/spanien/barcelona/forum/8002.aspx/spanien/barcelona/forum/8002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona YYEA
2013-01-10 17:23
elbraco - CP5

Fantastisk målvakt, själv skulle jag vilja se Diego Alves efterträda Valdés
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 17:21
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Så jävla trött på att Spanien börjar bli någon jävla farmarliga till PL!! Dom får ta och omfördela dessa tv-pengar!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zigazaga
2013-01-10 17:20
Crackòvia has done it again. Ballon D'or 2012 med Cristiano, Messi och Iniesta. Haha, otroligt underhållande! :D
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-10 17:15
Trist för La liga att ytterligare en profil lämnar för PL. José Cañas, Betis talangfulle mittfältare, är klar för spansklaget Swansea.
Barcelona Andresito
2013-01-10 17:07
@Mido:

Ungefär lika troligt som att Piqué kommer gå till Swansea. Song anpassar sig, och sett till bilderna från träningarna ser han ut att trivas mycket bra. Han har ju inte varit direkt dålig..

-------------------------------------------

Hoppas på Villa, Alexis, Tello där fram ikväll, visa att vi kan vinna utan Messi!
Bartra vill jag se från start och max 60 min på Puyol och Alba.

-----------------Pinto

Alves - Bartra - Mascherano - Montoya

-----------------Song
---------Thiago------Roberto

----Tello-------Alexis------Villa
Barcelona Mido
2013-01-10 16:55
Goal.com
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-10 16:55
länkade fel video.

här har ni perins magiska match.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-10 16:49
Deulofeu

Pescara var det ja! Kolla denna videon, hans insats mot Fiorentina var helt sjuk.
Eftersom han är så ung behöver han lite action för att kunna växa och en målvaktsroll i Barcelona brukar ju sällan innehålla speciellt mycket action tyvärr så det är nog inte jättesmart ändå. Vill gärna se han i Milan istället för gubben Abbiati och medelmåttan Amelia...

Jag har svårt att tro att det finns någon substans i Valdesryktet hur som helst, det känns för... random helt enkelt.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-10 16:42
Adriano ska stanna. Visst blir han skadad mycket vilket är jobbigt men det är en riktigt grym spelare. Han är otroligt nyttig för laget, han kan sätta press på både Alba och Adriano men även gå in som mittback och också flytta upp som ytteranfallare. Adriano har gjort en bra mycket bättre säsong än Dani Alves, han har faktiskt inte varit lika mycket skadad i år. Dani Alves känns mätt medan Adriano kämpar som fan varje gång han får chansen, samtidigt som han har några riktigt fina kvalitéer.

Dessutom har han utvecklats som högerback. Förut brukade han vara en katastrof när han spelade till höger men numera sköter han bådea kanterna lika bra, och det bästa med Adriano på högerkanten är hans skott som är otroligt farligt, både kraft och precision i de misilerna. Så om vi ska "casha in på någon" ska det helt klart vara Dani Alves, inte bara att vi får mest pengar för honom utan han är i nuläget knappast bättre än varken Adriano eller Montoya, hade det varit en viktig match nu hade jag aldrig velat starta med brassen. Som sagt, jag vill hen en sista chans den här våren men presterar han inte bättre orkar jag inte ha kvar honom i truppen.
Barcelona Grimaldo
2013-01-10 16:37
Mido

Källa på det?
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-10 16:36

Haha Messi skrattar när Ronaldo säger att han inte kunde rösta för han blev skadad och då var han tvungen att låta någon annan i landslaget rösta, medans Messi svarar med att man vore dum att inte förstå att Ronaldo är topp 3 men jag valde att rösta på Xavi , Iniesta och Aguero.

Han är ärlig iaf hahaha
Barcelona Mido
2013-01-10 16:32
Ett rykte säger att barcelona vill bli av med Song men till sommaren,, å den troliga köparen är PSG
Barcelona AGM
2013-01-10 16:08
Så jävla tråkigt att vi har de högsta lönerna för våra spelare. Valdes förtjänar verkligen inte lika mycket i lön som t.ex. Pique gör. Okej Valdes kanske är den bästa målvakten för oss men det är verkligen inte svårt och ersätta honom. Så han ska fan va nöjd med det han får och skriva på med tanke på allt vi gjort för honom.

Barcelona el Flaco - Loco-Motive
2013-01-10 16:01
Tycker att hela den här nyheten om Valdés från Punto Pelota kommer ganska oväntat, framför allt när Sport hade igår på sin förstasida att det inte skulle bli någon utdragen förhandling mellan klubben och spelaren och att styrelsen tänkte erbjuda Valdés en löneförhöjning och förlänga kontraktet till 2018.

Håller inte med honom hel och hållet när han sa förra veckan att folk tvivlar på honom, eller att man inte har fullt förtroende för honom. I början av karriären och även när Rijkaard var tränare kanske det förekom kritik från fans och medierna och rykten om att klubben ville köpa in en ersättare, men de senaste åren har det varit få som tvivlat på honom. Till och med efter tabben mot Madrid i supercupen kunde man läsa artiklar och krönikor som försvarade honom helhjärtat.

Mycket väl att han vill uppleva en ny liga och en ny fotbollskultur, men jag är ändå lite besviken på att han vill lämna. Men om det nu verkligen är som det sades i Punto Pelota, att det inte handlar om pengar, är det bara att acceptera verkligheten och hoppas att Zubi & Co lyckas scouta en bra ersättare.
Barcelona Deulofeu
2013-01-10 15:48
Gio Style Ska vi någon gång sälja honom är det nu när marknadsvärdet är på topp efter 5 mål!

Han gör nu sin tredje säsong så han har varit hos oss ett tag Alves tex är inne på sin 5 säsong.

Vi köpte han för runt 100 miljoner av Sevilla.Vill PSG köpa han får vi betydligt mer och dom pengarna lägger jag gärna på en viss brasse eller en viss tysk mittback.
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 15:26
Gio Style (Barcelona) Precis det som är problemet, vi hade kunnat fått hummels för 25 mille men då hade förhandlingarna dröjt ca 3 år :P
Barcelona Gio Style
2013-01-10 15:23
barca_joe
Cech må vara en otroligt duktig målvakt men dessvärre håller hans spel med fötterna samma nivå som Andreas Isakssons...
Barcelona Siempre Barça
2013-01-10 15:22
LeoMessi

Jag tror inte Rossel lägger mer än 25, 30 mil £. Vi alla vet att Rossel är snål när de gäller pengar till spelarköp.
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 15:18
Siempre Barça (Barcelona) Jag tror att Hummels lär kosta mer än 25 miljoner euro. Dortmund är inte en fattig spansk klubb som säljer klasspelare för "småsummor" :P
Barcelona Siempre Barça
2013-01-10 15:15
till sommaren:
ut
Adriano 15 milj £
Santos 3 milj £
Villa 20 milj £
summa:- 38 milj £

in
Neymar 38 milj £
Hummels 25 milj £
Reina 15 milj £
Summa 78 milj £

va sägs nu till sommaren?????????++
Barcelona barca_joe
2013-01-10 15:13
Cech ryktas ju bort från Chelsea så att ha han som rutinerad ett par år och en lovande backup tror jag skulle passa väldigt bra.
Barcelona Gio Style
2013-01-10 14:51
Men va? Hur skulle vi casha in på Adriano? Han har inte ens vart hos oss speciellt länge och värvades som en rotationsspelare.
Han har presterat långt över det förväntade och kan spela på hur många positioner som helst. Visst är det tråkigt att han är skadad hela tiden men han var inte ett köp för startelvan. Jag tvivlar dessutom på att hans lön är speciellt hög.

En spelare som är en rotationsspelare, tjänar rätt lite i lön har råd att vara skadad. Må vara hur tråkigt som helst med tanke på att han skulle kunna vara en spelare för startelvan men sån är verkligheten, men inte fan ska man casha in på Adriano. Han har inte ens ett tillräckligt stort namn runtom i fotbollsvärlden för att det skulle vara värt att "casha in".
Barcelona Deulofeu
2013-01-10 14:35
När det gäller vänsterbackar har vi ju Planas som backup och Alba har ju framtiden för sig och en hästfysik han ska spela nästan lika mycket som Messi.

Abidal kommer nog inte spela speciellt mycket mer som vänsterback när det väl är dags för honom igen utan då kommer vi få se honom som mittback hoppas jag på.

Ser inget problem att sälja Adriano får vi dessutom mer än vad vi gav för honom för ett par år sedan är det bara att tacka och ta emot.

Brasseklanen får inte heller vara för stor vid en eventuell ankomst av Neymar...Då vet vi ju hur det kan gå.
Barcelona DM1982
2013-01-10 14:20
Adriano är en nyttig spelare som kan hoppa in och göra en bra match, en bra spelare helt enkelt.

Men som jag ser det så funkar det inte med alla hans skador. Han är borta väldigt, väldigt mycket och det är meningen att han ska avlasta startspelare vilket han inte gör då.

Det är dags att tacka för tiden och låta honom gå till sommaren. Har en känsla av att PSG skulle kunna tänkas köpa honom. Får de bara fason på hans skador så kommer de ha stor nytta av honom, helt klart.
Barcelona Deulofeu
2013-01-10 14:15
LeoMessi

Adriano är fantastisk men jag blir galen på spelare som är skadade halva tiden det funkar ju inte kolla Coentrao köpt för att vara lyx backup till Marcelo men han passar på att vara skadad samtidigt när han som mest behövs.

Adriano kan mycket väl göra 10 mål denna säsongen men jag vill ända att man cashar in på honom dessvärre.

Vi har ju nya Sergi,Ferrer i Montoya samt Alba för er som var med på den tiden...
Barcelona Deulofeu
2013-01-10 14:11
De Gea har förbättrat sitt luftspel en del sedan pl tiden men det är helt klart hans svagaste område och det blir ju än mer märkbart när Barca har en snittlängd på 170...

Vore faktiskt lite coolt om Reina kom hem.

Reina var ju den något större talangen i yngre dar och fick ju chansen innan Valdes blev vår nummer ett.Gillar tanken fast vi blir lite sämre.Spännande att se vad han skulle uträtta där bak.

I landslaget har han ju spelat med vår backlinje så det skulle gå snabbt att spela in honom.Nu verkar det ju som Pool vill sälja honom och Valdes lär ju spela minst ett eller kanske två år till.

MIna pengar på Courtois stor målis som kan spanska och kommer bli ännu bättre.De kan ju få Song i utbyte.
2013-01-10 14:09
Minns att senaste gången Valdés förnyade sitt kontrakt så var det också ett utdraget förhandlingshelvete mellan klubben och hans agent. Ginés Carvajal är en tuff jävel när det gäller att förhandla och det lär säkert bli likadant nu, om Valdés har intentionen att fortsätta, viket jag naturligtvis hoppas på. Ser ingen annan som hade kunnat ersätta honom mellan stolparna. Den perfekta målvakten för vårt lag i mina ögon.
Barcelona LeoMessi
2013-01-10 14:04
LionelMessi#10 (Barcelona) Synd att en sån duktig spelare som Adriano ska dras med skador hela tiden.
2013-01-10 14:04
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-10 13:58
Official: Adriano has ankle discomfort and is not available for tonight's cup game against Cordoba #fcblive

Herregud hela tiden så går han sönder.

Vad roligt det blir i vår ifall Puyol, Adriano och kanske Pique skulle vara borta samtidigt, då lär det inte bli något CL guld iaf.

Om inte man värvar minst 1 back nu i januari.
Annons: