/spanien/barcelona/forum/8054.aspx/spanien/barcelona/forum/8054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2012-12-23 17:49
Precis vad alla andra säger. Han har fått hård kritik under hösten och Benitez har väl mer eller mindre klargjort att man kommer spela honom som central mittfältare framöver.
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-23 17:34
@AGM:

Duktig spelare MEN. Spelar idag som mittfältare i Chelsea eftersom han är för osäker som mittback. I Barcelona behöver man vara betydligt säkrare som mittback än i Chelsea, så att Luiz skulle spela mittback i vårt lag hade nog inte varit så bra. Som mittfältare hade han aldrig tagit plats i vårt lag heller.

Som sagt, bra spelare men fel spelartyp för Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 17:34
AGM (Barcelona) Om jag ska vara ärlig så vill jag inte ha honom i Barcelona. Visst han är snabb och teknisk för att vara back men jag tycker att går bort sig väldigt ofta samtidigt som hans positionsspel inte är det bästa. Vi kan lika gärna spela mascherano eller bartra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AGM
2012-12-23 17:30
Som jag skrev igår så ville jag ha Luiz till Barca. Nu gör han även mål. Skulle tillsammans med Pique bilda det starkaste mittbacksparet utan tvekan. Sen har han ju puyol "håret" och även aggresiv likt Puyol som jag gillar hos honom. Han är även brasse och alla brassar har bra fötter så han skulle passa in i Barca pricken över i:t
Barcelona petersays
2012-12-23 17:27
Pepes grej i går var väl inte så mycket att tjafsa om egentligen. Visst, en eftersläng, men inte av hans vanliga kaliber. Kalrt det är vidrigt, men vi har sett Barca-spelare göra liknande saker också (t.ex. Messi om jag inte minns fel).

Kan ingen hitta klipp på när Ramos rycker Sanchez i håret istället? Där snackar vi riktigt vidrigt agerande!
Barcelona petersays
2012-12-23 17:24
"En rolig sak bara till alla där ute om Casillas petting: "

Diskuterar vi Casillas sexvanor nu eller? :P
Barcelona Robért
2012-12-23 16:33
Det här är en icke-diskussion. Jag är inte smyg-madridista, jag ogillar Pepe starkt och Gamez är den som i mina ögon gör mest fel i just den situationen. Det enda jag kan säga till Real Madrids "fördel" är att det är synd att de är så dåliga i år eftersom det tar bort spänningen från ligan totalt. Räknar inte med att Atletico kommer vara i närheten av Barca när säsongen summeras
Barcelona Okkapokka
2012-12-23 16:28
Lol, Robert är en smyg madridista? Varför? Syns väl hur tydligt som helst att det är Gamez som startar det hela. Är naturligt att man reagerar tillbaks även om det inte är det smartaste (Pepe är ju inte känd för att vara smart i och för sig) att reagera sådär på en fotbollsplan. Båda gör fel, men Gamez gör "mer" fel om man ska utse något sådant. Ett rött kort till båda hade varit passande.
Barcelona Barca King -
2012-12-23 15:54
Robert du är en smyg Madridista. Sen att du gillar Pepe syns genom dina välskrivna ord. Försvara han och förbättra hans image i UFC PUERTA. Tror du att man börjar bry sig om Pepe och tänker... mmmmmm Så sant, det va inte den gode pepes fel! Back du puerta robert. peace
Barcelona Zamboza
2012-12-23 15:32
Stackars Florentino Perez hade ingen aning om att Casillas skulle bänkas. Han fick reda på det framför kamerorna(länk).
Barcelona Robért
2012-12-23 15:29
Barca King: Ta ett steg tillbaka och försök se objektivt på situationen. Din inställning säger mer om ditt hat mot Pepe än något annat och ditt svar till mig säger mycket om din inställning till att diskutera saker. Min syn på situationen är att Pepe hamnar i en svår situation och faktiskt i första läget löser det ganska bra genom att flytta på bollen en bit, varpå Gamez försöker ta bollen i förstaläget, misslyckas, och sedan ramlar båda. På vägen ner sparkar Gamez till Pepe då bollen är utom räckhåll. Pepe svarar med att sparka tillbaka. I mina ögon är Gamez den största syndaren i situationen och hade kunnat få rött för sin eftersläng. Pepe borde likaså fått rött för sin spark.

Annars är jag fullt medveten om vilken vidrig spelare Pepe är (en snabb youtube-sökning räcker för att inse det) och jag hoppas både för fotbollens, finlirarnas och Real Madrids del att han lämnar fotbollen. Han är nog den spelare jag ogillar mest av ALLA just nu, men kom igen, i den situationen hade många spelare sparkat tillbaka.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 15:20
Cedqvist (Barcelona) Undrar jag också. Såg inte matchen så jag vill gärna se vad som hände. Men självklart var han tvungen att bli utvisad och vi tappar en 4-1 ledning. Vet inte om det är försvaret som suger hårt eller om spelarna tappar motivation så fort motståndaren gör mål.
Barcelona Cedqvist
2012-12-23 15:16
Någon som vet varför Oier fick psykbryt i B-laget igår?
Barcelona Cedqvist
2012-12-23 15:13
@Robért:

Pepe gör som många stelfrusna mittbackar i ett sånt läge, eftersom bollen INTE går ut över linjen börjar han luta sig tillbaka mot anfallaren som flyttar sig varvid Pepe som vanligt drar med sig honom ner. Sparken som Pepe får är ett försök att nå bollen precis i fallet av Gamez, men han träffar bara Pepes ben. Pepes spark är en eftersläng då den sker utanför spelet efter avblåsning.

Nu blev det frispark och varning, en halvbra domare hade kanske köpt Pepes fall och gett honom frisparken men sedan visat ut honom (precis som gårdagens domare var på väg att göra innan han ångrade sig, kolla domarens kroppspråk innan och efter han pratar med Málaga-spelarna). En bra domare hade gett frisparken i förstaläget till Málaga och sedan visat ut Pepe. Inte ens domarna kunde rädda sönderfallet igår...

Det mest intressanta nu är att se hur mycket skit realsupportrarna kan ta från "The Special One" innan man lynchar honom. Hoppas har följer pengar någon annanstans och att man rensar ut rötäggen som Pepe, Coentrão och Khedira och börjar spela fotboll igen...
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 15:01
Michu kvitterar för Swansea:-) Jobbigt för Anglofiler att inse att alla spelare som dominerar i PL är fostrade i la liga:P
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 14:54
Någon som vet om någon matchrapport kommer att läggas upp idag?
Barcelona MQUC
2012-12-23 14:46
LionelMessi#10 // Nej det hade ingen tränare kunnat göra i fina blaugrana utan åtgärder :)

God Jul alla Barca vänner.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-23 14:41

En rolig sak bara till alla där ute om Casillas uteblivna startplats:

Nu borde ju Valdes fira sin startplats i landslaget? Eller blir det Adan som tar den platsen?

Har absolut noll förståelse för de blåsta Madridfans som försvarar Mourinho helt seriöst.

Han får Valdano kickad.
Bryter kontakten med Zidane efter en konflikt.
Bråkar med Özil,Ramos och nu Casillas.
Petar Casillas för Adan.
Petar andra tränare i ögonen.
Ställer till med psykopatiska bråk i El Clasico så att t.ex Casillas och Xavi slutar prata ett tag. ( Som alltid varit vänner sen 17 års ålder )

16 p efter 17 matcher ( rekord? )

Tror nog jag missat mycket också men orkar inte skriva en bok nu.

Hade någon tränare fått gå såhär långt i Barca?
Barcelona Barca King -
2012-12-23 14:25
Pepe är ett svin som förtjänar att bli svinnigt behandlat. Han har sig själv att skylla ochom andra vill ge tillbaka även om det är han som grisade först eller inte.

Jag har ingen empati för den äcklet. Hur han armbåga Pique i förra säsongens Super cup. Eller när han stämpla Messi.Minns ni inte när han kallade Andres för filmare.

Sen att Robert kommer här och säger att vi ska förstå SVINET är utom denna galaxen.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2012-12-23 13:49
Ingen bryr sig om clownen Evras åsikt. Han vill bara fjäska för Ronaldo så han kanske återvänder, sen så har han och hans försvar blivit totalt förnedrade av Messi under två olika Chanpions League finaler så det är inte konstigt att han är bitter.
Barcelona Robért
2012-12-23 13:47
Angående Pepes spark på Gamez igår...När jag såg det igår tänkte jag som vanligt "vilket jävla svin Pepe är" men när jag tittade nu igen såg jag att Gamez, när han är på väg att ramla, faktiskt sparkar medvetet mot Pepe först. Det är gissningsvis detta Pepe reagerar mot (något som jag själv hade gjort om något sparkat sådär mot mig på en fotbollsplan). Visst är Pepe ett äckel som i princip borde bli utvisad varje match han spelar, men i det läget förstår jag honom faktiskt
Barcelona Bästelona
2012-12-23 13:24
Tack gubbar! Ser ju vilket svin han är... Slutar aldrig förvånas egentligen!
Barcelona papillon
2012-12-23 13:07
Bästelona:

Kan det vara detta? Vet inte om länken funkar.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Danne - Culé - 26
2012-12-23 13:04
Bästelona
Jeffson
2012-12-23 12:42
Diar Iniesta Shekha

Då skulle vi kunna hämta in Adán, han är ju tydligen bättre än Casillas hehehe
Barcelona Bästelona
2012-12-23 12:42
Hörde pepe gjorde något svinigt igår, någon som kan berätta vad han gjorde :) eller möjligtvis länka :)
Barcelona S91
2012-12-23 12:34
Är det någon snäll själ som tänker lägga upp en matchrapport? Jag har improviserat tillräckligt för denna helg :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-23 12:25
@AGM:

Absolut, hans relation till laget är inget och snacka om. Jag vill att Valdes ska ha en utmanare så han inte känner sig för bekväm. Kolla tex United som har De Gea som första målvakt och så fort han gör några dåliga matcher så blir han petad för den danska målvakten som är helt okej endå. Det är inte för att håna Valdes, absolut inte och han skulle med bli bättre om han hade en bättre utmanare.
Barcelona AGM
2012-12-23 12:19
Diar Iniesta

Han bidrar med en fantastisk stämning till laget som jag tycker är viktigtare än en andra målvakt som ändå inte kommer spela förutom när det copa match.
Barcelona LeoMessi
2012-12-23 12:12
Hoppas en rapport kommer idag om gårdagens match:-)
Annons: