/spanien/barcelona/forum/8047.aspx/spanien/barcelona/forum/8047.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-01 00:26
Gott nytt år Cule bröder hälsningar från Tyskland
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona true_barca_fan
2013-01-01 00:10
Gott nytt år, visca el barcaaaaaaaaaaa :)
Barcelona Corazon
2012-12-31 23:12
16 fucking poäng visca barca gott nytt år
Barcelona socccerfan1
2012-12-31 22:06
Gott nytt bröder! Visca BARCA!!
Jeffson
2012-12-31 20:13
@DM1982:

Frågan är vad Real ska med De Gea till när dom redan har Casillas som reservmålvakt? =)
Själv hoppas jag att Ronaldo drar till nån liga jag inte följer, det är så lätt att ogilla honom starkt och därför vill jag helst inte se honom =)
Barcelona DM1982
2012-12-31 15:40
@R10 Gaúcho:

Enligt The Sun så är det det som Real kräver för att släppa Ronaldo. Tror inte ett dugg på det, visst är Ronaldo bra men det var ingen vidare deal för ManU.

Däremot så är jag tämligen säker på att Ronaldo drar till efter den här säsongen. Lite trist att en duktig och en stor profil inom fotbollen sticker men så är det. Real kommer nog satsa på någon stor spelare till sommaren men man kan undra vem det kan vara.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2012-12-31 15:26
Skön artikel av Daniel Olsson, fortsätt gänra så alltid kul att läsa!
Jeffson
2012-12-31 15:01
Gott nytt år på er!

Måste säga att det känns fantastiskt på forumet just nu, vilket det ska göra med +9 och +16 =)
Jag har varit här i ett par år men det är först nu på senare tid som jag även börjat skriva lite. Det känns som att det kommer bli ett jäkligt gött 2013, iallafall i april-maj när säsongen börjar gå mot sitt slut =)
Barcelona R10 Gaúcho
2012-12-31 14:45
Manchester United ska tydligen ha erbjudit Real Madrid 73 miljoner euro + Nani + De Gea! Tror inte får vi se Ronaldo i La Liga länge till, mycket tråkigt måste jag säga.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2012-12-31 13:47
Gott nytt år på er alla!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-12-31 13:41
@Abbe.:

Finns det någon översättning?
Barcelona Abbe.
2012-12-31 12:16
Det är möjligt att det varit på tal här tidigare, men det är värt att ta risken att återigen posta intervjun med Abidal som katalanska TV3 har gjort.

Länktips.
Barcelona LionelMessi#10
2012-12-31 05:37

Messi utsedd till Europas bästa spelare 4:e året i rad av 250 journalister och
Iniesta 2.a
Ronaldo 3.a

Intressant hur svenska medier direkt snappade upp hur Falcao vann något individuellt skojar pris i Dubai, men att bli utsedd av 250 journalister som har koll på fotbollen, skriver man inget om?

Förövrigt så har Zidane vunnit detta pris 4 gånger också.

Barcelona Barca King -
2012-12-31 01:04
Mourinho sa nyss bara att han tänker stanna kvar och vinna MIN tredje champions league. NOTERA: MIN!

Problemet med Madrid är att detta är MOURINHOS Madrid. Precis som när man tänker tillbaka på Reijkard tiden och tänker att det var Ronaldinhos Barca. Skillnaden är att Barca var Peps Barca men vi fungera som ett lag. Nu är det Barca, inte Messi Barca, Xavis eller Iniestas. Det är bara Barca med Tito i rodret :D

Ett annat problem de har är Cristiano. Han är så besatt av att lyckas på den personliga planen att han glömmer laget. Cristiano måste ha Ballon Dor, Cristiano måste bli världens bäst betalda spelare. Prestera för Madrid, prestera för fansen för helvete. Nej, då blir han ledsen!!!!!!! Jag kan lova att Ronaldo kommer sluta som en legend i Madrid men jag kan lova att han inte kommer smälta i fansens hjärta som Zidane m.m. Han är för arrogant allt han kommer lämna efter sig är statistik men inget hjärta.
Barcelona KristoferDelija
2012-12-31 00:07
Såg att det snackades om anglofilerna tidigare. Dom lever verkligen sin egen fantasi värld
Dagens mest patetiska fördommar som kommer ifrån anglofilerna

Messi skulle få det jävligt tufft i premier League särskilt borta mot stoke när det snöar.

La Liga har uselt försvarsspel och det är aldrig någon kvalitee. Premier league har fantastiskt försvarsspel.

Sätt Real Madrid och Barca i Premier League så skulle dom komma högst 10a eller nånstans där

La Liga är för veklingar alla filmar. Kolla på riktig fotboll i Premier League. där filmas det aldrig och alla står på benen som riktiga män och skulle aldrig kunna tänka sig att filma.

I premier League så kan alla slå alla och det är sjukt jämt. Alla topp 6 lagen skulle kunna vinna ligan.

Barcelona har mutat UEFA och vinner aldrig nån match med skicklighet. Utan domarna hade Barca inte vart något.

Sen till det största skämtet av dom alla. Premier League är världens bästa liga hahahahahaha

Som sagt de flesta anglofilerna lever sin egen fantasivärld och verkar inte kunna nån fotboll överhuvudtaget
Barcelona Abbe.
2012-12-30 22:54
Forza GS

Navarro gjorde till och med 33 poäng.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-12-30 22:10
grande jw

Anledning till varför jag menar på att snacket om att Mou gjort detta "för klubbens bästa" är ren bullshit är att alla vet att Casillas är så mycket mer för Real Madrid än en duktig målvakt. Casillas för Madrid är en ledare, en pappa, en krigare och även en legend. Honom bänkar man inte. Gör man det så gör man fel.
Forza GS
2012-12-30 21:51
Juan Carlos Navarro zlatanerade i basketderbyt mot Real Madrid. Stod bakom hela 31 poäng. Se länktips!
Jeffson
2012-12-30 21:34
Jag hoppas inte det blir några affärer i januari.

Drömsommaren hade däremot varit:
Sanchez ut, Neymar in. Sanchez har inte kommit upp i sin standard och Neymar känns ju minst sagt spännande.

Mittback in. Puyol blir inte yngre. Masken känns osäker. Song och Busquets ÄR mittfältare. Adriano ÄR ytterback/ytter. Blir Pique eller Puyol skadad så har vi problem. Bartra är bra men det känns ovisst ifall han kan ta över efter Puyol. Abidal hoppas man ju självklart på men han blir inte heller yngre. Frågan är bara vem som passar? Hummels är långsam och vi spelar med hög backlinje. Thiago Silva känns väldigt avlägsen nu. Jag kommer faktiskt inte på någon som skulle vara den perfekta Barcabacken. Men snabb ska han vara.
Någon som har några alternativ?

Jag hoppas verkligen att Villa får spela mer och stannar. Helst karriären ut. Jag älskar Villa. Det borde alla göra =)

Alves? Där är jag lite kluven. Man kanske kan casha in, Montoya är våran framtida högerback frågan är bara om han redan är redo för att vara ordinarie. Och om det inte blir lite tunt att bara ha honom och en skadedrabbad Adriano där. Hellre låta Alves stanna än att sälja och köpa in nytt.
Barcelona grande jw
2012-12-30 20:56
!!ANIMS ABIDAL!!

Framförallt så är det otroligt komiskt o se alla på Puertan som är övertygade om att Mourinho är ett geni och att han bänkar Casillas ENBART för klubbens bästa. Mourinho är inte ett geni, han har världens största ego, det är det enda, och det är antagligen därför han valt att bänka Casillas som gått emot honom. "För klubbens välmående". My ass! Mourinho bryr sig bara om sig själv.
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2012-12-30 20:42
Kul att se att de aktiva på puertan likt Real Madrid är inte har något riktigt hjärta för lagets riktiga eldsjälar. Detta bevisas enligt mig genom att majoriteten där väljer Mourinhos sida vad gäller bråket med Casillas. Helt otroligt att man kan göra det.

Den tränare som skulle komma till Barcelona och sitta som tränare i 3 år för att sedan bänka t.ex. Puyol eller Iniesta skulle jag personligen aldrig någonsin kunna ställa mig bakom. Aldrig. Ursäkta ordspråket, men det bevisar bara vilka klubbhoror man faktiskt är.

Seriöst? Peta Casillas och därefter ta Mous sida? Jag trodde aldrig någonsin att madristas skulle sälja sig så billigt.
Barcelona grande jw
2012-12-30 20:35
Grym stämning på Palau Blaugrana just nu. Man saknar fotbollen när man hör alla Barca-ramsor :)

Barcakross just nu 15 poängs ledning med 7.30 kvar. Inte illa mot ett obesegrat Real.
Barcelona Canaletes
2012-12-30 20:32
Navarroshooow just nu
Barcelona LeoMessi
2012-12-30 20:29
grande jw (Barcelona) Väldigt dåligt resultat med tanke på att dom vann ligan förra året. Okej att man inte kan vinna varje år men dom verkar vara mätta eller något.
Barcelona grande jw
2012-12-30 20:04
LeoMessi

Efter 14 matcher spelade har man 7-7 och har spelat överraskande dåligt. Vissa matcher där man borde krossat motståndet har man förlorat.

Real har 14-0 denna säsongen.

Barca slutade förra säsongen 1a med 29-5 i matcher.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-30 20:02
@Wena:

I sommar bör prioritet 1 vara en mittback, absolut. I vinter tycker jag man bör ligga lågt. Vi har pengar kvar från transferbudgeten ifjol. Lägg pengarna på en riktigt bra back, typ Hummels. Ta eventuellt hit Llorente om Villa/Afellay lämnar och bevara resten av truppen intakt... det är min drömsilly. Jag säger inte att den är särskilt realistisk. Vi lär bara sikta in oss på Neymar i offensiv väg.
Barcelona LeoMessi
2012-12-30 19:52
grande jw (Barcelona) Hur går det för dom i ligan ens?
Barcelona Canaletes
2012-12-30 19:51
Hoppas. 45-44 efter första halvleken :)
Barcelona grande jw
2012-12-30 19:46
Canaletes:

Jag sitter o tittar. Lite tråkigt dock att det verkar som Barca Regal har tagit ett sabbatsår efter förra säsongens kross. Verkar inte bry sig det minsta om ligan i år.. Förhoppningsvis spöar man Real ikväll och ger dom sin första förlust :)
Barcelona Canaletes
2012-12-30 19:19
El Clásico I basket spelas nu om någon är intresserad
Annons: