/spanien/barcelona/forum/8032.aspx/spanien/barcelona/forum/8032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2013-01-07 20:37
Alla spelare/tränare/medias röster
Barcelona Slipsen
2013-01-07 20:36
Smogen / rANDOMhERO / Mojito

Så man kan alltså vara lite kall o avvakta lite med biljettköp?

Jag vill ju helst "få" "bästa biljett" på långsida och av dessa finns ju nu endast någon enstaka kvar.
Jag antar att de flesta platserna är av typ "familje-läktare".

Tack för era svar - Slipsen
Barcelona koeman92
2013-01-07 20:35
Att Alonso är med världslaget är för mig obegripligt då Pirlo har varit mycket bättre i år. Samma gäller Marcelo, man borde ha satt Alba där istället.
Barcelona Mido
2013-01-07 20:35
En klockren bild haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2013-01-07 20:33
Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou,

Nja, Xavi Alonso är en mycket bra spelare, att sätta Busquets före honom är att vara lite hemmablind. Jag hade gillat att ha Xavi Alonso i vårt lag.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-07 20:31
Plus att el Tigre borde ha fått Puskas award.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-07 20:28
Jag skulle vilja se två ändringar i priserna.

För det första vill jag byta ut Casillas mot Cech. Jag har stor respekt för Iker men enligt min åsikt så har Cech en jämnare högstanivå och minst lika hög sådan. Cechs enda svaghet är att han är rätt kass i Tjeckiens landslag, vilket jag inte förstår varför. Utan att ha sett Neuer & Buffon tillräckligt mycket för att göra en rättvis bedömning av dom så har jag Cech längst upp på min målvaktslistan.
Strålande bra målvakt.

Den andra ändringen är att jag vill se Di Matteo istället för Guardiola som nominerad till bästa tränare. Pep vann inga stora titlar - RDM å andra sidan slog både ut Barcelona och vann CL på kuppen (på cupen, höhö) med ett ganska ålderstiget och dåligt - med Chelsea-mått mätt - lag. Och som alla vet så gjordes detta mot Bayern Munchen på hemmaplanen Allianz Arena, visserligen med en ytterst liten marginal men ändå. Helt sjuk bedrift.
Barcelona Mido
Hollywood tänker spela in en naturkatastrof film, den kallas snowstorm in Madrid
SoN_Un
?
Barcelona Mido
2013-01-07 20:27
Meeessssssiiiiiii meeeeeeessssssiiiii
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2013-01-07 20:27
Självklart ger guldbollen upphov till diskussioner vilket är lite av charmen men när där sitter folk och idiotförklarar förbundskaptener,lagkaptener och främsta fotbollsjournalister och hävdar att dessa inte minsann inte kan något om fotboll känns det bara patetiskt.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-07 20:23
Isaac Cuenca

jag tror att Lahm började spela vänsterback för sent för att kunna räknas som VB, han har väl bara spelat där en halv säsong-ish? min teori iaf, annars håller jag med dig även om Marcelo är riktigt bra.
Nästa år går den platsen till Alba dock.
Barcelona rANDOMhERO
2013-01-07 20:20
Slipsen

Precis som Smogen skriver så köp på hemsidan, mycket bättre och super lätt att bara hämta upp biljetterna på plats. Hoppas ni får en toppen semester i Barcelona!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-07 20:19
Slipsen

Eller så köper du via ticketmaster och hämtar enkelt ut biljetterna i deras gula automater på plats i Barcelona. Samma priser som på hemsidan, men andra platser att välja på.

Ska själv ner på matchen, kanske ses vi i vimlet...
SoN_Un
2013-01-07 20:18
missade sändningen var på jobbet. skulle nån kunna länka mig eller nånstans man kan ladda ner?

vsica barca
Barcelona Canaletes
2013-01-07 20:18
Så här ser jag ut när jag läser hur dom resonerar på Puertan

*länk*
Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-07 20:17
Bara jag som tycker att Sergio Busquets ska vara med i världselvan istället för Xabi Alonso och Lahm istället för Marcelo..? Att cr7 ens jämförs med Messi är sjukt..
Barcelona Andresito
2013-01-07 20:17
Det ryker från Madrid just nu och speciellt från Puertan. Är faktiskt helt seriös när jag säger att jag tycker lite synd om dem. De har inte kunnat glädjas åt någonting under den senaste tiden, allting går emot Madrid-fansen.

Reta dem gärna, men gör det med respekt så att vi slipper eventuella hängningar eller hopp från broar ;)
Barcelona Smogen
2013-01-07 20:16
Slipsen

Ingen av dom, köp på Barcelonas hemsida. Ju närmare matchdagen desto fler biljetter släpps. Lägg pengarna du sparar på att schysstare hotell eller nåt annat.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-07 20:15
Ballon d'Or votes 2012: Messi 41,60% - Ronaldo 23,68% - Iniesta 10,91%
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-07 20:15
LIONEL ANDRES MESSI !!!!!!

BÄSTA SPELARE NÅGONSIN OCH 5.E GULDBOLLEN 2014 ;)
Barcelona Gabriel
2013-01-07 20:14
Underbart! Stort grattis till Messi.

4:e på raken. Han är inte normal, men det visste vi redan. Så jävla välförtjänt som det kan bli! Han blir mer en legend för varje dag som går...
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2013-01-07 20:13
Bästelona,

Där inne har de glömt att Arjen Robben var världens bäste spelare för några år sedan ... Åtminstone enligt deras uppfattning.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
Stort grattis Messi och väldigt välförtjänt. Jag bara skrattar när jag läser vad som skrivs på Puertan haahahaha. Reals Fansen är så Dumma och korkade. Kan man inte inse att Messi är bättre då kan man sluta kolla fotboll. Så underbart att se hur Mkt Real fansen kokar :D. Messi är nu legend och helt sjukt att killen är bara 25 år!
Jeffson
Asså lägg ner vad nervös jag blev...Först läser man om eran magkänsla om att nån Ronaldo ska vinna. Sen såg han jävligt glad ut. Sen kommer en gammal Madrid-spelare och ska dela ut skiten. Sen säger han Messi och där kom jag ur psykosen igen =)

Givetvis så är det rättvist på alla sätt. Jag förstår verkligen inte det här snacket med titlar, detta är ju ett individuellt pris som ska gå till den bästa spelaren. Titlarna vinner lagen. Ett individuellt pris behöver man ju knappast vara en raketforskare för att förstå att det ska vinnas efter individuella prestationer. Och vi alla vet ju vad Messi gjorde år 2012, han gjorde närmare 50% fler mål än Ronaldo, tangerade målrekord i Argentina och slog världsrekord (Zambien får ursäkta) i antal mål på ett kalenderår. Att inte låta honom vinna detta pris pga en missad straff i CL, ja det låter ju som det låter.

En annan rolig grej med denna galan var världslaget. Ok att Pique, Alves och Alonso inte kanske ska vara där men det är förbannat kul att det bara var La Liga spelare med. FÖRBANNAT KUL! Jag riktigt längtar tills nästa diskussion med en PL-fantast =)

Tack och Godnatt!
ragnarök
2013-01-07 20:12
4 guldbollar i rad! Vilket monster!
Barcelona Baronen
2013-01-07 20:11
Jag gråter, jag gråter!
Barcelona Canaletes
Ronaldo närmar sig då. Om sisådär 4-5 då vinner Ronaldo Guldbollen
Barcelona Slipsen
Hej,
Ska åka med med min 8-årige grabb till Barcelona i sommar och tänker även då se Barca-Malaga.
Det finns ju mängder med hemsidor för att köpa biljetter.

Kan ni rekommendera någon av dessa, som ni har använt er av?

Tack på förhand - Slipsen
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-07 20:10
nu vill jag se en fet artikel om hur historisk Messi är som ende spelare någonsin att vinna fyra guldbollar i rad. lämna kommentatorsfältet öppet för eventuella haters, deras tårar är som föda för mig. love it.
Annons: