/spanien/barcelona/forum/7983.aspx/spanien/barcelona/forum/7983.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-16 13:22
Vilka hoppas ni får starta ikväll? Jag vill att montoya, bartra och thiago:-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-16 13:21
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-01-16 13:00
Visca Hombre!
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-16 12:31
"Sandro Rosell has revealed that Manchester City has launched several failed raids to snap up Barça players and executives. "There have been offensives from City at all levels of the club's structure, but no one wants to leave. They wanted to fish here, but no one is biting", he told Catalan radio channel 'RAC 1'."

Fy fan vad jag mår illa över den där plastklubben. Ge fan i och försöka sno personer från Barcas ledning eller spelare bakom ryggen på klubben.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-16 12:30
Villa är officiellt skadad och helt utesluten från spel i kväll och väldigt osäker till helgens ligamatch.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-16 12:27
Någon som vet om Villa fortfarande är skadad efter senaste cupmatchen?
Barcelona Deulofeu
2013-01-16 10:40
Han inte bara leder skytteligan i segundan utan har även gjort det snyggaste målet under första halvan av denna säsongen.

Visst flyttas han upp till nästa år?
Barcelona Deulofeu
2013-01-16 10:37
Jag tycker det är skönt att Tito inte snackar så mycket om Madrid men han måste ju ändå svara på frågor.Helt underbar kommentar.

Vilanova: "What if Barcelona would be 18 points behind Madrid? If that was the case, I wouldn't be replying that question now."

Mou brukar ju få varje fråga att handla om Barca...Tycker Tito växer mer för varje dag och hoppas verkligen han blir kvitt sin sjukdom efter denna behandling han påbörjat.
Barcelona Canaletes
2013-01-16 10:34
Spansk press och Valencia är rasande efter domarens insats igår.
3 felaktiga offside, hands på Higuain vid 2-0, straff av Carvalho etc...

Hoppas Mou, Di Maria och Ramos är glada nu! ^^
Barcelona Deulofeu
2013-01-16 10:02
Vad sjukt det är ändå jag har skaffat de flesta kanaler som går för att se på Barca på tv vilket är oerhört viktigt för mig.

Ändå får man inte se första 20 minuterna ikväll på annat sätt än via stream riktigt trist alltså!

Messi får ju guldbollen ikväll inför sin hemmapublik det vill man ju knappast missa.

Hoppas att Thiago,Bartra och Montoya startar ikväll.Det viktiga är att vi håller nollan ikväll så tror jag vi går vidare.
Barcelona Deulofeu
2013-01-16 09:19
Tragisk match igår ingen ide att Soldado spelar mot Real får han ett friläge blir han bara avblåst minns även senaste matchen...

Valencia spelade rätt ok men var så innefektiva.Ska bli spännande att se vad Barca hittar på ikväll framförallt hur de startar vi har nu fyra riktigt tuffa matcher på kort tid.

Handsen på Higuain igår var också typisk men det sjuka är aqtt Hussfelt inte ens kommenterar den trots klara repriser.Varför? Känns som det är tabu att kritisera domare när de gör grova misstag så länge Real spelar.

Jag fattar inte heller varför Xabi alltid alltid undviker gula kort både han och Khedira får dem på slutet för att det inte ska vara någon fara att de ska åka ut.

Denna domare har samma sponsor som Cronaldo när det gäller vax och solkräm...märktes tydligt ännu en gång att de är mer än bara vänner.Ronaldo med alla sina muskler hur kan han ramla så enkelt det ser ju onaturligt ut nästan varje gång han kastar sig.Gillade sekvensen när Piatti stod upp i en närkamp mot honom och han kom ingenstans ...
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-01-16 09:05
Baronen

Fast Arne hade sina stunder där han var duktig, dock ju äldre han blev ju tråkigare var han att lyssna på.
Barcelona Cedqvist
2013-01-16 07:17
@AndreD:

Haha, det är ju också ett sätt att se på det. Men jag ser det snarare så att det är vår uppgift att slå ut dem =)
Barcelona AndreD
2013-01-16 04:23
Cedqvist

Så med andra ord hejar du på Real Madrid i fyra matcher. Fy fan vad äckligt.
Barcelona DavidPiqué
2013-01-16 00:46
Tjena Cules!
Ska på träningsläger i Barcelona för andra året på raken 24/2 - 3/3.
När spelas hemmamötet i CDR-Semin ifall vi nu går dit? Skulle varit perfekt om det var under våran vecka där nere! :)
Fais
2013-01-15 23:51
Var ödmjuka Cules !

Vi behöver inte sänka oss till deras nivå. Går de vidare till semifinal fine. Låt dem göra det.

Tänk på att vi måste slå först Malaga för att ta oss till semifinal. Så ta en match i taget.

Sen måste jag medge att det är lite tröttsamt att spela El clasico igen. Det tar det roliga och spänningen mellan lagen. Men what the hell. Det blir som det är skrivet.

Cedqvist
Varför inte be för de förtryckta stället?
En Bön för att real ska ta sig vidare, har aldrig sett och hört på maken!
Barcelona Baronen
2013-01-15 23:34
!!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]

Nej, du vet "Realfans" funger nämligen inte som vanliga människor och supportrars, det är ett särsläkte av sällan skådat slag.
När man vinner, oavsett matchbild, så är man världens bästa lag, världens största klubb, Khedira världens bästa mittfältare, Özil världens bästa spelare och frisparksskytten är en utomjording.

Förlorar man vill man sparka tränare, slänga ut halva spelartruppen, och i enstaka fall hylla oss, och vår otvivelaktiga överlägsenhet i världsfotbollen.

Där emellan när man inte spelar, diskuteras oavbrutet önskade nyförvärv till sin trupp (som man något, bara något, motsägelsefullt redan hävdar är världens bästa)

Av misslyckande kommer avundsjuka.
Barcelona socccerfan1
2013-01-15 23:30
Seriöst nu.

Verkligheten är som så att Valencia är ute.
Om vi lyckas med att slå ut Malaga så har vi real madrid i semi.

Fakta är också att Valencia spelade ut real på alla plan idag, dem gjorde inte mål. punkt.

Domarna gjorde fel, 3 friläge på Soldado som blir felaktigt avvinkade är 3 för mycket.. Men dem är också människor, är helt säker på att domarna kommer gå igenom matchen och få höra från förbundet om sina tabbar, kanske får Valencia lite hjälp i nästa då?

Fakta är även att real madrid spelar magnifikt DÅLIGT, deras svacka har varat länge, i snart 5 månader? .. och spelar vi som vi gjort dem senaste 5 månaderna, och Valdes inte dribblar spelare i straffområdet så har vi redan vunnit cupen och CL och ligan..

Detta vet alla, alla jag pratat med, från United fans till Inter/Juve till shaktar.. tom dem i puertan vet det.

Till och med kaljic vet detta. Är säker på att dem flesta där inne och dem flesta rm supportrar vet om att dem lever i en lögn just nu, hoppas på det bästa, hoppas på att cl räddar deras sketna säsong..

Jag menar inte att vara elak, men ni från puertan som läser detta, ert lag spelar super dåligt, ser ni inte det?! seriöst..

Grabbar här inne, vi är bättre. Vi måste bara hålla fokus resten av säsongen och CL/CDR.

Visca barca, godnatt!!

Barcelona Baronen
2013-01-15 23:25
Jordi Alba Ramos #18
"För övrigt är Jesper Hussfelt sämst att kommentera på spansk fotboll, sämre än Arne Hegerfors..."

Haha, kommer ihåg särskilt en gång när Arne satt och kommenterade i en halvlek om Iniesta, när han inte ens var på planen. Underbart :)
Barcelona !!ANIMS ABIDAL!! [f.d !!ANTIMADRIDISTA!!]
2013-01-15 23:19
Något geni på Puertan tror att vi är livrädda för att möta Real Madrid. Det roliga har inte kommit än, det roliga är när han säger att vi är livrädda på grund av att vi bara har en vinst mot dem på de 4 senaste matcherna.

Fantastisk kille. Det stämmer att vi har 1 vinst på de 4 senaste matcherna mot dem, de har lika många vinster mot oss de senaste matcherna (resterande 2 har slutat oavgjort). Förstår inte varför vi skulle va rädda för att möta dem av den anledningen?

På de 9 senaste mötena mot Madrid har vi 5 vinster, de har vunnit EN gång på de 9 senaste. Ja vi är så rädda för att möta dem.

Puerta logics.
Barcelona B-Guden
2013-01-15 23:09
@Mido:

Det han gjorde den här matchen var inte ens bättre än Iniestas sämsta match den här säsongen
Barcelona Mido
2013-01-15 23:01
Puertan måste bara en comedy club hhh Nu är özil världens bästa på sin position hhhhh dagens skämt
Barcelona Mido
2013-01-15 22:58
Cedqvist (Barcelona) Amen :)
Barcelona socccerfan1
grabbar.. ni som såg matchen.. gå in i puertan och läs!!

Jag garvar ihjäll inget skämt.. kan folket något om fotboll? där är så många som bara skriver utan något bakom.. ja ni får se själva.. här är ett citat.

"Mycket skön och stabil seger, njuter när Marcelo spelar!"

VISCA BARCA
Barcelona socccerfan1
grabbar.. ni som såg matchen.. gå in i puertan och läs!!

Jag garvar ihjäll inget skämt.. kan folket något om fotboll? där är så många som bara skriver utan något bakom.. ja ni får se själva.. här är ett citat.

"Mycket skön och stabil seger, njuter när Marcelo spelar!"

VISCA BARCA
Barcelona koeman92
2013-01-15 22:53
Blir lite orolig nu alltså... När det spelas så många el clásicos så kan Barça ha en tendens att förlora minst en match mot laget jag inte vill nämna. Detta år då OM vi slår ut Málaga.
Barcelona Cedqvist
2013-01-15 22:53
Låt oss bedja:

Snälla Gud, låt oss möta de vita i var möjlighet som går
Låt dem vinna mot Valencia så vi kan mangla dem i cupen
Sätt in en italiensk domare som dömer bort United
Så att vi kan visa dem hur fotboll ska spelas

Låt dem tro, hoppas, önska och krälla för la decima
Drömmen som aldrig kommer bli sann
Låt The Special One fortsätta sitt insiderjobb för oss
Medan marängerna faller ihop från insidan

Men framför allt Gud, ge Real all hjälp de kan få på vägen
För möter dem oss har det ingen betydelse vilken sida du står på
Dem kommer behöva dig när vi trollar bort dem ur cupen
Dem kommer be om förlåtelse när Puyol höjer CL-pokalen

Amen!
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-15 22:48

Sinnessjukt hur ineffektiva Valencia är, och som extra salt på såret så blir dom rånade på 3 frilägen av linjedomarna.

Barca kommer visa detta soplag ett och annat.
Barcelona Tiki-Taka
2013-01-15 22:45
Den här Jonas alltså ! Skulle den ordinarie spelaren Feghouli ha spelat så hade han minst gjort 2 mål idag !
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-01-15 22:43
Hahah hur vågar mourinho klaga på domaren?
Annons: