/spanien/barcelona/forum/800.aspx/spanien/barcelona/forum/800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2016-06-11 16:34
[QUOTE=Kröjff]DM1982 Rätta mig om jag har fel. Men det var väl vad Maradona sa om Cristiano Ronaldo som var skumt? Det var som om han la sin röst på portugisen inför nästa FIFA-spektakel, i hopp om att hans ord väger så tungt i fotbollskretsar, att Leo Messi inte ska förunnas att bli vald till världens bäste fotbollsspelare för sjätte gången. Och därmed framtona som den otvivelaktigt bäste argentinaren genom alla tider. Eller världens om man så vill. [/QUOTE] Tänkte mer på det han sa om att Messi inte skulle vara en ledare. I sak har han rätt faktiskt men det är jäkligt onödigt att glappa på om det. För mig är Mascherano den naturliga ledaren och borde vara kapten för laget. Messi leder laget på ett annat sätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2016-06-11 16:29
[QUOTE=DM1982]Instämmer. Jag älskar verkligen Maradona och han är enligt mig världens bästa spelare genom tiderna. Men hans uttalande om Messi är lite för mycket (och då har jag ändå varit överseende med hans drogproblem och doping). Varför ens prata så om Messi? Vill han imponera på Pelé? Skumt. [/QUOTE] Får man fråga varför du håller Maradona före Messi när det kommer till tidernas bästa fotbollspelare?
Barcelona Kröjff
2016-06-11 16:12
DM1982 Rätta mig om jag har fel. Men det var väl vad Maradona sa om Cristiano Ronaldo som var skumt? Det var som om han la sin röst på portugisen inför nästa FIFA-spektakel, i hopp om att hans ord väger så tungt i fotbollskretsar, att Leo Messi inte ska förunnas att bli vald till världens bäste fotbollsspelare för sjätte gången. Och därmed framtona som den otvivelaktigt bäste argentinaren genom alla tider. Eller världens om man så vill.
Barcelona DM1982
2016-06-11 15:56
[QUOTE=Barcadinho.]Det senaste babblandet från Maradona var inte alls kul. Jag tappade lusten för honom efter det. Jag har tom "överlevt" hans missbruk period o försvarade honom i flera fall med all möjliga argument. Men det där uttalandet om Messi vise Ronaldo luktade skumt. Min första reaktion var att han hamnade i samma klubb som Pele, senilklubben. Kan hända att det stämmer för att det är välkänt att droger fuckup your brain snabbare än naturen. [/QUOTE] Instämmer. Jag älskar verkligen Maradona och han är enligt mig världens bästa spelare genom tiderna. Men hans uttalande om Messi är lite för mycket (och då har jag ändå varit överseende med hans drogproblem och doping). Varför ens prata så om Messi? Vill han imponera på Pelé? Skumt.
Barcelona the cameroonians
2016-06-11 15:52
Varit iväg och inte hunnit skriva så mycket om Neymar-fallet och Bartomeus vägval att lägga skuldbördan på klubben för att slippa den personliga delen i fallet. Ska inte bli långrandig, men...

När klubben blivit anklagad för olika saker de senaste åren har ledningen alltid skyllt på någon annan, t ex en "svart hand", Real Madrid, FIFA osv.

Men när det väl kommit till att sakerna ska avgöras så har man inte en enda gång vunnit. Till och med anklagelerna mot Laportas junta om att de skulle lett klubben i förlust har förklarats ogiltiga.

Så nu när det gäller Neymar, ett fall där man konstant hävdat att man gjort rätt, att man skulle gjort samma sak igen och att man lovade medlemmarna att utan problem vinna i domstolen, så väljer man alltså att ÄNDÅ gå med på att ta ansvaret/bära skulden - men då se till att klubben får bära skulden och betala för misskötseln.

Nu kommer det att bli en ny hetsjakt på Barcelona som klubb från media och andra som ser möjligheter att profitera på vår vackra klubb och dra ner den i skiten än mer. Så, vem kommer då att få försvara dess färger? Ja, inte blir det ledningen utan som vanligt spelare och medlemmar som får stå upp.

Artikel 74 och 74 i klubbens stadgar gör gällande att en medlem inte får agera så att klubben går med förlust och i sådant fall blir personen ifråga av med sitt medlemsskap. Den kan därmed inte t ex kandidera till presidentposten eller liknande. Räkna därför med att flera medlemmar kommer att stämma Bartomeu.

De som är pro-Bartomeu kommer att hävda 3 saker;

1. Det kunde bli värre och klubben kunde få betala en större slant om fallet går vidare och det blir en fällande dom. Så mycket som €63 miljoner + 33% skatt.

2. Nu kan man lättare driva det andra fallet i Neymar-caset, det mot DIS som ägde rättigheterna till spelaren under tiden i Santos. För i.o.m den aktuella förlikningen kommer de 40 miljoner som Barcelona betalade Neymar/Neymars pappa ses som lön och inte övergångssumma. Därmed kan inte DIS claima dessa som transferpengar, bara 40% av de €17.1 miljoner som Santos fick.

3. Klubben "sparar in" €17 miljoner som åklagarsidan krävde den på i samband med fallet.

Men detta spelar ingen roll. Det handlar uteslutande om att vi har en president som sätter sin egna prestige och person före klubben. Det enda rätta hade varit att utlysa omval och låta frågan avgöras av medlemmarna.
Barcelona enkos
2016-06-11 15:51
Messi har gjort två hattrick i stora mästerskap något Maradona aldrig lyckats.
Messi är den blott andra spelaren i historien i Copa som har gjort hattrick som avbytare och först efter 1959.
Barcelona enkos
2016-06-11 15:48
Har Velasco dömt en mästerskap utan att visa röda kort? Detta blir hans sista i alla fall då han inte heller kommer att döma La ligan pga åldern.
Barcelona Barcadinho.
2016-06-11 15:47
Det senaste babblandet från Maradona var inte alls kul. Jag tappade lusten för honom efter det. Jag har tom "överlevt" hans missbruk period o försvarade honom i flera fall med all möjliga argument. Men det där uttalandet om Messi vise Ronaldo luktade skumt. Min första reaktion var att han hamnade i samma klubb som Pele, senilklubben. Kan hända att det stämmer för att det är välkänt att droger fuckup your brain snabbare än naturen.
Barcelona Kröjff
2016-06-11 14:50
@papillon:
Det står det givetvis fritt att föredra Hamrén framför vilken damfotbollsspelare eller tränare det än vara månde, som sammanfattar och analyserar matcher. Själv skulle jag föredra Emily Ottosson 10 ggr av 10 om jag fick välja mellan henne och honom.
Barcelona Kröjff
2016-06-11 14:32
Förmodligen kommer en och annan konspirationsteoretiker påstå att det visade sig vara väl investerade skattemedel att placera sina pengar i lilleputtlandet Panama, med tanke på nattens händelser i USA när en skäggprydd Messiasfigur, satte tre spikar i bibelbältet och gjorde korstecken.
Men jag föredrar en annan infallsvinkel där man ser på saken på ett annat sätt, även om motståndet kanske kan tyckas vara väl klent:

Ty natten som gick gav Lionel Messi upphov till ett nytt uttryck inom fotbollssporten: en äkta Panama-hattrick. För att uppfylla kriterierna måste man inte "bara" göra hela tre mål på en halvlek under tjugo minuter i en tävlingsmatch, utan också göra det efter att ha blivit inbytt p g a en tids skadefrånvaro. Dags att införa en ny tideräkning inom fotbollssporten enligt samma princip som f Kr respektive e Kr, i hopp om att förpassa Pelé och Diego Maradona till historieböckerna en gång för alla. Kungen är död. Länge leve Kungen.
Den döde Kungen är för övrigt vare sig Pelé eller Maradona, utan den nyligen avlidne Mohammed Ali.
Barcelona neymar JR
2016-06-11 14:30
Hela Schweiz mittfält består av albaner haha! Sinnessjukt, kommer bli en galen match.
Barcelona Vampíro
2016-06-11 14:05
Jag vet att det är klyschigt att klaga på studion men är det inte lite weird att alla andra länder har gamla storspelare och tränare som 'experter' och vi i Sverige har en gammal damspelare och en journalist? Anyways.
Barcelona Yellow cake
2016-06-11 12:54
Nu ska jag dra det här "skämtet" så långt jag kan! Det viktiga är att betala in skatt och"buga för överheten staten" medans att förstöra misshandla och sexuellt utnyttja kvinnor är ok..

Stäng gärna av mig om jag går över gränsen..
Barcelona Yellow cake
2016-06-11 12:48
Barcelonas spelare är involverade i skatteskandaler, Reals spelare är inblandade i utpressnings- och sexskandaler.. gentlemannaklubb my ass
Barcelona Liunil Masse
2016-06-11 11:59
Umtiti (Lyon): "Will I wear the Barça shirt next season? I'm talking a little bit Spanish.... (laughs)" [md] Välkommen tits!
Barcelona enkos
2016-06-11 11:11
Jag är övertygad om Argentina kommer att möta Chile igen i Copa finalen och att Argentina och Messi kommer få revansch.
.ps. Messi är bara 3 mål från att bli Argentinas bäste målgörare genom tiderna.
Barcelona enkos
2016-06-11 11:09
För första gången någonsin kommer två bröder att spela mot varandra i ett EM mästerskap, bröderna Xhaka, en spelare i Albanien och en i Schweiz.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-06-11 09:01
Blev riktigt imponerad av Payet igår. Han var lätt Frankrikes bästa spelare även om han inte hade gjort mål.
Barcelona Canaletes
2016-06-11 08:49
Messis mål och "assist". Riktigt bra Youtube-kanal btw.
Barcelona Zyzz
2016-06-11 06:58
Fan...jag som tänkte se Argentina inatt, men så struntade jag i det. Så vaknar man och läser att Messi, trots endast 30 min spel, går upp i skytteligaledning i Copa America efter ett hattrick och fullkomlig lekstuga!!!... Men vi vet ju alla att Messi aldrig presterar i landslaget och att Di Maria är Argentinas bästa spelare. Herregud alltså! Messi bästa spelaren genom tiderna utan tvekan.
Barcelona enkos
2016-06-11 05:28
Messi kommer in i spelet i 61 matchminut och gör hattrick!!
Argentina vinner med 5-0. Mesdi gör alltså 3 mål.
Barcelona grande jw
2016-06-11 05:28
Vilken show av Messi. Att somna i soffan tio gånger under natten för att vakna till när han blir inbytt med 20 minuter kvar var lätt värt. Vilken ren och skär njutning att se han spela. Den dagen han lägger skorna på hyllan kommer fotbollen inte vara den samma.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-11 02:53
@Tiki-Taka:

Jämfört med Dani är Azpilicueta ett riktigt träben. Nej tack.
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-11 00:54
Jag tror att den ideala ersättaren för Alves är Cesar Azpilicueta...läs länken
Barcelona papillon
2016-06-11 00:12
Kröjff

Tar hellre Hamrén före 10 ggr av 10
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona FCB_Messi
2016-06-10 23:57
Davids3 Håller med dig. Den killen har rå talang ! Otroligt kvick och svår att ta bollen ifrån. Ska bli kul att följa honom nu under EM för Turkiet . Förmodligen hoppar han in varje match mellan 60-70 minuten . Gott folk , håll ett öga på honom, ni kommer inge ångra er .. Emre Mor heter han , 18 år !
Barcelona Kröjff
2016-06-10 23:54
@papillon:
Härda ut. Efter EM har Erik Hamrén slutat som förbundskapten och kanske kan han ersätta "jäntan", med sina initierade analyser som han serverade oss män med under VM i Brasilien.
Barcelona Davids3
2016-06-10 23:40
@Z_Z:
Ett sent svar.. Det må vara endast 4 minuter, men den spelstilen, rörelserna och bolltouch han uppvisar är i mina ögon rå talang. När T.Alcantara fick hoppa in för oss tidigare och spela, behövdes det endast en bollmottagning, och sedan passa vidare, för att se att han var något utöver det normala. Han har endast spelat 13 matcher i danska ligan, och att på denna korta tid få 4-5 storlag at få upp ögonen för betyder att de såg något i honom. utöver dessa 4 min. Nä jag är säker på att hans namn kommer vara på alla läppar om några år. Har inte sett någon i hans ålder spela som han gör på sjukt länge, ja kanske var det sen jag såg Messi. Man får bara inte ett 5-årskontrakt sådär bara från ingenstans.
Barcelona enkos
2016-06-10 23:26
@wallmannen:

Ja det är bekräftat av Martino att Messi spelar. Hoppas Messi är hungrig och sätter några mål. Vad vore bättre än att slå Batistutas målrekord och samtidigt vinna Copa. Guldboll nr 6 vore faktum.
Barcelona wallmannen
2016-06-10 23:19
Näää, nu vill jag se Messi smeka fram en passning över en backlinje. Spelar han inatt mån tro?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: