/spanien/barcelona/forum/8029.aspx/spanien/barcelona/forum/8029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2013-03-29 10:05
Och Mou tror att Ancelootti är så nybörjare att han inte kan Barca svaga sidor?
Det kan tom amatörer.
Vilken besserwisser som tror att alla andra kan nada.
Nummer 10
2013-03-29 10:01
Hahaha mourinho är för härlig...jag glömmer aldrig hans blick efter 5-0 våldtäkten :)
Barcelona DM1982
2013-03-29 08:58
Mojito - Culé (un estilo de vida) Ja stämmer det där så är det bara ett stort bevis för hur desperat Mourinho är, patetiskt. Skulle nog inte ens förvåna mig om PSG inte ens har bett om det utan gubben skickar det på eget bevåg. Tycker synd om Mourinho, han är ju fullständigt besatt av Barcelona.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-03-29 08:46
Madrid coach Mourinho has sent PSG a video pointing out the weak points of Barcelona, the next CL opponent of the French club. [lequipe]

Hahahaha - Barca mot världen...

Stämmer detta spär det bara på myten (sanningen) om hur jäkla obsessed Mourinho är av Barcelona. Hoy, manana y siempre... :P
Barcelona zick9
2013-03-29 01:34
Denna målgesten hade nog passat C.Ronaldo...
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-29 01:22
Svenska futsallandslaget åkte på storstryk mot det spanska med 13-0! Måste ha varit för jävla jobbigt att behöva utsättas för det:/ haha
Barcelona Maykii
2013-03-29 00:59
Lilla Fröken (Barcelona) Hahaha, den var skön. Jävla skit tändare!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-29 00:45
Francesco Totti (AS Roma): "Which player has made me think 'I will never be able to do what he does'? Only one: Messi." [gazzetta] Kejsaren av Rom! En av mina all-time favorites.
Barcelona påfågeln
2013-03-28 22:37
Om vi har tur kan någon riktigt stor talang vara med, men de lär isf vara runt 15 eller så :)
Barcelona Deulofeu
2013-03-28 22:14
Helt riktigt de stora talangerna lär nog lysa med sin frånvaro snart vet vi mer.

Tack för ditt inlägg ; )
Barcelona påfågeln
2013-03-28 22:00
Deulofeu: U17 innebär väl Juvenil B, så det är nog inte så troligt att många från Juvenil A är med, även om någon enstaka som pendlar mellan lagen kan vara med.
Barcelona Deulofeu
2013-03-28 18:18
Aegon future cup är tydligen u-17 tyrnering då kanske Barca skickar en del från Juvenil a och yngre spelare. Då kommer det vara en del man känner igen. Som sagt får någon tag på mer info så uppskattar jag det massor.De sänder på Eurosport 2.
Barcelona Deulofeu
2013-03-28 17:49
Någon som har koll på Aegon cup som Barca deltar i under lö-sö bla?

Bayern har gjort en inför artikel vilket även skulle uppskattas av bla mig.

Jag ska själv kolla lite mer för att få fram info vilka spelare som deltar bla.
Lilla Fröken
2013-03-28 17:19
Tidigare idag promenerar jag längst ringvägen i Skanstull (Sthlm) på väg till min sjukgymnast. Solen skiner och det känns verkligen som en sommardag. Vanligtvis brukar jag aldrig röka, men jag har en cigarett i min jackficka idag som jag nu kände för att tända. Men jag har ingen tändare. Så jag går och tittar efter människor som röker. Efter bara några sekunder ser jag en skön kille stå utanför sin frisörsalong och röka. Jag går fram och frågar efter tändare och han säger med en vänlig blick "inga problem" och sträcker fram sin tändare. Jag stoppar cigaretten i min mun och tar tändaren. Precis innan jag ska trycka på knappen för att få eld, ser jag något som får mig att stanna upp. Av alla tändare i världen, håller jag i min hand en tändare med en fet jävla Real Madrid logga. Jag skakar på huvudet och ler. Jag tittar upp på kille och säger" jag är ledsen brorsan men jag är Barcelona fan" och så ger jag tillbaka tändaren till honom utan att ha använt den och går min väg. Han bara skakar på huvudet och skrattar.
Barcelona Valdés
2013-03-28 17:11
Jag stod mitt i Milanklacken för dryga två veckor sedan och skrik mig hes. När Messi gjorde sitt första mål skrattade Milansupportrarna åt mig för att jag skrek och de gjorde samma sak efter Messis andra mål. Efter slutsignalen var jag och mina kompisar ganska ensamma i den delen av läktaren att skratta.

Dagen efter delade Sport ut 10;or i betyg till samtliga Barcelonaspelare och vi hade återigen fått se hur roligt det kan vara att vara Barcelonasupporter.

Ser fram emot nästa veckas möte med PSG, ett lag som dock tyvärr kan passa oss illa då de spelar ett snabbt omställningsspel. Hoppas återigen få se Xavi prickskjuta offensiva passningar på sista tredjedelen av motståndarnas planhalva och Messi som tar emot och placerar den i krysset på samma tillslag.

Många mittbackar som ryktas till oss och överst på de flesta fans önskelistor verkar Hummels vara. Han är en av världens bästa mittbackar och betydligt bättre än samtliga de som vi har i laget idag men jag tror inte på honom som ersättare till Puyol. Tror att det skulle bli väldigt svårt att försvara sig med två så pass långsamma mittbackar alldeles oavsett hur duktiga de är på att läsa spelet då vi spelar med en hög backlinje och väldigt offensiva ytterbackar. Själv vill jag se en yngre talang med Puyols kvalitéer såsom exempelvis Marquinhos (Roma) eller Martinez (Real Socidad).

Alexis har tillräckliga fotbollsmässiga kvalitéer för att bli en världsspelare men jag tror inte att han har psyket för att lyckas i Barcelona. Efter att han tappat bollen 6 gånger av 7 på bara 10 minuter i matchen mot Milan, vilket bidrog till ett starkt Milantryck, försökte Xavi vid två tillfällen att lugna och uppmuntra honom men Alexis fortsatte att se livrädd ut så fort bollen var i närheten. Kul dock att han fick slå en assist. Är han kvar efter sommaren blir jag väldigt förvånad. Vill gärna se en kreativ och målfarlig yngre spelare såsom Neymar eller Agüero som ersättare, båda dessa hade utvecklat vårt offensiva spel och kunnat avlasta Messi så at inte allt är i det närmaste helt beroende på honom.

Förra veckans roligaste var annars hur fullständigt blottade Mourinho och Pandev blev. Att man behövde vara bra dum i huvudet för att rösta på Mourinho som årets tränare under fjolåret (efter vad DB och Spanien åstadkom i EM) cementerades verkligen av Pandev som antingen inte kommer ihåg vem han röstat på alternativt fyllt i lappen HELT FEL efter vad han själv påstår sig ha gjort. Visst kan de ansvariga göra mindre fel i rösträknandet men att förfalska en underteckning och därefter publicera den offentligt faller på sin egen orimlighet och för att tro på det behöver man vara ordentligt hjärntvättad.
Barcelona Sang Blaugrana
2013-03-28 17:08
Usch nej inte vermaelen, och absolut inte kompany. Helst marquinhos eller iñigo. Hummels vore en lyxbonus.
Barcelona B-Guden
2013-03-28 16:38
Jag ser hellre att vi lägger 600 miljoner på en back som kommer spela 10 år i klubben än att kasta runt pengar på chygrinsky (stavning) material
Barcelona Frodo
2013-03-28 15:59
Vi finansierar Arsenals arena genom att betala dessa grova överpriser på deras överhypade spelare...
2013-03-28 15:00
Vermaelen vill jag inte ha i Barca! Inte för att han är dålig men Arsenal är duktiga på att blåsa oss på pengar:P och då får Wenger ännu en anledning att försöka knyta åt sig en talang från oss.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-28 14:54
Det är väl knappast någon som tror att Valdés vilja att lämna handlar om pengar? Hans nuvarande kontrakt ger honom väldigt bra betalt. Han har väl själv hintat om att han vill ha nya utmaningar? I så fall får man ta och respektera det. Han har ingenting mer att bevisa i FC Barcelona om han känner det på det viset.
Barcelona Hetfield
2013-03-28 14:43
Om det ska krävas en enorm löneförhöjning för att Valdes ska stanna så kan han lika gärna dra. Om han ska dra så får han göra det pga. utmaningar. Jag kan inte ha sådana krav på legoknektar som kommer till klubben för att vinna titlar och fylla fickorna med pengar, men jag räknar Valdes som en "egen" spelare.
Barcelona [ Xaviesta ]
2013-03-28 14:19
Taher, min vän. Det finns ingen bättre läsning på SF än din måndagskrönika. Den förgyller toalettbesök, frukostbord, lunchen på jobbet, pendeln eller om man bara vill stänga av världen för en stund och gotta ner sig i soffan och läsa. Vad hände denna veckan?
Barcelona påfågeln
2013-03-28 14:18
enkos: Det ryktas också om att Barca erbjudit Valdes en lön åt det hållet också, så varför skulle han gå till en sämre klubb i oglamorösa och kalla Ryssland? Valdes skulle alltså bli världens bäst betalda målvakt även i Barca, i konkurrens med Casillas då möjligtvis.
Barcelona enkos
2013-03-28 14:06
Anzhi är bereda att ge Valdes 10 milj euro om året och göra honom till världens bästa betalda målvakten... Med olika bonusar skulle hans lön uppgå till 12 milj euro.. Skulle han i sommar gå till miljardklubben skulle Barca säkert fått bra betald.. Anzhi har inga problem med pengarna..
Barcelona Dinho the artist
2013-03-28 14:04
@Gabriel:

Hade verkligen inte klagat om Marquinhos anlände dock. En otroligt sevärd och lovande mittback. Född 94 också.
Skulle dock Vermaelen anlända så får jag spel.
Barcelona enkos
2013-03-28 13:49
Ja, i ligan ska Xavi definitivt villas då ligan i stort sett är i hamn, och platsen ges till andra spelare som inte fått mycket speltid.. Även Puyol och Buskuets ska villas i ligan då det finns Song och Barta som kan göra det... Villa som är tillbaka från skadan ska också sparas i ligan och satsa honom i CL..
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-03-28 13:34
Från och med nu borde Xavi vilas varje match i ligan. Går vi vidare mot PSG så är det bättre och spara honom till semifinalerna istället. Visst han kan väl hoppa in då och då för att att få lite tempo i sig men han börjar bli gammal och kroppen orkar inte med två matcher i veckan. Det är nio matcher kvar i ligan, låt en som Thiago få speltid tex som verkligen behöver & förtjänar.
Barcelona enkos
2013-03-28 13:23
Hur blev nu Xavi skadad igen? Är detta verkligen sant att han alltid skadar sig eller vill man villa i ligan bara och ladda för PSG?
Hur många fler är skadade nu?
Barcelona el Gaucho
2013-03-28 12:54
Xavi: "I will rest against Celta on Saturday, but I will be available for the game against Paris Saint-Germian." #fcblive #ucl [sport]
2013-03-28 12:44
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal (Barcelona) Vi behöver en frisk xavi! Vi såg hur jävla bra han är när vi vann mot Milan. Lite surt att han skadade sig men det handlade om en VM-plats, det måste man förstå ändå. Även om det irriterar mig.
Annons: