/spanien/barcelona/forum/8071.aspx/spanien/barcelona/forum/8071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2013-04-17 00:47
Det finns bara en Iniesta, Schweinsteigers finns det många utav men med små skillnader.
Vidal, Busquets, Xabi Alonso, Javi Martinez, Marchisio, Carrick, Modric... ja listan kan göras långt. Vissa har sämre skott, andra har bättre passningar. Men han är inget unikum utan en spelare som är rätt bra på det mesta. De flesta mittfältarna i hans position som håller hög klass har samma kvalitéer.

Det är skillnaden som sagt, spetskompetens gör stjärnor
Barcelona Messi_theONE
2013-04-17 00:43
Btw, såg lite ni diskuterade om schweini och iniesta.. dom spelar helt olika postioner.. Iniesta är en attacking mittfältare.. medans shwein är all round mittfältare!! hur som helst så tkr jag att så klart iniesta är vassare men alla får väl ha sin egen åsikt!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-17 00:43
Gio Style Aja, ni får skriva vad ni vill för Schweinsteiger kommer att käka upp vårt mittfält snart. Det är jag säker på. Då ska vi se vem som sticker ut mest i den duellen även om dem inte spelar på samma position.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messi_theONE
2013-04-17 00:41
Hörde att Mandzukic är avstäng första mötet? Trist om det är så.... hade föredragit honom istället för en revansch sugen Gomez dessutom i min mening är farligare än mandzukic!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-17 00:41
Shanghai - SHOOT ME $12

Bara för att man spela en position i några matcher för över sju år sedan så betyder det inte att man kan spela där idag och få ut sin fulla potential, Schweinsteiger är en Central mittfältare .

Iniesta spelade som högerback i El clasico 2007, låt oss jämföra honom med Lahm nu.
Barcelona Gio Style
2013-04-17 00:34
Shanghai Du påstår ju att Barcenolistas är enögd nu när han säger att Iniesta är bättre än Schweinsteiger. Man behöver inte vara enögd för att tycka det, och JO typ 95% skulle säga att Iniesta är bättre. Vi ser det rätt klart och tydligt i Balln d'or rösterna där Schweni, trots att han är bland de bästa i sin position, inte ens är med i förhandssnacet. Och jag har inte sagt att du skrev "jag har rätt ni har fel", utan det är den tonen du har genomgående i dina texter i den här debatten Edit: Schweinsteiger är INTE samma spelare som han var för 7 år sen. Bara för att han spelade som ytter då betyder det inte att han skulle hålla världsklass där nu. Du pratar om att han kan spela på varenda position. Enda rollen som han skulle sköta bättre i mittfältet än Iniesta är den centrala tvåvägsrollen. Iniesta gör betydligt bättre ifrån sig som ytter än Schweinsteiger
2013-04-17 00:31
!Sergio_ Busquets! Schweinsteiger spela i stort sätt som ytter i EM 2004 och VM 2006. Så du har fel där. Gör om gör rätt. Jag orkar inte diskutera mer om detta nu.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-04-17 00:24
Shanghai - SHOOT ME $12 Det är en sak att påstå att någon är enögd när den personen kommer upp med helt felaktiga påståenden, men att Iniesta är bättre än Schweinsteiger är bara fakta. Rent statistiskt och titelmässigt. "han har ett suveränt skott, utmärkta passningar, världsklass både offensivt och defensivt" Visst skjuter han mycket bättre än Iniesta, men "utmärkta passningar" är inte ens i närheten av vad Iniestas passningsförmåga kan beskrivas som. 20 Assister mot Schwinis 3. Offensivt är Iniesta klart och tydligt bättre på allt bortsätt från att skjuta och nicka, hur viktig är han inte för både Barca och Spanien. Defensivt håller jag dock med om att Schweini är bäst utav de två. "Han kan spela överallt på mittfält" Nej, Schweinsteiger kan inte spela som yttermittfältare men det kan dock Iniesta. Dock så kan Schweini spela som DM, vilket Iniesta inte kan. Your argument is invalid Sedan kan jag också rabbla upp saker som Iniesta är bättre på som: Passningspel, Spelförståelse, Teknik och Bollkontroll Overall är Iniesta bättre på de han ska vara bättre på och nej jag är inte enögd. Dock kan man diskutera om man ens kan jämföra dessa då de har två olika roller i vardera lag. Iniesta är en offensiv mittfältare och är därför bättre i de offensiva aspekterna medan Schweini i grunden är en defensiv mitfälltare och därför är bättre i de defensiva aspekterna. I Iniesta vs Muller eller Ribery hade varit mer rättvist jämföring.
2013-04-17 00:22
Gio Style "Jag har rätt, ni har fel" Vart exakt ser du att jag har påstått det? Och jag har inte skrivit att alla är enögda här, utan jag endast påpekade "Barcelonistas" som överdriver varje gång om våra spelare. Och nej, det skulle inte vara 98% som skulle hålla med om att Iniesta är bättre än Schweinsteiger. Det leder ingen vart att jämföra spelare. Från första början när jag hylla tysken, så skrev jag inget om våran vampyr. Jag ville bara skriva något optimistiskt om bayern Münchens mittfältsdirigent.
Barcelona albanian4lifebarca
2013-04-17 00:14
Till Shanghai - SHOOT ME:

EEY GOO HOME YOU DRUNK Friend !!! Gå och dröm vidare i din egna värld snälla skriv inte här för du verkar vara en grov pajas..!!!
Barcelona Gio Style
2013-04-17 00:13
Schweni är INTE världsklass i sin offensiv. Finns minst 30 mittfältare med bättre offensiv. Det är inte världsklass.
I sånt fall är iniestas offensiva kvalitéer i alienklass
Barcelona Gio Style
2013-04-17 00:11
Shanghai
Du kan inte hålla en ton som säger "jag har rätt, ni har fel" och anklaga folk för att vara enögda när det kanske är 98% av jordens befolkning som skulle säga emot dig.

Sen är det skillnad på att vara "i princip bra på allt" och på att vara utomjordisk bra på 2-3 egenskaper. Spetsegenskaper som gör storstjärnorna, helt okej på allt gör de defensiva mittfältarna.
2013-04-17 00:00
Barcelonistas Mannen palla vara så enögd. Vi alla älskar Barcelona, men du tar i lite för mycket med ditt älskande. Genom att höja varenda spelare visar inte att du älskar Barcelona mer än mig eller någon annan. Det är bara absurt och irrelevant. Du kommer inte att få en klapp på axeln om du hyllar våra spelare till skyarna. Visst du kan skriva positivt, men att överdriva är negativt. Missförstå mig inte, jag älskar Iniesta för han är en fantastisk människa och underhållande spelare. Alltså offensivt är han utan tvekan en av dem bästa, men tittar man på en spelare som Schweinsteiger som är i princip bra på allt. Han kan spela överallt på mittfält, han har ett suveränt skott, utmärkta passningar, världsklass både offensivt och defensivt. Lägg till hans vinnarmentalitet som är en god attribut.
Barcelona koeman92
2013-04-16 23:59
Nä Shanghai, lägg undan lådorna med ormgift nu!
Barcelona Gio Style
2013-04-16 23:34
Japp Fais, matchen är om en vecka mao.
Fais
2013-04-16 23:29
Barca o Mort!

Jag håller med Barca o Mort här!!!

Ingen personliga påhopp mot Shanghai - SHOOT ME $12.
Han kanske gillar Bayen också.

Om han tycker att Iniesta sämre. Låt honom tycka det. Världen kommer inte gå under för det.
Fais
2013-04-16 23:25
Att man kan misskötta en stor klubb som Fc Barcelona i 2000-talet är ett mysterium för mig. Fast de har byggstenarna klara om räknar dem. Iniesta, Messi, Busquets, Xavi, och Valdes. Det som ger mig hopp är att alla ser Bayen som favoriter. Om det inte tänder Barca-spelarna så vet jag inte vad. En sak ska ni ha klart för er iallafall 90% i Sverige hejar på Bayen. Svenska folket hejar alltid på tyskarna när de ska möta andra lag speciellt från Spanien. Är matchen redan nästa påTisdag?
Barcelona Barca o Mort!
2013-04-16 23:21
Jag tror inte någon håller med Shanghais åsikt här inne men ni kan ju skippa alla personliga påhopp som att vara dum i huvudet och sånt..
Barcelonistas
2013-04-16 23:19
Dessa narcissistiska individer lär sig aldrig, man är bara ute efter uppmärksamhet. Faktum är att SHOOT ME $12 visste att han skulle få flera respons i och med det bisarra inlägget som han tidigare skrev om Don Andres. Syftet med Shanghais inlägg var att hamna i rampljuset där han själv blir ett diskussions ämne på det här forumet.
Barcelona Gio Style
2013-04-16 23:19
Shanghai
Alltså... alla tycker ju självklart olika, men du kan ju inte säga att Schweinsteiger är bättre för att han har bättre skott och bättre defensiv?
Du får inte heller glömma bort att Iniesta tar fram bössan i dem matcherna när den behövs som mest, även om det är långt ifrån hans styrka.
Med det argumentet så kan ju jag jämföra Schwenis offensiv med Iniestas, och där når ju han inte ens upp till Iniestas knäskålar.

Det är ju inte det kompletta som gör en spelare bäst. Det är spetsegenskaperna och Iniesta har en hel del sånna i sitt repertoar.
Iniesta har vunnit allt man kan vinna på senare år och det genom att vara den viktigaste spelaren i sitt landslag och i mångt och mycket i Barcelona med.

Schweinsteiger är för mig världens bästa centrala mittfältare tillsammans med Busquets. Så jag tar absolut ingenting ifrån honom.
Men dina argument till varför Schweinsteiger skulle vara bättre är på samma nivå som Reals argument om varför Ronaldo är bättre än Messi. Han är mer "komplett", enligt dem då.
Barcelona Gabriel
2013-04-16 23:06
Schweni bättre än Don Andrés?

Nu har jag hört allt haha.
2013-04-16 23:03
Bara för att jag inte tycker att Iniesta inte är bättre än Schweinsteiger, så är jag inte en culé. Vilken logik. Jag är i alla fall inte partisk just som jag var innan.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-16 22:40
Nu börjar Shanghai med sina efterblivna kommentarer igen . Det här är nog tredje gången jag klagar på dig. Schweinsteiger bättre än iniesta ? Är du dum i huvudet på riktigt eller ? Jag har alltid sagt det , du är inget Barca-fan
Real Madrid Butte
2013-04-16 22:38

Schweinsteiger är en maskin. Maler och maler tills antingen han eller hans motståndare stupar.

Iniesta är ingen konstnär som vissa utmålar honom som, han är konsten i sig.
Barcelonistas
2013-04-16 22:36
Mario Gomez är ett Barcelona fan, det har han alltid varit så varför inte liksom?. Vill se spelare som verkligen brinner för klubben inte några små valpar som är för självsäkra.
Barcelona grande jw
2013-04-16 22:30
Sluta jämföra allt och alla här inne. Iniesta och Schweinsteger är fan inte ens i närheten av samma spelartyp. Hur ska man då kunna jämföra dom? Deras styrkor som fotbollsspelare ligger inte ens i samma kategorier men båda är fantastiska fotbollsspelare. Nough said!? "Min pappa är starkare är din.. - Nääähää för min är starkast!!" Buhuhuhu.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-16 22:28
Rambla

Håller med, det är sjukt irriterande. Att sälja en spelare som Song vore direkt korkat, när man nu ändå köpte honom förra sommaren. Okej om det kanske var en felscoutning, men det är fortfarande en riktigt bra spelare om han används på mitten. Nu har han gjort det bra hela våren och vi behöver mer än en defensiv mittfältare i truppen. Om inte media är ute och cyklar blir jag rädd på riktigt :P

Song är ju bara den senare av ett gäng spelare som det har spekulerats kring. Men han, Tello och Thiago ska ingenstans! Och max en av Villa/Alexis får lämna. Detta är spelare som är bra nog att gå in i en match oavsett motstånd. Gör vi oss av med den bredden kommer vi stå där med svansen mellan benen och knappt 11 friska spelare nästa vår - igen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-04-16 22:28
dubbel
Barcelonistas
2013-04-16 22:25
Shanghai - det borde resultera i dödsstraff att ens jämföra Iniesta med en medel mittfältare som Schweini. I fotbollsvärlden finns det ingen mittfältare som Iniesta, seriöst att vi ens har den här diskussionen är ett skämt.
Barcelona LeoMessi
2013-04-16 22:23
Jo men om vi säger att Bayern hade lidit av samma försvarskris som oss så hade jag inte varit orolig alls om jag ska vara ärlig. Hade vi haft två ordentliga mittbackar så hade jag inte varit så orolig.
Annons: