/spanien/barcelona/forum/8046.aspx/spanien/barcelona/forum/8046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ryo Miyaichi
2013-01-31 00:46
Kan man göra något annat än att älska Puyol? Jag är helt såld på ledartyper inom fotbollen som ger 250% under 90 min + tillägg.
Barcelona Blaugrana80
2013-01-31 00:44
@Ryo Miyaichi:
http://twitpic.com/bzm9ac
Barcelona YYEA
2013-01-31 00:43
Gizma

Visst, killen är lika gammal som mig. Fml :')
Barcelona Federer
2013-01-31 00:43
Här har du Ryo Miyaichi.
Gizma
2013-01-31 00:36
Varane.. Kan inte vara endast 19..
Postat via SvenskaFans-appen
Ryo Miyaichi
2013-01-31 00:23
Finns det några rykten i Spanien att Villa är påväg bort? Har ju ryktats friskt i engelska tidningar som jag läst att Arsenal rycker i honom men att Barcelona inte vill sälja honom.

Tänkte om ni har hört något på eran front eller om man ska glömma bort Villa under morgondagen =)

---

Vampíro - Ànims Tito

Hittar du den sekvensen på YouTube får du gärna länka =D

Ha en trevlig kväll!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-31 00:21
Matchens sekvens: Piqué har fått en tändare kastad på sig och vill visa det för domaren, Puyol tar tändaren, kastar iväg den och säger åt Piqué att markera sin gubbe istället. Vilken kapten det vi har, vågar inte ens tänka på dagen han lägger av, nummer 5 ska pensioneras för alltid. Visca el Capitan!
Barcelona ElTriplete
2013-01-31 00:14
Villa måste få speltid. Vi måste finns en plats för han i laget men vart ska vi ha han egentligen.. :/ Xavi, Busi, Cesc, Leo o Iniesta ska bara vara i startelvan. Pedros plats är lite oviss, men vi kan inte ha Villa på högerkanten. Xavi - Busquets - Cesc Alves Messi Iniesta Villa Skulle det kunna se ut på offensiv planhalva. Men man vill ha plats med Pedro också.. Lyxproblem :/
Barcelona Blaugrana80
2013-01-31 00:11
vi borde dödat matchen, synd barca att vi inte sätter våra chanser.. stör mig på att vi måste alltid nästan ta avslut 2-3 meter från målvakten tänker på Pedro o fabregas som väntar för länge.. messi får mycke kritik här inne med all rätt tycker jag.. för mig är det en gåta att sanchez fortfarande går före Villa.. hur kan alonso och arbiola tillåtas alltid spela fult utan att domaren gör nånting.. hur var det nu domarna hjälper barca??
Barcelona Jugador
2013-01-31 00:10
Med risk för att låta som en klyscha, så är detta laget deras egna värsta fiende. Har spelarna en av sina bättre dagar(speciellt Messi) så skapas det chanser på löpande band, och allt flyter på- men ibland så blir det bara tvärstopp matchen ut. Jag räds lite över vad som kan hända när CL drar ihop sig och svåra dubbelmöten ska spelas. Jag har tjatat i evigheter om varför inte Villa låts spela, kommer inte in som inhoppare ens på senare tid, tycker tränarna att han inte platsar i laget just nu eller vad är det frågan om? Eller är det kanske något internt som vi inte vet om? Både Alexis och Pedro har ju gått före i en bra tid nu.

Hursomhelst så tycker jag att det laget saknade idag är en klinisk avslutare, och det är Villa.
Coach Pep,
2013-01-31 00:09
@enkos:

Varje gång jag sett Varane imponerar han. Han bjuder på sånt man inte förväntar sig av en 19 åring, eller ens från mittbackar rent allmänt eftersom de suger nuförtiden. Han är ett monster. Personligen håller jag honom som en bättre mittback än Ramos ringa åldern till trots. Man behöver inte förringa honom bara för han spelar för Madrid. Vi cules ska kunna berömma och se storheten även i andra lags spelare, vi ska inte vara arroganta som maränger.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-30 23:58
...och så kommer den här!

Ska jag vara ärlig så struntar jag i vilket. Hörna eller inte. Sådana här situationer sker överallt på plan. Jag minns att Mourinho för två år sedan klagade på i den berömde "listan" att de inte hade fått inkast mot ett mittenlag i ligan.

Men självklart, surt att det blir mål.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-30 23:58
...och så kommer den här!

Ska jag vara ärlig så struntar jag i vilket. Hörna eller inte. Sådana här situationer sker överallt på plan. Jag minns att Mourinho för två år sedan klagade på i den berömde "listan" att de inte hade fått inkast mot ett mittenlag i ligan.

Men självklart, surt att det blir mål.
Barcelonistas
2013-01-30 23:56
Känns som en sån där jobbig förlust, fan va tungt vi ska bara vinna den här matchen!. Pedro för helvete lär dig av Messi och inte Alexis.

Iniesta levererar ju stort när han har den fria rollen, problemet är ju dock att Cesc är fullständigt värdelös på mitten.
Barcelona YYEA
2013-01-30 23:53
Rättvist? Felaktig offside på Messi vafan är det med er.. Och varför klagar ingen av marängerna på domaren nu då, helt sjukt hur enögda dessa fans är.
Barcelona Baronen
2013-01-30 23:51
Så symboliskt när Puyol tog tändaren och slängde den åt helvete när Pique ville uppmärksamma domaren. Han är helt fantastisk, vilken människa.
Spela fotboll - sluta gnäll. Till lagkamrater på defensiv hörna. Karma.
Coach Pep,
2013-01-30 23:50
Något för Ronaldo att satsa på efter karriären? ;D
Barcelona den närkingska älgen
2013-01-30 23:49
- Vi sitter ändå i förarsätet inför returen. Real måste framåt. Vi kan spela på resultatet.

- Träna avslut, Pedro!

- Busquets!

- Iniesta!

- Varane!

Ps. Jag älskar Puyol. Ds.
Barcelona enkos
2013-01-30 23:48
Ta det lugnt med Varane. Han råkade rensa på mållinjen och nicka. Kommer aldrig glömma hur mycket man berömde en då 19 år gamle Marcheda i United, men vart är han nu? Så ta det lugnt!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-01-30 23:48
Flera fula stämplingar från Reals sida som unde ha ledit till allvarliga skador(Tänker på Essiens fula stämpling mot Alba), Felaktigt avblåst för offside när Messi skulle få friläge( Alla vet hur det slutar när Messi får friläge!),

Solklart rött på Carvalho när han med meningen stoppar bollen med armen och Ronaldo skulle ha fått ett gult kort när han sparkade Alves, I och med det så borde Ronaldo vara avstängd till returmatchen!

``Endast`` Barca får domarhjälp!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-30 23:46
addeh

Säger detsamma... Senor Bartra och Villa från start på söndag, please!

Btw - läs denna matchrapporten. Håller killen på Real eller var han på toa större delen av matchen?
Coach Pep,
Helvete va bra han är Varane, bekräftar återigen att han är Europas största mittbackstalang. Synd bara att vår Bartra inte också får visa framfötterna. :(

Var inte för besvikna över kvällens resultat, visst borde vi vunnit och Real är som vanligt långt ifrån vår klass, men Copa Del Rey är bara en parentes.. Det viktiga är att vi gör vårt bästa, spelar vårt spel och vinner eller förlorar med huvudet högt.
Barcelona enkos
Nu kan ingen längre på andra sidan skryta om att Ronaldo gjorde mål i 6 raka l clasico., något som var deras favorit melodi :) Hans miss kommer kosta real finalen...
Barcelona jayjay_okocha
2013-01-30 23:45
El clsaico är alltid en härlig match att skåda oavsett dem (typiska) tråkigheter som kan förekomma. Idag tycker jag att barca borde gjort 1-2 mål fler än vad resultatet visade. Tycker att vår backlinje samt Busquets var klanderfria matchen igenom och vår offensiv, man kan inte kräva mer ifrån dem när matchen spelas på Santiago B,

Matchens kanon: vår defensiv

Matchens kalkon: Messi. Även om man inte kan kräva så oerhört mycket ifrån honom när vi spelar på bortaplan så tycker jag ändå att han kunde ha spelat bättre.

Den bästa spelaren individuellt var idag Varane. Detta är en spelare som endast är 19 år och spelade ändå på denna nivå under en clasico match, det är stort.

Godnatt och njut av reprisen imorgon (något jag nästan alltid gör) :D
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-30 23:44
Matchen var underbar. Försvararna åt båda hållen gjorde kanon jobb!! Varane är fan en fröjd för ögat, killen är fenomenal vid 19 års ålder, mot världens bäste spelare!

Även käre Pique var brutal ikväll. Jag tycker han är världens bästa försvarare idag, tillsammans med Ramos.

Första Classico där CR7 o Messi är tysta matchen genom? Hursom.

Vi hade chanser, de hade chanser men oavgjort var rättvist. Godnatt.
ragnarök
2013-01-30 23:42
1.70-ligan

Real hade sin beskärda del av chanser. Närmast var väl Ronaldos nick på ett inlägg av Essien tror jag det var.
Atlético addeh
2013-01-30 23:42
Tänk om Bartra hade fått lika stort förtroende som Varane...
Barcelona DM1982
2013-01-30 23:38
true_barca_fan (Barcelona) 2013-01-30 23:37 Missar Pique returen på camp nou??? Nej.
Barcelona true_barca_fan
2013-01-30 23:37
DM1982

Tack
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-30 23:37
@ragnarök:

Stör mig också på det där. Matchen mest klara mål förutom de som gick in... den ska bara sitta. I övrigt hade båda lagen en del lägen, eller hur?
Annons: