/spanien/barcelona/forum/7989.aspx/spanien/barcelona/forum/7989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-16 20:08
Vamos Blaugrana (Barcelona) Varför har du svårt för honom som person? Lite nyfiken:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-01-16 20:07
Hoppas Pep misslyckas jag gillar verkligen inte honom, men hade dock varit skönt ifall han bevisa till alla där ute vilken grym tränare han är.

Jag älskar honom som tränare men som person har jag svårt för honom.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-16 20:06
okej
Barcelona B-Guden
2013-01-16 20:05
@Davids3:

Kanske inte Bayern accepterade enbart 1 års kontrakt ? Det var ju inte direkt ett 5 års kontrakt han skrev på.
2013-01-16 20:04
Mitt förra nick var LeoMessi ifall ni undrar, inte så att jag var en mäktig kommentator förut men ändå Hahah
2013-01-16 20:02
*hjärta* Valdes flint (Barcelona) Real Madrid är mäktiga men deras styrelse och fanns är helt omöjliga att tillfredsställa:-) Om real Madrid är svåra att träna pga att dom är så bra så måste Pep vara historiens bästa tränare med tanke på vilket lag han fick träna :-)
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-01-16 19:57
Det här kommer säkert att raderas men kom igen, självmål som denna är väldigt rare så.. varsågod, kommentarer överflödiga:

Namn: Real-Madrid-motgång-medgång
Sänt: 2013-01-16 17:53
Att träna Real Madrid är det svårare tränar jobbet som finns. Så mäktiga är Real !
2013-01-16 19:50
Någon mer än jag som tror att Pep inte kommer att fiska talanger i la masia? Min uppfattning är att han har för stor respekt och kärlek till Barcelona för att kunna göra det. Jag hoppas att det är så som jag tror:-) Jag håller tummarna för att thiago och bartra ska få starta idag :-)
Barcelona Barca King -
2013-01-16 19:44
Alla vi som vet att Uefa redan har planerat en match mellan Barca & Bayer till nästa Champions League.
Barcelona mes gue un club
2013-01-16 19:41
Att få träna så stort lag som Bayern med så mycket historia, det måste kännas hur stort som helst för Guardiola. Med så stora fotbolls legender i den här klubben, så som Rummenigge och Franz Beckenbauer. Respekt!!
Fais
2013-01-16 19:38
Den dagen Pep börja köpa sönder Barca är han död för mig.j

Det kommer vara spekulationer här och där men det som inte oroa mig är att Tyskland har gott med talanger.

Sergio Busquets till Bayen. Över min döda kropp.
Barcelona Smogen
2013-01-16 19:34
Stora problemet för Pep blir ju att han tar över ett vinnande lag. Bayern är nog svårast att ta över och göra succe med. Han kan ju nästan bara misslyckas eller komma lika med vad Bayern redan har. För att göra succe måste han ju vinna CL. Med Chelski/ManC hade han ju haft ett klart bättre läge. Göra som i Barca, sparka ut alla som inte sätter laget främst och gå bra i ligan och cl, detta med nästan obegränsade resurser. Men respekt till Pep som förmidligen välker det lag som mest följer hans egna filosofi.
Barcelona Davids3
2013-01-16 19:29
Sen tror jag även att valet blev Bayer pga. att de tillsammans med Arsenal har ett spel som liknar Barcas, och jag tror att han ha blivit beroende av ticki tackan så han skulle bli galen om han inte fick det att funka, så i ex. Chelsea skulle det kanske ta 5-10 år för att byta på deras spel, och han är nog inte beredd att slita sig så pass..
Barcelona Stoichkov~
2013-01-16 19:27
Orobitg (agent Guardiola): "Contract was signed before Christmas. We made it public because otherwise the speculation would go on." [rac1].

Bayern var tydligen tidigt ute. Otroligt!
Barcelona Davids3
2013-01-16 19:26
Är det bara jag som stör mig sjukt mycket på att han kommer skriva under till 2016, han var så jävla försiktig i Barca och skrev under 1 år i taget..
Barcelona Federer
2013-01-16 19:19
Accoridng to Sky Italy, Pep has choosen the contract with lowest wages at Bayern compared to ones already offered by City/Chelsea
Barcelona Baronen
2013-01-16 19:12
Coach Pep,

Det var ett försök att bekräfta Sergios storhet :)
Haha, ja, ser framför mig Pep stå och ruska på huvudet, två minuter in på första träningen åt honom. A real clash.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-16 19:11
Bra val av Pep. Av alla storklubbar var det nog den bästa klubben att gå till. Chelsea och City, aldrig i livet. Manchester United, kanske men inte så troligt redan till sommaren. Bayern Munchen är en välskött klubb, visst de köper spelare till höga priser men de satsar också långtsiktigt, håller en stabil ekonomi och har en tysk stomme där flera stycken kommer från de egna leden.

Det ska bli oerhört intressant att se vad Pep kan förändra med detta Bayern. De är ett riktigt bra lag, absolut, men målet kommer såklart att vara CL. De lär vinna ligan i år, så det kommer nog inte vara en jättestor prioritering nästa sässong, även omd et hade varit ett mindre fiasko att varken vinna ligan eller CL.

Det ska bli kul att se vad Pep gör när han kommer in i klubben. Vill han göra sig av med några spelare, vilka spelare vill han ha utifrån, och det mest intressanta, vill han försöka locka över någon Barcaspelare? Förhoppningsvis och troligtvis inte, Pep är i grund och botten en stor Barcafan, han kommer naturligtvis vara proffessionell och försöka vinna allt med Bayern men jag tror inte han försöker sig på någon av nyckelspelarna i Barca, sen tror jag ändå inte de hade velat lämna. En sak som är säker är att disciplinen kommer vara hård, och Pep kan visa sig vara viktigast i att få Bayern att bli ett vinnande lag igen. I Barca var han inte bara en stor taktiker utan han fick varje spelare att kämpa till sista svettdroppen ute på planen, men även utanför.
Barcelona Federer
2013-01-16 19:09
Tänk er Pep, Raul och Luis Enrique på spanska bänken om 2 år.
Coach Pep,
2013-01-16 19:09
@Baronen:

Haha skulle Pep offra Kroos, Bayerns bästa passningsspelare, av alla..

Robben däremot lär ryka åt helvete. :D
Barcelona Stoichkov~
2013-01-16 19:05
@Baronen:

-
Haha, Mourinho är ett skämt.
Barcelona Baronen
2013-01-16 19:03
Samma källa hävdar också att Florentino Pérez inlett förhandlingar med Lars Lagerbäck angående tränarjobbet i Real.
Pérez mått ska enligt uppgift vara rågat i överkant och nu vill han ha in en konstruktiv positiv-fotbollsspelande tränare, till skillnad från nuvarande kamikazeportugisen.
Barcelona Stoichkov~
2013-01-16 19:01
@Rambla~ el chico dorado:

Håller med, riktigt.
Det sägs att Pep vill ha båda Luis Enrique och Raul i sitt team. De skulle bli ett vinnande lag. Tre goda vänner och väl respekterade och gentlemän.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-16 18:57
Det hade fan varit kul att se Pep och Raul på en tränarbänk tillsammans. De är ju riktigt goda vänner. De båda står över sådant som existerar på puertan och här, dvs hat hat hat.
Barcelona Stoichkov~
2013-01-16 18:57
Räkna med FC Bayern i framtiden ännu mer nu. Skulle inte bli förvånad om Bayern tar hem trippeln i Peps första säsong och dessutm med klass!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-16 18:54
Uppger isländska xxx....

haha
Barcelona Baronen
2013-01-16 18:50
Pep Guardiola ryktas nu vilja ta med sig Sergio Busquets till Bayern. Han ska vara beredd att offra Manuel Neuer, Toni Kroos samt 700 miljoner kronor.
Uppger isländska Blaðið
Barcelona Stoichkov~
2013-01-16 18:48
J*drar vad jag är så glad att Pep skriver på för Bayern.
Det var oväntat för min del måste jag säga. Jag trodde faktiskt att han skulle skriva på för ett engelskt lag. Var orolig för att han skulle välja City eller Chelsea men Pep överraskar mig igen. Han tänker så noga igenom i allt han gör och gör det igen.

Jag är så glad att han har valt Bayern som är en respekterad klubb i världen. Bayern har klass och lik Barca skulle aldrig anställa herr Mourinho som saknas klass.

Trevligt!. Nu kommer jag att följa FC Bayern framöver.
Barcelona grande jw
2013-01-16 18:48
Barcelonistas

Att han pissar på dagens Real vet jag. Men varenda maräng älskar Raul och därför hade det varit så extremt roligt ur den synvinkeln....
Coach Pep,
2013-01-16 18:45
Tippar på att Pep säljer halva Bayerns trupp, tar upp några random ynglingar och värvar Seydou Keita.
Annons: