/spanien/barcelona/forum/8003.aspx/spanien/barcelona/forum/8003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis
5/5/2013 23:34
Haha men snälla, sätter dom Song på UNDERKÄNDA på listan? Det han spelat har han ju för fan varit stabil, oftast iallafall. Absolut ingen underkänd värvning, sen att den kanske var omotiverad och att vi borde köpt en mittback ist är en annan femma.

Jävla dåre, Garå är ju så sjukt oklar.
Barcelona Leo y Cesc
5/5/2013 23:33

Johanna Garå: Tråkiga mål Barca gjorde.

Hahahahahaha ordlös hahahahahahah
Barcelona FCB_armin
5/5/2013 23:32
Heywood Jablome satte fucking pricket över i:et. All respekt till dig min vän. (smiles)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hugo - Culé hasta la muerte
5/5/2013 23:31
Han kallade precis Alexis för en utav lagets formstarka spelare! -.-
Barcelona Occi
5/5/2013 23:30
Igår kunde man på Puertan läsa om hur Ronaldo är "världens bäste" efter hennes två mål mot VALLADOLID. Messi gör två mot ett bättre lag, halvskadad och ändå så "spyr" man på folk som kallar Messi världens bästa spelare efter detta. Man anser alltså att två mål mot Valladolid = bäst i världen. Men två mål mot Betis, som inhoppare och halvskadad säger ingenting helt enkelt. Logik? Not even once.
Barcelona Capitán - El tiburón
5/5/2013 23:28
Hoppas Messi bad om ursäkt till kameramannen som satt vid sidlinjen efter att dundrat bollen rakt på skylten framför honom..
Han får vara hur frustrerad han vill för att han inte fick sitt hattrick, men det får inte gå ut på den vanlige knegaren! =)
Barcelona LeoMessi
5/5/2013 23:28
Finns det Highlights med Hudson?
Barcelona Blaugrana91
5/5/2013 23:26
Det enda Olof Lundh pratar om i FK är ekonomi, alltid.
Han borde kanske börja på ekonominyheterna istället?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
5/5/2013 23:25
Barcelonistas.

Precis. Spelmässigt är Lionel Messi ljusår före Ronaldo. Mourinho kan ju prata hur mycket om hur "Ronaldo är en ytter". Siffrorna visar att han springer mer gånger offside, skjuter mer och han bidrar inte med särskilt många assist.

Ronaldo är en fantastisk målskytt, men spelmässigt bidrar han inte med mycket. Bayern satte Lahm mot Ronaldo som raderade ut honom i semifinalerna förra året. En skadad Messi hade Martinez, Schweinsteiger och Dante.
Barcelona Busquen
5/5/2013 23:25
@Gabriel:

Kan du tona ner dina harmagedonskildringar nu framöver? Det skönaste när ligan helt matematiskt är i hamn ska bli att slippa läsa skräckinlägg om hur vi skulle tappa en ledning på 11 poäng med 4-5 matcher kvar...
Barcelona Diar Shekha
5/5/2013 23:24
De säger att Messi är ingenting Utan Xavi och Iniesta. Vi såg det mot Bayern och PSG. Det många glömmer är att Ronaldo har haft Mourinho och Ferguson som Coach i NIO år och har inte ens mer titlar än honom. Hade Messi haft Ferguson och Mourinho i 9 år skulle han ha 30 titlar nu.
Barcelona Vampíro
5/5/2013 23:23
Vem bryr sig om vad trollen därborta tycker, vi vet hur besatta de är av Messi. Hade tränaren i vår klubb skämt ut sig i tre år utan att vinna och sen pissa på vår lagkapten, hade jag fokuserar på det mer. Men så är väl livet i en sekt.
Barcelona Leo y Cesc
5/5/2013 23:23

Hahaha komedi i Puertan då dom försöker trösta sig med att tro att Ronaldo kan ha en chans till Balon d oro.

Om det är de ni väntar på då ska jag säga er att sluta vänta för det lär aldrig ske !!

Hahahahahahaha så skönt att Messi ger ronaldo i röven varje år på Fifa galan fyfan de känns riktigt jävla gött att dom msåte köpa spelare för miljarder för att ens vara i närheten på flera tusen mils avstånd
Barcelonistas
5/5/2013 23:20
Heeywood - lägg därtill att Ronaldo rent spel mässigt inte är i närheten av La Pulga. Visst gör även Ronaldo en hel del mål men jag har personligen aldrig varit imponerad av honom i själva spelet.

Minns Semifinalerna 2008 mot Man United där en Messi som varit skadad hela säsongen kommer in och fullständigt överglänser Ronaldo i båda mötena.
Barcelona true_barca_fan
5/5/2013 23:19
Om idioterna i puertan skämmer ut sig så behöver inte vi göra samma sak. copa del rey är trots allt den tredje bästa titel man kan vinna. Glöm inte vi vann den förra året. Fan va det skulle kännas bra om vi vinner mot Atletico och därmed ligan i just madrid.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
5/5/2013 23:18
Jag trodde att Messi vs Ronaldo var en diskussion som begravdes 2009?

Men okej. Om vi ska fortsätta. Om vi glömmer av statistik, stormatcher eller guldbollar. Så finns det en talande bild i Champions Leauge.

Messi 2009 slår Ronaldos Manchester United.
Messi 2010 åker ut i semifinalen, Ronaldo åker ut i åttondel.
Messi 2011 slår Ronaldos Real Madrid i semifinal.
Messi 2012 åker ut i semifinalen. Dagen efter spelar Real Madrid där Ronaldo missar straffen i straffläggningen och åker ut.
Messi 2013 åker ut redan i första matchen mot Bayern och Ronaldo åker ut i semifinal mot "drömmotståndet" Dortmund.

Syfte? Varje gång det snackas om "Ronaldos år" så har han försvunnit från radarn, från scenen. Ronaldo är en mästare på att sjunga och dansa när showen är slut. Varför "misslyckas" han när Messi "misslyckas"?
Barcelona Liatzo
5/5/2013 23:17
Jag finner det intressant hur vissa Hala Mourinhoe-supportrar försöker nedvärdera Messi. Dessa imbecilles påstår samtidigt att Ronaldo är de stora matchernas man? Tillåt mig att skratta. Samma Ronaldo som inte vågade ta en straff under sommarens EM-mästerskap. Samma Ronaldo som missade en straff mot Chelsea i CL-finalen 2008. Samma Ronaldo som missade en straff mot Bayern München i CL-semifinalen föregående säsong. Samma Ronaldo som skulle "penetrera" Dortmund enligt vissa troll och det enda han lyckades åstadkomma var att peta in ett av sina många tap-in-mål. Ni kan ju höra av er den dagen då Ronaldo har avgjort två CL-finaler eller vunnit skytteligan i CL fyra säsonger i sträck.
VISCA BARÇA!
Barcelona zigazaga
5/5/2013 23:16
Strunta i Madrid -supportrarna. De snackar endast skit. Det är ingen som förstår sig på de förutom de själva.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
5/5/2013 23:15
Hahaha OOOOJ vad griniga de är i puertan över att Messi vilade mot Bayern :D!!!! De hade väl hoppats på att han skulle spela halvskadad och förvärra skadan så att de hade haft en chans att ta ligatiteln.....Nu vilade han istället för att krossa Reals dröm och istället se till att de bara eventuellt får Donald Duck Trophy!
Barcelonistas
5/5/2013 23:10
Acrobat - klart man är frustrerad när det blir Copa-Del Rey som man bara lyckas vinna den här säsongen:). Barcelona och andra sidan kommer vinna sitt 4de liga guld på 5 år, och har en ljus framtid framöver. Mmmmmmh, som man njuter, Copa Del Rey:)
Barcelona true_barca_fan
5/5/2013 23:10
Låt madridistas snacka skit som dom alltid har gjort, nu behöver vi 2p till för att mattematisk avgöra ligan. visca barcaa
Barcelona Stoichkov~
5/5/2013 23:07
Real möter ju Malaga på onsdag. Det kan bli poiängtapp ju.
Barcelona Acrobat
5/5/2013 23:06
Haha helt ärligt! Vill ni ha komedi så gå in på Puertan! Jag har nog faktiskt aldrig sett så mycket frustration samlad i ett och samma hönshus!!! Det är nästan så man tror att de hade börjat få upp hoppet om att vinna ligan och få en godkänd säsong... men att drömmen dog ikväll och verkligheten om ett fullbordat fiasko hann ifatt dem! Njutning... Och återigen: Grattis till finalplatsen i Kalle Anka Cup! Skoj för er, verkligen skoj!
Barcelona Rambla~
5/5/2013 23:05
Ronaldo har missat en straff i en CL-final. Choker
Barcelona Zamboza
5/5/2013 23:03
Jag är inte helt övertygad om Sanchez, men tycker han ska få en säsong till, då han har alla egenskaper för att passa in. Dem som bör säljas är Alves, Villa och utlånade Afellay. Dessa är spelare som vi ff kan casha in på. Jag hade inte haft något emot om även Cesc såldes. Han är tyvärr alldeles för seg för att spela i barca. Säljer vi dessa spelare får vi lätt in 50 m euro minst plus budgeten på 50 m euro för nästa säsong, alltså 100 m euro. Det som bör värvas in är helst 2 mittbackar som vet hur man försvarar sig, en offensiv mittfältare alternativt att Thiago får en större roll, då Xavi tappat en hel del och fyller 34 till nästa säsong. Varför inte Moutinho eller C Erikssen. Neymar ser jag som mer eller mindre klar för oss. Hans spelstil behövs verkligen i laget, då laget bokstavligen suger utan Messi. Han och Messi är givna i anfallet. Den tredje platsen bör stå mellan Tello och Sanchez, då Pedro rent ut sagt varit bedrövlig i minst 2 säsonger. Han saknar kreativitet fullständigt. Målvaktsfrågan är lite svårare att uttala sig om.
Barcelona Rambla~
5/5/2013 23:02
Vad är Juves problem? Har de blivit av med 2?titlar kan de ju inte räkna in dessa oavsett hur orättvist de anser det vara.
Barcelona Barcadinho.
5/5/2013 23:02
Jag köpte en glasstårta igår och ställde in den i frysen. Tänkte att det var lika bra och göra det. I pausen kändes det som en jäkla bad karma. Blev faktiskt orolig.
Nästan som att jag ångrade mig
Men sen Kom Messias och ordnat allt för tusen gånger i rad.
Få se om jag ska tina glassen redan på onsdag.

Grabbar - skit i Bayern - en liten fest måste ni fixa, eller hur. Sov gott.
Barcelona Leo y Cesc
5/5/2013 23:01

Har Ronaldo avgjort ngn CL final? Har har spelat i två finaler, och svaret är blankt nej hahaha.

Pinsamt att ens våga jämföra dockan med Messi...
Barcelona Blaugrana91
Starkt av laget att vända och vinna. Märks att bara närvaron av Messi får övriga i laget att höja sig också.
Vi borde dock ha avgjort matchen redan i första halvlek med tanke på alla chanser.
Barcelona påfågeln
Madrid förlorar eller kryssar mot Malaga i veckan så är saken klar. En förlust hemma mot Valladolid ska bara inte ske, och startar dessutom en frisk Messi då så händer det inte heller.
Annons: