/spanien/barcelona/forum/8007.aspx/spanien/barcelona/forum/8007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona koeman92
2013-01-08 12:01
Off topic

Någon som vet vart man kan köpa Iker Casillas och/eller Iniestas självbiografier här i Sverige? Har försökt via Real Madrids och Barças hemsidor meningen av de levererar inte den till Sverige. Tacksamför svar!
Barcelona den närkingska älgen
2013-01-08 11:48
Vet inte om det var uppe igår, men Iker Casillas röstade såhär till Ballon d'or;

1. Sergio Ramos
2. Cristiano Ronaldo
3. Xavi

Även om det inte är lika drastiskt som ryktena om att han lämnade Cristiano utanför helt ville påstå är det ändå en markering.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-08 11:44
Dessutom har Adriano sedan han (nåja, någorlunda) fått bukt på skadorna, utvecklats ytterligare som spelare. Det är inte bara en mångsidig lirare utan även en av yttersta klass! Är mer än bekväm med honom mot vilket motstånd som helst. Åtminstone som ytterback
Postat via SvenskaFans-appen
Icardi #98 "new Messi" La Masia !!
2013-01-08 11:34
Adriano ska man definitivt inte sälja. Han är en perfekt truppspelare som kan spela som mittback, ytterback (bägge kanterna) samt yttermittfältare (bägge kanterna) och gör sitt jobb jävligt bra. Kontinuitet är viktigt det är inte bra och sälja spelare så fort man ska värva en av världens bästa talanger. 4 spelare för 1 som är oprövad i Europa i ett storlag? Nej Tack!

Barcelona -SAMI-
2013-01-08 11:23
Tw Osvaldo (Roma): "And that's 4... Congrats, Leo. You're the greatest! Especially for the balls you showed by putting on that suit! Genius"
Barcelona S91
2013-01-08 11:16
Deulofeu

Sälja Fontas? Absolut.
Sälja Afellay? Visst.
Sälja Villa? Okej då.
Sälja Adriano? Say whaaaat?
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-08 10:45
Deulofeu Du snackar kronor nu hoppas jag? Lycka till annars med att hitta någon som vill lösa Fontas uköpsklausul :) eller någon av de andras! Håller dock med om att man bör sälja de man ändå inte vågar använda sig av och istället lägga pengarna på rätt spelare - typ hummels och kanske även Neymar. Det hade varit ok att minska truppen med en spelare om man verkligen har full tilltro till alla spelare man har kvar! Bredden fixar La Masia. Men Adriano tillhör INTE de spelare som eventuellt kan lämna.
Barcelona Deulofeu
2013-01-08 10:26
För att få fram lite pengar kan vi

Sälja Fontas 40 miljoner
Sälja Afellay 80 miljoner
Sälja Villa 150 miljoner
Sälja Adriano 100 miljoner PSG erbjuder 250 enligt fichajes...

Då har vi nästan råd med Neymar eller så flyttar vi upp Deulofeu och köper Hummels.Så köper vi Neymar ett år senare.

Ersättare till Adriano har vi i Alba och ev truppspelaren som kan användas för att vila Alba ibland nämligen Planas.

Barcelona Deulofeu
2013-01-08 10:22
Om man blickar framåt till starten av nästa säsong vilka tror ni flyttas upp från b-laget?

Jag tror på

S.Roberto samt Deulofeu till a-laget.

Planas samt Rafinha hoppas jag lånas ut de är klara i b-laget nu.Speciellt Rafinha.

Planas kanske ersätter Abidal/Muniesa eller Adriano beroendes på vad som sker med de tre spelarna.

Jonathan ersätts nog av S.Roberto om inte han också lånas ut.

Tippar att Grimaldo får en säsong till trots att han är ordinarie i år.Dongou lär bli kvar han får ju knappt spela där tragiskt men.

Blir också kul att se vilka de ersätts med från juvenil a truppen Samper lär flyttas upp likaså Ondoa,Ebwelle,Sandro Ramires och inte minst Traoer otroligt spännande.
Barcelona Deulofeu
2013-01-08 09:57
Undrar hur sugen Messi är på att göra sitt andra mål för året för att slå sitt eget rekord på 91 mål förra året.

Hsan måste snitta runt 10 mål i månaden hua alltså.
Barcelona Deulofeu
2013-01-08 09:28
Vad tror ni om copa del rey då?

Vi möter Cordoba hemma kommer de spelare som behöver speltiden få den eller kommer några yngre få chansen också?

Jag tror på

Alexis----------Villa----------------Tello

------S.Roberto--------------Thiago----

-----------------Song----------------------

Adriano-----Mascherano---Bartra--Montoya

----------------Pinto-----------------------

Skulle mer än gärna se inhopp av Deulofeu,Jonathan och även Planas som är rätt formstark i b-laget.Rafinha är ju borta på u-20 med Brasilien så han kon inte delta.Vore även intressant att se Luis Alberto få någon chans på topp men det viktigaste är att få igång Villa så han får vänta.

Detta kan vara en av de sista chanserna för ynglingarna att spela utan press i cupen så jag hoppas någon får chansen och att någon i a-laget tar chansen att visa att de vill in i startelvan som jag anser startade matchen senast mot Espanyol.
Barcelona Deulofeu
2013-01-08 09:14
TRodde det skulle innebära guld och gröns skogar när Villa kommit tillbaka.Det är ju nästan motsatsen dessvärre.

Han har ju gjort en del mål trots extremt lite speltid men på kanten pallar han inte spela längre.

Det blir ju lite som en Henry värvning köper man en så gammal spelare får man ett eller max två år av honom.Jag säger som Ferguson man ska helst inte köpa spelare över 25 eller allra minst inte över 28.Köper man en yngre spelare kan man alltid få pengar tillbaka i Villa fall blir det inte så i Zlatans fall blev det inte så ej heller med Henry.

Känns mer som man gör de äldres spelare en tjänst de kommer hit och får chansen att vinna cl och la liga för att göra deras cv komplett.

Vi har rätt många som presterar mer än Villa just nu läs Pedro,INiesta när han flyttas ut på kanten och även Tello som drar isär fint och gör även mål.Sanchez kommer tillbaka det är jag säker på han jobbar hårt och river fram en del assist och har definitivt framtiden för sig.Cuenca är även han snart tillbaka och Deulofeu vill nog gärna få några chanser innan säsongen är över.

Barcelona I.Cuenca
2013-01-08 09:03
BarcaChris (Barcelona) Tummen upp:-)
Barcelona Messidinho_10
2013-01-08 07:55
4 Balon d' Or snackar man inte bort!
Barcelona BarcaChris
2013-01-08 07:20
Lyssna nu Culés. Strunta i vem som gjorde mest mest assist o sånt bullshit hit o dit. Vem som helst som älskar fotboll följt det alla sina dar och har 2 ögon vet att Messi är bäst. Jag vill att alla ska förstå att Sveriges klubb fotboll är så dålig. Att de flesta i sverige följer stor klubbar från andra nationer precis som jag. Det här har tyvärr gjort en massa svenska fans inte alla men många till så kallade "experter" och gjort en hel del fans i detta land bittra. Så bittra att dom kan till och ned säga lögner för att gå emot det laget som är störst just nu i världen. Bevis på det ja Sveriges folk röstade chelsea till att spela finare fotboll än barca. Hahaha tror nån att dom säger sånt shit nån annanstans i världen?

Jag har bott i england och under den tiden studerat och lärt känna folk från hela världen. Folk som kommer från städerna med de största klubbarna dom är så säkra till kärleken för sin klubb varelse det är manchester united, nottingham forest eller xerez i Spanien. Att dom är mycket mer ödmjukare och ser på fotboll från en fotbolls älskares perspektiv. För att kärleken för deras klubb är tatuerad in i deras hjärtan sens födsel. Deras lag är som deras religion

Jag har spanska kompisar vilka nästan alla hejade på real och nästan varenda en av dom sa messi kan man inte jämföra med någon nu utan han kan bara jämföras med zidane eller maradonna första ronaldo ja dom bästa genom tiderna. Engelsmännen Haha dom kallar messi för fusk att han är bara ridicolous och out ofg this world. Till och med united fans. Afrikaner, araber, karibbier, öst européer, asiater till och med italienare. Alla säger messi är bäst. Dom säger its a privelidge to whitness this young man play.

Så snälla Culés ta inte vad dom här dåliga förlorarna runt om i denna forum sida skriver på alvar. Det är en hatbaserad kritik dom ger Messi och hela Barcelona. Utan le istället le och tänk MESSI SPELAR I FC FUCKING BARCELONA.

Barca har dominerat världen i flera årandra lag har spenderat miljardär vi slutar ändå inte och jag tror inte vi kommer göra det inom snar tid häller. Hate or love it the underdogs on top. VISCA FC BARCELONA
Barcelona papillon
2013-01-08 04:08
Har jag läst fel eller utses ballon d'or för bästa kalenderår och inte för bästa säsong tex 2011/2012?

Röstningen verkar ha skett i slutet av oktober. Tar man då inte hänsyn till vad spelare/tränare presterar under nov och dec månad?

Vem bör vinna, flest titlar, flest rekord, flest mål/assist? Barca tog 2 titlar förra säsongen (supercupen 2011/2012 och copa 2011/2012). Real har tagit 2 titlar det här kalenderåret (ligan 2011/2012 och supercupen 2012/2013)? Oavsett titlar så går det inte att bortse ifrån att Messi är en mycket bättre fotbollsspelare än cristiano och det är väl det detta pris handlar om i slutändan, den som är den bättre fotbollsspelaren!

Utifrån ett madridfans resonemang så måste väl Messis individuella prestationer på plan värderas högre än cr7 då cr7 har världens bästa spelare på varje position runt om sig. Medan Messi har mediokra och överskattade spelare som Xavi, Iniesta, och Pedro, som knappt har några assister i bagaget.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
SoN_Un
2013-01-08 03:56
en fråga jag hoppas någon kan svara på min fråga. jag spelar Fifa 13 ultimate team.
vad är fifa poäng. står att man kan köpa med dom. istället för coins. är det pengar man själv lägger in eller vad?

visca barca
Barcelona Barca King -
2013-01-08 02:42
Glöm vad supportrar till andra klubbar tycker. Svenskfotboll kan inte vara sämre eller värre än vad det är just nu kanske bättre. Svensk media? Jo mina herrar, den blir bara sämre och sämre. TV4 fotbollskanalen är nog sämst i världen eller rentav hela den svenska median är usel. De kan inte ens få ur sig att hylla Messi. Istället sätter de upp en liten artikel, yes Messi vann. Nu vidare till Zlatan!

Jag kan lova om det hade varit vilken spelare som helst hade fotbollskanalen haft största rubriken på sin bedrövliga hemsida. Om Zlatan hade vunnit den då hade Zverige invaderat Norge och Finland. Döpt om hela norden till Znorden!

Kan de inte skriva några sköna anekdoter om Messi/Barca. Istället för att lyfta sporten och hylla den genom att sprida den med en positiv anda. Sitter de och grinar för att det är Messi :S :S.

Menar det här landet allvar? Snälla Zverige, ge mig en riktig sport hemsida - tidning bestående av äkta fotbolls journalister, experter och romantiker som Jens fjällström och Erik Niva.

Tack för Svenskafans Barca sida åtminstone, Tack till alla våra grymma skribenter som skriver så härliga artiklar och krönikor som får oss Cules att njuta.
Barcelona B-Guden
2013-01-08 02:17
Okej real fansen är inte normal, enögda skulle jag säga.
Dom menar verkligen allvar att Snejider skulle vinna 2010, snälla Inter vann ingenting tack vare honom, dom vann pga sin defensiv och kontringar.
Tack vare Mourinho och ett jävla lag samarbete där alla jobba för alla.
Sen såg vi ju året efter hur bra han egentligen var, för han var varken individuellt bättre än Messi Xavi Iniesta eller Ronaldo den säsongen

2011, Ronaldos "otroliga" Mål rekord i ligan och en CDR Titel skulle tydligen göra honom bäst annars var det skandal.
Dom glömde visst att Messi Vann CL, Ligan skytteligan i CL, Lika många mål som Ronaldo sammanlagt. och även gjorde han mest assist det året tillsammans med Özil.

2012 Messi slår det oslagbara rekordet med 10 mål, han göra över 70 mål och 27 assister, han vinner CDR, gör mer poäng än Ronaldo i Klassikerna, Deltar mer i spelet och är allmänt bättre.

Det jag skrattar mest åt är när dom seriöst menar att Sneijder skulle vunnit
Barcelona grande jw
2013-01-08 02:15
Det jag tycker är den mest avgörande faktorn i frågan Messi eller Cristiano Ronaldo är att man kan bygga ett helt lag runt Messi och få det att fungera. Tror ni detsamma hade fungerat med Ronaldo? Jag är ganska övertygad om att så inte är fallet. Messi har så många egenskaper som är helt fantastiska.

Alla Serie A eller PL anglofiler säger "Han stänkte in en massa mål, men sen då? Han vann ju inget?" Det är för att dom tydligen inte har någon koll alls. Om man bortser från alla hans mål så är han fortfarande en helt magisk spelare. Hans spelförståelse, hans kroppsfinter, hans sätt att riva upp ett försvar och glida förbi med fantastisk balans och timing är VÄLDIGT sällsynt. Enligt mig hyllar man alltid Xavi för hans fantastika spelförståelse och Iniesta för hans fantastiska bollkontroll, men Messi är som en blandning av dessa två och samtidigt såååå mycket mer. En striker, en spelfördelare, en dribbler. Han har i princip allt och är komplett vart man än sätter honom på den offensiva planhalvan..

På Puertan ser jag titt som tätt att man klagar på att Ronaldo inte får tillräckligt med hjälp och att han alltid är för "ensam". Han och Messi spelar givetvis i två lag med helt olika spelfilosofier där Real Madrid tycks vilja köra ett mer direkt spel med kontringar, vilket gör det hela lite mer svåranalyserat. Men Ronaldo är enligt mig lite mer åt Gareth Bale hållet. Lever mycket på sin fart och explosivitet och är inte någon större spelfördelare, däremot en helt fantastisk striker - alltid ett stort hot mot backarna med sin finess och fart. Men på den punkten tycker jag inte Messi är sämre och utöver det så har ändå Messi ett så stort register att han likaväl kunnat vara världens bästa mittfältare, vilket gör, enligt mig att han är helt överlägsen Ronaldo.
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-08 02:10

Fan vad roligt det hade varit att se Messi göra Calma Calma mot Ronaldo när de sa Leo Messi ! Hahaha !
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-08 02:00
Jag vet inte om någon här inne nämnde detta men vad fan var det för kostym Messi bar? Han såg ut som en optisk illusion.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-08 01:43
Har inte förstått en sak; om Casillas, Marcelo, Ramos, Pepe, Alonso, Modric, Özil, Benzema, Ronaldo osv är bättre än alla våra spelare på sin position enligt madridistas och Madrid vinner ligan och tydligen hade det bättre laget förra säsongen, hur kommer det sig då att Messi slog alla möjliga rekord?

Messi kan inte prestera utan Xavi och Iniesta? De tycker ju att Özil, Modric och Alonso är bättre så varför bry sig?

Det är första gången jag hör att någon bör vinna ett pris bara för ligans skull, har faktiskt aldrig hänt innan. En CL är en annan sak, eller EM och VM, som kunde gett både Xavi och Iniesta Guldbollen. Barcafans kan lika gärna kontra med att Iniesta blev EM och Europas bästa spelare, men det vore fel och anledningen är att Messi är bättre. Det är så jävla enkelt det kan bli.

Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-08 01:33
Vilken härlig kvåll gubbs. Fick läsa många tunga inlägg ikväll tack alla främst jeffson o sergio_ busquets. Måste ba få svara puertan snabbt gällande "Cristianos avgörande mål o prestation där han avgör ligan med calma blabla".
Minns ni inte mitt herrskap, vilken historisk/fenomenal/övermänsklig assist Messi gjorde till Xavi som i sin tur(tyvärr)missar chansen i samma match? Minns ni inte Messis genomskärare till Tello i första halvleken som denne brånnde?
Eller Alexis mål? Soloanfallet som Messi skapade precis innan?
Nope gott folk. Crille har nästan aldrig överglänst Messi när dessa herrar befann sig på samma plan vid samma tidpunkter utan tvärtom.

Vill oxo nämna Messis 4 mål mot självaste Valencia.
5 spelmålen mot Leverkusen i en CL slutspelsmatch.
Hans hattrick mot Brasilien. Hans assist till Pedro hemma mot Milan i CL gruppspel. Hans frisparksmål under muren mot Uruguays Muslera. Etc etc orkar ingen mer. Fantastiskt kväll. Bona nit.
Barcelona koeman92
2013-01-08 01:26
¡Sergio_ Busquets!

Alltid lika härligt att läsa dina verbala våldtäckter och hur du använder marängernas argument emot dem själva! Vill även minnas inlägget du använde mot Quendil i somras angående Zidane-Messi debatten. Du är ju våran egen Mourinho, en kung på kontringar! (bortsett från att han har en äcklig personlighet och inte du).
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-08 01:15
Sa inte Ronaldo att han skulle rösta på sig själv om han kunde? Väl, han kunde och han gjorde!
Fais
2013-01-08 01:14
Jeffson

Klockren Analys. Jag diskuterade med några kollegor på jobbet idag.
Kunde inte ha sagt bättre. Det är bara kolla spelare som Yaya toure, SIlva, Mata, Carsola, Mishu hur de dominerar-
Barcelona Barca King -
2013-01-08 01:07
Jeffson

Magi i dina ord :D
Barcelona papillon
2013-01-08 01:05
Barcelona10Messi

Den elvan skriver jag under på varje dag i veckan :-)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-01-08 01:03
Skönt att Messi vann idag, välförtjänt tycker jag personligt. Många tycker inte så. Speciellt folket på puertan. De tar upp väldigt intressanta argument till varför Messi inte förtjänade Ballon d'Or. Ibland dessa stod några argument ut lite extra.

"Ronaldo var bättre än Messi i stormatcherna"," Messis mål var onödiga för att de inte vann"

Först och främst, vad definieras som en stormatch? I ett annat argument så skrev någon " så den som är bäst mot smålagen vinner Ballon d'Or?", vilket tyder på att han definierar alla la ligalag bortsett från Barca och Real som "smålag". Ok, då tar vi en närmare titt på El Clasico matcherna, där de hävdar att Ronaldo var bäst. Jag tar inte upp CL för de behövs inte, både mötte skitlag tills de åkte ut men Messi gjorde fler mål (slog rekord)

Det spelades totalt sex klassiker under 2011-2012 säsongen. tre av dom matcherna vann Barcelona, två spelade oavgjort och en vann Real. Ronaldo gjorde fyra mål medan Messi gjorde tre. Dock gjorde Messi tre assister medan Ronaldo var assistlös. Två av Ronaldos mål kom i matcher de förlorade, så enligt deras egna tolkning så gjorde Ronaldo två av sina mål helt i onödan för att de inte vann till slut. Eller? fattade jag fel? Hursomhelst tycker jag att de hade jävligt jämn statistik under klassikerna då Messi gjorde sex poäng medan Ronaldo gjorde fyra. Men eftersom att Ronaldo var bäst i den sista matchen så verkar det som att alla i puertan glömmer de fem tidigare matcherna. Varav tre de förlorade.

Ett annat argument som jag fastnade på var "Cl-fiaskot mot bussen var helt och hållet Messis fel eftersom att han missade sin straff"

Det är inte första gången jag hör detta utav Real supportrarna. Personligen så tänker jag hur fan hade det gått utan Messi? Han gjorde fan 14 Cl mål. det var lite under hälften av alla mål vi gjorde i CL förra året. Men när man tänker till lite, missade inte Ronaldo också sin straff när Real behövde honom som mest? Tack var det Ronaldos miss fick Real ett massivt psykiskt underläge under straffarna mot Munchen. Det var inte den ända gången. Straffarna mot Spanien då? Den bästa straffskytten ska alltid stå först men Ronaldo var arrogant nog att tro att han skulle få ta den femte straffen, icke sa Nicke. Världens bästa straffskytt.

Det sista argumentet jag tar upp är nog de dummaste "när Messi vann ligan och Ronaldo gjorde flest mål så vann fortfarande Messi Ballon dOr, nu när det är tvärtom så förlorar Ronaldo ändå"

Först och främst låt oss se över att vi vann Champions League det året också bara för argumentens skull. Men om jag inte har helt fel slutade inte Messi och Ronaldo bägge på 53 mål? Om båda slutar på LIKA MÅNGA mål så kanske en liga titel väger mer?, då har vi som sagt bortsett ifrån en Champions league titel.

Bara mina tankar. Jag kanske har helt fel.
Annons: