/spanien/barcelona/forum/8056.aspx/spanien/barcelona/forum/8056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2012-12-24 01:26
Kan någon förklara varför gränserna mellan Les Rambles och Puertan har varit stängda så länge och ingen kan gå in på den andres forum? Vad är den exakta anledningen?
Barcelona Adrigol
2012-12-23 23:43
@enkos:

Källa bror?
Barcelona KristoferDelija
2012-12-23 23:20
Har väntat 24 timmar på att säga detta sen jag bytte lagtröja. Håller inte på Barca.
Men jag älskar Sergio Busquets vilken sagolikt bra fotbollspelare. Finns ingen på samma nivå som han och så komplett på alla delar i spelet.
VISCA SERGIO BUSQUETS
Barcelona Pep -vamos Tito!
2012-12-23 22:52
@enkos:

Var hittar du den statistiken? Källa?
Barcelona B-Guden
2012-12-23 22:11
@petersays:

Om vi behöver Villa kommer han va kvar, vare sig han kostar mycket och sitter på bänken för det mesta, vi gör inte som Milan, säljer stjärnorna för pengar, utan spelare som lämnar barca gör det för dom vill, eller för dom inte kan tillföra klubben nåt.

Villa kommer inte lämna för Barca ska få pengar.
Barcelona Golden Barca
2012-12-23 22:03
Det nya året får en intressant inledning med derbyt mot Espanyol. En sak jag funderat över är varför Barca fansen inte bryr sig om matchen mot lillebror. Det är inte direkt publikfester eller så. Därpå Cordoda hemma i CDR.

God jul och gott nytt år samt naturligtvis god Barca fortsättning 2013.
Barcelona enkos
2012-12-23 21:41
I Januari kommer Barcelona spela 9 matcher och våren blir tuff tuff med matchen nästan var 3-4 dag, så Villa kommer få speltid och chans att visa vad han går för...
Barcelona petersays
2012-12-23 21:34
Jaså Zubi ska ha gått ut och sagt att Villa INTE kommer säljas under januari (egentligen säger han att Barca inte säljer någon av sina stjärnor under januarifönster, ever) - får väl se var den gränsen går. Men visst, vill man låta Villa sitta på bänken och kosta skjortan medan hans kontrakttid löper ut och han blir äldre och äldre så...tja, varsågod.

Tycker absolut en spelare som Villa behövs i laget, man absolut inte Villa själv. Han är för dyr, dyr, dyr med tanke på vilken speltid han får. Men å andra sidan vore det ödesdigert om vi fick en skada på Messi och INTE hade en spelare som liknar Villa på bänken. Jag skulle ju helst sett honom lämna, och eftersom Cuenca också hänger löst så skulle man isåfall värva någon ny forward.
Barcelona enkos
2012-12-23 21:33
Officiellt enligt FIFA!!

Lionel Messi 91
Gerhard Müller 85
Pelé 75
Godfrey Chitalu 73
Zico 65
Barcelona enkos
2012-12-23 21:32

Barcelona enkos
2012-12-23 21:30
Messis rekord kommer alltid att räknas i Spanien liksom Barcelonas. Om Fifa inte har koll så har Spanien det!!! Sen är Messis rekord på 91 mål också Gunniess rekord som är väldokumenterad!!!
Barcelona petersays
2012-12-23 21:28
"Låt media köra med sitt Kalender år snack, man räknar mål på en säsong, inte kalender år, det är bara löjligt., samma med Messis Rekord"

Fast när det gäller individuella spelare och man vill få med landslagsspel så är väl kalenderår ändå ganska praktiskt?
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2012-12-23 21:27
@Barca King -:

Ohh va trött man blir på inskränkta fans! Ta av dig glasögonen så ser du att Robert hade rätt, Gamez drar på en spark fullt medvetet när han är på väg ner. Ska man vara Realfan bara för verkligheten inte går ihop med dina fantasier? Ja, Pepe är ett svin och förtjänade kort, men det Gamez gjordr är lätt värt ett.rött. God jul på dig
Barcelona B-Guden
2012-12-23 21:23
@enkos:

Låt media köra med sitt Kalender år snack, man räknar mål på en säsong, inte kalender år, det är bara löjligt., samma med Messis Rekord
Barcelona enkos
2012-12-23 21:06
Barcelona har slagit Reals gamla rekord i antal gjorda mål per kalenderår som man hade på 119 mål.
Barcelona med sina 3 igår gjorde 120 !!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-23 20:21
Tråkigt om Cuenca lånas ut tycker jag. Har längtat efter att se honom i Barcatröjan igen och dessutom är jag rädd att han, som de flesta andra utlånade, aldrig kommer tillbaka. Å andra sidan kan han få mer speltidi Valencia vilket han är i behov av. Vi får väl se...

God Jul på er allesammans!
Barcelona B-Guden
2012-12-23 20:15
Vi har redan vunnit ligan, enda chansen för nåt av Madrid lagen att hänga på är ifall Messi Xavi Iniesta Cecs bli skadade.

Men vi är Barcelona vi nöjer oss inte med en Liga titel vare sig vi slår Reals mål och poängrekord så kan vi inte va nöjd med en liga titel.
Vi ska även ha Copa del rey och CL
Barcelona L.A.M Nr 10
2012-12-23 19:54
Jag har länge sagt att vi inte ska ta ut något i förskott men efter igår måste man ju säga att det ska väldigt väldigt mycket till för att vi inte ska vinna ligan säsongen 12/13. Vårt spel ser så otroligt stabilt ut, visst var första halvlek igår inget att hänga i julgranen men vi tar ändå tre säkra poäng som aldrig kändes hotade bortsett från några minuter efter Valldolids reducering. Men som sagt, Tito har infört en otrolig stabilitet, visst har han förändrat spelet lite grann, men knappast nämnvärt, därmed har han lyckats pränta in en enorm vinnarmentalitet i laget.

Faktum är att uppehållet kommer ganska olägligt, vi har nått toppformen och Real Madrid tappar poäng lite här och där. Jag tror att de kommer komma tillbaka starkare och mer motiverade efter julen samtidigt som vi kanske kommer slappna av lite, vilket kan leda till ett par poängtapp. Just därför ser jag inte ligan som avgjord helt än, när det har gått ett par månader av vårsäsongen lär vi se mönstret, om vi behåller vår fantastiska form och det fortsätter vara kaos i Madrid så vinner vi ligan, men har vi tappat poäng några gånger redan i februari och skillnaden är ner mot 8-12 poäng så ska vi inte ta ut något i förskott. Om inte annat lär allt avgöras i El Clásico.

Sen får vi naturligtvis inte glömma Atlético, men det ska mycket till för att de ska haka på toppstriden. När de under hösten endast var några poäng efter kunde man inte räkna ut dem, men nu är de ändå 9p efter och det lär bli mer, båda matcherna mot de två giganterna har de helt enkelt inte räckt till. De får nog kämpa för andraplatsen beroende på hur Real Madrid ser ut i vår.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 19:49
S91 (Barcelona) Haha ja deras försvar är överlägsen la ligas! Men när ett engelskt lag mosar ett annat lag så är det för att dom har skitbra anfall men i när Barca gör det så handlar det om dåligt försvara och inget annat:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona S91
2012-12-23 18:50
Oj då, Chel$ki tycks krossa Aston Villa i "den jämna ligan" PL. Hm, nu kanske de har en chans att ta sig förbi kvartsfinal i EL, hihi :D
Barcelona Taher (Barça-Red)
2012-12-23 18:26
Först och främst vill jag tacka både Daniel Olsson och Samuel (S91) för att de tog sig tid och skrev både införrapporten och nu också matchrapporten till Valladolid-FC Barcelona (Det var inte deras uppgift).

Vi på redaktionen hade planerat vem som skulle skriva och missade helt enkelt ha någon som skrev istället. Ber JÄTTEMYCKT om ursäkt för det som hände.

Annars har det generellt sett bra ut på sidan under de senaste månaderna. Jag vet att vi borde bli ännu bättre och vi jobbar på det. Har fått många ansökningar om nya skribenter och 2-3 av dessa kommer att ansluta sig till redaktionen.

Vill bara be alla om överseende med det som har hänt och lovar att vi kommer att bli ännu bättre efter julen.

God Jul på er alla och hoppas ni njuter av vårt lags fantastiska spel :)

Ha det bra!!
Barcelona AGM
2012-12-23 18:07
Nu när man faktiskt tänker efter lite så var det så jävla idiotiskt av oss att inte värva T.Silva. Han hade exakt allt vi sökte hos en försvarare samtidigt Mascherano kunde vara backup till Busquets.

I mina ögon hade vårat trupp varit perfekt om detta hade hänt. Just nu känns det inte som att det finns riktigt heta mittbackar som klubbarna släpper.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-23 17:53
Cuenca has accepted Valencia offer to join them on loan for rest of season. Valencia also want buy option. Barcelona didn't yet decide. [as]
Att låna ut honom är perfekt!! Men efter säsongen ska han tillbaka! Vi kommer ha nytta av honom.
Barcelona petersays
2012-12-23 17:49
Precis vad alla andra säger. Han har fått hård kritik under hösten och Benitez har väl mer eller mindre klargjort att man kommer spela honom som central mittfältare framöver.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-23 17:34
@AGM:

Duktig spelare MEN. Spelar idag som mittfältare i Chelsea eftersom han är för osäker som mittback. I Barcelona behöver man vara betydligt säkrare som mittback än i Chelsea, så att Luiz skulle spela mittback i vårt lag hade nog inte varit så bra. Som mittfältare hade han aldrig tagit plats i vårt lag heller.

Som sagt, bra spelare men fel spelartyp för Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 17:34
AGM (Barcelona) Om jag ska vara ärlig så vill jag inte ha honom i Barcelona. Visst han är snabb och teknisk för att vara back men jag tycker att går bort sig väldigt ofta samtidigt som hans positionsspel inte är det bästa. Vi kan lika gärna spela mascherano eller bartra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AGM
2012-12-23 17:30
Som jag skrev igår så ville jag ha Luiz till Barca. Nu gör han även mål. Skulle tillsammans med Pique bilda det starkaste mittbacksparet utan tvekan. Sen har han ju puyol "håret" och även aggresiv likt Puyol som jag gillar hos honom. Han är även brasse och alla brassar har bra fötter så han skulle passa in i Barca pricken över i:t
Barcelona petersays
2012-12-23 17:27
Pepes grej i går var väl inte så mycket att tjafsa om egentligen. Visst, en eftersläng, men inte av hans vanliga kaliber. Kalrt det är vidrigt, men vi har sett Barca-spelare göra liknande saker också (t.ex. Messi om jag inte minns fel).

Kan ingen hitta klipp på när Ramos rycker Sanchez i håret istället? Där snackar vi riktigt vidrigt agerande!
Barcelona petersays
2012-12-23 17:24
"En rolig sak bara till alla där ute om Casillas petting: "

Diskuterar vi Casillas sexvanor nu eller? :P
Barcelona Robért
2012-12-23 16:33
Det här är en icke-diskussion. Jag är inte smyg-madridista, jag ogillar Pepe starkt och Gamez är den som i mina ögon gör mest fel i just den situationen. Det enda jag kan säga till Real Madrids "fördel" är att det är synd att de är så dåliga i år eftersom det tar bort spänningen från ligan totalt. Räknar inte med att Atletico kommer vara i närheten av Barca när säsongen summeras
Annons: