/spanien/barcelona/forum/8049.aspx/spanien/barcelona/forum/8049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King -
2013-04-09 14:38
Härliga inlägg av el flaco. Låter som en idiotisk psykning. Man gör bara sina fans förbannade. Även om jag håller med er.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Pep #4
2013-04-09 14:18
Shanghai

Jag håller med dig! det är ren psykologi. Men i Puyols fal så tror jag inte det var det. Han är ett Maldini fan precis som Xavi är ett Scholes fan.

Ibra är Ibra. Han är en Mourinho som gör allt för att påverka sina motståndare. Tyvärr funkade det inte då Messi gjorde mål.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-09 13:52
Laureano Ruiz har släppt en ny bok som heter "'El auténtico método del Barça" där han analyserar klubbens spelsystem och även bjuder på flera anekdoter från sina sex år i Barcelona. Ruiz berättar bl.a. att han lämnade klubben när Núñez vann presidentvalet 1978 trots att han hade tre år kvar på sitt kontrakt. Tydligen fanns det folk inom Núñez-lägret som inte ville ha kvar Ruiz eftersom han ansåg att han tjänade för mycket pengar. Hade den andre presidentkandidaten Ariño vunnit valet hade denne planerat att utse Ruiz till general manager. Laureano Ruiz berättade även att under sin tid som ordförande för Racings stiftelse säsongen 2011/2012 hade han ett samtal med Florentino Pérez i samband med en match mot Real Madrid och denne sa till honom: "Jag vill gratulera er, för en förre detta spelare har sagt till mig att ni uppfann spelsättet som Barcelona använder sig av idag och som har orsakat oss så pass mycket skada". Florentino frågade sedan om han kände till receptet för att motverka systemet och Ruiz svarade: "Naturligtvis! Jag uppfann det så jag vet hur man ska neutralisera det". Men innan Florentino hann säga nåt mer, sa Ruiz: "President, be mig inte att avslöja hemligheten. Jag är culé".
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-09 13:45
Skön busschaufför som låter mig hoppa på trots att mitt busskort inte är giltigt, för att jag bär Barca halsduk. Vi culés är en armé, vi är överallt!
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-09 13:23
el Flaco Fel av mig, som du skrev så hade han uttalat om att han hade beundrat dem på grund av hans favoritspelare Paolo Maldini. Ärligt talat så tror jag faktiskt att det var utspel av våran kapten att han går ut och säger sånt i media när vi ska möta AC Milan. Det har liksom blivit en vana inom fotbollen att fotbollsspelarna hyllar lagen precis innan matcherna. Det känns som att det är psykologiskt. Zlatan sa så här innan mötet mot PSG... "Han är nog den bäste. Han har Ballon d'Or, jag vet inte hur många gånger, de kan sätta Messis namn på den i stället för Ballon d'Or." Ärligt talat tror du/ni att han mena detta på allvar? Killen röstade inte ens på honom som första val.
Barcelona Golden Barca
2013-04-09 13:22
Spelar du för psg är det för att du vill tjäna pengar. Du vet att det blir inga stora titlar. Men du bryr dig inte ty du tjänar pengar men du skiter i klubben och skiter på fansen. Du har ingen klubbfeeling du är ett med klubben det vill säga själslös som könslös. Du är en nolla som nöjer dig med en lig 1 titel som är lika mycket värd som att komma 7a i lig 1. Du kommer inte i närheten av Champions League titel. Eller Supercopa Europa eller Euroleague,,,,,,,Du är ingenting och kommer ingenting bli.
Barcelona Pep #4
2013-04-09 13:10
Jag vill fortfarande att vi värvar T.Silva. PSG har en ekonomisk kris nu med tanke på skatten som alla rika fotbollspelare måste betala. Jag tror inte PSG har råd med att Ibra,T.Silva,Lavezzi osv.. alla stannar kvar i klubben. 75% av lönen i skatt är föööör mycket.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-04-09 13:06
Shanghai/

Vet inte om Puyol har sagt att han "älskar" Milan men det är ingen hemlighet att han alltid har beundrat den klubben och att han alltid har sett upp till Maldini. Bortsett från Barça är Milan nog det laget Puyol följer mest.

Sen när det gäller Thiago Silva så sa han att valde PSG före Barcelona för att han hade lovat Leonardo att han skulle ansluta sig till fransmännen om han lämnade Milano. Tror inte det handlar om psykologiskt krigsföring.
Barcelona Cedqvist
2013-04-09 12:45
@FCB_Messi:

Från Madrids sida? Från Uefa måste du väl mena? Sjunk inte ner till den nivån där man börjar blanda ihop fotbollsförbund med klubbar...
2013-04-09 12:38
Det där med Thiago Silva om att han älskar oss är bara nonsens. Eftersom om han hade verkligen älskat Blaugrana hade han flyttat till Katalonien för vilket pris som helst när han länkades med vår klubb under tiden i AC Milan. Tror att han endast ute efter att psyka vårt lag inför morgondagens möte på Camp Nou. Irrelevant uttalande av brassen tycker jag. Minns när Puyol gick ut och sa att han älskar AC Milan. Det tror jag inte heller på, det är antagligen samma utspel som thiago Silvas, alltså psyka motståndarna.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-09 12:28
Jag kan verkligen inte släppa att Uefa inte hävde buraks kort . Ramos stämplar ju honom och hela världen ser det . T.o.m mourinhoe erkände själv att det var straff . Men ändå så häver dom inte kortet . Helt ofattbart hur korrupt och tydligt det är från Madrids sida i år .
2013-04-09 12:26
Bästelona (Barcelona) Den är helt makalös. Jag hoppas att vi har en sån tröja i framtiden.
Barcelona enkos
2013-04-09 12:26
Vore tacksam om någon kan uppdatera mig med info kring skadade spelare, vilka de är och när förväntar sig vara spelklara, bla Puyol och Masken? Tror ni Messi spelar imorgon?
Barcelona Bästelona
2013-04-09 12:13
Är jag ensam om att tycka att denna tröjan är fantastiskt fin?
Barcelona Cedqvist
2013-04-09 11:53
@A.Gaudi:

Varför inte röd/gula ränder på axlarna? Bortatröjan kan ju se likadan ut i katalanska färgerna och med röd/blå ränder på axlarna =)
Barcelona Barcadinho.
2013-04-09 11:52
Just hemkommen från Barcelona.

Kan berätta några trevliga saker från matchen.

Först uppvärmningen – ni känner till att Alves brukar köra uppvärmningen med Messi. Men det blev Alves-Thiago den här gången eftersom Messi var borta. Herregud vilken teknik Thiago har. Han trollade med bollen hela tiden som om bollen var en del av hans kropp. Vilken bolltroll. Jag fick dejavu av när jag såg uppvärmningen av basketlaget Harlem Globe Trotters på 80-talet. Rent av bolltrolleri och konst innan matchen ens började.

Iniesta – Messi och Xavi var borta, men ändå. Så tydligt att han är på en annan nivå. Spelar ingen roll om han hade en bra/dålig dag eller om Cesc gjorde hattrick eller att motståndarna heter Mallorca.. Iniestas bollkontroll, rörelser och spelsinnet är på en annan nivå. Nästan den allra högsta nivå man kan nå som fotbollsspelare.

Song – min fru kastade lovord hela tiden, hon var totalt imponerade av honom. Han var ”duktig båda i korta o långa pass”. Han var ”valpig, ny, men vilken potential”. ”Han påminner Pique.” Jag är bered att hålla med. Han matchade Busqi-roll helt perfekt, även om Mallis inte gav mycket motstånd. Vi måste behålla honom.

Abidal – varje match har sin egen charm, så brukar jag säga. Och det visade sig att tom en hemmamatch mot Mallorca kunde vara så. Vilken glädje på läktarna när han steg upp från bänken. Och applåder varje gång han rörde på bollen, hela andra halvleken blev kul bara för Abidal var med.
Eftermatchen –vilken varm och lång kram mellan GDS och Abidal, väldigt speciellt, ett tecken på respekt o ömsesidig omtanke.

Publiken då – tre varv av ”vågen”, de vanliga ramsorna, applåder, kärleken till Abi, helt ok, kanon fotboll, folk var nöjda med vad de såg på gräsmattan. Jag med.

Alltid kul att åka till Barcelona – en härlig vacker medelstor stad. Mycket kultur, mat och fotboll överallt i varenda hörn, tom på Parc Guell.
Barcelona DM1982
2013-04-09 11:41
@Barca King -:

Fast å andra sidan så vet vi ju inte när Thiago hade lovat PSG att gå dit, det var rätt tvära kast i den såpan. Ena dagen var Thiago Milan-spelare för resten av karriären (typ), andra dagen så skeppas han iväg till PSG.

Barcelona gjorde ett ärligt försök att köpa honom men han ville till PSG, inte mycket att göra då.
Barcelona A.Gaudi
2013-04-09 11:25
Den tröjan hHade varit fin men skippa de vita ränderna eller sätt dit gula/guld. Vitt känns fel på en barcelonatröja, ingen pik mot real utan mer vår tröjtradition.
Barcelona Barca King -
2013-04-09 10:57
Adidas hade verkligen pimpat upp våra tröjor. Nikes paint jobb är under all kritik. Fantasilösa överbetalda amerikaner.
Barcelona Mido
2013-04-09 10:36
Titta på bilden, så skulle en Adidas tröja se ut,
Barcelona Mido
2013-04-09 10:26
Angående våra matchtröjor,, den enda räddningen är att byta till Adidas,, Nike tillverkar gräsliga tröjor,, såg nyss på dom nya träningskläderna, dom är Fan från 90 talet,, och varför är det randigt på arm kanterna
Barcelona Barca King -
2013-04-09 10:23
Thiago Silva (PSG): "I've always supported Barça, since I was a kid, when they had Romario, Rivaldo, Ronaldo... I'm their number one fan. Thiago Silva (PSG): "There were talks with Barça last summer, but I had already given my word to PSG. It was difficult to change." Synd att vi är så långsamma på att agera på spelmarknaden.
Barcelona zigazaga
2013-04-09 09:20
För den som vill gå och se matchen imorgon live, så är det ett par platser kvar som man kan gå in nu och boka på. :)
Barcelona LeoMessi
2013-04-09 09:01
Canaletes (Barcelona) Jo men dom flesta av deras stjärnor är köpta för en stor summa pengar medan det är svårare att räkna hur mycket vår elva kostar med tanke på att dom flesta är fostrade i akademin och det gör det svårare att sätts en prisklass då dom inte har köpts in. Iniesta var VM:S näst dyraste spelare efter Ronaldo tex.
Barcelona Canaletes
2013-04-09 05:49
Intressant artikel om dom dyraste 11:orna. Madrid på 1:a plats och Barça är på plats 8:a Med tanke på att Madrid dom 5 senaste åren vunnit 2 La Liga, 1 CdR och 2 Supercupen. Medans Barça har vunnit 3 La Liga, 2 CL, 2 CdR, 3 Supercupen, 2 UEFA Supercupen och VM 2 gånger. Lär säkert ha glömt något men det ju svårt o hålla koll på alla :P edit: Glömde tillägga Real Madrids 5 st Trofeo Santiago Bernabéu!
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
2013-04-09 00:01
Thiago Silva är uttagen i truppen mot Barcelona. Han hann återhämta sig med andra ord från sin skada. Frågan är nu om han kommer att starta matchen eller endast hoppa in om det behövs som det förmodligen kommer att vara med Messi. Han höjer PSG's försvar med flera dimensioner och utan honom och Matuidi skulle man vara mer lättad inför returmötet.
Barcelona LeoMessi
2013-04-08 23:44
Vilken grym match mellan Sevilla och bilbao. Högt tempo och händelserik
Barcelona Barca King -
2013-04-08 23:22
Jag vill att Alexis stannar. Vem ska löpa i djupled om inte han, Neymar? Vi kommer bli ännu mer stillastående. Hellre Villa än Alexis. Alexis löper ständigt i djupled för Messi, flera av Messis mål är av hans förtjänst. Messi kan göra målen men vi ska inte stirra oss blint bara på det. Laget har redan bevisat att utan Messi står andra för målproduktionen. Vi blir till och med mer svårlästa utan honom. Motståndarna i la liga blir helt förvirrade av vad resten ska hitta på utan Messi. Med Messi blir alla passningar som Fifa upp mot Messi haha. Nu menar jag inte att vi ska spela utan Messi men vi ska inte glömma att vårt lag spelar för honom. Neymar, Aguero eller vem som, hade passat och tiki takat för messi och då kan jag lova att ni hade klagat på deras måltorka som mot Villa, pedro och Alexis.
Barcelona Sentuary
2013-04-08 23:20
Aguero förre än Neymar alla dagar i veckan. Han och Messi känner varandra bra och kan spela tillsammans, mycket säkrare kort och bättre. Enligt mig är han bättre än Neymar på allt.
Barcelona LeoMessi
2013-04-08 23:13
Kondigbia är ett fysiskt monster
Annons: