/spanien/barcelona/forum/7986.aspx/spanien/barcelona/forum/7986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona
2013-01-16 18:04
Så länge han inte börjar köpa spelare från barca så önskar jag honom lycka till och bevisa ännu en gång vilken bra tränare du är!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-16 18:04
Han hade all världens möjlighet att välja Chelsea, PSG och City. Han skulle likt förbannat kunna ta över Real nästa säsong om han ville.

Feg? Alla storlagstränare är då fega. Att lämna ett vinnarlag som Barca och byta ner sig är inte riktigt fegt. Finns idioter som inte kan tänka större och ur andra perspektiv.
Barcelona grande jw
2013-01-16 18:03
Ska bli intressant att se vad Pep kan göra med Bayern och vad för spelidé han tillämpar. Om man tänker lagmässigt så har dom ett jäkligt stabilt lag, däremot ingen Messiliknande spelare att bygga spelet kring. Men ytterbacksmässigt så har dom en otrolig potential och det var på de platserna Pep verkligen gjorde ett kopiöst jobb med Barca/ Dani Alves och fick det att fungera ypperligt.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-16 18:03
Robben lär ju lämna Bayern nu? Han har väl så vitt jag vet inte fått speciellt mycket speltid den här säsongen då Müller, Kroos, Ribéry och Manzukic varit dem fyra längst fram? För mig ska det bli intressant att se hur han lyckas klara av språket av allt.
Barcelona Hetfield
2013-01-16 18:00
Heywood

Det finns fortfarande ett par frågetecken i Bayern. Vad kommer att hända med Gomez? Pep föredrar "spelande" fotbollsspelare, inte en targetspelare.

Bayerns backlinje är rätt så kantigt, det kryllar inte precis av skickliga mittbackar i laget. Det är många frågetecken, sen vet jag inte hur han ska få Robben och Ribery att spela hans uppoffrande fotboll, även om Ribery har blivit mer av en lagspelare de senaste åren. Lägg till att med tanke på Bayerns status så är allt annat än en ligatitel misslyckat, och man vill ju vinna CL, så förväntningarna är skyhöga på Pep. Bayern är en gigantisk klubb med många fans och en stor ekonomi, han måste prestera snabbt. Han måste verkligen få laget att vinna snabbt.
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-16 17:56
Cedqvist

Det där var bara min personliga åsikt och jag tycker att det vore roligare och mer spännande om han gått till ett lag som inte varit fullt så framgångsrikt de senaste åren. Självklart ska han inte välja ett lag efter vad andra vill men för hans egen status så är det ju klart att han skulle få mer credd om man vann ligan eller CL med t.ex Arsenal eller Milan. Och det jag vill se är en Guardiola som tystar de som tvivlar på han. Och jag tror det är fler än vad du verkar tro.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-16 17:55
Och vi glömmer också. Guardiola har alltid talat om att en klubb som kan förföra honom. Han hade kunnat gå till Chelsea och blivit bäst betald, han hade kunnat gå till Manchester City med sina vän Txiki. Han hade haft oändligt mycket pengar att spendera.

Han går till Bayern München. En klubb som värnar om traditioner, en klubb som fostrar egna talanger, en klubb som tror på någonting. En speciell klubb med speciella medlemmar i toppen. Alla tror på en ideologi och nu har de fått en tränare med en ideologi. Fantastiskt.

Jag har för mig att en medlem i Bayern Munchens topp en gång sade att han aldrig ville att Mourinho skulle komma till Bayern Munchen. Ottmar Hitzfeld har kallat honon för arrogant och för att han förstör fotbollen. "Jag träffade honom på tränarkonferensen. Och han är likadan som han målar upp sig framför kamerorna. Arrogant och barnslig"
Barcelonistas
2013-01-16 17:51
elbraco - CP5 - rent spelmässigt visst dom är redan bra nu men jag tror Pep kan få in flera dimensioner i Bayerns spel. Dom kan faktiskt bli en kopia av Barcelona, och få den där otroliga statusen.

( Med kopia menar jag att dom får statusen som Barcelona haft i 4-5 år.)
2013-01-16 17:50
Vad är det här för snack om feghet? Bundesliga är en bättre liga än Premier League just nu. Dortmund hamnade etta i sin grupp. En grupp med Real Madrid och Manchester CIty. Schalke tog sig till semifinal 2011 i Champions League.

Och Bayern Munchen och tysk fotboll håller på att få förlorarstämpeln i fotbollseuropa. Guardiola går till en klubb som han tror på och som lyckads förföra honom.

"Jag vill se han i Milan". Vad fan ska han göra i Milan? De har inte något projekt på gång och de kommer inte vinna ligan på flera år.

Mourinho aldrig rädd? Chelsea tog sig till två CLfinaler EFTER honom. De tog sig till semifinal i CL innan han kom.

Jag tror inte folk förstår att Guardiola hade blivit sparkad från Barcelona om han inte hade vunnit någonting första året. Slump? Ja, ge mig tränarjobbet i Barcelona så kan jag också vinna 14 titlar på fyra år och revolutionera fotbollen.

Vissa människor alltså.
Barcelona Andresito
2013-01-16 17:49
Pep behöver inte visa något. Vill han ta över Bayern München så gör han det, vissa prioriterar faktiskt att ha ett bra jobb som man gillar än att försöka bevisa för andra hur bra man är.

Ta en titt i Bayerns forum, känns oerhört konstigt att läsa andra fans skriva "vår tränare Pep". Har blivit så fäst vid Pep så att jag tänker på Barca direkt när jag ser hans namn.

Det ska dock bli otroligt intressant att följa Pep & Bayern nästa säsong!
Barcelona FCB_FCB
2013-01-16 17:49
Jag fattar inte hur Real fansen kan tycka att det är fegt utav PEP att ta över Munchen. Ligan och CL vinst är ju ett måste för honom. Annars kommer det i stort sett räknas som en flopp. Snacka om att ha press på sig. Och dom säger fegt !
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-16 17:46
Bayern kom ju 2:a i Champions League, i Bundesliga och i tyska cupen så man skulle kunna säga att dom är ett "monsterlag" redan nu.
Barcelona zigazaga
Enligt marängerna är Pep feg, vad är då Mou som går till Chelsea, Inter och Real Madrid? Inga blåbärsgäng det heller, just saying. Ska bli jättekul att se hur han kommer att ta till sig uppgiften, kanske göra som han gjorde med oss. Vinna 6 titlar på första säsongen? : )
Barcelona Federer
Det skönaste är ju att man slipper se honom i svinlaget Chelsea.
Barcelona AndreD
2013-01-16 17:45
Faaan hade hoppats att Pep skulle ta över en liten klubb i Italien (Brescia) eller en i Spanien för att sedan återvända till oss :/ jaja lycka till i FCB.
Barcelonistas
2013-01-16 17:43
Mido - Bayern vann inte ett skit föra säsongen, och har inte vunnit Cl på flera, flera år. Men jag tror inte att Cl är målet utan det är att göra Bayern till ett monster lag.
2013-01-16 17:34
Guardiola till Bayern Munchen var helt fantastiskt.

Som Erik Niva twittrade; Finns absolut en ideologisk botten till att Pep Guardiola väljer självförsörjande FC Bayern framför någon av shejk- och oligarkklubbarna.

Eller Henry Winter (En av Englands främsta journalister): So the most sought-after coach in the world picks one of the best-run clubs in the world in the most fan-friendly league. Bundesliga 1 PL 0

Någonstans sitter vi och tror att Premier League är den bästa ligan i världen. Nej, så är det inte. Guardiola behöver inte uppmärksamhet av fanboys över hur bra tränare han är. Guardiola är en ideolog, en tänkare. Det som kommer hända med Bayern München nu, kommer att förändra tyska landslaget och göra det till vinnare.

Jag tycker att det är är helt rätt klubb av Guardiola. Varför ska han gå till Premier League? Vad ska han göra där?
Barcelona Mido
2013-01-16 17:32
Jag tvivlar inte på Pep och han behöver inte bevisa något,, men det skulle vara kul om han tog över ett lag å lyfta det, som inte har vunnit något i många år, typ som arsenal,,, frågan är kommer BM spela som Barcelona eller kommer han att utveckla fotbollen ännu en gång
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-16 17:30
Det bästa som har hänt Barca i historien skriver på för ett annat FCB.

De som klagar och tvivlar på Pep vet ytterst lite om honom. I Sverige är fotbollsfansen så jävla bittra att det inte är värt att försöka övertyga dom. Pep kommer ta hand det själv nästa säsong.

Och till idioter, då menar jag riktiga megaidioter till Realsupportrar som kallar Pep för feg, ynkrygg och massa annat; Feg är den som inte kan ta en enda förlust utan att skylla på någon annan, vare sig det är domarna eller sina egna spelare. Feg är den som inte kan hålla käft och vinna 14 titlar på 4 år. Feg är inte den som spelar världens offensivaste fotboll, slänger ut klubbens dyraste värvning genom tiderna efter 1 år, feg är inte den sätter klubben före sig själv och beter sig som en normal människa i alla sammanhang.

Gissa vem den fega är..
Barcelona Mido
2013-01-16 17:27
Bra val av Pep men det var inte det laget jag hoppades på, han valde en klubb som egentligen inte behöver hjälp,, de är bästa laget i tyskland,,, men det är hans val å det ska respekteras, längtar till en match mot BM
Barcelona Cedqvist
2013-01-16 17:22
BB-Barceloneta

Konstig inställning tycker jag, Pep har ingenting att bevisa annat än för vissa lätt underutbildad kritiker från England och Real. Varför skulle ha då ta ett lag bara för att bevisa någonting för dem?
Barcelona BB-Barceloneta
2013-01-16 17:19
Pep klar för Bayern alltså. Om jag ska vara ärlig så var det varken det jag trodde eller hoppades på. Det jag vill är att Pep ska få det där riktiga erkännandet som jag tycker han förtjänar. Visst har han en enormt hög status nu men det finns fortfarande belackare som påstår att han inte var hjärnan bakom Barcelonas fantastiska resultat de senaste åren, vilket jag själv hävdar. Därför hade det varit mer intressant om han tagit en klubb med lite mindre framgångar under 2000-talet än vad Bayern haft för att kunna få det riktiga erkännandet. Det enda jag ser som skulle kunna ge honom det där erkännandet som jag tjatar om är om han skulle lyckas vinna Champions League. Tyska ligan har ju Bayern vunnit överlägset flest gånger genom åren och just det skulle väl inte riktigt ses som en stor triumf, snarare ett enormt misslyckande om han inte vann. I mina ögon har han mer att förlora än att vinna, tyvärr.
Barcelona YYEA
2013-01-16 17:18
Dålig nyhet för Robben
Barcelona Gabriel
2013-01-16 17:17
Kunde inte vara gladare över Peps val utav klubb. Bayern känns rätt på alla möjliga sätt. Skönt att slippa se honom i Chelsea eller City också.
Barcelona Andresito
2013-01-16 17:16
Grattis Pep! Ett stort lycka till!
Barcelona Federer
2013-01-16 17:14
Grymt att Pep tar över Bayern. Härligt att han inte går till Chelski eller City och tar över en riktig klubb.
Barcelona Occi
2013-01-16 17:08
Grande Pep. Jävlar vad intressant det kommer bli. Perfekt lag att ta över, kunde inte valt en bättre klubb.
Barcelona Abbe.
2013-01-16 17:05
Ger mig fasen på att Pep dyker upp i München och snackar flytande tyska när han presenteras som ny tränare i juli.
Barcelona Abbe.
2013-01-16 17:00
Häftigt, Pep till Bayern München!

En intressant klubb han väljer att ta över. Kul!

Hade hoppats att han skulle chocka alla och gå till Brescia, som under sin spelarkarriär, men det stannade vid en förhoppning. :-)
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-16 16:55
Guardiola officiellt klar för Bayern Munchen!

edit; var visst inte först på bollen.
känns, som älgen redan har skrivit, som att Bayern är helt rätt klubb för Pep. Bra ungdomsakademi, många spelare med klubbkänsla och rent generellt en av de bäst organiserade klubbarna i världen. Tror att Pep har stor respekt hos Uli Hoeness också vilket bör ge han rätt stor frihet.

Annons: