/spanien/barcelona/forum/8016.aspx/spanien/barcelona/forum/8016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2013-01-09 15:06
Ni överdriver en hel del. Om Pep inte vill hälsa, så gör han inte det, han har nog sett och hört mer från C.Ronaldo än vad som är acceptabelt.

Dessutom så är det hans rätt att inte hälsa, det vore däremot fel om han förolämpade honom eller sa något fult.
Barcelona Jax12
2013-01-09 15:06
Real Madrid snackar alltid en massa skit i pressen och på presskonferanser för att sedan krypa vid Barcelonas fötter när dom träffas. Barcelona däremot snackar aldrig skit i pressen om Real Madrid (undantag Xavi) men ger dom fingret när dom står öga mot öga.

Hyckleri från båda kanske.. Men jag vet vad jag tycker är äckligast beteende! Helldre en fiende än en falsk vän!

My 5 cent..
Barcelona AGM
2013-01-09 15:00
Pep min idol, min förebild vafan håller du på med? nej nu blev jag fan besviken asså.
Barcelona Barca King -
2013-01-09 14:58
Pep borde ha hälsat han är större än så. Han har inte gått över knuffen han fick i El clasico. Ronaldo ville nog dra ett strek över det.

Barcelona Capitan Puyi
2013-01-09 14:58
Dålig stil av Pep. Det där beteendet är inte värdigt honom eller en vuxen människa.

Å andra sidan så överdriver folk. Visst är det barnsligt men kom igen. Inte så att han petade Ronaldo i ögat eller något annat svinigt.

Barcelona tribente_magico
2013-01-09 14:48
JAX12:

Jag tycker det är dåligt av pep att inte ens hälsa på Ronaldo när han själv kommer fram, men tydligen så hatet större än man trodde mot Mourinho och vissa spelare i Real Madrid, för annars hälsar i det läget, på en gala, Messi har just vunnit, alla från Barcelonastaben är nöjda och glada, Men ändå hälsar han inte.

Det kommer ta lång lång tid eller om dom ens gör det innan Barca och pep förlåter Mourinho och Real Madrid för allt dom har sagt, gjort och har betett sig mot Barca senaste åren.
Barcelona Gabriel
2013-01-09 14:46
Hmm, det där beteendet av Guardiola är beneath him om jag ska säga vad jag tycker. Gudarna vet vad jag tycker om Ronaldo, men här sjunkt Pep lite i mina ögon om jag ska vara ärlig. Jag älskar honom, respekterar honom och beundrar honom för allt han gjort för våran klubb och allt han står för. Men det här, det kan jag aldrig tycka om.

Ärligt talat, lågt av Pep. En gentleman så som han är gör inte så.

Vid närmare eftertanke så visar Pep att alla handlingar medför konsekvenser. Pep är i ett kärleksförhållande med klubben och har så varit sedan barnsben. När då Ronaldo och flera andra i Madrid kommer och smutskastar klubben och anklagar för fusk, och uppgjorda matcher, UEFA hjälp osv så tar han inte det som whatever. Ronaldo underskattade nog Peps egenskap av att vara väldigt långsiktig. Det är en karl som aldrig glömmer vare sig en väntjänst eller en oförrätt. Det fick Ronaldo se prov på nu. Personligen tycker jag ändå att det är fel gjort av honom, just eftersom jag anser honom vara bättre än så. Det är typ så som jag hade reagerat om Ronaldo gick förbi mig och hälsade (om vi nu leker med fantasin), inte så som en gentleman som Pep bör reagera. Men men...
Barcelona Jax12
2013-01-09 14:35
Kung Guardiola gör det igen!

Låt madridspelarna prata i pressen för att sedan komma krypande längs benen..
Barcelona DM1982
2013-01-09 13:51
@Barca King -:

Går Barcelona vidare så är det Malaga som väntar.
Barcelona Barca King -
2013-01-09 13:44
Vem möter Barca i Cupen efter Cordoba?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-09 11:43
Jag skulle gärna Vilja se Mourinho ställa upp med Adan mot oss eller Mot Manchester United. Vi har ställt upp med Pinto flera gånger och Sen är ju Adan bättre än Casillias.
Barcelona Ribo
2013-01-09 02:41
Barcelonito

Tror att du läste lite fel där. Mourinho sa att Ronaldo kom till ett förlorande lag, vilket han faktiskt har rätt i. Dock spelar det ingen roll. Anledningen till att Messi har det "enklare" än Ronaldo är helt enkelt för att han är en bättre fotbollsspelare och därför även förtjänar Ballon d'Or.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-09 01:36
Kul att Mourinho tycker att det är enklare för Messi att vinna Ballon D'or för att han har vuxit upp i Barca. Han själv är ju världsbäst på att ge talanger chansen att lyckas.

Att köpa världens näst bästa spelare och ge honom lekkamrater som Benzema, Kaka, Di Maria, Özil, Modric måste vart oerhört tufft och tragiskt för både Madrid, Mourinho och Ronaldo! Vem fan försöker han lura? Det roliga är att han ljuger om att Ronaldo kom från ett förlorande lag! Han hade det jävligt bra i United både individuellt och kollektivt.

Det är enklare för Messi att vinna för att folk kan jämföra dom i samma liga vecka efter vecka och bilda sig den uppfattningen att Messi är bättre. Det glömmer han självklart att nämna!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-01-09 00:55
Ville bara hylla de fantastiska laget, Bradford City som har slagit Arsenal och idag slog dem Astonvilla. Bradford City ska ha all cred och dem ska fan hyllas för det är en bedrift.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-01-09 00:50
Måste säga att Leo Lindqvist Thoren från Aftonbladet är så jävla jobbig och korkad. Killen är fan sjuk och man vill bara slippa honom för han skriver hela tiden i varje artikel. Han kan ju fan inte hålla sig borta från ett ända inlägg som publiceras från Sportbladet. Nu till till matchen mot Malaga. Malaga är grymma och dem vann över Real så det visar att Malaga är farliga. Vi kan tappa alla tre poäng där så vi ska inte underskatta laget. Vi har bättre form än Real så Malaga får göra jobbet extra om dem ska slå Barca. Vi är i bra form och laget spelar bra. Hoppas bara laget visar bra inställning till matchen och ger allt.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-08 23:57
@Golden Barca:

Det där låter lite olycksbådande. Kan det vara så att hans tillstånd inte är så bra trots allt?
Barcelona Golden Barca
2013-01-08 23:51
Tito Vilanova åker till New York inom några timmar. Han ska möta läkare och få en andra åsikt om sin sjukdomsbild. Det är lika med att han naturligtvis inte sitter på bänken mot Cordoba på torsdag. Detta enligt många tidningar i Espana.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-08 23:43
Underbart av Rosell, stänger dörren helt för en affär av Villa till Arsenal nu i januari. Barca säljer inte stjärnor under vinterfönstret.
Barcelona AGM
2013-01-08 23:35
Hetfield

Alves har gott om konkurrenter i Barca. Montoya presterar varje match han får spela och enda anledningen att Alves startar nu är för att han "förhoppningsvis" ska komma tillbaks till den gamla goda formen. Annars ser jag Montoya som en stabilare högerback för tillfället med bra inlägg och överlappningar.

Adriano är även ett alternativ om vi ska spela offensivt på högerkanten. Så konkurrenter har han gott om.
Barcelona Frodo
2013-01-08 22:58
Smogen

Det finns så bra förutsättningar i det här landet men ändå så många idioter. Det är fruktansvärt skrämmande.
Barcelona LeoMessi
2013-01-08 22:56
Det ska stå att argumentet gäller inte då. Dumma telefon
Barcelona LeoMessi
2013-01-08 22:55
Smogen (Barcelona) Men det gäller Zlatan, dom argumenten gilla inte. Sen när är folk i Sverige objektiva i sina åsikter?
Barcelona Smogen
2013-01-08 22:23
Det är lite lustigt att så många svenskar gnäller över att bara spelare från La Liga fick plats i världselvan "Det är ju inget motstånd i den ligan ju!" eller "det finns ju bara två lag som är bra i den ligan ju, alla andra suger"

Sen i nästa andetag säger dom "och hur fan kunde inte Zlatan komma med, han är ju överlägsen i Franska ligan" och eh...just det ja, Franska ligan är ju överlägsen.

Sen kommer det sista och bästa "det är typiskt FIFA och UEFA som fuskat, mutat och korrumperat så att det ska bli så här" - detta från vuxna människor som tydligen hellre gapar och gnäller innan man kollar HUR röstningen går till och VILKA som röstar. Man blir ju lite rädd för mänskligheten ibland
Barcelona koeman92
2013-01-08 22:21
@Barclasico:

Är det du som är Leo Lindqvist Thoren från Aftonbladet eller kopierade du bara hans inlägg?
Barcelona Barclasico
2013-01-08 21:28
Ballon d’Or till Messi var det mest självklara och givna valet genom historien… Han har sprängt fotbollens alla gränser, gränser som vi trodde inte fanns.. just saying!
Barcelona DM1982
2013-01-08 20:41
Eibar leder över Malaga i cupen så det är kanske dem vi möter nästa match (förutsatt att Barcelona går vidare).
2013-01-08 20:39
Eller så skickar han fram Karanka på plan 40 minuter innan match så kan de bua ut honom istället för han själv, så som han ofta gör när det är dags för jobbiga presskonferenser! :D Man kan inte ha en som Iker emot sig under längre tid i Madrid.
Barcelona -SAMI-
2013-01-08 20:28
Barcelonito / Lucho Enrique 21
Aj Aj den där bilden kommer inte Mourinho gilla!! Han kommer nu väl raka av Ikers hår.
2013-01-08 20:14
Han får gärna värma vår bänk om han vill! :) Han ler mer med Barcaspelarna än med sitt eget lag, Iker!
Barcelona Hetfield
2013-01-08 19:11
Problemet med Alves är att han saknar konkurrens i laget och i landslaget. I Barcelona så är det bara Montoya som är en renodlad högerback.

Vem har han att konkurrera med i landslaget? Rafael? Jag tror att han helt enkelt behöver känna att han måste kämpa och inte ta för givet att han är en startspelare så finns det nog en till nivå, annars så är det väl dags att försöka sälja honom innan man får sälja honom för kaffepengar senare.
Annons: