/spanien/barcelona/forum/7991.aspx/spanien/barcelona/forum/7991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
5/4/2013 17:28
Barcelona, Santos and Neymar are finalizing the transfer of the Brazilian. There are verbal deals, the paperwork is being dealt with [sport]

Wiiee
Barcelona elbraco - CP5
5/4/2013 17:27
Jag är förvånad över att det inte har ryktats mer om Julio Cesar till Barca. Brassens QPR har blivit nedflyttad och han lär vara både billig och sugen på att hitta en ny klubb. Sen talar han portugisiska och förståelig spanska skulle jag gissa.

Klassmålvakt i sina bästa stunder även om han vore ett trist köp för våran del.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
5/4/2013 17:26
Om en halvtimme är det dags för Barca B att möta Lugo på hemmaplan.

Startelvan;
Masip - Balliu, Lombán, Planas, Edgar Ié - S. Roberto, Ilie, Espinosa - Kiko, Rafinha, Araujo

Bänken: Bañuz, Sergi Gómez, Luis Alberto, Patric, Lobato, Gus Ledes och Joan Román

Ingen Deulofeu, vilket kan innebära att han kommer vara med i A-lagstruppen!

Stream i länktips
Barcelona NoGo™
5/4/2013 17:21
Snacka om att man är trött på Tito... Snubben verkar tycka helt tvärt emot ALLA culés och ser inte uppenbara problem med laget. Sorgligt...
Barcelona Bàckis
5/4/2013 17:12
Mojito

Ja men okey, tack för informationen! Skönt att vi har en målvakt på gång!
5/4/2013 17:09
Backis

Ondoa har varit med B-lagstruppen ett par ggr, men mig veterligen har han inte spelat för laget. Däremot har han redan blivit uppkallad till landslgasspel för Kamerun.

Han kom från den akademi Barcelona samarbetar med i Kamerun och som drivs av Eto´o. Killen är 95:a, och har några år på sig att utvecklas ytterligare.

Nan kommer säkert ingå i B-truppen till nästa år eftersom Oier och/eller Masip troligtvis lämnar och Banuz inte verkar vara någon som satsas på.

Men att han ska kunna ersätta Valdés redan nu, eller ens nästa år, det är nog att önska för mycket av den unge afrikanen.
Barcelona Rambla~
5/4/2013 16:58
Tack Mojito Det var det ordet jag letade efter tidigare men inte kom på (irriterande). Självförnekelse att det nästan blir bisarrt när det kommer till Tito. Jag tror att Pep, Tito och Barca överlag har snöat in sig på att det skulle vara så svårt att spela för och passa in i Barcelona. Vad är poängen med att hitta spelare som nästan är identiska och stöpta ur samma form? När det istället borde vara prio att hitta spelare med olika karaktärer och egenskaper. Det är ju det som blir till en styrka att du har olika spelartyper vilket i slutändan blir till att du inte blir så lättläst.
Barcelona Bàckis
5/4/2013 16:57
Mojito - Culé

Okey, tack! Juvenil A alltså, har han spelat något i B-laget? När är killen född? Försökte googla lite info men fanns ingen wikipedia-profil. Oavsett vilket tycker jag vi bör ersätta Victor i sommar, att gå miste om de 10-15 miljoner € vi trots allt bör kunna få känns väldigt onödigt.
5/4/2013 16:51
@Bàckis:

Ondoa i Juvenil A är nog den bästa vi har i de egna lagen.
5/4/2013 16:50
Man ska ju inte förvänta sig att Tito går ut och sågar sina spelare eller ska påstå att laget är slut - men nog lever han allt i förnekelse.

Att han sen också pratar om att det är svårt att hitta spelare lägger bara mer vikt på förnekelse, då det i många fall handlat om felscouting alternativt oförmåga att få de nya spelarna att prestera eller som i Cesc fall där man ff inte hittat någon passande position för honom. Varför köpa in en spelare för €30 miljoner om man varken innan eller efter 2 år förstått hur han ska användas?

Tycker också det är fel av honom att såga Piqué när spelaren säger att behövs förändring. Det behöver ju inte alltid handla om att köpa och sälja, utan kanske snarare att utveckla och förbättra det man redan har. Eller till och med sluta leva i förnekelse och faktiskt GÖRA något - vad som helst - annorlunda.

Tito = Ridå.
Barcelona Bàckis
5/4/2013 16:50
Jag har själv väldigt dålig koll på Barca-B men ni som vet, finns där ingen ung målvakt som kan ta klivet upp och vara förstemålis inom 2-3 år? Likt Victor Valdes, när han kom upp 2003.
Barcelona Diar Shekha
5/4/2013 16:45
Hade Valdes meddelat sitt beslut förra året så hade vi kunnat få in Hugo Lloris för kaffepengar. En grym och rutinerad målvakt som även är bättre än Valdes.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vamos Blaugrana
5/4/2013 16:44
Ride_The_Big_One(6) //
Spelar väl ingen roll, jag tror inte han försökte vara rolig. Man kan väl kalla det för en mini CL-final
Barcelona Rambla~
5/4/2013 16:43
@barcastuff: Vilanova: "Physically, we're not doing bad, but we've had injuries and we faced a team, Bayern, in an incredible form." #fcblive Kolla bara på hans uttalande. Hur kan man påstå något sådant? Det syntes så tydligt och det var det första jag lade märke till vilken skillnad det var på spelarnas fysiska status. Han skyller på skador och att Bayern är i en otrolig form. För helvete, Barça förlorade ett dubbelmöte med 0-7 vilket är det sämsta resultat i en semifinal i CL's historia och han skyller på Bayerns grymma form. Jag förstår inte hur en tränare ej kan ha mer insikt om det egna lagets brister när det kommer till lagets fysiska status och häva ur sig något sådant. Det tyder på en tränare med väldigt dålig verklighetsförankring.
Barcelona Andresito
5/4/2013 16:37
Grejen med Reina är dock att han kan bli en Diego López-värvning för oss, alltså en målvakt som kommer överträffa sin förmåga och storspela.
Vad är det för likhet mellan dem? En 30+ målvakt som återvänder hem till sin favoritklubb.

Är positiv till en värvning av Reina så länge en målvakt runt 20 värvas in som kommer få tid att lära sig språket samt spelsättet. Sen får den andra målvakten gärna hålla en hög nivå så att det kan roteras även i ligan och så att Reina inte blir för bekväm.
Ter Stegen är ett alternativ, även om han kan komma in som förstamålvakt, dock tror jag inte att han hade gjort ett bättre jobb än Reina förrän om 2-3 år. Då tänker jag mest på organisera backlinjen och pusha på laget bakifrån.

Där har vi en riktigt långsiktig lösning på målvaktsidan. Reina ersätter Pinto och kan vara andramålvakt i kanske 6 säsonger, samt en pajas i omklädningsrummet likt Pinto, samtidigt som vi har en yngre målvakt som håller i kanske 12-15 säsonger.

IN: Reina (10m), Stegen (15m), Hummels (25m), Neymar (40m)
UT: Valdes (15m), Villa (12m), Alexis (20m), Afellay (8m), Fontas (5m), dos Santos (5m)
Blir med en grund på €50M, ett överskott på €25M som kan läggas på en ytter.

Då förutsätter jag att Sergi Roberto kommer in som backup på mitten och så får Pedro slåss med Tello och en ny ytter på högern. Reus är drömvärvning, men blir nog för dyr och för svår att anpassa in i laget.
Cesc får agera backup på mitten/Messi, går dock inte före Thiago som bör rotera friskt med Xavi.
Abidal försvinner från spelartruppen, sen om han står under ledarstaben eller på en annan klubbs hemsida låter jag vara osagt. Bartra/Montoya kan både stanna eller lånas ut, Monti bör dock vara kvar som backup på ytterbacken då Adriano allt som oftast är skadad.

Det är lätt att sitta bakom en skärm och rada upp spelare och siffror jämfört med verkligheten. Men detta känns inte alltför orealistiskt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
5/4/2013 16:31
Vamos Blaugrana

Reservbetonade lag som spelar en obetydlig liga match och en cl final är lite skillnad. Så min fråga kvarstår vad är det roliga i att skriva så?
Barcelona fc__Barça
5/4/2013 16:31
En sak som kan bli till stor fördel för oss som inte vill se Thiago Silva är Zlatan. Känns ju ganska så säkert att han inte vill spela där nästa år och Zlatan är ingen spelare man vill tvinga kvar i en klubb. Och om man då säljer Zlatan så har jag svårt att se att man skulle låta Silva dra också. Hur skulle det se ut för Psg? Säljer sina två bästa spelare och att locka till sig nya lär ju bli svårare då.
Barcelona Vamos Blaugrana
5/4/2013 16:28
Ride_The_Big_One(6) //
Varför skulle han spela rolig?
5/4/2013 16:24
Mäktiga Messi

Försöker du vara rolig?
Barcelona Mäktiga Messi
5/4/2013 16:20
idag kl 18.30 så så spelas CL finalen på westfalenstadion dortmund mot bayern
Barcelona Barieta
5/4/2013 16:20
Laporta fattar det som Rosell har svårt att göra
Barcelona Rambla~
5/4/2013 16:19
Reina för 10m? Jag hade inte ens gett 5m. Ni ska se att Valdes kommer släppas för en lägre summa än vad Reina värvas för. Klassiskt agerande av Barça.
Barcelona Barieta
5/4/2013 16:17
Om allt detta stämmer att Tito vill ha SIlva och Reina så är dags för Rosell att förstå att Tito inte klarar av rollen som tränare för Barcelona.
5/4/2013 16:16
Bàckis

Silva tåget har redan passerat oss när ledningen inte gick efter honom, då hade vi iaf lite övertag med tanke på låga priset dem sålde Ibra. Nu är det dumt att ge så mycket pengar när det finns andra up and coming backar med hög potential. Hela sommaren ska inte gå åt detta, en bra back måste vi få in sen vill jag även att mittfältet ses om!

Hummels har gjort tillräckligt Sign him now Tito DO IT NOW!

Diar Shekha

Ibra verkar flörta öppet med att byta klubb, han är inte precis känd för att vara jätte lojal. Skulle han skifta klubb(juve) så lär det väl inte dröja länge innan Silvas agent drar i trådarna om en ny klubb. To far fetched?

:)
Barcelona Bàckis
5/4/2013 16:15
Hahaha! Skall vi värva spelare som Reina och Thiago Silva och behöva förnya inom 3 säsonger istället för att hosta upp mindre pengar och ta in Ter Stegen och Hummels som håller i nästan ett decennium?!

Nä jag blir ta mig fan galen.
Barcelona Diar Shekha
5/4/2013 16:12
@barcastuff: Reina, plus younger goalkeeper next year, is Barcelona's main plan to replace Valdes. He would be allowed to leave Liverpool for 10M. [md] Försök och inte bli galen!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
5/4/2013 16:10
Reina, plus younger goalkeeper next year, is Barcelona's main plan to replace Valdes. He would be allowed to leave Liverpool for 10M.

Vi får nog glömma Ter Stegen om detta stämmer.
Barcelona Bàckis
5/4/2013 16:08
Ride_The_Big_One

Precis, jag är absolut inte besatt av en värvning av Hummels. Däremot ser jag det som otroligt jävla idiotiskt att gå för Thiago Silva för 400 milj istället för att få tysken för c.a 250. För mig går det fan inte ihop, är Thiago Silva ens lika het som han var för 1-2 år sedan?

Nä, dissar vi Hummels blir jag ledsen på riktigt.
Barcelona Diar Shekha
5/4/2013 16:08
Så länge Zubi & Rosell är sugna på Hummels så kan han glömma Silva. Tito måste tänka logiskt för helvete. 1. Varför vill PSG ens sälja honom? 2. Han är 30 år snart! 3. Ska vi betala 40 för en spelare som Kmr köra i klubben i Max tre år? 4. Thiago Silvas skador börjar blir mer och mer. 5. När Silva blir skadad så Kmr vi köra med mittfältare igen vilket betyder att vi hamnar på ruta ett igen. Jag tror nog Rosell har fattat efter Villa värvningen även om det var Laportas sista värvning. Det är ju ba dumheter, jag ser hellre att vi betalar 40 för Neymar än Silva. Neymar är iaf för framtiden och har all potential i världen för att lyckas. Nej Tito du kommer inte få som du vill. Du köpte Song förra året, du borde inte ens yttra dig när det gäller värvningar. Knip igen bara.
5/4/2013 16:05
Bàckis

Det som skrämmer mig är att Ibra och Silva verkar vilja söka sig ifrån Psg, men dem gör det via sina agenter och det kan bli problematiskt för oss. Silva är en klass back, men laget skulle må bättre av att värva smart och för framtiden.

Finns andra backar jag skulle vilja se Barca gå efter före Silva:
Hummels
Vertonghen
Kompany
David luiz

Alla dessa backar har god teknik och bemästrar passingsspelet,sen har dem även "YOU SHALL NOT PASS" mentaliteten som skulle gynna oss oerhört! Sen så är dem även yngre, men alla är väl inte billigare än Silva men det är backar jag ser före honom då jag tänker för framtiden.

Vi vet alla hur dem i ledningen tänker, som ett gäng hungriga barn, viftar man en färdig tårta som legat i icas frys och jemför med att framföra alternativ nr 2 där man har alla ingredienser för en tårta som skulle räcka för flera pers och i ytterligare några dagar väljer dem färdiga tårtan som legat i kylen.

Annons: