/spanien/barcelona/forum/7980.aspx/spanien/barcelona/forum/7980.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2013-02-12 21:47
Tino Costa o Banega var så dåliga första haleleken att man nästan längtar efter Gago tillbax.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-02-12 21:44
Deulofeu är verkligen inte mogen för a-laget. Han kladdar på bollen alldeles för mycket och han är väldigt självisk. Han måste jobba på att bedöma när han ska dribbla och när han ska passa. Han behöver minst 1-2 säsonger till innan han eventuellt kan flyttas upp.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-12 21:41
1.70 Oroväckande om du frågar mig med tanke på den speltid Montoya och Bartra får. Det rimmar dessutom illa om rapporterna stämmer om bantad trupp till nästa säsong. Jag läste att även Deulofeu förutom de två du nämnde skulle flyttas upp. Nu stod det visserligen kan komma att flyttas upp. Vi kanske ska lugna oss lite? Det är ju bara obekräftade rykten än så länge.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-12 21:40
register* inte twister
Rafinha är kraftfullare variant av thiago fast med mer strikerblod i sig.
Barcelona elbraco - CP5
1.70 Har sett Rafinha för lite för att ge ett rättvist omdöme men känslan är att han är lite för ung/oerfaren. Men vem vet, han kanske är nästa lirare att blomma ut i försäsongen, som Cuenca förra året och Thiago innan det. Sergi Roberto känns klockren, han har ett brett tvister och är väldigt mogen i sitt spel. Var ju bara en fråga om tid egentligen men det känns ändå kul att få se han i förstalaget snart :)
Barcelona enkos
2013-02-12 21:38
Pinsam insatts av Valencia, som skämmer ut spansk fotboll. La Coruna hade gjort bättre match..
Barcelona DM1982
2013-02-12 21:36
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Det är även snack om att Deulofeu ska ta klivet upp, det vore inte helt konstigt. Om han får speltid i a-laget nästa säsong så är det bra, annars kan det lika gärna vara b-laget för hans del.

Sedan är det snack om att truppen ska bantas till 19 man. Det känns som om utlånade spelare kan glömma att de kommer hem. Fontas och Afelley kommer knappast tillbaka. Cuenca kan nog komma tillbaka, det är en bra spelare. Song ligger nog i riskzonen och Villa kommer nog säkert försvinna.

Det kommer vara intressant att se hur Barcelona ser ut nästa säsong.
Barcelona Andresito
2013-02-12 21:36
@1.70-ligan - Remontada épica de Abidal:

Sergi Roberto tycker jag är helt rätt att plocka upp, mot Benfica(?) blev jag riktigt imponerad, han spelade hur moget som helst.

Rafinha känns inte riktigt redo för A-laget, en utlåning hade varit bättre. Men han är kanske tänkt att användas som backup till Messi, inte speciellt mycket speltid, men ändå chans att få lite rutin.

Afellay och Villa känns därmed givna som försäljningar, möjligtvis Cuenca eller Tello också på anfallssidan.
Barcelona AndreD
2013-02-12 21:35
Som vanligt bajsar Valencia på sig i Europa
Barcelona The Octopus of Badia
2013-02-12 21:34
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Helt rätt. Två spelare som känns otroligt mogna för deras ålder och förtjänar A-lagsplatser nästa säsong. Att ha Thiago och Rafinha som två supertalanger som backups känns inte fel.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-02-12 21:33
Seriöst ,jag är inte ens imponerad av PSG. Valencia är så tama så att det är pinsamt. Kan de sätta press på oss så ska de kunna göra samma sak med PSG som inte är i närheten av Barcas passningsspel ovh bollkontroll. Nä, det här är för dåligt Valencia.
Det är bara en tillfällighet när Valencia kryssar mot oss :-) Jag trodde på allvar att dom faktiskt skulle ville vinna matchen! Real Betis hade gjort det bättre än dom
Barcelona elbraco - CP5
det är Guaita som står alltså... trodde det var målvakten som ryktades till oss som stod, Diego Alves, så jag blev lättad tills jag mindes att även Guaita ryktas hit haha
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-02-12 21:32
Ledsen att avbryta CL-snacket men enligt rac1 ska Rafinha och Sergi Roberto flyttas upp i sommar. Spontana reaktioner på det? Jag tycker de känns mest redo av de spelare som är på tapeten. Mest mogna. Lite förvånade kanske med tanke på hur sällan de har fått chansen i år. Se matchades dock flitigt under försäsongen och tog verkligen vara på förtroendet.
Barcelona Barca o Mort!
2013-02-12 21:31
Haha det var inga fina ord som kom ut ur Pereiras mun där till Maxwell läste jag på hans läppar.
Barcelona elbraco - CP5
2013-02-12 21:31
Valencia spelar ju inte alls bätte, dom sätter absolut ingenting mot PSGs försvar. Värdelösa i sista tredjedelen... frustrerade inlägg och långskott är det enda dom kommer med efter att gång på gång misslyckats med att passa sig igenom. Gillar fulspelet i matchen, verkar vara grinigt här och var ;)
Barcelona Abirey
2013-02-12 21:30
Fy satan vad dålig Guaita är
Barcelona Danne - Culé - 26
Förvänta mig egentligen inte mer av Valencia denna kväll.. De har varit rätt pinsamma i La Liga denna säsongen med. De är tydligen i form enligt viasat.
Barcelona DM1982
Två riktigt tråkiga åttondelsfinaler, händer inte mycket. Hoppas på bättre matcher imorgon.

Valencia kan tacka för sig för den här gången i CL, PSG kommer knappast tappa det här. Juve går högst sannolikt vidare men det var inte någon högoddsare.
Barcelona Tiki-Taka
2013-02-12 21:29
Guatia har gjort enligt mig två tabbar, och han ska vara en potentiell ersättare till Valdes, ALDRIG I MITT LIV !!1
Barcelona ElTriplete
2013-02-12 21:28
Vilken besvikelse Valencia är i den här matchen.. :/
Barcelona påfågeln
2013-02-12 21:28
Synd att Celtic råkat ut för en spansk domare...
Barcelona Andresito
2013-02-12 21:27
Lucas har varit riktigt imponerande, möjligen bäst på plan. Vilket klipp i steget och vilken bollkontroll!
2013-02-12 21:27
Valencia skämmer ut la liga. Därför är Malaga ett mycket bättre lag än dessa sopor. Förlåt att jag bitchar så mycket men herregud Valencia!!! Jag skäms för fan
Barcelona MessiyoyO 10
2013-02-12 21:26
Svårt att tro att Juventus leder Seria A med tanke på hur bedrövligt de spelar idag. Det är inte ens fotboll. Katastrof! Helt galen skillnad på våra spelares bollbehandling och dessa spelare...
2013-02-12 21:16
Vid namn *
2013-02-12 21:16
Ord kan inte beskriva hur mycket jag hatar den där smutsiga filmaren vid lavezzi!!!
2013-02-12 21:07
Valencia spelar bättre men jag känner att dom verkligen kommer att ge bort denna match
Barcelona Barca King -
2013-02-12 21:05
Juventus låter Celtic driva bollen och snart kommer de göra 2 mål till precis som mot Fiorentina. Vi skjuter oss själva i foten när vi spelar mot 11 backar. Speciellt när motståndet är sämre lag.
Annons: