/spanien/barcelona/forum/8075.aspx/spanien/barcelona/forum/8075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-18 19:40
Kung Abidal! Det lär nog ta ett tag innan han är tillbaka på planen ändå men fufan vilka framsteg han gjort, och vilken inställning killen har. Med tanke på arbetet han lagt ner var det i alla fall för bara en tidsfråga innan han skulle komma tillbaka i spel, men ändå fantastiskt att höra beskedet.
Barcelona The Octopus of Badia
2012-12-18 19:34
Det krävs dock att han får grönt ljus från tränarteamet som behandlar hans fysiska form. Men härliga nyheter hursomhelst.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-18 19:29
Abidal kommer att börja träna med resten av truppen nu. Mötet med doktorerna gick tydligen finfint. Nu återstår bara att se hur stora framsteg Abirey lyckas göra, Var ju ett tag sen han spelade match.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Zmaj od Bosne
2012-12-18 19:28
Visste alltid att han skulle komma tillbaka! Han har helt enkelt Barca-hjärtat! 3
Barcelona Essienesque
2012-12-18 19:24
Abidaaaaaaaaaaaal är tillbaka!!!!!!!!!
Barcelona Okkapokka
2012-12-18 19:22
Såg just den här tweeten:

The doctors that carried out Eric Abidal's liver transplant have given the green light for the defender to play again #fcblive [rac1]

Det har kommit goda nyheter i mängder på sistonde men det här är den största. Välkommen tillbaks till fotbollen igen, Abi. :-)
SoN_Un
2012-12-18 18:27
hade jag varit santos president så hade jag ringt sandro. sälja neymar till barca 450 o köpa robinho o pato för 250. santos lär inte hitta bättre ersättare
Barcelona Barca King -
2012-12-18 18:22
Är det bara jag som njuter av livet just nu?

Barca går som tåget och antagonisterna har maskineri problem. Barcelona ligger 13 poäng förre än rivalerna, då de inte ens är på en andra plats. Våra legendarer förnyar och klubben + spelarna blir än mer sammansvetsade. Jämfört med våra fiender som ligger i spillror och bitar som ingen lyckas pussla ihop. Vår tränare Tito som många vid första ögonkastet inte trodde på slagit allas tvivel i spillror. Laget i hjärtat styrs av personer, spelas av spelare och tränas av tränare som har hjärta för Futbol Club Barcelona. Våra spelare hyllas, legendarer hyllas och klubben är i perfekt harmoni. Medans våra motståndare i vita dräkter har sparkat folk med hjärta för klubben, spelare så som sportdirektörer och inte ens hyllat de vid avsked. Samt har de legoknektar som spelare i varje position och med en tränare alla tvivlar på och de är i perfekt disharmoni.
BARCA-més que un club
2012-12-18 16:39
Adriano: "To be a centre back at Barcelona, you in the first place need a head, more than you need legs." #Sport

Hahah så sant :D
BARCA-més que un club
2012-12-18 16:36
Carlos Valderrama: "Messi deserves the Ballon d'Or. Others will have to wait until he retires to have an option to win the trophy." #fcblive
BARCA-més que un club
2012-12-18 16:28
knoxxx :

Ellr Juventus för den delen dom är ju ute efter en världsanfallare;)
Barcelona Smogen
2012-12-18 16:13
Angående Napoli, så vad jag förstått det som så har man i princip bara gått på vad målvakten sagt om att han ville ha en läggmatch. En målvakt som ändrat sin historia flera gånger. Inga bevis och Napoli, Cannavaro och Grava som nekar till all vetskap. Stämmer detta så är det galet, fast ofta ska man inte tro på vad rykten säger om sådant där...
Barcelona Eto'09
2012-12-18 16:03
Grym Sida som uppdaterar dagligen om barca nyheter!
Barcelona Hetfield
2012-12-18 15:39
elbraco

Det mest bisarra är väl att Napoli tappar poäng, med anledningen "de visste vad spelarna höll på med."

Så de vägrar blanda sig in i sånt, och inte bara de, utan laget straffas också för det? Alla sådana förbund, även de i Spanien består av idioter.
Barcelona NoGo™
2012-12-18 15:37
@LeoMessi:

Cesc länkade den på sin Twitter, gå in där i kolla :)
Barcelona LeoMessi
2012-12-18 15:30
Har pintos musikvideo kommit ut? Coolare målvakt får man fan leta efter Hahaha
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-18 14:03
knoxxx

frågan är också om Falcao vill gå till Real Madrid.
El Tigre är väldig troende och det verkar som att han har stor respekt för klubblojalitet, etik och alla de faktorer som spelare enligt mig bör tänka på när de väljer klubbar. Personligen har jag svårt att se Falcao som spelaren som hoppar mellan rivaliserande lag.

Speaking of something else, är det inte sjukt löjligt att Cannavaro och Grava i Napoli blir avstängda i 6 månader när dom vägrade erbjudandet om att delta i en läggmatch? Själva avstängningen får dom eftersom dom inte rapporterade det vidare.
Jag tycker självklart det är bra att det korrumperade Serie A tar i med hårdhandskarna mot fuskare men man ska ju bestraffa rätt personer, inte sådana som har visat sig vara "rena" spelare då dom vägrade lägga sig.
Barcelona knoxxx
2012-12-18 12:58
Koeman92,

Men frågan är om Falcao VILL gå till PSG som är en sämre klubb än A.Madrid och knappast har större chanser på en CL-titel. Dessutom lär en viss Zlatan inte bli överlycklig med att ledningen plockar in en till (och bättre) anfallare.

Han skulle behövas i typ Arsenal, men går han så blir det nog till Chelsea eller City.
Barcelona Barca King -
2012-12-18 12:55
Barcelonito / Lucho Enrique 21

länken fungerar inte.
Barcelona Messidinho_10
2012-12-18 12:41
Så jävla underbart att Messi har förlängt sitt kontrakt till 2018!! Likaså med Xavi och Puyol som förlängde!!
Barcelona El Legado Pep
2012-12-18 12:35
I Puertan verkar det som att de har tagit en väl behövlig jullediget, som det ser ut. Är det inte bra att göra samma sak här?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-18 12:22
@Smogen:

Det har skrivits om en utlåning för Cuenca när han kommer tillbaka från sin skada. Klubbar som Valencia, Betis och Malaga sägs vara intresserade. Säkert också några i PL.
Lilla Fröken
2012-12-18 12:19
Fick jag skänka en valfri spelare ifrån Barca i julklapp till ett annat lag så skulle jag skänka våran Villa till Wengers Arsenal. Inte för att jag ogillar Villa på något sätt. Absolut inte. Tvärtom tycker jag mycket om honom som person och spelare. Han behövs i Barcelona. spelar ingen roll vad någon annan säger. Men det smärtar lite att se en så otroligt bra spelare som börjar bli till åren få sitta på bänken och sällan få göra 90 minuter. Samtidigt har jag sympatier för Arsenal och främst Wenger. Villa skulle vara perfekt för Arsenal. Han skulle vara kung helt enkelt. Men som tur är det inte jag som är tomten.
Barcelona koeman92
2012-12-18 12:02
knoxx

Du glömde PZG.
Barcelona knoxxx
2012-12-18 11:44
Sen, om man ska vara realist:

Vilka klubbar har i dagsläget råd med Falcao, och vilka klubbar skulle Falcao eventuellt kunna tänka sig gå till, och vilka klubbar behöver/har plats för Flacao?

Listan blir inte så lång:

Chelsea
City
Real Madrid

och vilka mer?
Barcelona knoxxx
2012-12-18 11:38
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Håller med och hoppas Falcao stannar länge. Athletico ser stundtals riktigt bra ut just nu och kommer nog på sikt bara bli ännu bättre (om man får behålla Falcao och Simone etc.)

Däremot tror jag att risken för att Falcao lämnar är hög. En sådan spelare vill nog helst (och ska) spela i de allra största lagen i europa. Däremot tror jag inte att han lämnar nu i januari. Men en flytt till PL är nog inte långt borta...

Edit: Stavfel.
Barcelona Essienesque
2012-12-18 11:19
Underbara nyheter om Puyol, Xavi och Messi!

Puyol stannar alltså med det karriären ut, han kommer vara 38 när kontraktet är slut.
Barcelona Karlsson
2012-12-18 11:13
Oooch länktips!
Barcelona Karlsson
2012-12-18 11:10
"OFFICIAL: Lionel Messi (2018), Carles Puyol (2016) and Xavi Hernandez (2016) all renew their contracts with FC Barcelona. This is big!"
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-12-18 10:58
Jag hoppas verkligen inte att Atlético säljer Falcao. Det skulle vara en så stor förlust för dem, men det ändrar inte vad jag tror, att han kommer säljas. Alltså en eventuell försäljning av Falcao samtidigt som Atlético tar andra platsen. Vad tror ni att det skulle innebära för La Liga? (Försök till diskussionsstart)
Annons: