/spanien/barcelona/forum/8035.aspx/spanien/barcelona/forum/8035.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BB-Barceloneta
2012-12-30 11:26
Något att notera från gårdagen är att Baskiens landslag med spelare som Xabi Alonso och Aduriz slog Bolivia med 6-1 på Anoeta i Sociedad. Både Toquero och Aduriz blev tvåmålsskyttar.

Artikel om matchen och med laguppställning för Baskerna i länktips.
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
2012-12-30 00:47
AndreD

Nej just det, Stoke håller ju nollan i varje match och nickar in typ 7-8 mål med sina 2.05meters stenhårda engelsmän som älskar regn och lera! Inte fan kan Messi springa förbi dom...

Dom vann ju tillomed mot Valencia...eller ja, nästan iallafall.
Barcelona Hasse Blomqvist appreciation society
2012-12-30 00:31
@Occi:

Ni kan säga vad ni vill, men för mig kommer det alltid kännas etiskt tveksamt att värva barn (från främmande kontinenter dessutom) på det sättet storklubbar gör idag. Med tanke på den enorma utveckling som pågår inom genforskningen just nu är det är bara en tidsfråga innan det första fotbollslabbet dyker upp. Vilken storklubb blir först med att skapa en genetiskt modifierad storspelare straight from the lab?
Barcelona AndreD
2012-12-30 00:18
Jeffson

Inte så länge Stoke finns kvar :/ har hört att deras regniga tisdagskvällar inte är o leka med
Jeffson
2012-12-29 22:56
7-3?
3-4?
3-3?
4-3?
8-0?

ALDRIG att Messi hade kunnat leverera i PL! Aldrig.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2012-12-29 22:48
Well, det var inte så mycket en pik utan bara ett konstaterande att slå ett Newcastle som saknade 9 spelare pga skada inte är något märkvärdigt. Arsenals försvar läcker trots allt ganska mycket och det även mot de mindre lagen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-29 22:29
@Rambla~ el chico dorado:

Arsenal vann ändå med 7-3 tillslut, så det kanske är fel kväll att ge dem en pik. Även om du fortfarande har en poäng i det du skriver!
2012-12-29 20:39
Förresten, kudos till Mojito för en grym krönika. Fantastisk läsning.
2012-12-29 20:35
Newcastle saknade 9 ordinarie spelare, lyckas göra 3 mål och pressar ändå Arse tills det återstår en kvart av matchen. Det säger allt om vilken klass de sk topplagen i PL för tillfället håller. :P
Barcelona LeoMessi
2012-12-29 20:26
PL har världens bästa försvar men anledningen till att dom släpper in så många mål är för att dom har så jävla bra anfall!!! Ironisk nu...
Barcelona AndreD
2012-12-29 20:24
Premier League måste nog ha de sämsta försvaren i hela fotbollseuropa.
Barcelona elbraco - SiamoCalcio
2012-12-29 20:21
Arsenal - Newcastle, sjuk match!
Barcelona westinho - Sergio #16
2012-12-29 20:05
Jävligt underhållande att kolla på PL nuförtiden och framförallt Arsenal. Det kan gå exakt hur som helst i deras matcher, galet.

Anglofilerna som säger att de spanska lagen har uselt försvarsspel, hur försvarar de dessa resultaten i PL? Galna matcher varje omgång ju.

PL har tappat i kvalitet men ökat i underhållning, härligt.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2012-12-29 19:57
Jag gillar Demba Ba i Newcastle. Önskar vi fortfarande hade användning av sådana spelartyper och isåfall kunde gå efter honom. Han har en utköpsklausul på 8milj euro! Ett kap för många klubbar. Och även för oss, om man hade spolat tillbaka tiden ett par år... jag tror Ba hade kunnat göra en (nåja nästan i alla fall) succé alá Etoo, om Barca fortfarande hade spelat på ett sätt som gynnar den typen av spelare.

I dag finns det ingen anledning att gå efter Ba, eller någon annan killer inne i boxen heller. Men ibland saknar jag den tiden då dessa spelartyper snarare blev bättre efter att de kom till Barca - hur underbart det än må vara att se laget spela fotboll idag... Aldrig är man helt nöjd :P
Luca Marrone #39
2012-12-29 19:12
Is [Barcelona's] Lionel Messi as good as [football legend] Diego Armando Maradona? He’s at the same level as Maradona. He always plays with high intensity, he’s young and he still has time to win with Argentina like Maradona. He’s definitely stronger than [Real Madrid's] Ronaldo especially since I’m used to seeing the man, and not just the player. The way Messi behaves on the pitch is an example for the kids.”

Paolo Maldini
Barcelona LeoMessi
2012-12-29 18:14
Occi (Barcelona) Den killen har verkligen talang! Såg han när dom hade en cup i Sverige som Barcelonas ungdomar vann väldigt enkelt. Det gick inte att stoppa killen, och dom var totalt överlägsna. Dom vann turneringen utan att släppa in ett enda mål. Förresten hur gick det för dom i nextgen series?
Barcelona Barcadinho.
2012-12-29 18:14
Från idag - "Vilanova, who had a tumor removed on 20 December, wants to attend training on 2 January, when the players return from holiday. [sport] "

Detta tillsammans med att Rosell sa igår att Tito kan vara tillbaka om 15-20 dagar (alltså, typ i mitten av januari)

Hur som helst så verkar Tito orka komma tillbaka och leda laget vid sidlinjen snabbare än vad vi trodde. Låter mycket positivt.
Barcelona Occi
2012-12-29 13:48
Så många fantastiska talanger vi har i La Masia. Men Lee Seung Woo är för mig den som sticker ut mest av alla just nu. Påminner mig om Messi i precis allt. Förhoppningsvis ser vi honom debutera på Camp Nou om 3-4 år. Han är 14 nu.
Barcelona OnlyBarca
2012-12-29 12:57
Måste bara skriva att artikeln "Aktuella tillbakablickar: En falnande derbyglöd?" är riktigt bra. Bra skrivet och nyanserad. Creed till redaktionen!

In Mou we trust!

VISCA BARCA!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2012-12-29 12:22
AndreD

Det kommer alltid komma nya anledningar till varför Messi inte är bäst i världen, särskilt från de som är anti-Barca.
Grejen är dock den att Messi konstant motbevisar alla belackare med att utveckla och förbättra sina presationer, och har så gjort vecka efter vecka i 4 säsonger. För varje argument kommer två nya bevis som stärker verkligheten av att Messi är världens odiskutabelt bästa spelare.

The Reporter

Hear hear, el Guaje kommer vara livsviktig när matchandet nu blir än mer intensivt och hans förmåga att kiva fram när det gäller kommer vara obetalbar.

Jag anser att det långsiktigt är bättre att Alexis och Pedro fått springa livet ur sig under hösten för att skapa förutsättningar för en superfit Villa att dominera under våren. Fast visst hade man velat se lite fler minuter i statistiken redan nu.
Barcelona The Reporter
2012-12-29 12:03
Villa är kung, om vi bara får igång honom alltså ! Han måste få mer speltid, ja menar, hur bra har Pedro varit iår? Han har spelat mycket mer än Villa.

Jag säger bara såhär, Keep Calm And Believe In El Guaje !
Barcelona AndreD
2012-12-29 03:11
Messi has for the first time become the player who scored most national team goals (12) in calendar year #fcblive Ibrahimovic 11 [via marca]

Kan inte prestera i landslaget.
Barcelona AGM
2012-12-29 01:20
Väldigt besviken med Alexis prestation. I mina ögon ser jag hellre Iniesta startar som vänsterytter eller att Vila tar en startplats. Till och med Tello har gjort det bättre. Är det någon så är det Alexis som gjort oss besvikna och inte Villa. Han gör ju iallafall mål och därför är det Alexis jag vill som ska lämna i sommar.

Jag tycker det finns plats både för Villa och Neymar i samma lag. Villa tillsammans med Xavi och Puyol kommer få mindre speltid med åren på grund av deras ålder men det finns alltid plats för dem ifall de accepterar bänken att sitta på bänken och rotera.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-28 22:00
Känns väldigt svårt det här med att göra en top 10 bästa spelare lista formmässigt,då många skriver våra spelare antar jag att man inte har så mycket koll på de andra stora ligorna, inget emot er ni som skriver våra spelare men det är inte bara Barcaspelarna som är i form.
Barcelona MesQueUnClubFCB-Alba y Iniesta
2012-12-28 20:55
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

1. Messi
2. Iniesta
3. Falcao
4. Fabregas
5. Cazorla
6. Jordi Alba
7. Ronaldo
8. Zlatan
9. RVP
10. Casillas
Motivering
Messi för att ja ni vet
Iniesta för att han legat bakom nästan alla mål Lio gjort. Och gjort mål själv också.
Falcao har gjort många fantastiska mål och många förtjänar en tredje plats.
Fabregas har varit med om mycket början av säsongen var han lite urform men sedan dess har han haft en bra säsong.
Xavi har legat bakom många mål och skapat chanser, avgjort och är bra på att lugna ner spelet.
Cazorla har gjort det bra i Arsenal med Spanien så har han inte spelåt så mycket men gjort det bra med ett par assist. Skapat chanser osv.
Jordi Alba vilken säsong han haft! Han har visat hur bra han vinner boll hela tiden. Han har gjort mål också.
Så Ronaldo har inte haft en så bra säsong men han ska åtminstone få en sjätteplats för att han gjort så många mål från en meter eller mindre. WOW!
Zlatan har varit fantastisk i 2012 han har bärt PSG med hur många assist? 14. Och dem fyra målen på Joe Hart. Eat you're hart out.
RVP har haft det bra i den nya röda tröjan stänkt in många mål som vanligt.
Casillas slutligen han har inte haft det så bra men bättre än Joe, Victor Osv.
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-28 20:38
Rosell: "Tito kommer tillbaka inom 15-20 dagar."
Hoppas verkligen att detta stämmer!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2012-12-28 20:05
Isaac

Haha det är en skämtartikel, det är typ som första april i spanien idag
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2012-12-28 19:41
"During a meeting on 1 September, Madrid president Perez told Ronaldo he could leave if the transfer fee would be enough to sign Messi. [as]"
HAHAH stackars cristina...
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2012-12-28 17:27
För er som vill ha iväg David Villa i vinter så är det ett felaktigt beslut enligt mig. Vi kommer ha ett jäkla tufft spelschema i februari och mars då vi har att möta lag som tex: Madrid x3 (räknar med att dom går vidare i CdR till semin), Milan x2, Valencia, Sevilla m.m och då kommer mina damer och herrar våran David Villa spela och han kommer att kliva fram när vi behöver honom mest!
Barcelona The Reporter
2012-12-28 17:12
länk
Annons: