades i somras. Och att Real precis innan såg till att innebörden av en seger blev ännu mer betydelsefull, satte ju bara extra krydda på tillställningen.... det var som bäddat för en högklassig fotbollsmatch mellan ligans två bästa lag i år. Utan massa onödigt hat - och man fick precis vad man hade hoppats på. Dessutom ett lyckligt slut.

Godnatt och sov gott :)
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-16 23:35
Ett urklipp av en kommentar på aftonbladet! Rekomenderar er att läsa allt! GULDORD!

Rob Palmer och Gerry Armstrong sa en del rätt sköna saker om Messi ikväll.
"The people who claim that he needs to win a world cup are the people who simply cannot see or comprehend the absolute genius that is Leo Messi. What he does consistently at such a high level is simply unheard of, especially at such a low age. Today he was almost invisible for 90 minutes and still managed to score twice, two chances, two goals, how many players can you say that about? Oh no no, not many at all. Its gotten to the point where even Cristiano Ronaldo was forced to say "What do you want me to say? Yeah, he is good". His most fierce critics and haters of Barcelona or himself have simply had to stand up and applaud. People say, well what about Maradona, Pele and the likes, this is a guy who even when he is playing as poorly as he did today, rough touch, not as fluent as we are accustomed too and he still helped out the defense like crazy, still managed to score two goals, and can you really say he needs Xavi or Iniesta to assist him on the second? And this is A STAR ATTACKER we are talking about, if you ever actually saw Pele, Maradona and the likes on a consistent basis, you would know that they did not do half the things that Messi does off the ball, nor play at such an extremely high LOWEST level, nor playing as consistently as Messi ALREADY DOES, and again he is still very young, 25. There simply is no comparison, he is the absolute best."
ragnarök
2012-12-16 23:34
fel
Barcelona Eto'09
2012-12-16 23:34
Tjenare culés!
I länktips finns det en bra Fb sida som hållet alla barcelona fans uppdaterade om alla sorters nyheter kring klubben. Hade betytt mycket om ni skulle gilla och dela sidan. Tack i förhand!
Barcelona Baronen
2012-12-16 23:32
Av någon anledning sitter man ändå, varenda söndagskväll och lider sig igenom Fotbollskanalen Europa.
Det är så skrämmande oprofessionellt.
Johanna Garå förstör hela La Ligas rykte.
Barcelona Siempre Barça
OT: imorgon så släpps biljetter till Sverige vs Argentina på Ticnet.se kl 9. ni som ska på matchen så passa på och köp:)
Barcelona Canaletes
@AndreD:

Dude jag va ironisk
Barcelona Gonzalez_Barca
2012-12-16 23:30
Rambla~ el chico dorado

Alla har fått för sig att Alexis är en stor målskytt och förväntar sig att han ska göra 15 mål+ i ligan. Men så är det inte och så har det aldrig varit. Jag kan dock inte säga att jag är nöjd med hans spel tidigare under säsongen och jag hade större förväntningar på honom, men jag har ändå sett hans slit och "osynliga" spel han tillför till vårt lag, något Tito och Pep också sett då han får chansen hela tiden.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-12-16 23:29
Vems bild är det i headern här på vår sida lol?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-16 23:27
Jag fattar heller inte hur Alexis kan kritiseras efter kvällens insats. Både han och Pedro slet som djur så länge de var på planen där Pedro fick minst uträttat framåt. Deras inställning och jobb kan dock ej ifrågasättas enligt mig.
Barcelona Villa#7
2012-12-16 23:27
En jävligt kall natt i Madrid, mellan -9 och -13 grader beroende vilken del av staden man bor i :)
Barcelona AndreD
2012-12-16 23:23
Canaletes

Hur i helvete kan man älska FK Europa? Världens sämsta fotbollsprogram utan konkurrens.
Barcelona Nesto
2012-12-16 23:23
FC Barcelona en Mi Corazón

Håller med dig att han fått väldigt dåligt med speltid och baserat på hans inhopp borde få spela betydligt mer.
Men fortfarande, hur har han behandlas dåligt sedan sin första dag i klubben?
Vad gör Messi till en diva? Han hade en ordväxling med sin lagkamrat under en match och vifta med högerhanden samtidigt. Händer i alla divisioner i samtliga lag.
ragnarök
2012-12-16 23:22
DM1982

Jo, han gör väl en duglig match om man jämför med de senaste innan denna match och han når godkänt. Men jag är inte helt nöjd med honom just nu. Han är alldeles för tam i närkamper och är fortsatt kall framför mål.

grande jw

Pedro är trots allt ytteranfallare så det är inte så konstigt att man förväntar sig att han levererar fler mål. Lite oroande att Messi gör så många av lagets mål. Men visst, han gör som sagt ett fint defensivt jobb.
Barcelona grande jw
2012-12-16 23:20
Om nu Tito favoriserar Pedro och Alexis framför Villa så är det bara att acceptera det. Jag älskar också Villa men man kan inte det minsta kritisera Tito och hans val efter den här säsongsinledningen. Det är den BÄSTA NÅGONSIN I BARCAS HISTORIA.

Hur ska man kunna kritisera? Och sluta med snacket "Buhuu Pedro har inte gjort mål på jättelänge". Det är exakt samma sak med Iniesta. Han är inte världens poängspelare men inte fan klagar väl folk på honom? Ser ni grovjobbet Pedro gör i defensiven eller jobbet han gör utan boll? Det är OTROLIGT mycket viktigare än att vara den som hamnar i målprotokollet.

Pedro är en fantastisk lagspelare som gör vårt lag till ett kollektiv.
Barcelona tarrak
2012-12-16 23:17
Jaså, Puertan fick stänga ner. Tur att det inte hade något att göra med resultaten. Det var ju bara slumpen att man stängde minuterna efter att Busquets gjorde mål och Madrid kryssade...
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-16 23:16
note: camp nou singing "we do love you, mourinho, please stay" #fcblive
KLOCKREN! Visca el Barca!
Barcelona den närkingska älgen
2012-12-16 23:15
Busquets agerande vid 2-1 visar verkligen hur begåvad han är som fotbollsspelare. 99/100 defensiva mittfältare hade i samma läge skjutit så hårt som möjligt istället för att, likt Busquets, ta emot bollen och vänta in rätt läge.

Såg precis att Real Madrid har Malaga borta i nästa match. Det är ingen match att ställa in skorna i.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2012-12-16 23:13
B-Guden

Jag skrev aldrig likt Ronaldo, jag skrev att han har börjat med diva fasoner och att många tycker att BARA Ronaldo har det.

Jag skrev aldrig att han var på ronaldos nivå i diva fasoner
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-16 23:12
With 46 points from 48 possible, Barcelona have the best Liga start in history after the first 16 games in the Spanish league #fcblive
Barcelona NoGo™
2012-12-16 23:12
@El capitano[Culee:

Silverräven till vänster! Grande Sylvinho!

Ahh du skrev det såg jag nu :P
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-16 23:11
Det som är skrämmande är att det finns mer att få ut av det här laget. Tänk er själva när det även klickar för Pedro, Alexis och Villa? Mamma mia!
Jeffson
2012-12-16 23:10
#barcastuff
Messi has this season scored more Liga goals (25) than Real Madrid forwards Ronaldo (14), Higuain (7) and Benzema (3) together
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2012-12-16 23:10
Nesto

Hur han behandlas dålig? hmm få se

Sanchez har varit kallare än Sveriges vinter ändå får han chans på chans på chans på chans, Pedro ska vi inte tala om snubben har inte gjort mål sedan augusti.

Det spelar ingen roll vad Villa gör han kommer inte få en chans. Med chans menar jag 2-3 matcher spela minst 75 min. Han avgjorde mot Sevilla, Han nätade mot Rayo, Han gjorde 2 mål mot Alaves. Men det räcker inte för vilanova.

Så hur behandlas han illa? tja man ser en klar favorisering av vilanova
gentemot Pedro & sanchez
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2012-12-16 23:09
Sylvinho,Keita och Deco på plats under matchen!!
Barcelona DM1982
2012-12-16 23:09
@ragnarök:

Icke godkänt av Alexis? Ärligt?

Killen var överallt och oroade, spelade fram Messi till ett mål och kämpade mest av alla (tillsammans med Puyol).

Killen får klart godkänt, mer än det.
Barcelona Andresito
2012-12-16 23:08
@ CARLES PUYOL - 1899:

Busquets också
Annons: