/spanien/barcelona/forum/8058.aspx/spanien/barcelona/forum/8058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-05-28 18:49
Fan vad Neymar kommer öka våra intäkter med Messi. Kaka må sitta på bänken men han bidrog ekonomisk. Den klubben tjänar pengar på namn utan att vinna titlar. Prestigefyllda värvningar är viktiga och egna ungdomar i den egna leden. Med Zidane som deras sportchef kommer de satsa på ynglingarna. Med alla olje sheikher och oligarker kostar alla spelare 60 miljoner euro. Inget lag kan bygga ett lag på stjärnor längre då konkurrensen blivit allt för tufft om de. Vi ligger ljusår förre många klubbar när det kommer till att producera egna produkter. Och köpa en storstjärna om året eller lovande unga spelare till fyndpris skadar aldrig. Med Neymar kan Barca sätta ännu högre krav på sina sponsorer. Dags för nike att göra oss till den mest välbetalda nike klubben någonsin, haha.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-05-28 18:49
Snacket om att ungdomarna får för lite speltid tycker jag är lite överdrivet. I alla fall om man tittar på statistiken för Thiago och Montoya. Thiago borde förvisso fått något mer speltid och att han borde matchas mer i de större matcherna. Men han har ändå spelat totalt 35 matcher i år, då ska man ha i åtanke att han varit skadad. Montoya har spelat 23 matcher i sin första säsong för A-laget.

Barta har dock fått alldeles för lite speltid. Bara 7 matcher.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-05-28 18:40
@Rakman:

Jag åker själv ner i morgon, men något firande lär det ju tyvärr inte bli eftersom hela stan redan gjort detta efter att guldet säkrades.

Men annars är ju Port Vell eller strandpromenaden säkra ställen om man vill klubbhoppa eller barhänga på kvällen. Nu slutar ju matchen redan vid 9, och utelivet kommer sällan igång på riktigt före midnatt - så lite förfest på hotellet är en förutsättning om inte plånboken är tjock med EURO...
Barcelona DM1982
2013-05-28 18:29
Hoppa Mourinho är lika duktig nästa säsong.
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-05-28 18:24
Haha NoGo™ döda alla förhoppningar 3 minuter senare.
2013-05-28 18:14
Okej, har inte haft koll på övergångarna i Tyskland, kände spontant att greken var för bra för att spela andrafiol med tanke på vilka som ryckt i honom tidigare. Tack för infon!
Barcelona NoGo™
2013-05-28 17:59
@Mojito - Culé (un estilo de vida)

Det köpte väl han för att täcka upp för Santana som lämnade för Schalke.
2013-05-28 17:56
Apropå Dortmund så har de ju värvat Den grekiske mittbacken Sokratis - kan detta innebära att någon av Subotic eller Hummels är på väg bort?
För greken är ju så pass bra att han inte kan vara tänkt för bänken, eller?

Är snacket om Silva och en "icke namnkunnig back" bara rökridåer, har Rosell och Zubi redan gjort klart med någon av Klopps backjättar?

Men inte kan väl Tito ha ändrat åsikt och sagt OK för ett köp av Hummels?
Låna ut Deu gratis för att få ner summan...?

Många frågor. Få svar.
Barcelona NoGo™
2013-05-28 17:53
@Deulofeu

Aa men precis, nån måste ju ha koll på de där gossarna.
Barcelona Rakman
2013-05-28 17:47
Hej!

Mitt första inlägg här...

Tänkte höra om någon av er vet vart någonstans i Barcelona som man bäst firar Barcas guld efter matchen mot Malaga. Jag kommer vara på plats och se matchen och vill såklart inte gå direkt hem till hotellet efteråt och sova =) Några förslag? =) Tack!
Barcelona Vampíro
2013-05-28 17:39
Dortmund för Deulo? Tveksamt om det är den klubben han kommer få spela varje vecka, likadant med La Real som redan har Vela och Griezmann på kanterna. Välj en klubb där han får spela ca 30 matcher, hellre ett mitten/bottenlag där han får speltid än en toppklubb där han ruttnar bort. Orkar inte med fler fail lån, lika bra att behålla grabben då.
2013-05-28 17:29
Both Barcelona and the player want Deulofeu to go on loan next season. Dortmund main option. Sociedad alternative. Ajax ruled out [sport md]

Blir bra vilken klubb som han än väljer.

Blir till att fixa Eurosport 2 till kommande säsong kanske...
Barcelona Vampíro
2013-05-28 17:00
Edmilsons säsong 2005/2006 var helt fantastisk. Även om han inte fick några rubriker så klarade han av pivote-rollen på ett mycket bra sätt den säsongen. Påminner en del om Sergio, både fysiskt och spelmässigt.
Barcelona Barcadinho.
2013-05-28 16:59
Jag gissar på att han kommer bli klubbens scout i Brasilien.
Kommer ihåg när han sa många bra ord om keiirrison - det var väl inte en höjdare.
Men det kan också vara så att han kände sig tvungen att säga så. De två spelade i samma lag en period (Palmeiras) och Edmilson kunde nog inte prata shit om honom till journalisterna.
Barcelona Deulofeu
2013-05-28 16:50
NoGo™

Han är som Zlatan vinner ligatitlar på löpande band först en handfull i Lyon och sedan någon hos oss i alla fall. Han vann 5 raka ligatitlar! Tre i Lyon och sedan två hos oss.

Rosell gör nog rätt här då vi har en hel brassekoloni snart.Då behövs ju någon seriös brasse också.

Adriano,Alves,Neymar,Rafinha och låtsasbrassen Thiago.

Snart är vi åter brasselona. Inte mig emot så länge de inte partar för mycket ihop.
Barcelona NoGo™
2013-05-28 16:39
@Deulofeu Bra var han också! Han har blivit erbjuden en roll i klubben, hoppas att han tackar ja. Former Barcelona player (04-08) Edmilson (36) has been offered a role at the club. He didn't yet decide if he'll accept the offer. [via uol] Haha såg inte att du skrev det :P
Barcelona Deulofeu
2013-05-28 16:32
Edmilson (ex-Barcelona): "I'm close friends with Neymar's father and agent. I'll be in Barcelona in September to help Neymar settle." [cope]

Tackar.

En otroligt ödmjuk spelare som inte lyckades helt hos oss.Kul när de kommer tillbaka.Han har ju blivit erbjuden en roll hos framöver också.
Barcelona Deulofeu
2013-05-28 16:24
Känns ju extra jobbigt med Thiago försvinner han lär ju brorsan ryka med.

Stannar han jag då har vi det skönast innermittfältsparet som är värdiga ersättare till Xavi Iniesta.

Tänk er två bröder husera på vårt mittfält.

De har ju egenskaper för att jobba ihop också.Båda är bra åt båda håll hyfsade box till box de är dessutom olika fotade fantastiskt.Hoppas hårt på dem.

Liksom deras far...
Barcelona Deulofeu
2013-05-28 16:21
Officiella nummer i u-21 em enligt hemsidan

Montoya 2
Bartra 5
Muniesa 15
Thiago 10
Tello 11

Ser ut som 4 är startspelare riktigt kul ska det bli.Någon som vet om någon sänder på tv?

Övriga storstjärnor

Veratti Italien
Holtby Tyskland
Emre Can Tyskland
Zaha England
Dzagoez Ryssland
De Jong Holland
Maher Holland
Strotman Holland

England
Holland
Spanien
Tyskland
Italien

Har alla riktigt bra lag riktigt tunga matcher.

Spanien är regerande mästare och kvar från sist är bla De Gea och Thiago som båda var med i all star laget.

Thiago kommer nog åter ha en grym turnering och sedan får vi alltså se vad som händer med honom. Spännande.
Länktips: uefa.com
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-05-28 16:20
Riktigt spännande i bottenstriden inför sista omgången. Deportivo på 35p, Celta på 34p, lika många som Zaragoza med Mallorca på 33p ska alla fyra slåss om en plats på säker mark. Kollar man på spelschemat så ser det jobbigt ut för Zaragoza och Deportivo som möter Atlético respektive Real Sociedad på hemmaplan. Mallorca som ligger sist och har varit rejält nerkörda i botten har den lättaste matchen på förhand, Real Valladolid hemma. Vinner de den finns det faktiskt stora möjligheter att klara sig kvar. Celta har Espanyol hemma, även de en match som de med tanke på att katalanerna inte har något att spela för har rätt bra chanser att ta tre poäng i.

Något jag inte riktigt har koll på är inbördes möten mellan lagen, och det är något som faktiskt rätt troligt kommer avgöra. Är det någon som har bättre koll på det, hur det ser ut mellan lagen?

Om jag får gissa så tror jag att varken Deportivo eller Zaragoza klarar av att vinna då de har tufft motstånd. Sedan får det avgöras beroende på hur Mallorca och Celta går i sina matcher. Naturligtvis har Depor det i sina egna händer men jag skulle vilja säga att Celta har bäst utgångsläge. Vinner de hemma mot Espanyol, vilket verkligen inte är någon omöjlig uppgift så stannar de förmodligen kvar. Å andra sidan vore det typiskt Zaragoza att klammra sig kvar efter en tung seger mot Atlético, och Depor har ryckt upp sig rejält efter att vara riktig jumbo en stor del av säsongen. Men jag tror ändå på Celta. Hade dock varit riktigt kul om Mallorca lyckades hänmga kvar, vilken bragd det hade varit.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-05-28 15:53
Han kommer nog inte lämna. Han sätter lite press inför nästa säsong, behöver kanske lite bekräftelse och börjar tänka på sin status som fotbollsspelare. Kanske även förbättrad kontrakt, vilket hade bara gynnat Barca med den klausulen som han har!

Han vill nog inte missa chansen att spela med Alves och Neymar heller.
Barcelona Diar Shekha
2013-05-28 15:48
Vampiro Kanske inte just den matchen men det har funnits andra. Jag förstår dig och håller med dig speciellt när det handlar om Bartra,Tello och Montoya. Hade någon av de klagat haft jag haft fullt förståelse för de. Thiagos situation är annorlunda och ärligt talat jag kan inte se ett annat topplag ge honom 30+ matcher samtidigt som man har varit borta i två månader. Förhoppningsvis blir det bättre nästa säsong när Tito Vilanova är fullt frisk och han har säkert lärt sig av sina misstag..
Barcelona Barca King -
2013-05-28 15:44
Thiago kan ta och packa väskan om han ska gnälla. Killen får visa lite tålamod och hjärta. Jag minns när han fick sitt genombrott då i u21 em tror jag det va. Han sa att mitt mål är att lyckas i fotbollen än att lyckas med Barca. Då fick han snabbt äta upp sina ord när sport och el mundo kritisera honom. Då ändra han sina ord och sa Barca i hjärtat. Det luktar Yaya/giovani på det här. Han får gärna dra för att vad som är viktig är klubben och om han krigar kommer han inte bara bli fast i Barcas mittfält men även Spaniens. För att större klubb än Barca finns ej. Han är fortfarande ojämn. Men jag förstår att han vill dra. om han har tålamod okey om inte gå välkommen göndugan eller isco.
Barcelona Rambla~
2013-05-28 15:40
Vampíro Jag påstod inte att Titos sätt var rätt eller bra men tyvärr tror jag att det är så. Han ser dessa spelare som etablerade först vid 24-25 års ålder. Ungefär som det en gång var med Iniesta och Xavi. Jag håller med om att Tito är fel ute, han är lite för feg. Jag tror att han månar för mycket om spelarna, rädd för att bränna ut dom om de ges för stort ansvar. Dessa spelare måste ges chansen i allt större utsträckning redan nu annars så stannar de i utvecklingen när de får så lite speltid. Kanske är det Bojan-syndromet som spökar? Fick chansen för tidigt och resten vet vi hur det blev där. Fast det är ju sämre att låsa in dessa talanger inom klubbens portar. Istället hade det varit bättre att låna ut dom till andra klubbar i Primeran så att de härdas och skaffar sig erfarenhet.
Barcelona Vampíro
2013-05-28 15:35
@Diar Shekha Tycker du ett B-betonat Málaga i CdR är en toppmatch? Poängen är att Tito bänkar Thiago, Tello och resten så fort det drar ihop sig oavsett hur de presterar. Det är min känsla iaf, hoppas det ändras nästa säsong.
Barcelona B-Guden
2013-05-28 15:27
Tito har vairt ur usel som tränare, han har valt, Song Adriano Busquet framför Batra i mittbacks positionen, där är min fråga, vafan ska han göra i truppen då?
Barcelona Vampíro
2013-05-28 15:23
@Rambla~

Om det nu är så som du säger så har Tito ett väldigt udda sätt att visa sitt förtroende för de, dvs nästan göra allt för att de inte ska få speltid i tuffa matcher. Visserligen har både Bartra och Montoya fått spela några toppmatcher men vi båda vet att det endast är pga att det vart absolut sista utvägen.

Jag hade kunnat förstå det resonemanget om det hade handlat om ett gäng tonåringar men faktum är att dessa spelare nu är 22-23 år och då är det annorlunda. Man ska få spela mer än en match/månad i mitt tycke, än en gång speciellt när de andra knappast rosar marknaden.
Barcelona Rambla~
2013-05-28 15:08
Vampiro

Jag kan hålla med om att Tito kunnat ge honom mer speltid men jag tror inte det beror på att Tito inte tror på Thiago för framtiden i Barcelona. Tvärtom skulle jag gissa.

Det samma gäller Bartra. Trots att han knappt fått någon speltid så verkar Tito ändå räkna med honom för framtiden. Bartra erbjuds nytt fyraårs-kontrakt. Jag tror att Tito ser mer långsiktlig när det gäller våra ungdomar än vad tex vi fans gör. Han verkar haväldigt stort tålamod Tito, jag tror han ser några säsonger fram i tiden när det gäller spelare som Montoya, Bartra, Deluolfeu osv. Problemet är väl att spelarna själva kanske inte har lika stort tålamod och vill vänta så länge. Vi fans tappar ju tålamodet direkt när inte någon av ungdomarna får spela. :D
Barcelona Diar Shekha
2013-05-28 15:07
Vampiro Thiago startade tex bortamatchen mot Real när vi torska med 2-1 och han fick tex spela flera matcher mot Malaga i vintras. Han har har säkert lirat flera toppmatcher till.. --- Thiago är 22 år och han har fått spela mer än 30 matcher med ett lag som slåss om alla titlar. Och han var borta i två månader i höstas. Hur många 22 åringar får spela 30+ matcher som reserv i ett topplag? Och ärligt talat så har han verkligen inte varit wow för han har blandat och gett. Vem minns inte hans galna pass mot Malaga som kostade oss avancemanget nästan i vintras? Vart har han tänkt och få spela mer egentligen? Manchester United har redan unga stjärnor som Jones och Cleverly på hans position. Manchester City, Tja de har ju fan nästan 30 spelare. En 22 åring ska inte behöva ställa krav till klubben när han har fått spela minst 30 matcher. Jag minns Iniesta, han blev ordinarie när han var 23/24 år och han gnällde aldrig. Thiago kommer förstöra sin karriär om han lämnar för ett annat lag. Även om han får spela i ett annat lag så kommer han endå inte komma med till VM. Spelare som Mata,Cazorla som dominerar i sina klubbar sitter på bänken i landslaget.. Han borde ha valt Brasilien från början.. Jag älskar Thiago och jag vill att han ska ersätta Xavi i framtiden men ska han "grina" så är det upp till honom. Det är bara han som förlorar på det.
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-05-28 15:04
Att Thiago förtjänar mer speltid i matcherna är en självklarhet. Tito skulle ha kunnat inkludera honom i startelvan mycket mer än han har gjort eller bytt in honom då Xavi har underpresterat. Att man dessutom inte skött hans kontrakt på ett bättre sätt med utköpsklausulen är bara förjävligt.

Det Thiago bör göra är att fråga Tito hur hans framtida planer ser ut för honom. Sedan är det upp till honom om han väljer att gå eller ej. Själv tycker jag att han bör ha mer tålamod såsom Iniesta hade. Om han älskar klubben lika mycket så kommer han att ha tålamod. Om han nu väljer att dra så kommer vi förlora en riktig talang med en ljus framtid, men det är dock han som kommer förlora på det mer.
Annons: