/spanien/barcelona/forum/8014.aspx/spanien/barcelona/forum/8014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-01-10 13:32
Ifall Victor inte vill förlänga så ser jag gärna att man erbjuder honom plus lite pengar i utbyte mot Neuer eller Hart.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-10 12:53
En del verkar ha fått fel bild ang Valdés och en eventuell "vägran" att förlänga kontraktet.

Som jag förstår säger samma källa att Victor inte vill förlänga då han vill testa på att spela någon annanstans medan han ff håller en hög nivå.

Att han vill gå som fri agent är inget konstigt, det betyder att han själv kan välja mellan olika klubbar utan att de ska ha råd med honom.

Skulle han inte skriva på en förlängning är det extremt viktigt att ta in en målvakt som psykiskt klarar att stå overksam större delar av matcherna (och sen ändå kan leverera när motståndarna får chansen),samt inte heller bågnar under trycket det innebär att vakta målet i Barca.
Ser därför hellre en rutinerad målvakt än en som är "lovande".
Barcelona AndreD
2013-01-10 12:51
Finns det någon äckligare spelare än den fula portugisen? Varje gång man tror han har ändrat sig slår han till med ännu en pinsam filmning. Hans tränare ska vi inte säga något om...
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-01-10 12:12
...och de säger att Messi har psykiska problem!
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-10 12:06
då tycker jag man ska ta in Perin från Padova. Förbannat lovande målvakt!
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 11:39
Ber om ursäkt för eventuella skrivfel från min sida. Jag skriver från IPhone och det är för jävla vanligt att jag råkar skriva fel ord
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 11:33
Smogen (Barcelona) Detta förra inlägget var inte riktat till bara dig, vet ej hur jag lyckades klistra dit ditt nick Hahah
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 11:31
Smogen (Barcelona) Om han kräver högre lön så tycker jag att han ska lämna! Jag gissar på att han har en väldigt hög lön för att vara målvakt och om han gör så här mot den klubben som har fostrat honom så tycker jag inte att han förtjänar att vara kvar. Missförstå mig inte, finns ingen annan målvakt jag hellre hade sett i Barcelona. Han är den perfekte målvakten för oss. Vill bara inte att han ska h*ra till sen högre lön.
Barcelona Smogen
2013-01-10 11:04
Vi kanske kan köpa Reals 2a målvakt om Valdes lämnar? Dessutom är ju Casillas kompis med halva laget så han skulle nog passa in bra. :)
Barcelona Deulofeu
2013-01-10 10:55
Valdes har i mitt tycke alltid haft oförskämt bra lön i Barca och detta kan vara ännu ett sätt att få ett sista fett kontrakt vilket han kanske ändå förttjänar...trots sina grodor emellanåt.

tror inte vi kan få någon bättre iallafall.Tror han helt enkelt gör en Ronaldo...light
Barcelona Deulofeu
2013-01-10 10:53
Ingen rök utan eld när det gäller Valdes.

Han är nog den målvakten om passar Barcas spelsätt allts bäst med tanke på hans spel med fötterna samt hans förmåga att vinna situationerna med frilägen.

Men bland de allra bästa är han dessvärre inte. Däremot är han klart bäst för oss.Jag kan inte se någon annan målvakt som passar bättre.Det tråkiga är att det är nu han ska nå sin peak när han passerat 30 med sin rutin och allt.

Jag har länge velat ha en riktigt bra målvakt i b-laget och det diskutterades om Andrade för ett par år sedan men vi har kört på med Oier som enligt mig inte duger ens som tredje målvakt.Han flyttas nog upp nästa år dock.
Han tävlade länge med Mino om vem som skulle vara nummer ett ungefär som Valdes och reina.Jag anser dock Mino vara en bättre målvakt än Oier.

Jag ser egentligen bara två alternativ till Barca och det är Courtois eller Ter Stegen.Courtois vore perfekt då han kan la liga.Kanske även De Gea som verkar bli ratad i Man U.

Viktigt att vi värvar en målvakt som kommer vara nummer 1 i sitt land.Ter Stegen kommer nog inte vara det så länge väggen Neuer spelar.Vi kanske också skulle satsa på Lloris han är ju bland de bästa i mitt tycke.

Jag hoppas dock att sista ordet inte är sagt och att Valdes stannar.Vill se han Xavi och Puyul i rullstol innan de slutar.Men en yngre målvakt till Barca b måste in eller flytta upp någon från ungdomslagen.

Någon 23-åring är inget att satsa på i b-laget.
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 10:53
Är valdes rolig eller? Varför har han fått för sig att vilja byta liga? Killen har fått bästa möjliga behandling i Barcelona, känns det som iaf.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-01-10 10:49
The fuck? Det här var oväntat..

@barcastuff: Victor Valdes (30) will inform the club in the coming days that he won't renew his 2014 contract. He'd like to play in another league. [ie]

Edit: såg precis att jag var lite sen
Barcelona DM1982
2013-01-10 10:49
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Om det stämmer så är det minst sagt otippat. Med tanke på att Pinto försvinner samtidigt så har Barcelona den prekära uppgiften att fixa fram både en förste och andre målvakt. Ska bli väldigt intressant att se vem som kan komma upp, känns inte som om Olazabal är killen som kan kliva upp.

Mycket intressant, helt klart.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-10 10:40
Victor Valdes (30) will inform the club in the coming days that he won't renew his 2014 contract. He'd like to play in another league. [ie] Hoppsan?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-01-10 09:53
Enligt Mundo deportivo har Neymar satt press på Santos om en flytt till Barcelona redan nu till sommaren. Om detta stämmer så blir jag väldigt glad!
Barcelona petersays
2013-01-10 09:18
@koeman92:

Fast det var bara första matchen av två.
Barcelona DressedInBlauGrana
2013-01-10 07:37
Enligt den spanska fotbollsprogrammet Punto Pelota så tänker Victor Valdes inte förnya kontraktet med Barca. Hoppas verkligen inte det stämmer.
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-10 04:11
Kollar på lite klipp med Alexis och visst hade han sina stunder förra säsongen och gjorde faktiskt några riktigt bra matcher. Att han kan prestera på topp i Barça har han redan visat så problemet är mer att han måste våga köra sitt spel oftare annars finns risken att han hamnar i samma sits som Bojan. Spelaren som ville så mycket och kunde göra bra matcher men som allt för oftast var för försiktig och var för rädd att misslyckas. Jag är övertygad om att chilenaren kan bli en stor succé i Barça om han bara slutar snubbla i varje närkamp och vågar spela ut lite mer. För det fanns vissa matcher förra säsongen där han var briljant som t.ex borta mot Madrid x2, Rayo och Betis och i CL mot Leverkusen. Må 2013 bli året Alexis Sánchez presterar helt och hållet!
Barcelona Andresito
2013-01-10 00:16
Messis röster till årets tränare:

1. Guardiola
2. del Bosque
3. Mourinho
Barcelona Corazon
2013-01-09 23:15
Varning! Höj nivån! /Mod
Barcelona Lukman Roffe Murad
2013-01-09 23:14
Vill bara säga att Bojan var bra mot Juve idag, han kom in typ vid 70 minuten. men tyvärr så åkte milan ut efter förläggningen.
Barcelona socccerfan1
2013-01-09 23:13
Älskar hur dåliga real är!! Oavsett vad som händer ikväll. Dem går vidare. Såg nyas arbeloa göra en di Maria !
Barcelona Barca King -
2013-01-09 23:03
Rött så välförtjänt inte undra på varför, killen är ju en matador älskare. han tjurrusar mot allt! Minns ni Messi incidenten? Men i Ramos fall är han tjuren och inte matadoren. LOL
Barcelona socccerfan1
2013-01-09 23:01
Vilken åsna ramos är ibland.. :/
Barcelona grande jw
2013-01-09 22:55
Jag trodde faktiskt de "riktiga" Madridfansen hade mer vett i skallen än random p12 på Puertan men tydligen inte. Dom verkar lida av exakt samma syndrom "mer besatta av Barca än sin egen klubb". Men det är exakt det här man ska njuta av. Det är det här som kallas segerns sötma. Madridfansen är så frustrerade med situationen - att Barcelona är så överlägsna, man lånar oändliga mängder pengar från den spanska staten för att få sitt "världslag" men misslyckas ändå, Messi vinner gång på gång alla priser medans Ronaldo får sitta lipandes och kolla på, att gång på gång vara den mindre, sämre klubben är så klart väldigt påfrestande.

Då får man det här resultatet. Avundsjuka, frustration, ilska. Folk går bananas och sjunker så lågt att man börjar sjunga hatramsor om Messi på Bernabeu istället för att heja på sitt eget lag. Sorgligt, men ändå väldigt underhållande för oss cules. :)
Barcelona koeman92
2013-01-09 22:52
Haha vad förväntar ni er av de? Bevisar ju bara att de mår illa. Inte konstigt med tanke på att de har en -16°C kyla och en tränare som bokstavligen bajsar snett på alla i Madrid... Så hur förväntar ni er att de ska beté sig? Är inte direkt så att M*drid fansen är kända för sin intelligens. ;)
Barcelona AndreD
2013-01-09 22:42
Realfansen "förolämpar" Messi med att ropa det de själva är? Well played, well played...
Barcelona stefano 85
2013-01-09 22:41
älska pep!
Barcelona koeman92
2013-01-09 22:40
Härligt! Chel$ea åker ut ur cupen mot Michus Swansea!
Annons: