/spanien/barcelona/forum/8026.aspx/spanien/barcelona/forum/8026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-02-05 23:39
@Judge Holden:

Nu var det ingen som grät så förstår inte vart du fick det ifrån,jag tillsammans med de flesta som var där är nog bara människor som älskar fotboll. Självklart ropar man på spelarna om de står 1 meter framför dig, de väl inte så att man står där som en zombie.

Bitter much? Bor väl säkert i nån håla, långt ifrån storstan där du aldrig kommer att få ha en chans att se spelarna på närhåll.
Barcelona koeman92
2013-02-05 23:13
Andresito

Sakho? Seriously?? Han platsar ju inte ens i PSG:s bänk! Och dessa summor som du påstår är för dyra borde inte vara en så stor börda för oss då vi inte direkt är ett lag i kris. Hummels lär väl kosta runt 20-25 miljoner, Neymars kontrakt går ju ut nästa år så runt 30 miljoner blir det och Ter stegen lär väl kosta runt 10-15 miljoner. Sammanlagt har vi då slösat ca 60-70 miljoner €. Sedan kommer vi väl få en värvningsbudget på minst 40 miljoner, säljer Villa för ca 15 miljoner och Alexis för ungefär samma pris och Valdés som lär säljas då för runt 10-15 miljoner. Då har vi i slutändan slösat ca 15-35 miljoner € och spara runt ca 25-5miljoner € sammanlagt. Slutligen kommer detta inte att påverka våran ekonomi särskilt mycket:, speciellt inte med tanke på sponsorpengarna och förhoppningsvis titlarna vi drar in pengar på.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-02-05 23:10
Medans vi snackar om Neymar här på forumet gick jag snabbt in på "The Sun" för att kolla lite nytt. Det första som dyker upp är en artikel om vad Ronaldinho tycker om Messi - Neymar duon :)
Barcelona enkos
2013-02-05 23:08
Hur många ska med och se Messi och Mascerano imorgon?
Barcelona Stoichkov~
2013-02-05 23:07
@MoBones:

Jaså, det visste inte jag. Då kanske man ska kolla i akademibokhandeln?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-05 23:06
Andresito

Men vi ska också komma ihåg att vi sparade en hel del pengar ifrån årets transferbudget, samtidigt som Villa lär inbringa ytterligare cash - för jag tror inte man köper Neymar utan att sälja honom. Samma sak gäller väl ersättare till Valdes. Det kanske blir 2014.
Men ja, det är mycket som kan hända och det ser intressantare ut än på flera år!

Att Cavani är klar för Real är bara lösa rykten från SPORT. Varken Marca eller AS har ens nappat på ryktet än. Personligen hoppas jag inte på det. Dels för att jag gillar Cavani, dels för att han skulle göra Real ännu bättre och farligare i luften.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-05 23:05
Om Neymar kommer ska det troligen att ta minst en säsong innan han kan acklimatisera sig i ligan och i Barças sätt att spela. Han är inte riktig "en Cesc" precis. Det gäller därför att ha tålamod med honom ett bra tag.
Barcelona enkos
2013-02-05 23:03
Någon som har en biljett över till SWE-ARG matchen imorgon? :)
Real Madrid MoBones
2013-02-05 23:01
Stoichkov:
Finns att låna i ett bibliotek så de borde vara ute
Barcelona Andresito
2013-02-05 22:58
Kommer bli riktigt intressant i sommar med Silly Season med rykten om Neymar, Hummels och Valdés ersättare. Känns dock som det kommer bli för mycket nytt till startelvan med tre spelare, och även otroligt dyrt.

Förövrigt går spelare som Sakho och Höwedes kontrakt ut 2014, kan gå för en billigare slant nu i sommar kanske.

Om Cavani nu är klar för Real så anser jag att det är en riktigt bra värvning för deras del, den enda som hade varit bättre än Cavani är Falcao.
Barcelona Stoichkov~
2013-02-05 22:52
MoBones:
Den finns väl inte i Sverige ännu?
Real Madrid MoBones
2013-02-05 22:42
Någon som har läst boken Pep Guardiola: Another way of winning? isåfall är det en läsvärd bok o något ni rekommenderar?
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-02-05 22:15
Tänk er Pique och Hummels i framtiden, jisses vilket mittbackspar det kan komma att bli!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-02-05 22:13
Zidane är en underbar fotbollsspelare. Stor på många sätt.

Skillnaden är att i dag kommer man ihåg alla hans toppmatcher. Man minns inte random ligamatch mot tabelljumbon. Om tio år kommer vi inte att minnas Messis match mot Valencia. Man kommer att minnas de riktigt stora matcher.
Barcelonistas
2013-02-05 22:09
Sant ibland undrar jag verkligen om dessa fjollor till supportrar ens har sett Zidane spela?. För så som dom beskriver Zidane där han tydligen är den bästa spelaren genom tiderna haha, det är bara helt helt fel!.

Däremot så håller jag med dom flesta Madrid fansen när dom beskriver Luiz nazario de lima.
Barcelonistas
2013-02-05 22:04
BarcaChris - Zidane var en väldig seg spelare men på något konstigt sätt så lyckades han alltid med det mesta. Jag tycker att många Madridistas överskattar honom något enormt om jag ska vara ärlig. Samtidigt som dom underskattar dagens Barcelona och dess spelare väldigt mycket.

Iniesta är ju både en Xavi och en Messi i en spelare. Han har Messis dribblingar och Xavis spelförståelse, gör inte mycket mål men det gjorde inte Zidane heller.

Det Iniesta har presterat i klubblaget är bättre än vad Zidane presterade i Madrid. Iniesta har ju det där flowet där han flyger förbi spelarna med fart och kan slå dom sjukaste passningarna i trånga lägen. Jag tycker som dig att iniesta var bättre än Zizou i Madrid, i Juventus vet jag ej då jag var väldigt ung.
Barcelona A - Marcelinho Huertas
2013-02-05 21:54
@Judge Holden:

Hahahaha.
Barcelona BarcaChris
2013-02-05 21:48
Zidane var en bra spelare, men även en överskattad spelare om man snackar om klubb fotbollen. Tycker även Iniesta har vart bättre i Barca än var Zidane var i både Real och Juventus. Landslaget var Zidane bra, men han spela i ett väldigt bra Frankrike 98 och 2000. 2006 bärde han mer eller mindre Frankrike och det är helt ärligt det bästa jag har sett av Zidane. Ska inte ta dom här Real fansen på alvar dom flesta såg inte ens han spela största delen av hans karriär, eller inte alls.
2013-02-05 21:39
Vidare så blir jag lite orolig om Real köper Cavani. De kommer för fasen vara 2 decimeter längre än oss på varenda position snart! En klar fördel i vissa skeden i matchen. Vår spelstil ska i grunden bygga på nätta, passningsskickliga lirare, men vi kan inte underskatta vikten av lite fysik och längd helt. Ju större skillnad det blir gentemot Real längdmässigt, desto sämre... i alla fall när spelarna de tar in är av Cavanis kaliber.

... Hummels är välkommen som sagt!
Barcelonistas
2013-02-05 21:34
Sacchis Milan, Bayern på 70 talet, Di stefanos Real Madrid, Dagens Barcelona.

Många vänner till mig som sett Sacchis Milan, påstår att laget var lika dominanta som dagens Barca, framför allt resultat mässigt. Men spelet ute på planen så är detta Barca på en helt annan nivå.

5-0 matchen mot Madrid är den bästa klubblags prestationen genom tiderna. Men Barca har gjort flera sådana matcher innan, 4-0 mot Bayer, 2-6 mot Madrid, etc kan skriva en bok i stort sett.
2013-02-05 21:29
Barcelona want to sign a centre back in the summer. The first option is Borussia Dortmund defender Mats Hummels (24). [cope]

Oh my god, JA, låt det ske! Vi behöver inget mer än honom, men Neymar är givetvis välkommen också om vi samtidigt gör oss av med någon forward. Men med Hummels är truppen fulländad... och Neymar ovanpå det är som lite extra turbo på en ferrari.
Barcelonistas
2013-02-05 21:27
achdar - jo absolut men spelmässigt så var Real Madrid under Zizou aldrig så här bra som dagens Barcelona. Från 2008 till 2011, det Barcelona under dom säsongerna hade utan tvekan pulvriserat Zidanes Madrid.

När du snackar om dom bästa lagen genom historien så nämns Zizous Madrid väldigt sällan. Dagens Barcelona, ( eran är inte ens över) så snackar man redan om det är det bästa laget någonsin. Där har du skillnaden.
Barcelona Judge Holden
2013-02-05 21:27
Dill - Busquets!!

Rätt gullig historia, kul att läsa att det var en upplevelse. Dock lite lustigt att den sortens fanatism är accepterad samtidigt som alla tonårskillar hånar småflickor som gråter till Justin Bieber. Finns ju ingen skillnad mellan er och dem.
Barcelona achdar
2013-02-05 21:20
Barcelonistas

Jag vet inte hur många matcher du sett från Real Madrid under Zidanes bästa säsonger? De spelade en fantastisk fotboll, vilket givetvis vi också gör men att säga att Messis Barca hade pulveriserat Zidanes Madrid är bara löjligt då vi knappast utklassar dagens Madrid (Undantaget 5-0 :)) som jag anser är både 1 och 2 klasser sämre.
Barcelona Hetfield
2013-02-05 21:10
Det verkar som att man kommer att köpa Hummels och Neymar till nästa säsong. Klockrena värvningar i mina ögon.

Mitt enda frågetecken är hur Neymar kommer att hantera pressen. Folk kommer att döma ut honom så fort han kommer till laget, han måste hinna få tid att anpassa sig.
Barcelonistas
2013-02-05 21:09
SAMI - Sicken kung Alves är, skönt att han spelat upp sig senaste matcherna. Han börjar närma sig den gamla goda formen :).

På tal om annat så är det inte långt kvar till Cl matchen mot Milan fan va gött, känns som säsongen håller på att börja på allvar nu.
Barcelona -SAMI-
2013-02-05 21:06
Alves ta hit Neymar nu till Barca.
Barcelonistas
2013-02-05 20:57
La Puerta jämför nu Zidane med Messi haha hur orkar man ständigt skämma ut sig själv?. Messis Barcelona hade pulvriserat Zizous Madrid under 2000 talet inget snack om saken.

Zizou är inte ens Messis lil tå...

Corazon - Cavani? Skrämmer mig inte alls, en bra spelare varken mer elr mindre. Tror faktiskt inte att han håller för att spela i dom bästa klubbarna. I Madrid hade han bara förstört sin karriär.
Barcelona Deulofeu
2013-02-05 20:54
Kolla eurosport 2 Agostinho Ca är Davids light de ligger under med 0-1.
Barcelona Dill - Busquets!!
2013-02-05 20:44
koeman92

hahaha, alla som skrek var faktiskt sjukt jobbiga men ska erkänna att även jag skrek till mina vänner när jag fick ögonkontakt med Leo, samtidigt som han log (förhoppningsvis på grund av min barcelona jacka)

Höjdpunkten var ändå när alla spelarna bara gick förbi utan att ens titta åt vårt håll, men sen som kommer KUNGEN kun aguero och ser oss skrika och sträcka ut armarna, min arm var den enda tillräckligt långa för att nå till honom och vidröra hans fingertoppar. Helt galen känsla! Ska aldrig tvätta min vänstra hand igen!
Annons: