/spanien/barcelona/forum/8053.aspx/spanien/barcelona/forum/8053.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep #4
2013-04-07 23:30
Busquets som mittback och Song som defensiv är det bästa vi kan göra för tillfället.
Barcelona LeoMessi
2013-04-07 23:30
grande jw (Barcelona) Haha jo visst! En forward mot en back!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonistas
2013-04-07 23:29
Kollar aldrig på fotbollskanalen längre orkar helt enkelt inte med Lundhs fula ansikte och knubbfelts stönande över hur bra Milan och Italien är.

Samtidigt som det ska gnällas och snackas skit om Barcelona....
Barcelona grande jw
2013-04-07 23:27
"Barcelona could include forward Alexis Sanchez and centre back Marc Bartra in a summer bid for Man City centre back Vincent Kompany [people]"

Ahahaha vissa journalister har verkligen skrivtorka. Största skämtdealen någonsin.
Barcelona LeoMessi
2013-04-07 23:26
Smogen (Barcelona) Vad sa dom för skit?
Barcelona Smogen
2013-04-07 23:15
Varför kollar jag ens på fotbollskanalen, jag vet ju att jag bara kommer bli irriterad på dessa sk. fotbollsexperter.
Barcelona Golden Barca
2013-04-07 22:53
Sergio är vår bästa mittback i klubbens historia. Han har fått spela mittback vid några tillfällen. Exempelvis Real Madrid 2-2. Då han gjorde en hygglig insats. Men vid övriga tillfällen har det varit skakiga insatser. Det finns inga möjligheter att Sergio kommer lira mittback. Klubben/Tito älskar trygghet och är Adriano frisk är han för Tito det givna valet.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-07 22:43
Om ni reagerar på hans ålder, så är det tyvärr inga problem för en målvakt. Oftast håller en världsklass målvakt även vid 40 års åldern. Ett bra exempel är Edwin Van Der Sar. Han värvades från Fulham som 34-35 åring och höll en hög nivå 6-7 år.
2013-04-07 22:36
NoGo™

Min favorit är Willy Caballero. Han är makalöst bra för tillfället. Bara hoppas vår ledning jagar honom och Málaga går med på att släppa loss honom till ett rivaliserande lag. Sedan flytten till solkusten från segunda division, så har den gode Caballero hållit hög standard och varit en av orsakerna att Málaga nåt en kvartsfinal i CL.
Barcelona elbraco - CP5
2013-04-07 22:31
blir knappast exalterad över någon av namnen, De Gea möjligtvis men det är inte speciellt troligt att vi får se den värvningen. Casilla och Fernandez? what? Hade gärna sett ter Stegen eller en annan ung tysk målvakt, det finns onekligen gott om dom - Baumann, Zieler, Trapp. Zieler är 21 år och ordinarie, utköpsköpsklausul på 15m euro. Tyskland har sån sjuk målvaktskultur egentligen. Fostrar stjärnor på stjärnor.
Barcelona NoGo™
2013-04-07 22:14
Just Guaita verkar vara första valet som ny målvakt.

Barcelona want to sign a Spanish goalkeeper to replace Valdes. The main option at this moment is Valencia keeper Vicente Guaita (26). [mc]

Andra alternativ:

Other goalkeeper options, besides Valencia's Guaita: De Gea (Man United), Reina (Liverpool), Casilla (Espanyol), Fernandez (Osasuna) [md]

Vet inte men av det jag sett av Guaita så har man ju inte blivit imponerad direkt..
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-07 22:02
Fantastisk räddning just nu av Guaita i Valencia - Valladolid!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-04-07 21:15
soccerfan1

Vill du ha sådana spelare i Barca?
Barcelona AndreD
2013-04-07 20:21
soccerfan1

Snälla få mig inte att spy
Barcelona socccerfan1
2013-04-07 19:36
Ha! Så dumma alla är.. Jag ser sjukt gärna ramos i Barca... Varför inte? Men kommer aldrig att hända!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-07 19:17
Jag förstår inte riktigt varför klubben ens skulle vilja köpa Ramos eller varför vissa här inne är oroliga för det. Han är en av deras viktigaste spelare, han är lagkapten och han har gjort för MYCKET dumheter mot oss. Ramos må kanske inte vara José Mourinhos bästa vän men inte ens han kan få ut Ramos från Madrid. Inte ens Florentino Perez skulle offra Ramos för Mourinho, tror ni att han hade fått sitta kvar en dag om han offrade Ramos eller Casillias för Mourinho? Perez skulle nog aldrig våga visa sig i Madrid igen. Ramos är en fantastisk spelare men jag vill absolut inte se honom i Barca, verkligen inte efter allt som har hänt. Den värvningen är omöjlig. Sen att EMD har en första sida med Ramos till Barca säger ju allt om den där tidningen. Vad är det för idioter som jobbar där egentligen? Det kan knappast vara kunniga personer där. Var det inte de som försökte favorisera Rosell samt smutskasta Johan Cruyff när Sandro Harper Rosell skulle bli president?
Barcelona Vampíro
2013-04-07 18:22
Åker hellre ner i segundan än att se Ramos fuls nylle klädd i Barcelonas tröja. Som tur är kommer det inte hända.
Barcelona MQUC
2013-04-07 18:13
Väljer också Sergio som mittback på onsdag, av samma andledningar som redan nämnts + att han besitter ett bra huvudspel.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-04-07 18:09
@barcastuff: Wb Messi: "Happy with the return of Abi and the win. Barça were a lot better. I continue to work hard to recover. I'm fine." #fcblive
2013-04-07 18:08
L.A.M Nr 10

Kan inget annat än att hålla med dig om Busquets som mittback. Det positiva är att han har längden och lugnet när han har bollen vid fötterna. Som sagt katalanens spelförståelse är oerhört fantastiskt och det behövs i en sån här svår match. PSG kommer skicka långbollar mot Zlatan och där har vi två långa spelare i Piqué och Busquets.

Bartra har inte den rutinen som krävs för att kunna slängas in i rampljuset direkt. Killen har potentialen att bli något stort, men om han hade spelat flera matcher denna säsong i ligan, CL och cupen så hade man fått en klarare bild av honom och se om han hade klarat av trycket mot PSG. Vi fick flera skador denna säsong och trots det har Tito/Roura inte satsat på honom, det är verkligen synd att han inte fick chansen.
Barcelona Vampíro
2013-04-07 18:07
Väljer alternativ tre med Sergio i försvaret. Vi förlorar snabbhet men får för en gångs skull in fysik med Song som får kriga i mitten. Drömscenariot är att Abidal blir helt fit och lyckas ersätta Puyol och Mascherano i backlinjen framöver. Man vet aldrig med honom, det har hänt fört.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-04-07 18:07
Sa redan för 2 månader sen att Barca antagligen kommer göra ett försök på Ramos även om chanserna att få honom är små. Ser ingen annan anledning till att Iniesta, Busquets, Pedro, Xavi och många andra i laget förutom Alves har hyllat Ramos och sagt att de skulle värva honom från Madrid. Till och med Pique hade ett par fina ord om Ramos för ett par veckor sen. Jag fick Henry-vibbar av alla dessa kommentarer.

Och nu kom äntligen tidningsrubrikerna för att känna av situationen och förhoppningsvis få lite reaktioner från Ramos. Ledningen använder samma strategi som fungerade för Henry och Cesc, det är ganska uppenbart.

Vad man tycker om själva värvningen är en annan sak. En av världens bästa backar som visat dåliga sidor under sin karriär och speciellt under Mourinhos tid. Men vice-kapten i Madrid...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-04-07 17:45
Har sett reprisen av matchen igår nu och kan bara instämma i de som nämnt att Song gjorde en mycket bra match. Han är verkligen en duktig mittfältare, jag tycker han hela säsongen imponerat i stort sett varje gång han spelat som PIVOTE(som mittback har det inte kännts lika säkert).

Nu till min poäng. Vem som ska spela mittback brevid Piqué på onsdag. Finns väl tre alternativ. Antingen tar man in Adriano som i höstas gjorde det okej som mittback. Han är mångsidig och har snabbheten på sin sida, däremot har han inte ett fläckfritt positionsspel som mittback och har precis återvänt från skada. Det andra alternativet är Bartra, vilket jag knappt räknar som ett alternativ då jag är säker på att Tito inte har honom med i planerna när det gäller PSG-matchen. Fördelen med honom är i alla fall att han är en renodlad mittback, han vet exakt hur man ska agera som mittback i Barca, däremot vet han inte hur man ska agera mot ett så bra lag som PSG, och jag skulle inte spela med honom den här matchen.

Mitt egna alternativ är då att flytta ner Busquets till mittbackspositionen, och då naturligtvis spela Song som pivote mot fransmännen. Det finns flest fördelar med det här enligt mig. Busquets är en spelare som i alla fall jag litar på till 100 %, han har spelat mittback tidigare och skött det bra. Han har en fantastiskt spelförståelse och kommer hantera det på ett bra sätt. Vi förlorar tyvärr hans ovärdeliga egenskaper på mitten, men jag anser att Song är en väldigt bra ersättare, han är tillräckligt bra både i defensiven och offensiven. Han har inte lika bra positionsspel och är inte lika smart på att läsa spelet men vinner ändå mycket boll och spelar enkelt, slår sällan bort en passning. Dessutom kan hans fysik behövas mot fransmännen, speciellt vid fasta situationer då.

Så vad tycker ni? Vad ser ni för lösning? Jag ser det här som det allra bästa, kan inte komma på hur vi ska lösa mittbacksproblemet på ett bättre sätt.
2013-04-07 17:06
MQUC

Håller med, saknar UNICEF.
Barcelona MQUC
2013-04-07 17:03
Barcelonistas/ Suck va trött man börjar bli på allt tramsigt snack om att Ramos ska komma till Barca, vi ska inte ha en jävla spelare från det vita smutset, jag skiter i hur bra polare vissa är på landslagssamlingarna.
Barcelona MQUC
2013-04-07 17:02
Jonas/

Hemmatröjan är klassiskt fin tycker jag, synd med Qatar Airways bara annars hade den varit felfri. Bortatröjan är inte ful men lite vild och halvskrikig som vanligt :) det kanske ser bättre ut på spelarna live sen.
Barcelonistas
2013-04-07 17:01
Hoppas detta inte stämmer får bara kraftiga kväljningar när jag tänker på det. Ramos är en ful och vidrig spelare som bara kan drömma över det stora privilegiet att kunna proklamera sig själv som Barcelona spelare.

Hycklare och individer som lider av mindervärdeskomplex hör hemma i den där vita klubben. Jag tror man kan skriva en bok på 10000 sidor om den äckliga institutionen som lidit av stora komplex gentemot Barcelona. Man har helt enkelt varit helt besatta av Barcelona, det var nästan komedi från Madrids håll med tanke på så mycket det snackades om Barcelona.

Nej dags att skicka ut pesten från Cl det kommer ta stopp mot en utav FCB klubbarna :).
2013-04-07 16:58
Flipp eller flopp? (Vet mycket väl att dessa inte alls behöver stämma)
Barcelona MQUC
2013-04-07 16:29
Gabriel / Fint skrivet mannen, jag känner detsamma som dig. Du vet, man andas ju fotboll, det är (efter människorna i ditt liv) det viktigaste och mest underbaraste som finns, men när allvarliga saker händer med människor, oavsett vart de är ifrån, eller vilken klubb de spelar i , så får man sånt perspektiv, känslan av att förlora någon kommer alltid va starkare än att förlora en fotbollsmatch, vad vore kommande titlar nu om inte Eric hade överlevt kampen han tog, om det hade varit värre, som tur är får vi aldrig veta det, utan vi bet ihop som klubb, som människor och som för stunden något viktigare än det vi annars håller högst, spelet, livsstilen, fotboll. Jag brukar inte gråta allt för ofta i sammanhanget fotboll, det har kommit lite förr när vi vunnit champions league osv, men igår fick jag tårka ett par tårar när Eric Abidal sprang in på Camp nou. MÉS QUE UN CLUB.
Barcelona Gabriel
2013-04-07 14:02
Eric Abidal, vilken människa, vilken kung, vilken förebild. Vem trodde att han skulle få den här statusen när han köptes inför Rijkaards sista år? Den positionen han har i klubben och laget är det inte många utomstående spelare som lyckats med hos oss, det är ytterst få. Än mer speciellt är bedriften när man tänker på vilken position han spelar på. Det är en vänsterback i grund och botten vi pratar om. Andra stjärnor har varit offensiva spelare i form av Rivaldo, Ronaldinho osv. Abidal är en back! Bara det han gjorde igår inför matchen, det stödet han gav till Alexis, det säger mycket om honom. Han har vuxit ut till en ledare både på och utanför planen, någon alla ser upp till och hyser en enorm respekt för. Alexis är antagligen också en person som behöver mycket stöd och tro på honom, en spelare som måste få mycket kärlek. Sånna små saker, sånna små detaljer som att Abidal bara säger "det här är din match, visa dom" osv, sånna små grejer kan betyda så oerhört mycket - framför allt när det kommer från rätt person. Abidal, en av de bästa värvningar vi har gjort sett till allt han står för och uträttat. Han personifierar allt som FC Barcelona står för. Vi fick in jackpotten när vi värvade honom, efter hans fotbollskarriär ska han stanna kvar i Barcelona och jobba inom klubben. Hade mycket väl kunnat tänka mig Abidal i tränarstaben om några år, det är sånna människor som måste stanna kvar i klubben. Abidal har blivit en legend. Han visar om och om igen att det finns inga gränser för hur långt du kan nå med tro, hopp, kärlek och vilja - oavsett vad du ställs inför för prov som livet ger dig. Som liten var min största förebild och idol Michael Jackson. Som vuxen är min hjälte Eric Abidal!
Annons: