/spanien/barcelona/forum/8025.aspx/spanien/barcelona/forum/8025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mido
2013-01-09 19:04
Om man tittar väldigt noga så ser man att Ronaldos armbåge stötte på peps huvud, å Ronaldo bad om ursäkt å gick vidare, så enkelt e det
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-01-09 18:43
Det är Ronaldo som råkar stöta till Pep det ser man ganska tydligt.
Har dock aldrig varit ett stort fan av Pep utanför planen, han kan vara väldigt udda ibland..
Barcelona Smogen
2013-01-09 18:03
Kollar också filmen från iphone. Först blev jag riktigt besviken på Pep, tyckte det var grymt barnsligt. Men kollar man på filmen och tänker sig den från Peps perspektiv så är det ju för honom helt omöjligt att se om Ronaldo vill hälsa på honom. Har man dessutom träffats flera gånger tidigare under dan så är det ju dessutom helt ologiskt. snarare så att R7 råkar stöta till Pep. Och framförallt så är det så Pep uppfattar det hela. En höna av en mikrofjäder helt enkelt
Barcelona DM1982
2013-01-09 17:44
@Vampíro - Ànims Tito:

Håller med, det ser faktiskt mer ut som om Ronaldo stöter till Pep och ber om ursäkt, inte att han vill hälsa.

De hade, som du säger, träffats flera gånger innan den dagen så varför skulle de behöva hälsa igen? Det känns helt enkelt ologiskt.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-09 17:43

Off-topic men snart behöver Messi ett höghus för alla hans troféer haha.
Barcelona Zamboza
2013-01-09 17:29
Bra gjort av Pep att markera mot CR. Så mycket skit som han snackat på order av Mourinho. Knuffen, rånade gesten efter cl förlusten, att han gärna själv skulle vilja spela med en man mer mot barca( vi såg hur det gick med en man mer i spanska supercupen, där barca var bättre med en man mindre), när han fick frågan om Messis solo mål, att barca alltid får hjälp av domaren, att Masken började filma sen han kom till barca, som att han är rätt person att uttala sig om filmningar mm.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-09 17:21
Vad som ryktas bli nästa års tröjor i länktips. Snälla, låt dem bli precis såhär! Både första och andrastället är urläckra. Hade blivit tvungen att köpa båda.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-09 16:49
Sen är det ju som vanligt spansk media som gör en höna utav en mikrofjäder. Tidigare under samma dag kan man se Pep och Ronaldo stå tillsammans med de andra nominerade och jag har svårt att tro att de inte hälsade på varandra under hela den tiden och att det handlar om någon jättestor beef.
Fais
2013-01-09 16:42
Abbe.

Hehehe, den var bra :-). *nu gjorde du en Real Madrid fan*
Barcelona Abbe.
2013-01-09 16:33
Nu låter jag säkert som folket som försvarar Mourinho efter varje felsteg, men jag vet inte hur farligt det där är. In fact, det ser till och med ut som Ronaldo stöter till Pep i huvudet för att sedan be lite lätt om ursäkt. Har svårt att se Pep ignorera Ronaldo så, trots allt som hänt. Spelare, ledare och andra gäster träffades innan galan började, så troligtvis har de redan skakat tass. Är min ursäkt för naiv så skyller jag på att jag såg videon genom min iPhone, och bilden är liten. :-)
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-09 16:32
Äh visst var det tråkigt att Guardiola vägrade hälsa på Ronaldo men det var ju inte så att han petade honom i ögat och sedan hånade honom offentligt. Jag hade personligen hellre sett att Pep bara skakade hand med killen men det var ju inte så att han skickade sin personliga gorilla på honom för att trampa på hans hand och sen ljuga om det.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-09 16:22
Pep är Pep, sviker du honom en gång vänder han dig omgående ryggen.
Så blir det lättare att inte behöva vara falska människor till lags.

Självklart att Ronaldo vill bättra på sitt anseende när alla kameror är på plats, tror inte han någonsin fuderat på att göra det annars. Det kanske är att döma honom hårt, men skit ska skit ha.

Pep representerade visserligen Barca i omröstningen, men var på galan i egenskap av sig själv.Han var helt enkelt Pep. Jag hade däremot reagerat annorlunda om Pep ff var tränare för klubben. Nu har han mitt fulla stöd.

Fais
2013-01-09 15:36

Den där sved.. Vare sig Pep är långsiktig eller inte så gjorde visade han vad han känner för honom.

Om någon hade pratat skit om dig inför hela världen, ifrågasätt din integritet/familj och själen av din hela existens. Hur många miljoner spenderade Real M för sin propogandakrig?

Säg mig snälla skulle du bara så där ett år senare hälsa på personen med ett leende på läpparna. Jag lovar er att 99 procent skulle inte göra det. Vare sig ni tycker att Pep borde vara gentleman eller inte.

Min åsikt bara..
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-01-09 15:35
Ronaldo, mourinho, Stöld gester efter matchen mot barca.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-01-09 15:22

"…å andra sidan: Messi, i egenskap av Argentinas lagkapten, nobbade Ronaldo helt, det var väl lite barnsligt?"

Barnsligt av Messi?, Han röstade på 2 klubblagskamrater som slutar på 3e och 4e plats, Samt Aguero som Är en nära vän till Messi samt landslagskamrat.

Men Robert LOL vet du vad som är barnsligt?

Att ge bort sin Rösträtt till Bruno Alves (Ronaldo annars kapten) för att själv få en röst
Barcelona tribente_magico
2013-01-09 15:21
Gabriel

Okej, nej den måste jag missat, han anklaga alltså barca för att ha fuskat till sig platsen i CL finalen? Jo men då är det ju sånna saker som spela in också med att pep valde att inte hälsa.

Man hade hoppats att sånna saker barca kom från Mourinho och Pepe. dom 2 största idioterna i fotbollsvärldens just nu.

Har du nån film på när Ronaldo gör gesten?
Barcelona LeoMessi
2013-01-09 15:17
Hoppas att Pep inte förstod att Ronaldo ville hälsa för annars var det respektlöst av honom. Eller så är Pep fortfarande sur över knuffen han fick, men ändå.
Barcelona Gabriel
2013-01-09 15:13
tribente_magico

Jag tänkte också så först, men du glömmer, liksom även jag gjorde att Ronaldo anklagat oss för att ha fuskat oss vidare till finalen i Wembley. Minns du handgesten efter andra semin på Camp Nou?

Så nja, det där är nog också en stor anledning. Sen kanske det har sagts fler saker som vi inte vet om.
2013-01-09 15:10
Mourinho och Pepe skulle jag förstå att han inte skulle hälsa på efter ALLT dom gjort mot barca. men Ronaldo, kom igen, det ända man stör sig på med Ronaldo är att han är så otroligt dryg på planen.

Och det räcker inte för att inte ens hälsa på honom. Men kan va nåt som inte vi vet om, hoppas det, annars är det svingt gjort av Pep.
Barcelona Gabriel
2013-01-09 15:10
Xavi har aldrig snackat skit om Real Madrid. Han säger sanningen bara. Skillnaden mellan Real Madrids skitsnack och Xavis ärlighet är att Real spelarna kommer med tomma anklagelser utan några som helst bevis för att stödja deras påståenden. Xavi säger simply facts, han är fett ärlig. Inget fel med det. Önskar att fler i laget vore som han när det kommer till den punkten.
Barcelona Walee
2013-01-09 15:08
Seriöst Ronaldo kom typ bara åt Pep hur fan vet ni att de inte hälsa tidigare.. Pep har ju vid flertal tillfällen hyllat Ronaldo inte minst när han gjorde 40 mål och slog rekord så ringde Pep han för att gratulera.. Sluta ta åt så mycket av en video som knappast visar hela historian..
Barcelona Hetfield
2013-01-09 15:06
Ni överdriver en hel del. Om Pep inte vill hälsa, så gör han inte det, han har nog sett och hört mer från C.Ronaldo än vad som är acceptabelt.

Dessutom så är det hans rätt att inte hälsa, det vore däremot fel om han förolämpade honom eller sa något fult.
Barcelona Jax12
2013-01-09 15:06
Real Madrid snackar alltid en massa skit i pressen och på presskonferanser för att sedan krypa vid Barcelonas fötter när dom träffas. Barcelona däremot snackar aldrig skit i pressen om Real Madrid (undantag Xavi) men ger dom fingret när dom står öga mot öga.

Hyckleri från båda kanske.. Men jag vet vad jag tycker är äckligast beteende! Helldre en fiende än en falsk vän!

My 5 cent..
Barcelona AGM
2013-01-09 15:00
Pep min idol, min förebild vafan håller du på med? nej nu blev jag fan besviken asså.
Barcelona Barca King -
2013-01-09 14:58
Pep borde ha hälsat han är större än så. Han har inte gått över knuffen han fick i El clasico. Ronaldo ville nog dra ett strek över det.

Barcelona Capitan Puyi
2013-01-09 14:58
Dålig stil av Pep. Det där beteendet är inte värdigt honom eller en vuxen människa.

Å andra sidan så överdriver folk. Visst är det barnsligt men kom igen. Inte så att han petade Ronaldo i ögat eller något annat svinigt.

2013-01-09 14:48
JAX12:

Jag tycker det är dåligt av pep att inte ens hälsa på Ronaldo när han själv kommer fram, men tydligen så hatet större än man trodde mot Mourinho och vissa spelare i Real Madrid, för annars hälsar i det läget, på en gala, Messi har just vunnit, alla från Barcelonastaben är nöjda och glada, Men ändå hälsar han inte.

Det kommer ta lång lång tid eller om dom ens gör det innan Barca och pep förlåter Mourinho och Real Madrid för allt dom har sagt, gjort och har betett sig mot Barca senaste åren.
Barcelona Gabriel
2013-01-09 14:46
Hmm, det där beteendet av Guardiola är beneath him om jag ska säga vad jag tycker. Gudarna vet vad jag tycker om Ronaldo, men här sjunkt Pep lite i mina ögon om jag ska vara ärlig. Jag älskar honom, respekterar honom och beundrar honom för allt han gjort för våran klubb och allt han står för. Men det här, det kan jag aldrig tycka om.

Ärligt talat, lågt av Pep. En gentleman så som han är gör inte så.

Vid närmare eftertanke så visar Pep att alla handlingar medför konsekvenser. Pep är i ett kärleksförhållande med klubben och har så varit sedan barnsben. När då Ronaldo och flera andra i Madrid kommer och smutskastar klubben och anklagar för fusk, och uppgjorda matcher, UEFA hjälp osv så tar han inte det som whatever. Ronaldo underskattade nog Peps egenskap av att vara väldigt långsiktig. Det är en karl som aldrig glömmer vare sig en väntjänst eller en oförrätt. Det fick Ronaldo se prov på nu. Personligen tycker jag ändå att det är fel gjort av honom, just eftersom jag anser honom vara bättre än så. Det är typ så som jag hade reagerat om Ronaldo gick förbi mig och hälsade (om vi nu leker med fantasin), inte så som en gentleman som Pep bör reagera. Men men...
Barcelona Jax12
2013-01-09 14:35
Kung Guardiola gör det igen!

Låt madridspelarna prata i pressen för att sedan komma krypande längs benen..
Barcelona DM1982
2013-01-09 13:51
@Barca King -:

Går Barcelona vidare så är det Malaga som väntar.
Annons: