/spanien/barcelona/forum/8062.aspx/spanien/barcelona/forum/8062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2012-12-22 02:44
Det är så lätt att vara efter klok och visst skulle jag helst ha en spelare som Kun istället för Villa eller Alexis eller Pedro. Kun samarbetar bättre med Messi för att dem spelar tsm i landslaget. Själv är jag stor besviken på själva värvningen av Alexis och jag tycker att det är en av klubbens sämsta köp med tanke på själva priset vi köpte Alexis för så ja det är RÅN mot oss själva. Vi skulle inte inte ha köpt Alexis för vi har ju Pedro som krigar och man behöver inte ha två krigare eller två spelare sol sliter där framme. Vi skulle ha köpt antigen Kun eller köp Neymar som är hungrig som vill anfalla och utmana försvarare. Skillnaden är mellan våra 3 anfallare, D.Villa, Pedro och Alexis är att Villa utmanar försvarare å han lyckas med de han gör medan Pedro O Alexis har ingen självförtroende å dem bara sliter. Pedro och Alexis garanterar inga mål medan Villa får du mål från dödliga vinklar. Men Villa är ingen spelare som sliter utan en som pressar men inte mer än så. Jag ska inte ljuga för någon men själv är jag imponerad av Pedros och Alexis jobb å hur dem sliter för laget. Men vi är behöver en till målskytt och tro mig det räcker inte med Messi. Vi lär möta lag som kommer ha super markering på Messi då måste vi hitta en målskytt vilket vi inte har. Därför måste vi agera och hitta en eller fixa till våra som vi har. Antigen kommer Neymar och lämnar Villa oss eller Alexis lämnar tyvärr. Jag vill gärna att Pedro och Alexis gör fler mål för oss när säsongen är över annars vill jag ha bort en av dem. Jag är negativ och men vi borde fatta att vi är behov av en grym mittback så som Hummels och en bra målskytt. Det kommer komma matchar där vi får se att Messi har en dålig dag då måste en annan anfallare stiga fram. Kan vi få in till nästa säsong Hummels och Neymar då är jag jätte nöjd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2012-12-22 00:53
Jag köper inte argumentet att Alexis och Pedro ska spela hela tiden bara för att de pressar och öppnar ytor. Visst är det otroligt viktigt för spelet men ska man starta i Barcelona så krävs det i mina ögon betydligt mer för annars kan vi lika gärna ha vattenbärare som Kuyt och Heskey i anfallet. Titta på spelare som Henry och Eto'o de bidrog med samma typ av spel men lyckades ändå bomba in mål och hota offensivt i sina bästa stunder. Sanchez och Pedro har under säsongen gjort tre mål ihop och inte nätat sen  i oktober vilket är rent ut sagt jävligt dåligt när de dessutom startat i princip alla matcher, iaf Pedrito. Det var inte mycket bättre under stora delar av fjolåret heller så det handlar inte om någon liten formdipp längre. På bänken har vi däremot två spelare i Tello och Villa som också bidrar med ovanstående kvaliteter dvs hård press och uppoffrande löpningar, något som många glömmer, men de lyckas också skapa mycket fler lägen både för sig själva och för medspelarna men har dessutom gjort betydligt fler mål på mindre speltid. Så frågan är varför spela med två anfallare som för tillfället knappt bidrar i offensiven på ett direkt sätt när vi har folk på bänken som levererar.

Med allt det sagt kan man ju knappast kritisera Tito och hans laguttagningar speciellt mycket då resultaten talar för sig själva men man börjar bli trött på att endast en anfallare kan göra mål och avgöra matcher. Messi må vara överlägsen men faktum är att vi inte har haft någon som kan avlasta honom över en längre period sedan Samuel Eto'o spelade för klubben och det skrämmer mig en aning. För tro det eller ej men även Leo har sämre dagar och då behövs fler hot framåt, kolla bara på matcherna mot t.ex Inter och Chelsea när han inte lyckats och vi inte haft någon som kunnat kliva fram. Det kommer komma fler dagar där det händer och vi har inte råd att lägga alla ägg i samma korg.
Barcelona -SAMI-
2012-12-21 23:33
B-Guden
Ok. Men vi säger så hära Tänk om Messi skadar sig och blir borta länge då behöver vi en anfallare och han heter Villa. Inte 2 spelare Sanchez och Pedro bara springer och springer och missar lägen för lägen.

Men jag håller med dig det jobbet Pedro gör kan inte Villa göra.
Barcelona zigazaga
2012-12-21 23:32
Där gör Adrian den lilla rackarn ett drömmål för Atletico, och Atletico leder 1-0 med 13 minuter kvar. :)
Barcelona B-Guden
2012-12-21 23:29
@-SAMI-:

Nej den som Tito känner att gör bäst för laget, det kanske inte är att göra mål, utan att springa skiter ur sig, vilket villa aldrig kommer göra.

Varför tror folk Pedro startar match på match för att göra mål ?, Han spelar för han springer och springer och gör det jobb ingen annan i laget klarar.
Barcelona -SAMI-
2012-12-21 23:17
Det kan inte bli enklare. Den som har bäst form mellan Sanchez Pedro eller Villa ska starta.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-21 23:15

Enligt Taarabt vill Barcelona värva honom.

QPR-tränaren Harry Redknapp skrattar bort spekulationerna.

– Vi kanske byter honom mot Lionel Messi, säger Redknapp enligt The Mirror.
Barcelona zigazaga
2012-12-21 23:09
Verkar som det kanske blir poängtapp för tvåan Atletico ikväll. Spelet sitter inte alls ikväll som det hittils har gjort i lian. Vi kan dra ifrån ytterligare kanske..
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-21 23:01
Var länge sedan man hörde något om Cuenca och man ser honom aldrig på några träningsbilder längre. Han hade väl börjat träna med laget igen? Hoppas han inte åkt på något bakslag. För övrigt är den skadan rätt mystiskt. Först var det bara någon veckas frånvaro det handlade om - det var nästan så att han ev. skulle hinna bli spelklar till Copa del Rey-finalen i maj.
Barcelona Baronen
2012-12-21 22:36
Sentuary

Förstår inte varför du blossar upp så djävulskt och kritiserar Hetfield för sin svenska. Du påminner lite om en mindre vältalig Göran Lambertz måste jag säga.

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur så många kan vara så djupt förälskade i David Villa som Barcelonaspelare.
Sett till prislappen (åldern därvid) så är han numer kriminellt överskattad, åtminstone av många här inne.
För mig kan han skänkas bort, till min häpnadsväckande likgiltighet. Han gör ingen glad just nu. Ta av er Barcabrillorna och sola er i morgondagens Valencialjus.

Barcelona Gabriel
2012-12-21 22:20
Hetfield

Det var ett bra svar. Jag förstår din poäng. Men tyvärr så kan jag inte hålla med dig. Jag anser fortfarande att det Villa borde få mer speltid än vad han fått, och precis som dig, så har även jag gett argument till varför jag anser så.

Nu är det dags för sen middag, precis som i Spanien. Väl mött!
Barcelona Hetfield
2012-12-21 22:13
Gabriel

Låt oss säga att Villa får 20 minuter istället för 10 minuters tid, gör det en stor skillnad? Är det inte i slutet av dagen en fråga om ego?

Om Villa verkligen är en sån "snäll och trevlig" kille, så ska han väl vara nöjd att han är en del av det laget som är favoriter till att vinna trippeln. Så hela diskussionen och frågan kommer återigen till "han förtjänar mer speltid", vilket jag har argumenterat klart och tydligt för att han inte gör det. Vilken lång diskussion det blev om det här, men jag säger det igen (inte bara riktat mot dig). I dagsläget så bidrar Pedro, Sanchez och Tello mer till vad Tito vill ha av laget, även om Villa är en bättre målskytt. Därför så ser jag inte felet i att Tello slängs in före Villa, eller att Sanchez får starta istället för Villa. Om det nu är ett så stort problem eller "respektlöst" att han får så lite speltid, är det inte logiskt att han ska byta klubb så att han får den speltiden som vissa anser att han "förtjänar"? Återigen, jag ser klubbens bästa som det viktigaste, om det var i ett läge där Barcelona låg illa till och att Villa var en viktig del av lösningen, så hade jag accepterat det här snacket, men när Barcelona går så bra utan Villa, då ser jag inte vikten av Villas betydelse för laget (särskilt långsiktigt), och då föredrar jag helt enkelt de andra spelarna i laget.

Sentaury

"terepaut" var ett intressant ord.
Barcelona Canaletes
2012-12-21 22:09
Fin gest av Atlético att bära "ànimo Tito" t-shirts innan matchen :)
Barcelona Gabriel
2012-12-21 22:05
Hetfield

Att Titos spelsystem skiljer sig från Peps är jag väl medveten om, men Villa har fortfarande levererat mer och bättre rent offensivt än vad både Alexis och Pedro gjort - dessutom med mindre speltid. Hur kommer det sig? Dålig form på dessa? Ja, uppenbarligen, men då borde han som sagt Villa också få mer speltid.

Självklart är det ingen som klagat på säsongen än så länge, hur skulle det vara möjligt. Men fansen engagerar sig ändå i alla delar av klubben, det är det vi fans gör. Och en del av det engagemanget läggs då på Villa just eftersom man ser att det finns något som, i våra ögon, är fel och inte rätt skött. Så det handlar inte om att det är en skandal (åtminstone inte i mina ögon), snarare bara det att jag tycker att det är fel att han inte får mer chanser.

Ok, fair enough. Anledningen till varför jag dömde ut det är för att jag inte sett att någon annan här inne ens påstått att han har en hög status eller legend status här, utan att det snarare var något du valde att kasta ur dig. Men om det är någon som anser att han har en sån status hos oss, så är jag mer än villig att hålla med dig om att han absolut inte är någon legend hos oss. Precis som du säger så kommer han efter karriären att länkas med Sporting och Valencia - men jag har inte sett några sånna påstående här inne.

Angående din fråga så har jag redan svarat på den lite längre upp men jag kan gärna svara på det en gång till. Nej, det är ingen stor skandal. Men jag tycker att det är fel (utan att bry sig om hur det gått för laget) att han fått spela så lite eftersom Pedro och Alexis gjort så dåligt ifrån sig. Ingen skandal, men ändå fel. Jag tror inte heller att Villa hade orkat göra det Pedro och Alexis gör, men man kan fortfarande byta in honom tidigare i matcherna - framför allt i matcher där segern i stort sett redan är klar. Det är en början iaf.
Barcelona Canaletes
2012-12-21 21:53
Elche med en man mindre sen 80:e minuten gör 0-1 borta mot Castilla i 94:e minuten på frispark. Skön-t! ^^
Barcelona Sentuary
2012-12-21 21:50
Hetfield jag bad inte om din psykologiska hjälp, är du terepaut får du ta de samtalen med dina klienter.

Visst bidrar de med löpningar, men vi vill se mål och det är vad Villa oftast gör. Visst, du får inte tycka om honom, det är ditt problem men att nedvärdera honom så där och nästan säga att han inte gjort någonting för Barcelona är respektlöst. Och sen tror jag inte att Sanchez har någon framtid i denna klubb om han fortsätter rulla på gräset vid minsta möjliga kontakt
Barcelona Hetfield
2012-12-21 21:48
Gabriel

Men det beror på att Titos spelsystem skiljer sig från det Pep spelade. I Titos fotboll så gör yttrarna färre mål för att de breddar mer på kanterna, det är där Villa är betydligt sämre än både Pedro och Sanchez. Jag är inte oresonlig, jag kan förstå ditt argument.

Ska Villa få lite mer speltid? Visst, men jag ser det inte som en större skandal. Laget har börjat med en rekordstart och är favoriter att vinna trippeln, och det har man gjort med väldigt lite Villa i bilden, är det då en stor sak att han får lite speltid? Är det verkligen en sådan stor skandal?

Dessutom så skulle jag verkligen gilla om du läste igenom mina poäng innan du dömde ut det, för det leder inte till en givande diskussion. Anledningen till jag drog upp om vart han kom ifrån var att klargöra att JAG inte ser hans status i klubben som andra gör. Vad han har gjort tidigare är inte särskilt relevant i att höja hans status i BARCELONA. Är den delen klar?

Återigen, yttrarna i Barcelona breddar mer och bidrar med betydligt mer löpstyrka än under Pep, där de oftast fick fler målchanser, det är en anledning till att Pedro kommer till så få målchanser numera. Villas huvudstyrka som renodlad målskytt försvinner i massan när spelet går ut på att bredda och löpa. Där har du en anledning till att Tello är så nyttig, för att det är just det han är bra på att göra, slicka kanterna och pressa. Så där är väl ett svar till att Villas inte får spela, snarare än att det ska vara Titos personliga agenda mot honom (som vissa har fått för sig). Detta är vad jag tycker. All respekt till vad du tycker. Så en motfråga till dig, är det en stor skandal eller ens relevant att Villa ska få mer speltid trots att man har fått en rekordstart och att laget flyter på så bra? Jag är övertygad om att Villa inte kan göra det Sanchez och Pedro gör genom löpstyrka och arbetet på kanterna. Så länge Barcelona fortsätter vinna matchen och tränaren får köra på hans spelsätt, så är jag nöjd.

Sentuary

Läs igenom det jag skrev igen, jag skrev klart och tydligt att han gjorde bra ifrån sig under hans första säsong.

Däremot så tycker jag att efter hans första säsong så har han presterat väldigt mediokert och dessutom blivit skadad, så kan du säga till mig att de 40 miljonerna (och hans enorma lön) har betalat av sig? Jag nedvärderar inte honom, jag säger bara vad jag tycker. Jag ser först och främst på Barcelona, jag bryr mig inte vad han har gjort som spelare i tidigare klubbar, det är inte relevant till hur det är i DAGSLÄGET.
Barcelona El Legado Pep
2012-12-21 21:44
@Guardiola_Pep:

He-he, å du tror att Barca skulle slå Sir Alexs United tre gånger i rad? Det skulle aldrig hända. Jag lovar dig. Det är lika bra att det blir Barca mot ett annat lag om Barca går vidare.
Barcelona Hetfield
2012-12-21 21:42
Sentuary

Du argumenterar med ditt hjärta mer än vad du argumenterar med hjärnan (no offense), men du verkar vara väldigt subjektiv.

Pedro och Sanchez är två unga spelare som bidrar med löpningar och som har en framtid, är det inte mer logiskt att de ska få långsiktiga chanser? Varför ska Tito satsa på en 31 åring som går mot slutet av kontraktet? Jag förstår att du verkar ha Villa nära hjärtat, men ta det lugnt och försök diskutera med respekt.
Barcelona Gabriel
2012-12-21 21:41
Hetfield

Förlåt, men majoriteten i ditt svar makes no sense at all. Ska förklara varför.

För det första så nämnde jag att jag har förståelse till varför Pedro och Sanchez får spela mer än Villa, så det var inte det jag ifrågasatte. Säger det en gång till, vad jag inte kan förstå är varför han får så lite speltid, trots att dessa underpresterat. Även om man inte räknar med honom till framtiden så kan han fortfarande bidra med saker den här säsongen. Är det inte mer än rätt att man ger en spelare lite mer speltid då när spelaren faktiskt visat sig vara mer giftig än Pedro och Sanchez? Åtminstone ge honom ett längre inhopp än 15 minuter per match. Så nej, det handlar inte om att Villa ska spela bara för att han heter Villa. Det handlar om att man borde låta honom få mer speltid just eftersom både Pedro och Sanchez varit helt under isen. Nu har jag försökt säga den delen så klart jag bara kan, flera gånger.

Återigen, det handlar varken om att Villa är Villa och ska spela eller att Villa är ledsen, det är synd om han så han ska spela, så som du försöker få det att låta. Det handlar om att Pedro och Alexis inte bidrar med ett smack offensivt, just därför borde Villa ÅTMINSTONE få ett längre inhopp i matcher. Fine, låt Pedro och Alexis starta matcher eftersom de klarar av det defensiva arbetet bättre, men man kan ändå låta Villa få spela mer - INTE för att det är synd om han, men för att han sett vassare ut där uppe än både Pedro och Alexis!

Förlåt, jag menar absolut inget illa nu men du rabblar ur dig så mycket goja ibland att det inte är sant. Återigen, vad har saken att göra med att Villa först och främst är en Sporting produkt och sedan en Valencia ikon? Vem har ens påstått att Villa skulle säga att Barcelona är laget i hans hjärta? Ingen, men det har absolut inget med saken att göra - så konstiga argument är hur jäkla oväsentligt som helst.

Villa har presterat i en säsong det håller jag med om. Men hur skulle han presterat förra året när han var skadad i princip hela säsongen? Och denna säsongen har han inte fått någon ärlig chans. Det blir svårt att prestera i mer än just den första säsongen då.

Tack för svaret, för att svara på frågan om det räckte eller inte vet jag inte. Hur som helst. Vi tycker olika, det respekterar jag, även om jag tycker att det är synd att du inte visar speciellt mycket respekt för en spelare som förtjänar så mycket mer.

Men men.. alla kan inte tycka likadant. Sånt är livet.
Barcelona Sentuary
2012-12-21 21:38
Och sen påstår du att det är nuläget som spelar roll och man ska skita i vad han presterat förr, om man ska gå efter nuläget borde man sälja Pedro och Sanchez till Hammarby
Barcelona Sentuary
2012-12-21 21:33
Hetfield verkar ha problem med svenskan, han har presterat i Barcelona men sedan kom skadan och han har inte fått spela som han brukade sen dess, har du svårt och förstå svenska eller? Han har inte spelat dåligt, han har inte ens fått chansen, så sluta spela tuff med ditt patetiska ''jag ska leka tuff snack'' och läs vad folk skriver istället för och spela tuff här din clown

Det var inte en förolämpning, utan det är fakta, du skriver för att spela tuff utan någon fakta, som att han spelat katastrofalt dåligt när han spelat under en hög nivå när han har fått chansen
Barcelona Hetfield
2012-12-21 21:26
Gabriel

Man får mer än gärna försvara, men inom rimliga gränser. När folk drar upp Villa och försöker få honom att framstå som en ikon, då sätter jag emot.

Anledningen till att Villa inte spelar istället för Sanchez och Pedro beror på två saker. Delvis pga att båda spelarna har betydligt bättre löpstyrka, och båda har en del av Barcelonas framtid, vilket Villa inte gör. Jag kan inte direkt påstå att VIlla är en favorit, men jag anser mig vara tillräckligt objektiv för att se vad som är bäst för klubben, och inte för en spelares ego. Så ska Villa spela bara för att han heter Villa, och för det han har gjort tidigare under karrären? Är det den vägen Barcelona ska välja? Så varför inte ta tillbaks Rivaldo och grabbarna så kan de spela för laget igen.

Nej, i mina ögon så kommer klubben först. Jag bryr mig inte ett dugg om att Villa är sårad och sitter på bänken och ser ut som att hans hund har blivit påkörd. Villa ska i dagsläget vara glad att med tanke på hans ålder och skadeläge att han får spela i världens bästa lag (jag kan väl säga det utan att låta arrogant).

Om tränaren anser att Villa inte är en del av framtiden så ska det vara så. Jag bryr mig mer om kollektivet, och jag skiter fullständigt i Villas ego som tydligen ska masseras varje helg. Jag nedvärderar inte Villas prestationer, som en individuell spelare så har han gjort mycket ifrån sig, däremot så kan jag inte relatera det till att hans status i klubben ska bli större. Han är en först och främst en Sporting Gijon produkt, därefter är han mer av en Valencia spelare än Barcelona, så låt oss inte dunka i bröstet och låtsas som att han skulle välja Barcelona om frågan kom vilket lag som är i hans hjärta. Villa är inget mer en legoknekt i mina ögon, en spelare som köptes för 40 miljoner och som är betald en enorm lön, och som har presterat i en säsong. Dessutom så orkar jag inte med alla rykten och ständiga pressen kring att få höra om alla rykten och hans missnöjda ansikte vid varje helg. Arrogansen att Villa ska spela bara för det han har presterat tidigare får mig att backa ur lite. Jag släppte Ronaldinho ifrån mig trots att han är min favorit, men jag skulle aldrig vilja se honom spela i Barcelona trots hans status eller vad han har gjort tidigare, och det gör jag för att jag vet att kollektivet skulle lida av det. Räcker det svaret?

Sentuary

Du bidrar verkligen med en hög nivå genom att komma med påhopp (inte bara mot mig). Om du kan diskutera så diskutera om saken, annars så (vänligen) sluta skriv till mig. Det är inte svårare än så.

Dessutom så måste "ditt patetiska ''jag ska leka tuff snack'' och läs vad folk skriver istället för och spela tuff här din clown" vara den sämsta formen av förolämpning jag har råkat ut för. I nivå med "din mamma..." förolämpningar.
Barcelona Gabriel
2012-12-21 21:16
Hetfield

Med all respekt men vad har status med saken o göra? Måste en spelare vara en klubblegend för att man ska kunna försvara honom eller, för så låter det nämligen på dig. Visst, han börjar bli gammal och sitter på en hög lön men det förklarar fortfarande inte den uteblivna speltid han fått. Jag hade inte sagt något om Pedro och Alexis faktiskt hade levererat, men det har dem faktiskt inte gjort.

Och jag säger inget om deras defensiva arbete för det är oftast prickfritt. Jag säger inte heller något om det faktum att de får starta match efter match efter match utan att bidra med ett skit offensivt - just pga att de anses vara bättre lämpade i det defensiva jobbet. Men vad jag, och många andra, tycker är fel är att han får så lite speltid trots att dessa två underpresterar - medans Villa faktiskt sett giftig ut framför mål när han fått spela.

Visst, vi behöver inte förstora hans prestationer men vi bör inte heller nedvärdera honom och vad han uträttat på det sätt som du gör. Jag kan kontra med att säga att på dig låter det som att du har en personlig agenda gentemot Villa. Du får respektera att många tycker väldigt bra om Villa och tycker att han behandlas orättvist, jag bl. a. (just pga de orsaker som jag nämnde ovanför).

Sedan har jag inte heller något emot att man säljer honom till nästa säsong, så länge man ersätter honom med någon som kan fylla hans roll. Men f.t är han vår spelare och han kan faktiskt bidra med mycket.

Du får ursäkta mig men jag förstår helt enkelt inte ditt argument att han inte är en klubb legend och därför inte bör försvaras. Jag ser inte vad det har med saken att göra och det känns bara allmänt som ett löjligt och svagt argument. Sen är du också sjukt orättvis i jämförelsen med Ronaldinho. Han slutade träna, började festa, dricka och haffa tränarens dotter. Hur kan du jämföra det med Villa som aldrig skapat problem, alltid följt direktiv och order från tränarna, underordnat sig Messi (med all rätt, men det är inte all storstjärnor som hade accepeterat det), krigat och kämpat sig tillbaka efter en jobbig skada.

Den jämförelsen är inte värdig Villa. Han förtjänar bättre och mer respekt än så.
Barcelona Sentuary
2012-12-21 21:11
Majoriteten här inne verkar tro att man är slut som 31-åring, helt sjukt. Drogba va på toppen av sin karriär vid denna ålder och Ibra nu också som spelar bättre än någonsin. Villa får inte ens chansen och ni vill att han ska säljas, ska han prestera från bänken eller? Visst, hade han spelat dåligt hela hösten hade jag inte varit här och argumenterat
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-21 21:02
jag tycker inte att Villa var som vilken annan värvning som helst. Spanska landslagets mesta målskytt någonsin, en ikon för spansk fotboll och, som jag har tolkat det, populär bland de lokala fansen i Barcelona. Lägg också till att han var en viktig del i CL-vinsten där han gjorde ett klassmål mot United i finalen och flera mål mot Real Madrid genom åren. Det är dålig respekt mot Villa att vilja sälja honom för att Tito inte vill ge han speltid, för det är vad detta handlar om - INTE att han har gått ner sig för det har han inte visat några tecken på. Ren och skär dumhet att inte spela Villa nu när Sanchez inte är i topp och Pedro inte skulle kunna träffa havet från stranden om han så ville. 31 år är ingen ålder för en anfallare som har så många kvalitéer och som inte lever på snabbhet. Titta bara på Di Natale.
Barcelona Sentuary
2012-12-21 21:00
Äh, lönt och diskutera med okunniga folk, vi såg vad som hände förra säsongen utan en anfallare som Villa, små Messi fantaster som tror att han ska rädda oss hela tiden, det håller nu mot lag som Getafe och andra men aldrig hela året, det såg vi förra säsongen där vi fick en fin CdR titel och några bollar på Camp Nous parkering av Tello under matchen mot Madrid. Hade Villa spelat hade vi nog vunnit trippeln
Barcelona LeoMessi
2012-12-21 20:40
Smogen (Barcelona) Anglofiler är inte kända för att vara objektiva eller konsekventa. Hade dom inte haft sina rika araber så hade PL varit 3:e bästa ligan, efter spanska och tyska.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2012-12-21 20:27
Villa är fan inte vem som helst i Barca. Han visade sin storhet genom att ta ett steg tillbaka när Messi skällde ut honom för en liten skit grej. Han är dessutom spanska landslagets störste målkung genon alla tider. Villa är en ödmjuk, erfaren o en härlig avslutare. Han ska ingenstans. Sånna som han växer inte på träd.
Barcelona Smogen
2012-12-21 20:25
Råkar läsa kommentatorsfältet på Aftonbladet om Malaga. Nästan alla kommentarer handlar om "men Real och Barcelona ska ju också straffas då!" eller "Det är Barcelonas och Reals fel, dom vill vara ohotade i la liga".

suck, man blir ju bara så trött på dessa anglofiler som inte har någon som helst koll på premiers leagueklubbarnas ekonomi eller för den delen barcelonas ekonomi....
Annons: