/spanien/barcelona/forum/8040.aspx/spanien/barcelona/forum/8040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BarcaChris
2013-01-05 23:51
Jag hoppas Villa stannar. För god forbid om Messi inte gör mål vem ska göra det i dagsläget? Villa är en världklass anfallare används väldigt sällan. Ge han lite mer speltid och låt han löpa mot mål för avsluta är han en av de bästa i världen på. Pedro älskar han 2010 var han som grymmast. Men han har inte i närheten av samma meriter som Villa i varken klubb eller landslag.
Barcelona Hetfield
2013-01-05 23:44
Sentuary

Åh, vad trevligt att du kom tillbaks. Jag vet inte hur jag ska klara mig igenom de här tuffa vinterdagarna utan din eviga kunskap om fotboll.

Om bara målen räknas så kan vi värva Heskey och låta honom få stå i straffområdet, sen kan vi lägga in bollar på honom. Eller varför inte ringa den gamle Köller, han är väl runt 2 meter? Fast det vore ju kanske slöseri, så varför inte bygga ett slott kring deras straffområde, så har vi en cementerad plats där. Fast då blir ju problemet om hur man får ner slottet efter matchen, fast det är ju därför man har maskiner och sånt till, de kan ta sönder slottet. Ja, som du ser, fotboll är klurigt.
Barcelona Sentuary
2013-01-05 23:40
Haha, Hetfield är tillbaka med gnällandet, du verkar inte fatta ett skit om fotboll. Sanchez och Pedro jobbar mer utan boll, haha är det jobbet eller målen som räknas i slutändan när vi står i kvartsfinal eller semifinal i CL? Utan Villa kommer vi aldrig vinna CL
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2013-01-05 23:31
Ironiskt att Villarreal bara för några år sedan var sånt jobbigt lag att möta (typ Espanyol eller Sevilla) och idag förlorade dom med 1-3 mot Barcelonas B-lag.
Barcelona Henric
2013-01-05 23:28
Sevilla har inte marginalerna men dem spelar riktigt bra just nu.
Barcelona ~Més que un club~
2013-01-05 22:48
@koeman92:

Aaa.. ;)Ungt? :)
Barcelona La Armada Blaugrana
2013-01-05 21:31
Alcorconazo på gång mot Real Madrid Castilla, hehe ;)
Barcelona DM1982
2013-01-05 21:15
Nästa veckas motståndare, Malaga, ligger under borta mot Depor och de spelar riktigt ruttet. De blandar och ger verkligen.
Barcelona LeoMessi
2013-01-05 20:53
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Fabregas har varit gudomlig denna höst! Hoppas han fortsätter på den inslagna vägen. Och nu längtar jag verkligen till imorgon
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-05 20:18
Vill dela med mig av den troligen bästa videon jag har sett med Fabregas. Fan vad mycket fina grejer han har hunnit bjuda på denna säsongen alltså. Efter en knacking inledning har han fullständigt exploderat. Vill minnas att allt vände borta mot Getafe.

Det känns verkligen som man får ut max utav Cesc denna säsongen. Man har hittat hans roll i laget, Jag gillar honom och hans sätt att spela mer för varje dag som går... och han blir alltmer oersättlig för oss, i takt med att han kan vara sig själv där ute.
Barcelona LeoMessi
2013-01-05 20:16
Bara jag som tycker att Demichelis är en duktig försvarar ändå? Han kanske inte är världens snabbaste men det är inte Puyol heller :-)
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-05 19:57
A-laget mötte Villareal i en måstematch på bortaplan förra året och vi kryssade, tyvärr. I dag möter B-laget Villareal på bortaplan och vinner med 1 - 3. Imponerande.

Om ni tänker att Villareals lag är sämre i år jämfört med förra året så måste ni tänka på att vårt B-lag är mycket sämre än vårt A-lag också.

Barcelona Henric
2013-01-05 19:56
Valencia spelade riktigt dåligt, verkade som alla ville göra mål och passa var inte o tänka på...
Barcelona knoxxx
2013-01-05 19:54
Basuuka,

Kulturer skapas via integration mellan två kulturer. Och dagens samhälle är ganska kraftigt präglat av att blanda kulturella ting. Man tar det bästa från Sydamerika (tacos (och Messi då)), man tar det bästa från Tyskland (jultomten), man tar det bästa från USA (TV och film-format) osv osv.

Så, kör hårt.
Barcelona Basuuka
2013-01-05 19:48
Har funderat på att skaffa en tatuering med det katalanska mottot som i serem (vi är och vi förblir).
Men tycker ni det är för fånigt med en annan kultur och folks motto klistrat in det på din egen kropp?
Barcelona zigazaga
2013-01-05 19:42
Fan va nice, B laget leder över Villareal på bortaplan. : )
Barcelona Barcelona10Messi
2013-01-05 19:34
Lobato för 2-0 i Villarreal. Wow!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-05 19:33
Kolla 2-0 målet av Lobato...
Barcelona Grimaldo
2013-01-05 19:05
Villareal - Barcelona B 0-1

Carles Planas målskytt!
Barcelona Henric
2013-01-05 18:38
3 röda på 3 matcher i La Liga än så länge haha.
Barcelona LeoMessi
2013-01-05 18:23
Att det ska vara helt jävla omöjligt att hitta stream till b-lagets matcher
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-05 17:28
Snart möter Barca B Villarreal på bortaplan och Eusebio kommer ställa följande elva på plan från start;

Masip, Balliu, Lombán, Planas, Grimaldo, Gus Ledes, Lobato, S. Roberto, Kiko, Deulofeu och Luis Alberto

Stream (som förhoppningsvis fungerar) i länktips.
Barcelona Alligatorn
2013-01-05 16:57
Korttidsspärr, du vet nog varför. /MOD
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-05 16:18
Bojan har inte psyket för att prestera på toppnivå, tyvärr. Det kändes så bra under hans debutsäsong och man kände att en ny världsstjärna var född, men samtidigt är det trots ung ålder betydligt mycket lättare att prestera och göra mål när man kommer från ingenstans, spanska tredjedivisionen till Barcelonas A-lag.

Det är lite farligt när spelare halvblommar sådär, det är ett vanligt fenomen att unga spelare är riktigt duktiga under sina första år i klubben men sedan inte har psyket för att fortsätta utvecklas och klara av motgångar för att nå den absoluta toppen. Bojan verkar vara en av dem. Enda sedan han fick lite motgång redan säsongen efter succéåret har han aldrig presterat på samma nivå som sitt första år, samtidigt som försvararna vet vem han är och vad han trots allt är kapabel till. Efter det har han varken presterat i Barca, Roma eller Milan, och jag har åtminstonde tappat hoppet om att han ska bli en ny storspelare, utan han kommer förmodligen bli en okej anfallare som harvar runt i botten och mittenlag i de stora ligorna, vilket inte är dåligt men ändå långt ifrån vad man trodde han skulle kunna bli.

För att bli fotbollsspelare på den allra största scenen så krävs det inte bara teknik, fysik och träning utan även ett psyke, en mental styrka att klara motgångar och bli bättre av dem, vilket Bojan hittils inte visat några tecken på att klara av trots att han i år fyller 23 år.
Barcelona LeoMessi
2013-01-05 16:02
Om ni var tvungna att välja mellan en Messi i sina bästa dagar eller en Ronaldo i sina bästa dagar, vem hade ni valt? :-)
Barcelona LeoMessi
2013-01-05 15:54
Angående Bojan så tycker jag att han inte är tillräckligt bra för att spela hos oss. Han gillar att spela centralt och han funkar inte på kanten så bra som man skulle vilja tro. Jag minns bara att han var alldeles för ivrig för sitt eget bästa. Kändes som att han valde att gå på avslut i dom svåraste och mest omöjliga positionerna. Han kanske har mognat nu och skulle kunna passa in i Barca, det vet jag inte. Men jag tycker inte att han ska komma hit och sen bitcha om att han inte är en startspelare.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2013-01-05 15:01
westinho

Jag är sjukt kluven till Bojan. Jag älskar han som spelare och som Barcaprodukt och jag vill gärna se han i Barcatröjan någon gång igen.

Samtidigt så är jag högst tveksam till att han på riktigt skall kunna utmana om en plats i startelvan. Mot botten- och mittenlagen skulle han säkert kunna leverera men vill man ha Bojan i en startelva i el Clasico eller mot Champions League-motstånd? Då kan vi lika gärna ge platsen mot bottenlagen till Cuenca, Tello, Deulofeu eller någon annan som har potential att bli riktigt bra (vilket jag inte tycker Cuenca har men point taken antar jag).
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-05 14:35
Jag vill att Bojan återvänder. Killen kan göra mål och han vågar ta för sig. Blev matchens lirare mot Nigeria. Ut med Villa in med Bojan.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-05 13:48
Ännu lite mer rykten om Villa. Den här gången är det Mundo Deportivo som kommer med uppgifter om att Atletico ska vara villiga att hämta in Villa som ersättare till den eventuellt flyktande Falcao, enligt MD ska dock en övergång vara aktuell först till sommaren. I länktips finns den Google översatta artikeln för icke spansktalande från MDs hemsida.
Barcelona koeman92
2013-01-05 13:28
~Més que un club~

Say what!!? Är du bara 11år gammal!?
Annons: