/spanien/barcelona/forum/8061.aspx/spanien/barcelona/forum/8061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2012-12-18 15:39
elbraco

Det mest bisarra är väl att Napoli tappar poäng, med anledningen "de visste vad spelarna höll på med."

Så de vägrar blanda sig in i sånt, och inte bara de, utan laget straffas också för det? Alla sådana förbund, även de i Spanien består av idioter.
Barcelona NoGo™
2012-12-18 15:37
@LeoMessi:

Cesc länkade den på sin Twitter, gå in där i kolla :)
Barcelona LeoMessi
2012-12-18 15:30
Har pintos musikvideo kommit ut? Coolare målvakt får man fan leta efter Hahaha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-18 14:03
knoxxx

frågan är också om Falcao vill gå till Real Madrid.
El Tigre är väldig troende och det verkar som att han har stor respekt för klubblojalitet, etik och alla de faktorer som spelare enligt mig bör tänka på när de väljer klubbar. Personligen har jag svårt att se Falcao som spelaren som hoppar mellan rivaliserande lag.

Speaking of something else, är det inte sjukt löjligt att Cannavaro och Grava i Napoli blir avstängda i 6 månader när dom vägrade erbjudandet om att delta i en läggmatch? Själva avstängningen får dom eftersom dom inte rapporterade det vidare.
Jag tycker självklart det är bra att det korrumperade Serie A tar i med hårdhandskarna mot fuskare men man ska ju bestraffa rätt personer, inte sådana som har visat sig vara "rena" spelare då dom vägrade lägga sig.
Barcelona knoxxx
2012-12-18 12:58
Koeman92,

Men frågan är om Falcao VILL gå till PSG som är en sämre klubb än A.Madrid och knappast har större chanser på en CL-titel. Dessutom lär en viss Zlatan inte bli överlycklig med att ledningen plockar in en till (och bättre) anfallare.

Han skulle behövas i typ Arsenal, men går han så blir det nog till Chelsea eller City.
Barcelona Barca King -
2012-12-18 12:55
Barcelonito / Lucho Enrique 21

länken fungerar inte.
Barcelona Messidinho_10
2012-12-18 12:41
Så jävla underbart att Messi har förlängt sitt kontrakt till 2018!! Likaså med Xavi och Puyol som förlängde!!
Barcelona El Legado Pep
2012-12-18 12:35
I Puertan verkar det som att de har tagit en väl behövlig jullediget, som det ser ut. Är det inte bra att göra samma sak här?
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-18 12:22
@Smogen:

Det har skrivits om en utlåning för Cuenca när han kommer tillbaka från sin skada. Klubbar som Valencia, Betis och Malaga sägs vara intresserade. Säkert också några i PL.
Lilla Fröken
2012-12-18 12:19
Fick jag skänka en valfri spelare ifrån Barca i julklapp till ett annat lag så skulle jag skänka våran Villa till Wengers Arsenal. Inte för att jag ogillar Villa på något sätt. Absolut inte. Tvärtom tycker jag mycket om honom som person och spelare. Han behövs i Barcelona. spelar ingen roll vad någon annan säger. Men det smärtar lite att se en så otroligt bra spelare som börjar bli till åren få sitta på bänken och sällan få göra 90 minuter. Samtidigt har jag sympatier för Arsenal och främst Wenger. Villa skulle vara perfekt för Arsenal. Han skulle vara kung helt enkelt. Men som tur är det inte jag som är tomten.
Barcelona koeman92
2012-12-18 12:02
knoxx

Du glömde PZG.
Barcelona knoxxx
2012-12-18 11:44
Sen, om man ska vara realist:

Vilka klubbar har i dagsläget råd med Falcao, och vilka klubbar skulle Falcao eventuellt kunna tänka sig gå till, och vilka klubbar behöver/har plats för Flacao?

Listan blir inte så lång:

Chelsea
City
Real Madrid

och vilka mer?
Barcelona knoxxx
2012-12-18 11:38
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Håller med och hoppas Falcao stannar länge. Athletico ser stundtals riktigt bra ut just nu och kommer nog på sikt bara bli ännu bättre (om man får behålla Falcao och Simone etc.)

Däremot tror jag att risken för att Falcao lämnar är hög. En sådan spelare vill nog helst (och ska) spela i de allra största lagen i europa. Däremot tror jag inte att han lämnar nu i januari. Men en flytt till PL är nog inte långt borta...

Edit: Stavfel.
Barcelona Essienesque
2012-12-18 11:19
Underbara nyheter om Puyol, Xavi och Messi!

Puyol stannar alltså med det karriären ut, han kommer vara 38 när kontraktet är slut.
Barcelona Karlsson
2012-12-18 11:13
Oooch länktips!
Barcelona Karlsson
2012-12-18 11:10
"OFFICIAL: Lionel Messi (2018), Carles Puyol (2016) and Xavi Hernandez (2016) all renew their contracts with FC Barcelona. This is big!"
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-12-18 10:58
Jag hoppas verkligen inte att Atlético säljer Falcao. Det skulle vara en så stor förlust för dem, men det ändrar inte vad jag tror, att han kommer säljas. Alltså en eventuell försäljning av Falcao samtidigt som Atlético tar andra platsen. Vad tror ni att det skulle innebära för La Liga? (Försök till diskussionsstart)
Barcelona Smogen
2012-12-18 10:42
Sådär, då har Tello kritat på en kontrakt till 2016. Att man satsar på Tello är ju lite intressant, vad innebär det för spelare som Cuenca, Deulofeu och Villa. Samt en eventuell värvning av Neymar?

Sen är det väl ingen tvekan om att Tello med sin snabbhet är en rätt perfekt innhoppare för de flesta lag i världen, inklusive Barcelona

Barcelona Smogen
2012-12-18 09:24
Så länge vi har bortamatcher mot
Real,
Atletico,
Espanyol,
Bilbao,
Valencia

kvar så ska vi nog ta det lite lugnt i firandet. Men det ser ju väldigt bra ut!

När det gäller CL så är den ju helt öppen, vi förlorade mot borta Celtic och klarade av vinst hemma i slutsekunden. Snacka inte CL vinst ännu, det blir bara löjligt
Barcelona Qanii
2012-12-18 08:35
Namn: bessio Postat via SvenskaFans-appen

Kom ner på jorden och ta det lilla lugna. Bara för att vi leder med 13 & 9 poäng före Madrid lagen så betyder det inte att vi har vunnit något ännu. Visst vi har goda förutsättningar men allt kan hända... Sen vad det gäller CL så minns du kanske hur bra Chelse var förra året? Vem hade trott att Chelse skulle ta CL med tanke på hur dom spelade?! Ja du förstår säkert vart jag vill komma -It ain't over until the fat lady sings
Barcelona bessio
2012-12-18 08:11
Har svårt och se ifall vi inte tar hem champions league samt ligan iår!
Barcelona MQUC
2012-12-18 06:44
@Barcelonito / Lucho Enrique 21:

grymt av Puyol och Grymt av Pique att ta det och va tyst, man måste ha respect för el capitan!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2012-12-18 03:12
Älskar hur Puyol trots hans nära vänskap med Pique fortfarande kan bli så förbannad på honom som vid första målet mot Atleico. Pique borde inte gått upp, det tvingade upp Puyol att stöta mot anfallaren och det blev mål, Puyol skriker och blir asförbannad och Pique tittar fortfarande nervöst på kaptenen 20 sekunder efter målet! :D
Barcelona S91
2012-12-18 00:03
@Mojito - Culé (un estilo de vida):

Och när jag läser ditt briljanta inlägg så har du fått 13 likes...vad är det som händer? :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-17 23:26
Barcelonas hemsida, €111 euro minus 20% rabatt. Grandstand, första ring, rad 17 i höjd med straffområdeslinjen.
Barcelona LeoMessi
2012-12-17 23:26
AndreD (Barcelona) Håller med dig:-) Mittfältare från la liga tycks glänsa mer i PL än i la liga. Kanske då dom tycks ha större ytor att jobba på
Barcelona enkos
2012-12-17 23:05
Mojito:
Rolig skrivning, extra med +13 :)
Vad betalade du för biljetten och var köpte du?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-17 22:57
Hade förmånen att se matchen igår på plats. Härligt att sätta sig ner, logga in på twitter och se att Espanyol av alla lag tagit poäng av Real, på bortaplan. Många förvånande blickar när jag visade upp mobilen för mina stolsgrannar.

De första 25 minuterna var inte särskilt underhållande, Atlético var riktigt kompakta och det fanns väldigt lite löpvilja hos anfallarna, framför allt Messi. Efter Falcoas ledningsmål lossnade dock spelet och Adrianos fullträff var minst sagt förlösande. Qué golazzo"

Andra halvlek kändes som en belägring av sista tredjedelen från Barcelonas sida. Totalt överlägsna och när Messi gjorde 3-1 kändes segern kassaskåpsseger.

Av reaktionerna på läktaren kan jag konstatera följande saker;

Busquets och ordet "increible" är väldigt vanligt förekommande. Han är otroligt uppskattad av hemmapubliken. Synd att utomstående har en så tråkig och felaktig bild av geniet.

Stödet för Villa är enormt. Den enda gången det var mer tryck på läktaren var när katalanerna skanderade "in-inda-indapendencia".

Samtidigt muttras det en del om Alexis, och det är inte positiva saker. Men man märker också att många "lider" med honom, och mannen bredvid mig försökte "coacha" honom varje gång han fick bollen.
"spela Messi, dribbla, snabb passnig" osv.

Angående killen som sprang in och kramde Messi. Jag gick förbi honom och ett tiotal säkerhetsvakter i släptåg på vägen ut. Han lämnade Camp Nou-området i en polisbil med ett leende på läpparna.

När matchen var över visade passande nog temperaturvisaren på +13 grader...
Barcelona AndreD
2012-12-17 22:45
LeoMessi

Cazorla, Mata och Silva har i princip varit bättre i PL än i La Liga, tänk då vad Messi hade gjort i den ligan. 60 mål per säsong minst :)
Barcelona AndreD
2012-12-17 22:43
Puyol: "Being attacked for standing up for school in Catalan? This isn't politics, this is our culture, our language. I would do it again."

Legend.
Annons: