/spanien/barcelona/forum/8077.aspx/spanien/barcelona/forum/8077.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-17 17:15

Skönt att Sverige-Argentina biljetterna är bokade nu :)

Kommer sitta på läktare 1 och nästan vid spelaringången, 750 kr kostade det.

Lite dyrt med tanke på att det är träningslandskamp.
Barcelona Gabriel
2012-12-17 17:08
Missförstå mig inte, jag har inte kritiserat laguttagningarna. Vad jag däremot inte förstår är varför Villa får så lite speltid. Han kommer in när det är 15 minuter kvar i matcherna. Det känns inte rätt. Och sen håller jag verkligen inte med om att han inte har spelat bra när han fått spela, han har spelat bättre än både Alexis och Pedro, det är mer klass på det han gör och anfallsspelet har ökat en dimension.

Men det är väl bara jag som sett det då. Men nej, jag klagar inte på att han inte fått starta, utan mer på att han fått för lite speltid. Framför allt med tanke på hur dåliga Alexis och, framför allt, Pedro varit.
Barcelona Barclasico
2012-12-17 17:04
hej, kan ngn här hitta videon om gårdagens match när barcas fan sjunger om mourinho? :)
Barcelona B-Guden
2012-12-17 17:04
@Hetfield:

Vi är Barca och inte Milan vi kommer inte sälja nån spelare för att få in pengar, vi kommer sälja en spelare när han inte är tillräckligt bra för laget längre.
Barcelona Cedqvist
2012-12-17 17:03
Sälja Alves? Är ni felinställda eller?
Killen har haft en skadedrabbad höst, trots det har han spelat en del och gjort som vanligt bra ifrån sig. Tänk er om han då inte varit skadad?
Bortskämt att tro att man kan sälja spelare så snabbt... vi är inget jävla Machester City...
Barcelona Vampíro
2012-12-17 16:28
Tito-varianten part III. I mitt tycke det snyggaste av de alla. Gubbens min efteråt gör det ännu vackrare, priceless.
Barcelona Hyder
2012-12-17 16:28
S91

Man tackar, man tackar. Det var ett bra tag sedan jag skrev här inne. Läser dock varje dag :-)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-12-17 16:22
A - TotsUnitsFemForca.com

Jag sade aldrig att jag inte ville att messi skulle stå över en sådan match (vilket jag tycker) syftade mer på din anledning.
Barcelona S91
2012-12-17 16:19
Kul Robin att du skriver i forumet, du bidrar verkligen med fina kommentarer. Hoppas vi får se fler kommentarer från dig i framtiden :)
Barcelona Eto'09
2012-12-17 15:58
Barcelona Hyder
2012-12-17 15:42
Om vi nu har vunnit 15 av 16 ligamatcher samtidigt som Pedro och Alexis inte har varit i någon toppform, kan man då leka med tanken hur det hade sett ut om dem levererade på den allra högsta nivån? Det finns inte i min värld.

Kan också tänka mig att sälja Alves i sommar. Han är en utav mina absoluta favoriter men man måste tänka både ekonomiskt och logiskt här. Fortsätter han att dippa ser jag inga skäl till att Montoya inte skulle kunna ta över brassen. Sedan har vi ju en Adriano i makalös form även om man inte ska lita på att han kan hålla sig skadefri i mer än en månad i sträck.

Jag gillar annars Titos stil och spelplanen som han vill applicera i dagens lag. Det är extra skönt att Cesc har hittat sin plats som mittfältare eftersom att det är där han kommer att spendera majoriteten av sin karriär hos oss. Thiago känns lika spännande som vanligt och är en spelare som jag utan tvekan skulle kunna lita på när det vankas stormatcher. Det är alltid ett gott tecken.

Behöver inte ens nämna hur bra Alba är. Piqué har prickat rätt igen och spelar med en pondus som man bara fick se en handfull gånger förra säsongen. Våra massiva försvarsproblem är som bortblåsta och om Tito tidigare fick kritik ska han hyllas nu för att ha styrt upp skutan.

En annan rolig sak är att hörnorna känns farligare nu än tidigare. Om det inte blir mål direkt så skapas lägen i de direkta efterspelen som leder till mål. Precis som mot Atletico och Atheltic.

Tito var ju den som ansvarade för de fasta situationerna även under Pep och den berömda Puyol-nicken på Santiago var en genialiskt variant orkestrerad av just Mister. Samma variant gjorde att el Capitano också kunde avgöra med ett nickmål mot Tyskland i VM. Xavi hittar rätt med hörnan, Piqué screenar bort och Puyol gör mål. Gåshud.
Barcelona LeoMessi
2012-12-17 15:41
Kommer det en rapport om matchen igår?:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2012-12-17 15:27
Man ska inte tycka synd allt för mycket om varken den ena spelare eller den andra, tycker jag, så länge situationerna som uppstår är normala och rimliga. Villa är inte precis mobbad eller så. Han sitter på bänken mycket eftersom tränaren anser att andra tillför laget mer.
Fotboll är en konkurrens sport.
Det enda sättet för Villa att få tillbaka sin startplats är genom att visa anamma och glöd och prestationer när han får sina chanser. Han visar tyvärr en "ge-upp" inställning (ja, lite så) istället av tvärtom.
Villa bör också ha en känsla av vad tränaren vill och föredrar. Ser han att Tito vill ha slitvargar på kanterna så ska han göra det för att övertyga honom.

Och det går inte heller att flytta på Messi så att villa ska hamna i favorit positionen. Messi är ju bäst i världen där han är nu. De andra bör anpassa sig till honom och inte tvärtom.

Jag vill nämna vad t ex Etoó gjorde för att övertyga Pep. Han var grym just den här säsongen, även om det inte hjälpte till slut och han flyttade. Men jag menar inställningen med att få övertyga tränaren. Också stora cracks behöver ibland övertyga sina tränare. Det går inte och bara leva på sitt namn.

På tal om Arg-Sve - det finns säkert en paragraf i kontraktet som lovar mer pengar till det argentinska landslaget om Messi får sina obligatoriska 60 min. Jag kommer ihåg när han var skadad när Arg skulle spela i Tyskland. Argentinska förbundet förlorade x antal miljoner för det.
Och personligt så vill jag att han ska spela - jag tar ena grabben med mig till matchen :-)
Barcelona den närkingska älgen
2012-12-17 15:10
Hetfield

Bra där! Förde fram samma åsikt i somras men då blev det ett jävla liv här inne. Tycker att han inte har levererat på sin högstanivå sedan slutet av säsongen 2010/2011. Precis som du säger är det nog nu eller aldrig om man ska få några som helst pengar för honom.
Barcelona mirzaculé
2012-12-17 15:10
Kommer börja gråta den dagen Alves säljs. (hoppas de inte behöver ske) Han verkar vara en skön brasse som gillar att skoja, och bra kompis med Leo. Minns när Messi och Alves terroriserade alla på Camp Nous högerkant innan Messi flyttade in till mitten. Glory days..
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-17 14:55
Det gör fan ont för han är en sådan skön karaktär Alves, men jag är nog beredd att hålla med om att det kan vara värt att sälja av Alves nu. Ja, såvida han inte hittar tillbaka till monsterformen under våren.
Barcelona Hetfield
2012-12-17 14:51
Jag sticker ut hakan och skriver att det är dags att dra in pengar på Alves. Han har tappat så mycket av den där energin som gjorde honom så bra.

Sen har man Montoya och Adriano i laget. Jag är mest orolig att om Alves tappar ännu mer så kommer det att sluta med att man blir tvungen att sälja Alves för kaffepengar, lite som hände med Ronaldinho. Hellre få in en rejäl summa och lägga pengarna på Hummels, än att sälja honom för en liten summa.
Barcelona Smogen
2012-12-17 14:33
Barcelonito / Lucho Enrique 21

eh...i 2a halvlek hade Barcelona 78% bollinnehav mot Atletico igår, 78%! mot tvåan! Samma har det varit i de flesta av säsongens matcher. Titos Barca kanske spelar ett något rakare spel men enligt mig kontrollerar man matcherna mer nu än med Pep.
Däremot så tror jag inte det har att göra så mycket med att den enda eller andra av Pep och Tito har olika spelidéer eller eller är en bättre tränare. Snarare det har att göra med att Barcelona idag har en bredare trupp än med Pep, samt att Albas intåg i Barcelona gjort att man fått en giftigare vänsterkant.
2012-12-17 14:29
Vad jag vet så har inte Villa gnällt alls. Det är nog inte det diskussionen handlar om utan snarare om att det är synd om honom som inte får speltid. Visst, det kan även jag hålla med om men samtidigt är det ju nästan självmord att kritisera Titos laguttagningar så här långt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-12-17 14:07
Titos Barca kontrollerar matcherna mindre än Peps, men Tito verkar veta bättre hur man får med sig resultat. Sådant har man saknat på senare år mot lag som Chelsea och Inter.

Angående David Villa så borde han veta bättre än att gnälla, men kom ihåg att vi sitter och dömer honom utan att han faktiskt har gnällt! :) Att han ser småsur ut hela tiden kan bara han själv ändra på genom att spela bättre. Det har aldrig funnits garantier i startelvan när det gäller Villa, Pedro och Sanchez. Han konkurrerar faktiskt under samma förutsättningar, det är ingen som behandlar honom orättvist.

Laget har 15 segrar av 16, vi har vunnit alla våra bortamatcher och gjort hela 54 mål hittills. Att inte Villa, Pedro och Sanchez gjort många av dessa gör inte mig ett skit. Det känns ändå som att våra ytterbackar kommer till bättre avslutningslägen än våra ytteranfallare som står och breddar för att ge Iniesta, Alba och Adriano/Alves bättre lägen.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2012-12-17 13:52
"F.ö. är det oerhört magstarkt att kritisera Titos laguttagningar med tanke på starten vi har haft i ligan. Vi är favoriter till att ta hem trippeln i år och vill Villa spela varje match har han ingenting i världens bästa lag att göra. "

Epic co-sign! Så klart har alla rätt till sin egen åsikt men att kritisera Titos uttagningar efter den starten vi har haft känns inte speciellt seriöst.
Barcelona Essienesque
2012-12-17 13:43
Hetfield

Håller med. Allt för många romantiserar bilden kring Villa. Visst att jag fortfarande tycker han har mycket kvar att ge och är en duktig spelare; men han spelar för världens bästa klubblag och konkurrerar med världens bästa spelare, samt spelare som Pedro och Alexis Sanchez. Tito kommer ställa upp med den elva han tycker är bäst för laget och om Villa inte är nöjd och inte vill kämpa för sin plats kan han lämna. Han är knappast livsviktig för detta lag i nuläget och det måste han själv förstå.

F.ö. är det oerhört magstarkt att kritisera Titos laguttagningar med tanke på starten vi har haft i ligan. Vi är favoriter till att ta hem trippeln i år och vill Villa spela varje match har han ingenting i världens bästa lag att göra.
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2012-12-17 13:42
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Hoppas du säger samma sak när Wernblom tagit bort Messi ur spel inför CL kvart/semi...
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2012-12-17 13:39
A - TotsUnitsFemForca.com

Gå ta en promenad eller något, Messi kommer aldrig att missa en match på grund av att han fejkat en skada.
Barcelona Baronen
2012-12-17 13:39
Håller med. Ska man vara helt ärlig, och så länge Messi håller sig skadefri, så behöver vi ju ingen anfallare som gör en massa mål.
Lionel står för en helt bisarr målskörd på egen hand.

För att jämföra, van Persie och Rooney är antagligen världens bästa anfallspar.
De har tillsammans gjort 11 mål(!) färre än Messi hitills under säsongen.
Med det sagt, jobbet som Alexis och Pedrito lägger ned banar väg för Messi som, med all rätt, för göra lite som han vill.
Barcelona Messidinho_10
2012-12-17 13:32
Någon som vet varför "puertan" har bommat igen butiken? Oerhört tråkigt att inte kunna läsa deras genialiska kommentarer...
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2012-12-17 13:32
@El Legado Pep:

Messi komma till Sverige efter allt snack hit och dit om att han velat ha bort Zlatan etc.
Nej, jag tror och hoppas på att Messi fejkar skada men vi får väl se...
2012-12-17 13:10
Förutom några mål, Villa har knappst varit speciellt bra när han har spelat. Jag är övertygad om att han inte klarar av det arbetet utan boll som Pedro och Alexis lägger ner.
Barcelona Hetfield
2012-12-17 13:07
Varför har Tito en skyldighet att spela Villa? Det låter nästan som att Villa har räddat klubben och ska få en hederstitel.

Han sitter på en enorm lön, och han har vunnit alla möjliga titlar som går att vinna med Barcelona. Lägg till att han var borta ett tag och han är 31 år, varför ska han prioriteras före spelare som faktiskt har en framtid i Barcelona. Anledningen till att Pedro får starta, är för att han är en spelare för framtiden.
2012-12-17 13:06
Den sista träningsveckan det här året för laget har inletts. Idag hade man dessutom besök av en argentinsk legend på träningen, nämligen Juan Sebastián Verón. Stort.
Annons: