/spanien/barcelona/forum/8043.aspx/spanien/barcelona/forum/8043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2013-01-03 17:23
När Milan spelade vänskapsmatch mot Pro Partita idag så fick Niang, EL92, Emanuelson, Boateng och Muntari utstå rasistiska påhopp från några puckon i Pro Partitas klack. Till slut tog Boateng upp bollen och sparkade iväg den mot idioterna i klacken. Så jävla rätt gjort av Boateng, all heder åt honom. Till slut avbröts matchen på kapten Ambrosinis initiativ...

(kolla länktips)
Barcelona Henric
2013-01-03 17:14
@BB-Barceloneta:

Håller med ska bli kul att se hur Llorente presterar i Serie A.
Barcelona Naknooo
2013-01-03 17:00
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Såg precis bilder från dagens träning och Alves är med laget och tränar.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-03 16:53
Athletic Bilbao bekräftar alltså på sin hemsida att Llorente ligger i förhandlingar med Juventus. Känns ändå på nåt sätt positivt att han ser ut att lämna, har varit tråkigt att se han på bänken vecka ut och vecka in. En spelare med hans kvaliteter ska inte behöva sitta regelbundet på bänken.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-03 16:50
Diar Iniesta Shekha (Barcelona) 2013-01-03 12:45 Så jävla skönt att Tito är tillbaka! vart har du läst om att Tito är / kommer tillbaka inom kort ?
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-03 16:23
Iker har tid att fokusera på hårprodukter nu när han är bänkspelare.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-03 16:16
Tre återskaende avbräck då i Cuenca, Abidal och Valdés, där Cuenca tränat som vanligt med gruppen idag och Valdés själv sagt sig vara tillgänglig mot Espanyol.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2013-01-03 16:09
Cuenca explosiv? Pedro och Sanchez en stjärna av fem? Vad fan röker somliga i forumet ibland?
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-03 15:27
Cesc, Adriano och Song har fått el alta medica och är därmed tillgängliga för spel mot Espanyol.
Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-03 13:16
Efter att ha sett reportaget om Abidal som Abbe länkade till för några dagar sen så inser man hur pass viktigt människorna som arbetar för klubben är i spelarnas liv. I det här fallet handlar det om rehabtränaren Emili Ricart.

Samme Ricart som tog hand om Pep när denne led av en hamstringsskada i slutet av 90-talet. Samme Ricart som såg till att Iniesta hann tillbaks i tid för att spela Champions Leaguefinalen 2009 i Rom. Under de senaste månaderna är det återigen Ricart som har varit Abidals skugga och varit ett ovärderligt stöd till fransmannen under hela detta helvete.

För någon dag sen skrev MD en artikel om lagets materialförvaltare Chema Corbella, med anledning till att han är den som arbetat längst tid inom A-laget, ända sedan sommaren 1982. Vid hans sida befann sig de spelarna som kommit närmast honom under de senaste 30 åren: Tente Sánchez, Bakero, Julio Alberto, Amor, Unzué, Luis Enrique och Xavi. Även andra ex-spelare som Quini, Marcos Alonso, Nadal och Pep Guardiola ringde för att gratulera Corbella.

Jag gillar dessa typer av historier, när de i normala fall unsung heroes får lite uppmärksamhet och erkännande för sitt arbete. Om det inte vore för bl.a. Ricart, Corbella, Pepe Costas, Juanjo Brau och tidigare Angel Mur hade spelarna inte trivts lika bra eller fått den behandlingen som gjort att de kan prestera så bra ute på plan.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-03 12:45
Så jävla skönt att Tito är tillbaka!
Barcelona socccerfan1
2013-01-03 12:33
Isco till Madrid? I hope not.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-01-03 12:12
Varför är Alves i Brasilien och tränar inte med resten av laget?
Barcelona Deulofeu
2013-01-03 11:32
Yacin Drogba JR

Cuenca är en bra spelare med hyfsat brett register som gör laget bättre när han drar isär.

Han saknar två saker för mig för att lyckas i Barca snabbheten samt målskyttet.Exakt de två sakerna har Tello och det är nästan det enda också dessvärre.

Deulofeu däremot är en korsning av de båda men med ett sämre passningsspel.Han kommer gå längst.

Neymar---------Messi----------Deulofeu är vad jag vill se i framtiden...Om två när Messi når sin prime Neymar har en säsong i byxan i Barcelona och Deulofeu har fortsatt växa då har vi världens häftigaste anfall enligt mig...
Barcelona Deulofeu
2013-01-03 11:22
Under 2013 önskar jag främst att Montoya,Bartra,Thiago samt Deulofeu får mer framträdande roller.

De är Barcas framtid och borde även vara nutid.

Det Deulofeu gjort i b-laget borde leda till mer chanser när resten av yttrarna är totalt ur form.Tello är väl hetast och även han har svårt att få spela eftersom Pedro alltid startar.

Hoppas påen bra start i derbyt.
Barcelona Valdés
2013-01-03 09:53
Bästelona, Zick9 och grande jw; prova att googla på ordet nyanser…… Skillnaden på Messi och övriga som spelat riktigt bra är minst ett halv betyg. Det finns bara en fotbollspelare, enligt mig, som genomgående över en längre tid ligger på högsta betyg. De elva jag betygsatt tror jag är Titos förstaelva om alla är skadefria (eventuellt kan man byta ut Pedro mot Fabregas). Poängmässigt är detta vår bästa höstsäsong någonsin men långt ifrån spelmässigt…… Pedro har tyvärr varit mil ifrån den nivå han höll för två säsonger sedan och avgörande faktorer för en forward såsom målfarlighet och passningsspel har varit en katastrof (men han jobbar bra vilket kanske är tillräckligt för ett lag i tredjedivisionen). Alexis har lyckats att vara ännu sämre än Pedro i det offensiva spelet. De har båda fått hård kritik för sitt spel (i spanska tidningar under hösten) men skall vara glada för Messis otroliga spel för annars hade lagets resultat sett helt annorlunda ut. Kul att se er skriva om annat än Real Madrid, om ni dessutom skulle försöka att argumentera kring era ställningstaganden tror jag att fler skulle vilja läsa det ni skriver.

Till sommaren hoppas jag att vi spelat in Bartra alternativt att vi värvar en högklassig mittback samt en målfarlig och teknisk ytter som gör oss mindre lättlästa och kan avlasta Messi mer än vad nuvarande forwards gör. Höjer Isco sitt målsnitt är han en grym talang som hade varit kul att få se i Barcelona.
Barcelona grande jw
2013-01-03 04:51
Valdés

Konstig betygsättning där du förövrigt glömt ett stort antal spelare?

Fabregas
Adriano
Song
Tello
Mascherano
Villa¨
Montoya
!?!?!

No offence men dig kan man inte ta på allvar. Dessutom att du ger Alexis och Pedro varsin etta är ju prov på vilken fotbollskunskap du besitter. Pedro har spelat 16 av 17 matcher (om jag räknat rätt) och vi har gjort våran bästa höstsäsong någonsin under våran 110åriga historia och du ger honom en etta. Haha jösses :) Finns flera i elvan som borde ha toppbetyg enligt mig. Messi,Iniesta,Fabregas,Jordi Alba och Busquets.
Barcelona Barca King -
2013-01-03 03:39
Sociedad vs Real, svårt och sia sig om det. Madrid har sin heder att spela för. 19 poäng hade varit katastrofalt om 16 inte redan är. Denna säsongen handlar om att spela för hedern i Madrid lägret vi får se hur mycket heder de har kvar. Respekt har de aldrig haft, nu får vi se om de har någon heder.....................LOL
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-01-03 02:22
AndreD (Barcelona) Du har en poäng där men nu när Real är piskade att vinna och tro mig Mourinho skäms så mkt för vi leder med hela 16p så dem kommer köra över dem. Jag skulle bli vådligt överraskad om dem tar poäng av Real för Real har inte råd med fler poäng tapp. Real spelade hemma mot Espanyol men dem slutade spela fotboll när dem ledde och när Espanyol gjorde mål då agerade Real Madrid lite för sent. Men vem vet kanske så petar Adan Iker igen och Real förlorar poäng samtidigt som Barca vinner då skulle jag hoppa å skrika av glädje hahahaha. Kom ihåg Iker är sämre än Adan nu och detta är enligt Mourinhoe.
Barcelona Yacin Drogba JR
2013-01-03 02:04
Är det bara jag som saknar Isaac Cuenca? Hans explosivitet och hans fart samt hans kvicka fötter som alltid skickade försvararna till korvkiosken. Han förgyllde numret 23.. Detta inlägg är för ett äkta barcafan i vått och torrt. Kibrom!!
Barcelona zick9
2013-01-03 01:41
Sjukt att inte ge Iniesta en 5:a. Världens 2:a eller 3:e bästa spelare det senaste halvåret.
Barcelona Bästelona
2013-01-03 00:59
Valdes

Förstår inte din betygsättning på några spelare, enligt mig ska Pique ha minst 3, om inte 4. Alba,Sergio,Iniesta 5. Du glömde Fabregas som hade fått en 3-4 av mig. Adriano 3. Mascherano har spelat mer än puyol, han hade fått en 2. Song 2-3. Tycker du borde tagit med hela laget och inte bara din elva...
Barcelona Henric
2013-01-03 00:41
Tror ni att Levante vinner över Bilbao? Jag tror att det kan bli en kul match.

Kul med fredagsmatch också, tror att Betis går vinnande där.
Barcelona AndreD
2013-01-03 00:26
@ CARLES PUYOL - 1899:

De spelade hemma mot Espanyol också.
Barcelona Valdés
2013-01-02 23:52
Säsongsbetyg (hittills) 12/13 från * till ***** där ** är godkänd;

Valdés (**+) Blandar och ger…..i vissa matcher håller han riktigt hög klass för att i andra göra en redan osäker backlinje skräckslagen.

Alves (**) Fotbollsvärldens största vinnarskalle ser ut att ha tappat mycket av den – hungern att vinna. Har haft otur med skador, högstanivån är fortfarande riktigt hög och den hoppas man få se betydligt oftare under våren.

Pique (**+) Under inledningen av säsongen trodde jag nästan att det var han och inte Shakira som var gravid. Under de senaste matcherna har han spelat upp sig rejält.

Puyol (***) Har tappat mycket i snabbhet men är fortfarande en av världens bästa mittbackar. En av FC Barcelonas klubbhistorias största LEDARE.

Jordi Alba (****+) Otroligt imponerande att prestera på en så hög nivå defensivt såväl som offensivt som nyförvärv. Världens bästa vänsterback i många år framöver….

Busquets (****+) Tillhör startelvan i vilket klubb- och landslag som helst.

Xavi (***) Har höjt sig någon klass från förra året men har fortfarande ett par nivåer upp till de magiska säsongerna under Guardiola.

Iniesta (****+) Hade ingen bra säsong i Barcelona under fjolåret men har nu återigen visat att han är en av fotbollsvärldens tre bästa spelare. Att se Iniesta spela fotboll gör mig glad.

Pedro (*+) Man kan nästan tro att någon sagt åt honom att han inte får göra mål, är svårt att missa så många lägen. Står inte heller för särskilt många assists. Dock fortfarande bra på att springa - framförallt defensivt.

Messi (*****) Tar ett ENORMT ansvar för hela lagets offensiva spel och det här är förmodligen en av fotbollsvärldens sämst bevarade hemligheter, trots detta gör han två mål och en assist i nästan varje match. Om några år kommer man att prata om tiden före och efter Messi.

Alexis (*) Om man skall vara snäll så kan man säga att han inte står still utan att han ibland rör sig i riktning mot bollen och andra gånger från densamma (många fotbollsspelare är dock duktiga på det här såsom Dirk Kuyt och Johan Elmander). Med boll är han Messis motsats. Kan och behöver bli bättre på allt.

Tito (****+) Har endast gjort mindre taktiska förändringar, vi spelar bredare och utsätter oss för mindre risk i speluppbyggnaden på egen planhalva. Inställningen har dock återigen höjts vilket har varit avgörande i många matcher. Vill se honom ge Bartra chansen i förmån för Mascherano.

Prognos – Undviker vi skador på Messi så kommer ligan att vinnas. I cupen och CL kan det gå hur som helst med tanke på att defensiven är osäker och då Messi inte kan förväntas stå för avgörande insatser i varje match.

Prognos på forumet les Rambles – kommer snart att slås ihop med Puertan då i det närmaste alla inlägg handlar om motståndarlaget varför de inte längre var för sig äger något existensberättigande.
Barcelona S91
2013-01-02 23:46
Alltid lika gott att se Bussen åka på däng :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-02 23:35
OT

Sverige åkte ur EM redan i gruppspelet.

Trots det anser Zlatan Ibrahimovic att laget stod för en historisk insats.

– Det är första gången vi vinner över en stor nation i ett slutspel. Och då tänker jag också på VM. USA, sa Zlatan i SVT:s EM-krönika.

Släng dig i väggen zlatko.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-01-02 21:15
Kan någon dela med sig om matchen? Katalonien mot Nigeria. Tacksam för svar.
Barcelona LeoMessi
2013-01-02 21:03
När casillas är som sämst så är han mycket bättre än Adan. Morinhoe tycker inte om när spelare tänker själva och har egna åsikter. Då bänkas dom
Barcelona Piquénbauer
2013-01-02 20:59
– Jag jobbar stenhårt på träning. Det är det jag siktar på och det är nu tränaren som bestämmer om jag kommer att spela i nästa match eller inte, säger Casillas.

Stackars Casillas vilken medelmåtta, kan inte vara lätt dessa dagar att vara Murinhoes bitch ;-)
Annons: