/spanien/barcelona/forum/8017.aspx/spanien/barcelona/forum/8017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona AndreD
2013-01-07 17:59
Franz Beckenbauer (Ballon d'Or 1972 1976): "Lionel Messi is the best player now, but the best shouldn't always win." #ballondor

Eller hur, Oleguer borde vinna den istället!!!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-01-07 17:57
När börjar det?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Abbe.
2013-01-07 17:42
Beckenbaur svamlar: "Messi vann ingenting, han vann inte en enda titel eller cuptitel."
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2013-01-07 17:39
Ronaldo verkar ha myglat med röstningen igen och skickat någon annan istället pga att han var skadad..
Barcelona Abbe.
2013-01-07 17:35
Live-stream från röda mattan.

Occi

Häftigt att se sådant spel redan i så tidig ålder.
Barcelona Occi
2013-01-07 17:32
Fantastiska lirare i ett grekiskt ungdomslag. Detta visar vad kompetens bland tränare och ledare i ungdomslag betyder. För inte fan är det spelarna själva som utvecklat detta spel. Det är så tragiskt att se svenska elitlag ha så usla, okompetenta tränare bland ungdomslagen. Vem som helst får träna så länge de tränar gratis. Usch..

La Masia kommer alltid vara Barcelonas guld och kommer aldrig försvinna. Vad som än händer i framtiden kommer vi alltid ha La Masia att luta oss tillbaka mot. Spelare som fostras av ren kompetens. Vår klubb är världsbäst på alla sätt.
Jeffson
2013-01-07 17:31
Nu är det inte lång tid kvar tills vi får njuta av Ronaldos min hahaha
Och Messi kommer att få sin 4e raka, det är också njutning!

Fast enligt puertan (förlåt för att jag drar in skit därifrån men denna gången kunde jag verkligen inte hålla mej) så är nu även Benzema mil före Iniesta eftersom Iniesta tydligen är ojämn haha!

Någon härifrån som skulle gå med på ett byte Iniesta mot Benzema rakt av? Hahahahaha
Barcelona Abbe.
2013-01-07 17:28
Titooo

Galan drar igång vid 19.00.
Barcelona Titooo
2013-01-07 17:23
Kan ni länka till galan?
Barcelona Abbe.
2013-01-07 17:15
Messi i sin prickiga frack. Dani Alves som varit smakråd? :-)
Barcelona Thiagooo
2013-01-07 17:13
Det gjorde dom ju visst...
Barcelona Barclasico
2013-01-07 16:42
haha så synd om iniesta, ingen av journalisterna ställde en fråga till iniesta.. stackarn
Barcelona BarcaChris
2013-01-07 16:20
Alves har itne sin bästa säsong just nu. Men ska vi sälja en legend för att han har haft en dålig halv säsong. Tycker Dani förtjänar mer tid
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-07 16:12
Dani Alves var ändå okej igår. Jag tycker hans spel, liksom hela lagets flöt på bra och han spelade enkelt.

Med det sagt så kommer jag vänta det här halvåret för att se om han bör vara kvar eller inte. Det kanske låter hårt men jag har faktiskt inga bra vibbar om honom. Hans attityd känns inte alls lika bra längre. Jag tror han är en av de i truppen som kände sig mest mätt efter alla dessa titlar, i år har laget fått en nystart men Dani har inte hängt med riktigt.

Det finns en anledning till att vi spelade såbra igår och för att detta är vår bästa startelva. 10/11 egna produkter. Alla vet hur de andra spelar, ingen sviker filosofin och åtminstonde Valdés, Puyol, Piqué, Alba, Xavi, Sergio och Cesc(katalanerna) har växt upp med inte bara rivaliteten mot Real Madrid utan mot Espanyol. De vet att det här derbyt betyder mycket, och de ger allt. Ni förstår nog vart jag vill komma, Dani Alves passar inte riktigt in. Och då menar jag inte bara för att han komemr utifrån, verkligen inte utan att han inte har den rätta attityden för att vara ordinarie i det här laget. Alla dessa spelare har fortfarande vilja och hunger efter titlar, möjligen att Piqué kännts som ett undantag men han är bättre nu. Det finns flera köpta spelare med grymt mycket vilja de också, Mascherano, Alexis och Adriano för att nämna några. Men Alves är inte en av dem. Och han får våren på sig att bevisa sig, annars blir det nog PSG nästa för brassen.
Barcelona -SAMI-
2013-01-07 15:57
Varför ser Messi så sur ut? Var glad istället:P
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-07 15:57
Matchen igår var utan tvekan en av säsongens bästa. De är inte många som jag kan komma på som är i närheten, möjligen 3-2 vinsten i El Clásico men annars var det här en så otroligt bra prestation så att man knappat kan beskriva det.

Det finns ett par anledningar till att det blev såpass bra. Jag tror spelarna var så enormt hungriga, både därför att det inte varit fotboll på ett tag men också därför att det var derby. Espanyol var säkert taggade de också men efter den starten kunde de inte resa sig. Hungern och viljan hos Barca gjorde att vi pressade sönder Espanyol vilket i sin tur gjorde att de aldrig fick upp bollen, och vi kunde därmed fortsätta med det höga bolltempot vilket naturligtvis efter ett tag leder till några mål och vinst.

Vi spelade också med den i nuläget absolut bästa startelvan. Jag har varit inne på det förut men vilken fantastisk kombination Tito hittat som framförallt passat Fàbregas och Iniesta på ett utmärkt sätt. Om jag ska vara lite tråkig så anser jag att Cesc inte gjorde en av sina bästa matcher igår, lite väl mycket slarv i passningsspelet. Samtidigt ser man att han trots allt snäppet under Iniesta och Xavi, han gör allting lite lite långsammare vilken ibland räcker för att han ska sätta sig själv i ett farligt läge. Däremot, så spelar han för att han är otroligt bra i djupledsspelet, både att löpa bakom backlinjen och slå den långa bollen. Kortpassningsspelet, rörelsemönstret för att spela på små ytor och förmågan att alltid hålla motståndaren borta från bollen kommer han nog bli bättre på, men aldrig lika bra på som Xavi och Iniesta. Men som sagt, han har andra kvalitéer.

Sen måste jag berömma Busquets. Det vanligaste argumentet till att han är överskattad är att han bara slår kortpassningar. Jag vet inte hur många crossar han slog igår. Alltid ut mot kanten till en löpande ytterback. Och det här tänkte jag på långt innan han slog den fullständigt delikata passningen till Pedro. Jag är så otroligt svag för genomskärare som skör genom hela mittfältet och försvaret, det är så underbart att se. Nästa gång någon kommer med det där argumentet så visar man den där assisten.
Barcelona BarcaChris
2013-01-07 15:54
Jag hoppas inte Alves går
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-07 15:52
Matchen igår var ju så positiv på nästan alla sätt och vis, men det finns en liten del som stör mig och det är Dani Alves. Han har varit i dåligt slag hela säsongen och nu direkt efter uppehållet så hoppades jag att på nåt sätt få se en lite mer tänd och fokuserad Alves. Men hans insats igår tycker jag nästan var den sämsta han gjort den här säsongen, tyvärr. Jag tycker alltid han haft en liten avig teknik och inte alls haft samma touch eller steg som en naturligt offensiv spelare, men tidigare har han lyckats ändå. Nu däremot så misslyckas han med det mesta, hans passningsspel är slarvigt och framförallt hans inläggsspel är katastrofalt. Hans prestationer nu påminner mig lite om hur han såg ut första halvan av hans första säsong i klubben. Ofokuserad, otrygg med bollen och allmänt slarvig. Men då kunde man ändå på nåt sätt köpa det, man visste vad han presterat i Sevilla och man ville också ge han tid med tanke på hans korta tid i klubben. Det fanns inte heller ett överflöd av bra ytterbackar i klubben just då. Man ville låta honom anpassa sig, men nu har han haft sin tid. Han har presterat dåligt en längre tid och jag ser ingen anledning att fortsätta dalta med honom bara för att det är Dani Alves. Jag tycker man borde casha in på honom nu medans det fortfarande finns intressenter som är villiga att betala ett högt pris. (Läs: PSG) Enligt mig är det just nu Alba och Adriano som är de vassaste ytterbackarna vi har och Adriano klarar med råge av att spela till höger. Och med Montoya som knackar på en startplats så ser jag det inte som ett måste att behålla Alves efter den här säsongen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BarcaChris
2013-01-07 15:51
Cristiano Ronaldo kom från PL han har inte direkt vart dålig. Det gjorde Henry också och jag älskar honom
Barcelona YYEA
2013-01-07 15:44
Modric var en stjärna i PL men sen kom han till La Liga, sanningen kom fram och snart visade det sig att modric är en medelmåtta som resten av PL spelarna
Barcelona Andresito
2013-01-07 15:36
Live presskonferens med Messi, Andres, Ronaldo, VdB och Pep
Barcelona BarcaChris
2013-01-07 15:15
Gabriel

Håller med. Han borde aldrig ha gått till Real. Man utd tror jag hade passat han perfekt då dom saknar en riktig kvalite spelare i mitten.
Barcelona Gabriel
2013-01-07 15:05
Känns en aning hårt att klassa Modric som en flopp. Han har i ärlighetens namn inte fått spela speciellt mycket. Mourinho föredrar andra spelare, och vi ser hur det har gått för dem. Vem vet, kanske hade det gått bättre med en hungrig Modric på plan som vill visa vad han går för i en stor klubb som Real?

Dessutom tycker jag att han gjort det bra när han väl fått spela. Men men, jag är knappast förvånad över att det har blivit som det blivit. Att gå till Real, när man inte är en stor superstar, är nästan som att begå självmord. Framför allt om du är en offensiv teknisk spelare. Du gör då bäst i att gå till en annan stor klubb.

Till Real går du om du skapat dig ett superstar namn inom världsfotbollen. Annars får du nöta bänk. Svårare än så är det inte...
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-07 15:03
Nej flop är ju lite väl överdrivet kan man tycka. Det är ju knappast så att han har fått gå in och styra deras spel utan mest suttit på bänken med några få starter när det behövdes roteras lite. Britterna är snabba med att såga. Det kan till viss mån bero på transfersumman som var ganska så hög.
Barcelona BarcaChris
2013-01-07 14:57
Lite taskigt av britterna dom gillar att kritisera. Tycker Modric har vart helt ok. Det har inte gått så bra för Real i år
2013-01-07 14:50
Modric redan på väg ut från Madrid och tillbaka till PL? I England kallas värvningen för en flop.
2013-01-07 14:48
@Andresito:

Den omställningen var värd ett mål. Klant-Alves slog ett dåligt inlägg. :)
Barcelona Zibarca
2013-01-07 14:36
Såg precis klart CBS 60 minutes. Riktigt intressant och bra reklam för FCB/La Masia.

Ondagen 9 januari sänder CBS 60 minutes sport ett avsnitt om Messi. =)
Barcelona Andresito
2013-01-07 14:35
Kolla länken om ni är sugna på lite godis :)
Barcelona Hetfield
2013-01-07 14:32
I dagsläget så ser jag Iniesta som ytter och Cesc som mittfältare som det bästa man kan erbjuda. När Iniesta spelar så får Cesc större ytor att delta i spelet.

Vad ska man säga om Pedro? Glöm VIlla, RvP, Rooney, Soldado osv, det finns bara Pedro som kan göra det han gör. Jag har alltid gillat honom, en spelare som är så nyttig även när han inte har en bra dag, springer alltid och är en av de första att springa fram och fira, även när han själv går igenom en svacka.
Annons: