/spanien/barcelona/forum/8001.aspx/spanien/barcelona/forum/8001.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bàckis I Anims Puyol y Abidal!
2013-03-02 18:14
Logiskt att spelet hackar och formen sviker när man inte har en å samma tränare under en hel säsong. Skall säga att jag är å säsongar i alperna å inte har kunnat se varenda match, men av det jag läst här verkar det som att varken Pedro, Alexis eller Villa bidrar med ett dugg, vi har ju bara Messi som kan hota på allvar och göra mål?

Båda Real-förlusterna glömmer jag om vi vänder mot Milan, men till nästa säsong vill jag antingen se en frisk Tito på bänken, ingen assistent för annars är det dags att ta in en ny tränare, gärna Löw. Samtidigt som vi får hit en ny ytter/anfallare, Aguero hade varit drömmen men nu blir det la troligtvis Neymar, vilket säkert blir kanon, för det kan ju bara bli bättre än Pedro/Alexis/Villa.

Visca Barca !
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-02 18:13
Saknar Guardiola mer än någonsin, han hade alltid en ny lösning på gång och han visste alltid hur man fick igång det här laget. Visst kunde vi förlora även under Pep men då kändes det oftast som laget kämpade och gjorde sitt bästa, nu bryr sig ingen längre. Trots en ligatitel så känns den här säsongen oerhört tråkig på något sätt, trodde aldrig man skulle skriva en sån mening.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-03-02 18:13
Messi hade bollen 3 gånger den här matchen, Vad fan har hänt mot honom? jag vet att det är en grundlag att inte kritisera honom men någon måtta borde det finnas..

Fan vad jobbigt..
Barcelona Andresito
2013-03-02 18:12
@Zyzz - U mirin brah?:
Då borde det vara rättvist åt andra hållet eftersom många av våra spelare filmar och pekar finger åt Real-fansen. Det finns inget lag som är perfekt. Tycker att vi gått ner oss i både spelet och "smutsigheten". Real är fortfarande lika "smutsiga" som innan, men deras spel är jävligt bra. Men att kunna kalla Barca för exemplariskt är att gå otroligt för lång, samtidigt som spelet har varit skit på sistone.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
Messi_theONE (Barcelona) Ja det var ju dussinlirare som spelade, som modric tex.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
Andresito

Herregud, Adrianos situation är precis lika klar som den för Ronaldo i tisdags.

Och gällande domaren så tappade han matchen totalt i andra halvlek, och det var Barca som så många ggr förr blev lidande.

Det tar så klart inte bort det faktum att vi gör en dålig match, eller att Real var det bättre laget i copan, men idag var de inte förtjänta av en vinst.
Barcelona Messi_theONE
2013-03-02 18:11
Real fans skryter om att reals b-lag vann barca? men dom glömmer att reals b-lag kostar mer än barcas lag tsm ... kan inte släppa straffen ..
Barcelona JS Veron
2013-03-02 18:10

Det var solklar straff och jag förstår inte varför man inte får klaga på domaren när han släpper en solklar straff. 2 - 2 slutade matchen in my book.
Barcelona Sentuary
Och Pique, hade jag blivit förnedrad av Ronaldo varje match gång på gång hade jag lämnat planen illa kvickt
Barcelona zigazaga
Ifall det var åt motsatta hålet, så hade vi hade blivit kallade för Fc Uefa, Fc Fifa, allt möjligt. Läs tidningen imorgon, kommer inte stå nåt om den uteblivna straffen. Hoppas Mourinho rycker nu efter säsongen.
ragnarök
2013-03-02 18:09
Pique är en riktig fårskalle. Han har blivit en säkerhetsrisk nuförtiden och radar upp dåliga insatser hela tiden. Hela backlinjen spelar som ett gäng fårskallar förutom Alba som jag tycker gjort ett gediget jobb hela säsongen. Snacka om att den långe spanjoren gått ner sig sedan debutsäsongen.
Barcelona Andresito
2013-03-02 18:09
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)

Man kan ju knappast säga att domaren varit exemplarisk, men det är ju inte första gången det händer i denna ligan.

Helt objektivt så tycker jag faktiskt inte att det har funnits en solklar straffsituation som gjort att man kan knuffa ner domaren nedför ett stup. Vi tycker att det är straff, Real tycker inte det. Jämfört med Reals straff, som man inte kan förneka vare sig man hejar på Barca eller Real, så har vi inte fått en liknande situation i deras straffområde.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-02 18:08
Andresito: Det vore rättvist eftersom Real har domaren på sin sida och spelar grisig fotboll.
Barcelona Hetfield
Det är svårt att förvänta sig något annat när laget saknar en tränare. Ett fotbollslag behöver struktur, och det finns ingen struktur.

Lösningen? Bita ihop och vänta tills Tito kommer, och att spelarna rycker upp sig. Man kan inte se så ointresserad ut.
Barcelona Petersson92
Det sjuka är att nu börjar alla bli som real fansen! Klaga på domarna och grejer lägg av för fan det är ju pinsamt av er, barcá var inte bra idag, men de var bättre idag än de senaste matcherna vilket är jäkligt positivt! visca barcá y visca catalunya! Nu jävlar är det Milan som väntar, vi vänder detta tillsammans, barcá i vått och torrt!
Barcelona Canaletes
2013-03-02 18:07
Jag ber er sluta snacka om domaren. Det är inte domaren så är skillnaden mellan Barca från höst och nudaegsn Barca.

Ni bara skämmer ut er
Coach Pep, (Barcelona) Hade Pique kommit undan med så mycket fulspel som ramos gör så skulle han vara historiens bästa mittback. Ramos kan sparka ner spelare i straffområdet och domaren blåser inte och helt plötsligt räknas det som perfekt försvarsspel. Gör Pique samma skit så blir han avblåst och sågad för sin inkompetens.
Barcelona Federer
Skit i den här matchen och blicka frammåt. Det är vi som kommer fira ligatiteln och Madrid kommer i slutändan stå där med cuptiteln.
Real Madrid Nolito
2013-03-02 18:06
Var är Messi? Försvinner helt och hållet från matchen efter sitt mål. Ronaldo kommer in och Real Madrid går från Getafe till Galacticos. Rena rama turen att en av hans tre frisparkar inte går i mål. Iniesta och Messi får inte sjunka så lågt som de gjorde idag.
Coach Pep,
2013-03-02 18:04
Hur fan kan man kalla Ramos för världens bästa mittback? Jävla blind man måste vara. Defensivt ovårdad, oslipad, klantig, dum i huvudet.. Jag bara spyr att han avgjorde och härmar Puyol genom att kyssa kaptensbindeln. SKa en kapten bete sig som han gör? Råtta!

Det värsta av allt är ändå att Mourinho lyckats föra över hatstämpeln mot oss och därigenom täckt över Real Madrids konstanta smutsigheter och mygel säsong efter säsong. Det arroganta syndiga fanskapet åker ändå ut ur CL på tisdag, då får vi njuta ordentligt.

Yuck!
Barcelona enkos
Vilken domarskandal så det inte är klokt.. köpta domare inget annat..
Barcelona Zamboza
@Zyzz - U mirin brah?:
Alla vet att hela barca spelar för Messi. Presterar inte han så är vi körda i stormatcher. Hade han tagit mer löpningar exempelvis så hade han fått många bra bollar från Iniesta eller Xavi i bra lägen. När han själv agerar mittfältare kan man bara slå bollar mot kanterna. Där har vi Pedro som aldrig utmanar och en Villa som är farligare centralt. Messi tar tyvärr alldeles för mycket plats. Det kommer tyvärr nog inte bli någon ändring på det.
Andresito (Barcelona) Men du kan väl inte bortse från att domarna har varit otroligt värdelösa? Förra el Clasicot så tyckte jag att vi iaf förtjänade en straff och vi skulle tydligen ha haft en nu med.
Barcelona Zamboza
2013-03-02 18:02
För att sammanfatta barcas insats på ett enkelt sätt, Callejon och blivande Getafe spelaren Morata spelade i 90 minuter.
Barcelona Andresito
2013-03-02 18:01
@Zyzz - U mirin brah?:

Varför skulle det vara rättvist? För att ditt lag spelar dåligt? Real har varit det bättre laget denna veckan, hur svårt är det att acceptera det?
Barcelona koeman92
Det räcker!!!!!! INGA MER SPANSKA DOMARE I EL CLASICO!!!!!!!! För forumets skull tänker jag inte säga vad jag känner, enda jag kan säga här nu är att jag hade skämmits rejält om jag hade varit maräng just nu. F******ck!!!
Barcelona Plaza_Catalunya
Vart är glöden? Vill se att de brinner i ögonen på spelarna i mitt lag. Inte bara när trista spanjorer skämmer ut sig!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-03-02 18:00
@zambosa: Jag håller inte med dig. Som det är nu så är Messi ensam i Barca i princip. Ronaldo har 11 andra som bidrar till hans insats (inklusive domaren) alltså.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
Jag skiter i om vi spelar kasst, inte förtjänar att vinna eller whatever. Det ska inte få förekomma sådana orättvisor hos domarna. Det är vidrigt att se. Vad är vitsen att ens försöka spela bra och vinna när de håller på så här?
Undrar om domaren hade dömt staff om det var en realspelare som fälldes?
Annons: