/spanien/barcelona/forum/8009.aspx/spanien/barcelona/forum/8009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fais
2013-01-10 22:33
Ni som vill att Villa ska starta varje match.

Säg mig eller till oss. Vem ska vi bänka??

Tror mig jag gillar Villa skarpt men säg mig vem vill ni ska bänkas stället???

stället för säga saker som stor skämt, olagligt att Villa inte startar.

Kom med förslag!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-10 22:32
AGM

Håller helt med. Tito har ett lyxproblem här. Xavi, Iniesta, Cesc, Thiago, Alexis, Pedro och Villa ska dela på fyra platser. Alla dessa är i grund och botten klasspelare. En spelare som Thiago hade startat i de flesta andra lag i världen, men här har han sjuk konkurrens. Hans tid kommer dock. Varje gång han spelar dominerar han, killen har helt klart det där lilla extra.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
Tello och Bartra in. Puyol och Cesc ut. Vilas troligen till söndag
Barcelona R10 Gaúcho
Äntligen Bartra i spel!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-10 22:30
Rambla

I vissa matcher kan det nog visa sig vara helt avgörande av vem av Villa och Alexis som startar. Troligen inte idag, mot Sociedad hemma eller kanske ens mot Málaga men senare på säsongen, när skador och formsvackor kommer, när allt ska avgöras och vi måste ha spelare att lita på. Jag hoppas verkligen inte Tito gett upp tanken med att spela Villa i tuffa matcher, som det ser ut nu så lär inte Alexis göra mycket där.
Barcelona Barcadinho.
2013-01-10 22:27
Aexis spelar som det är futsal. blicken neråt och små finter. Ta upp huvud och börja titta längre upp.
Villa gör en typisk Iniesta tvåfotare på kortlinjen och in i mål. Snyggt.
Alves - använder han för stora skor? :-)
Kul att se Song och Mascherano - det var rätt länge sen..
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-10 22:25
Bra halvlek. Vi möter Córdoba och har ändå ett starkt lag, så egentligen är den hör typ av ledning väntad.

Montoya, Villa och Sergi Roberto har gjort riktigt bra halvlekar. Montoya fyller på bra och är väldigt aktiv offensivt, däremot hämmas han av att spela vänsterback, på samma sätt som Alexis hämmas av att spela högerytter. Det var flera gånger Montoya hade bra läge för inlägg men ändå vände upp för att göra något med högern istället och då är ofta chansen över. Sergi Roberto imponerar som mittfältare, han sägs ju vara mer av en tvåvägsspelare men vilket passningsspel han ändå har, spelar med ett väldigt högt tempo, ofta 1-2 tillslag och skapar ett härligt flyt i spslet, något Busquets är expert på.

Villa, vad ska man säga. Som sagt, vi möter Córdoba, men ändå. Läste precis på Barcastuff att han startat 11 matcher i år och gjort 10 mål, visst är det många inhopp men ändå ett bra facit. Nu i andra vill jag se JDS, Tello och Bartra göra rätt tidiga inhopp. Helst mot Puyol, Alexis och egentligen vill jag intre ta av någon av mittfältarna, men JDS får aldrig spela och bör få chansen.
Barcelona Occi
2013-01-10 22:24
Jag gillar Sanchez och önskar han allt gott, men jag kan inte minnas senaste matchen där han spelade utan att försöka filma till sig en straff.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-10 22:24
Acrobat Det var en väldigt dålig jämförelse och har heller inte med saken och göra. Barca bygger sitt spel runt Messi, han är den viktigaste spelaren offensivt. Alexis är en truppspelare, en hårt arbetande spelare som är en av anledningarna till att Messi är så dominant som han är. Vi står inte och faller med eller utan Alexis och det samma gäller verkligen för Villa, bevisligen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona AGM
2013-01-10 22:22
Jag undrar verkligen vem som startar bredvid Messi nu. Villa är i form, Pedro fortsättet springa som ett djur på plan och gjorde två mål senast. Fabregas form håller fortfarande i sig och Iniestas form ska vi inte ens snacka om.

Thiago spelar moget och gillar han faktiskt när han spelar längre ner i banan och styr spelet likt Xavi.

Tyvärr men ser faktiskt ut som att Xavi måste kämpa extra hårt för att behålla sin startplats. Kan skriva upp massa kombinationer på hur vi kan starta och för Tito blir det svårt och välja den bästa. Lyx situation med andra ord!
Barcelona Corazon
tror ni messi kommer till Sverige landskampen den 6e februari?
Med tanke på att barca har liga match den 3e och 10e feb?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Bli inte förvånad om tello kommer in istället för Villa i paus
Barcelona Blaugrana són els colors!
2013-01-10 22:21
Alltså jag får fan magsår av se Alexis spela, han gör bokstavligen ingenting rätt? Du har haft på dig en säsong att komma in i laget, hur mkt mer behöver han? Jag köper inte att han har vart skadad och urform. Kolla Villa som va borta hur länge som helst men ändå målar nästan varje gång han spelar.

Jag köper inte att han sliter och löper på allt, nöjer man sig med det då kan vi lika gärna hämta nån slitvarg som bara springer och sliter.

Nää Alexis är för dålig för Barca, kan vi sälja han för 20+ då ska vi va glada och ta emot budet fort som fan, för såhär funkar det inte, jag mår illa av att se Alexis starta på Villas bekostnad.
2013-01-10 22:20
Det är bättre att cascha in på Alexis. Han lär inbringa mer pengar och så kan man låta Villa stanna kontrakttiden ut. Neymar och Deulofeu lär båda hamna i A-laget i framtiden. De påminner om Alexis, men vi har ingen som Guaje.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-10 22:17
Jag lider faktiskt med Alexis. Han kämpar som fan, man ser verkligen hur han sliter. Tyvärr får han ingenting ut av det. Villa är för mig ljusår närmare en startplats i nuläget.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-10 22:16
zigazaga Äntligen någon som fattar vad det handlar om. Trots ledning med 11p i ligan, vidare i CL, vidare i copan och underbart spel den senaste månaden så letar vissa bara fel och är negativa i överkant. Man blir så trött.
BARCA-més que un club
tycker så Synd om ALEXIS han sliter och kämpar men får inte till ett mål .
Atlético addeh
Hur mycket än Alexis sliter, så har jag svårt att tro att man fortsätter tro på honom nästa säsong om inte målen börjar trilla in. Med eventuellt Neymar, samt en kry Cuenca & även Deulofeu som knackar på dörren blir konkurrensen stentuff.
Barcelona Grimaldo
Där fick vi se hur tröjan skulle se ut utan reklam. Om någon märkte det när de filmade Alexis
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-10 22:15
fan va man lider med Sanchez
Barcelona Acrobat
2013-01-10 22:15
@ Rambla Låt säga att Barcelona skulle vinna utan Messi. Skulle du fortfarande anse att det inte vore fel att inte låta Messi spela då om han var frisk och visade att han var i bra form?
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-10 22:14
Det gör ont att se Alexis, ingenting stämmer för stackaren. Fortsätt kriga!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2013-01-10 22:14
sanchez alltså
Barcelona Acrobat
2013-01-10 22:13
@ Rambla Ja, men man ska spela med de bästa spelarna och för tillfället förtjänar Villa en plats. Att Barcelona vinner är inget argument för att inte spela Villa! Med honom på planen skulle man förmodligen vinna ännu enklare.
Barcelona Canaletes
2013-01-10 22:13
Kom ihåg att Córdoba är ett mittenlag i Segunda División och som säkert vilar ett par startspelare..

Tello värmer upp
Barcelona zigazaga
2013-01-10 22:12
Vi vinner nästan varenda match och går som tåget ju, njut istället för o snacka om värvningar hit o dit. Sånt gör maränger, inte vi. Njut istället fan, för det gör jag, i fulla drag. :)
2013-01-10 22:11
Villas situation är psykisk jobbig för mig. Ikväll blir det bara så uppenbart.

Jag blir så frustrerad att vi inte utnyttjar denna fantastiska spelare mer än vad vi gör. Att låta honom nöta bänk så mycket är som att dö med massa pengar på bankontot som man aldrig nånsin utnyttjat.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2013-01-10 22:09
Tänkte inte gå in och skriva här idag men shit, jag måste bara! Vad fan har grabbarna ätit? som Barca spelar idag med ändå ett väldigt b-betonat lag skulle man kunna vinna en CL-final! Jag njuuuuter! Spelat är stört asså, vad är det för passningsspel, vad är det för spelare! Kärlek till alla!
Barcelona Blaugrana80
2013-01-10 22:09
Hur länge ska vi stå ut med sanchez? Hur länge ska klubben tro på sanchez? Med sanchez från start blir det inget CL titel.. Killen är en bluff, en filmare
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-10 22:08
Dani Alves alltså. Han segar ner spelet något enormt.
Annons: