/spanien/barcelona/forum/7988.aspx/spanien/barcelona/forum/7988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-01-16 21:28
Grandgoals sänder matchen ikväll!
Barcelona Barca_Fan_87
2013-01-16 21:28
stream
Aléx
2013-01-16 21:26
Bra stream?
Barcelona Valdés
2013-01-16 21:26
Riktigt roligt att Pep väljer Bayern, ett annat lag med en stolt historia.

Vårt lags spel de senaste matcherna har varit väldigt imponerande. Blir intressant att se om Tito kan utveckla detta ytterligare och faktiskt få alla spelare att prestera.

Håller kvällens match hälften av underhållningsvärdet från söndagens möte så är jag fortfarande nöjd.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-16 21:25
fy fan va snyggt guldbollen glänser nere på plan
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2013-01-16 21:17
Samma här. Fräsch och luftig elva. Grandgoals trycker inte matchen va?
BARCA-més que un club
2013-01-16 21:13
Snart avspark gött , Fin startelva där diggar den ,

ska bli kul och se Messi visa upp sin fjärde guldboll för hemmapubliken på camp nou :) och med sina nya guld bollen skor mums !!!!

Visca el Barca
Barcelona Barcadinho.
2013-01-16 21:10
Det blev Bayern till slut. Bra val på flera sätt som ekonomi, organisation, tysk stomme, samt en bit ifrån strålkastarna som om han skulle hamna i PL, bra liga med moderna arenor och mycket publik.

Pep kommer gilla Bayerns ungdoms akademi. Lite samma som La Masia med ett motto - vi utvecklar dig så att du får chans att hamna i a-laget - dvs en klubb som tror på sina absolut bästa från ungdomarna.
Det finns säkert jäkla många talanger i båda ungdomarna och deras b-lag. Han kommer se på dem på ett annat sätt än den traditionella tyska syn. Mer teknik och spelförståelse än fysik och snabbhet, tror jag.

En sak som skiljer La Masia och Bayerns ungdomsskola är lagandan. Jag vet inte om det stämmer, men jag har alltid haft en bild av att ungdomarna i de stora klubbarna i Tyskland är mer individ intresserade. Jag har läst och sett en del, så kanske den bilden kommer därifrån.
Jag har t ex läst om att nya talanger som hamnar i Bayerns ungdomsakademi har svårt att anpassa sig in på plan under träningarna och runt. De andra spelare passar inte bollen till dem och använder andra knep för att frysa ut dem. Och till min förvåning så uppmuntras det (eller man blundar) av lagledare. De tror nog på att man blir starkare psykisk av nästan mobbing och i bayern ska man ta för sig om man ska lyckas.

I La Masia växer man mer med den katalanska klubbs identiteten och gruppen som helhet. Lättare att få ihop en sammansvetsad trio som messixaviiniesta, kanske.

Pep kommer också gilla den offensiva traditionen som genomsyrar alla klubbs åldrar. Man kör helt enkelt 4-3-3 redan från start. Offensivt.

Men ändå så kan jag inte hålla tummarna för honom eftersom han har hamnat i fel tysk klubb :-) Det har att göra med en gammal anknytning som jag hade till staden Frankfurt. Och det var då Eintracht som gällde. Jag lärde mig då (det var på 80-talet) att man ska vara anti-bayern. Svårt att tvätta bort den känslan så jag kommer nog bli kluven...
En sak är säkert - vi kommer bli många som följer Bayern nästa säsong av rent nyfikenhet. Bundesliga är en kanon bra liga så vi kommer inte ångra oss.

Snart är det Barca.
Barcelona NoGo™
2013-01-16 21:10
Streams här..
Barcelona Abbe.
2013-01-16 21:08
Skippstripps

Han är dessvärre skadad.
Barcelona Skippstripps
2013-01-16 21:07
Ser inte Villa nånstans är han skadad, eller kommer han säljas?
Barcelona Barca-nist
2013-01-16 20:56
Grattis till Pep Guardiola som vald Bayern München.

Jätte trevligt och se att flera av cules har grattat dem sportsligt inne på Bayerns forum.
Barcelona AGM
2013-01-16 20:50
Precis den elvan jag sa fast att jag ville att Bartra skulle spela och en av Iniesta och Xavi skulle spela och i detta fall blev de Iniesta.

Väldigt stabilt och ska bli kul och se Thiago,Tello,Montoya spela :)
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-16 20:47
Bra elva. Gött att Songito och Alexis får starta. Att Bartra är utanför truppen är dock allt annat är kul. Vart fan är tilltron?
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-01-16 20:46
Laddar upp med lite mål från lejonet innan matchen :)
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-16 20:43
Barcelona line-up (official): Pinto - Montoya Mascherano Puyol Adriano - Iniesta Song Thiago - Alexis Messi Tello

Malaga lineup (official): Kameni - JesusGamez SergioSanchez Weligton Eliseu - SebaFernandez Iturra Buonanotte Camacho Portillo - Saviola

Kul med Montoya och Thiago från start.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-16 20:42
Malaga lineup (official): Kameni - JesusGamez SergioSanchez Weligton Eliseu - SebaFernandez Iturra Buonanotte Camacho Portillo - Saviola
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-16 20:42
Barcelona line-up (official): Pinto - Montoya Mascherano Puyol Alba - Iniesta Song Thiago - Alexis Messi Tello #fcblive
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-16 20:36
Varken Dimichelis, Isco eller SantaCruz startar för Malaga, däremot spelar Saviola och Bounanotte från start.

Barcadödaren Kameni i målet...
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2013-01-16 20:33
Tydligen blir det Bayern München för Pep, Skönt att denna Barcaikon inte hamnar i Chelsea.
2013-01-16 20:18
THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket) //
Hans sätt att hantera saker och hur han bemöter problem och så vidare. Gillar Tito enormt mycket han är mycket rakare och ärlig. Men det är bara som jag har uppfattat det av det jag har sett.
Barcelona B-Guden
2013-01-16 20:17
@Heywood Jablome - Andrés:

Chelsea och citys ledning är ju inte så smarta, just därför han inte går dit, han måste kicka nästan hela laget för att ens få det lugnt där, bråk titt som tät, spelare som sätter sig själv framför laget.
City har ju insett det och börjat värva från oss, Txiki Begiristain och Ferran Soriano
Barcelona haeger
2013-01-16 20:17
All lycka till Pep i Bayern.
Det kommer vara spännande att följa dem och se vad Pep åstadkommer med laget. Jag tror han kan ta dem till nya höjder om klubben visar tålamod, för det lär inte vara lätt i början. Det är bara att kolla hur det gick i de första matcherna med oss.

Nu måste han b.la. lära sig ett nytt språk. Och han lär verkligen inte ha lika fria händer som han hade hos oss, med tanke på vilka det är som styr Bayern.
2013-01-16 20:15
Folk är helt galna deras teori är att Guardiola valde Bayern för att det är enklast att vinna titlar där haha! Tror snarare att det är så här:

Chelsea: En klubb med en ägare utan något tålamod, sparkar tränare varje halvår. En väldigt ostabil klubb i motgång.

United: De var med all säkerhet inte redo för Pep redan i sommar. Utan han var nog tänkt för lite senare.

Man City: Också en väldigt ostabil klubb, kanske inte ledningen men spelarna. Värvas till höger och vänster utan någon bra ungdomsled.

Bayern: Väldigt stabil och säker ledningen. Har dock en tendens att spendera för mycket på olika spelare. Har en bättre ungdomsakademi än alla de övriga lagen.

Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-16 20:14
Så jävla nöjd över Peps klubbval. Precis den klubb jag hade hoppats på. Är så stolt att han gick efter andra saker än fetast lönecheck!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-16 20:13
Heywood Jablome - Andrés (Barcelona) Jag håller med dig! Tror inte att Bayern är så lätta att träna, nu syftar jag inte på kvalitén på laget. Vad jag la märke till är att dom har en del divor och svåra personligheter att handskas med, främst Ribery och Robben. Nu får jag hoppas på att han Inte bänkar min kära landsman Shaqiri allt för ofta :P
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-16 20:10
B-Guden

Varför Guardiola skrev på ettårskontrakt i Barcelona var främst för att skydda sig själv och klubben. Du ska komma ihåg att lämnade klubben som spelaren genom bakdörren. Han vet hur snabbt klubbledningen i Barcelona kan förändra sig.

Det var nog ingen som tvivlade på att han skulle skriva på ett längre kontrakt med sin nästa klubb.

Det är intressant det här med att Guardiola skulle vara feg. Madridsupportrarna anklagar honom för att lämna när Madrids era precis hade börjat. (Vilket vi har hört i 5-6 år nu). Men de glömmer att de ligger 18 poäng bakom.

I Chelsea och City hade han kunnat slänga ut tiotalspelare som inte passar in i hands filosofi. Den friheten har han inte i Bayern Munchen. Finns en tydlig hierarki och HAN måste anpassa sig till den. Inte Bayern till honom.

Guardiola hade kunnat gå till City/Chelsea och värvat Falcao och vem fan han ville.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-16 20:08
Vamos Blaugrana (Barcelona) Varför har du svårt för honom som person? Lite nyfiken:-)
2013-01-16 20:07
Hoppas Pep misslyckas jag gillar verkligen inte honom, men hade dock varit skönt ifall han bevisa till alla där ute vilken grym tränare han är.

Jag älskar honom som tränare men som person har jag svårt för honom.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-16 20:06
okej
Annons: