/spanien/barcelona/forum/7977.aspx/spanien/barcelona/forum/7977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-17 00:37
Tycker vi lägger den här matchen bakom oss. Går lite överstyr när folk börjar komma med spydiga kommentarer till varandra. Visst spelarna saknade den extra vljan idag, och vi alla är missnöjda med resultatet. Men kom ihåg att det finns en match kvar att spela. Tänk er vilken säsong laget har haft och nu kryssar man efter flera månader. Onödigt? Självklart var det de, men det finns inget vi kan göra just nu förutom att gå in 110% i nästa match.

Själv tycker jag att vi spelade väldigt bra, men som sagt vi saknade det lilla extra som kunde gett oss 4,5-2 och dödat kvartsfinalen totalt. Vi kommer vara revanchsugna som aldrig förr och det ska till mycket för att vi inte ska ta oss vidare till Semin.

Hoppas även att Villa hinner återhämta sig och verkligen visa hur mycket han egentligen betyder för oss!

Barcelona BarcaChris
2013-01-17 00:35
Fais

Jag har inte sagt nått om vad Alexis gör på plan. Men han är en FC Barcelona spelare och förtjänar rätt behandling. Men att folk ska sitta och gråta efter en lika match är lite generande???
Herregud det bevisar bara att många här har fan inte levt med Barca länge. Förut så drömde vi om såna här dagar.
Fais
2013-01-17 00:31
C.Andrés

Gio Style

BarcaChris

Låt de avreagera frustrationen Alexis bidrar med.
Snälla lägg ner med att Han löper bra och sliter hårt. Det erkänner vi alla att han gör.

Att man ska pissa på honom och med mer. Det är lite att i. Men jag tycker ändå att ni har rätt att avreagera er. Slå inte familjen och barnen bara..
Barcelonistas
2013-01-17 00:28
C.Andres - det är ingen svacka utan det har bara blivit tydligt att Alexis inte har någon framtid i Barca.

Dom lägena som han missar kan vara avgörande i slutändan. Han måste skärpa till sig.
Barcelona BarcaChris
2013-01-17 00:21
Halva säsongen spelat med 2 förluster och 2 lika. Det är hur bra som helst. Vi tar dom på borta plan som vi gjorde i helgen
Barcelonistas
2013-01-17 00:20
ElRaval - löpningarna som han tar är det enda som han gör bra förtillfället, men snubben kan verkligen inte sätta en boll i mål. Nu är Villa viserligen skadad men innan dess varför fick inte han speltid istället för den här sopan?!. Villa vet åtminstone hur man gör mål och är mycket bättre i det defensiva spelet.

Glöm inte bort Stamford Bridge föra säsongen där han missa flera solklara lägen. Jag var en utav dom som försvarade Alexis på forumet föra säsongen. Jag trodde han skulle blomma ut i säsong nummer 2 men känns som allt bara har blivit mer pannkaka den här säsongen. Kolla bara Fabregas hur bra han har anpassat sig till spelet.
Barcelona BarcaChris
2013-01-17 00:19
Det är nu många här inne visar sina riktiga färger antar jag. Det här FC Barcelona mobbning ingår inte. Fattar inte hur folk kan grina så här, när vi har en sån här säsong. Vi har andra matchen kvar.
Barcelona Gio Style
2013-01-17 00:19
Jag stämplar ut härifrån.
Vill jag läsa skit går jag in på Puertan vanligtvis men idag behövs det tydligen inte...
Barcelona C.Andrés
2013-01-17 00:18
Baracelonistas - är du helt IQ befriad?

Vad skulle någon tjäna på de alternativ du förespråkar? Alexis är inne i en svacka som förhoppningsvis går över inom en snar framtid. Det jobb killen lägger ner på planen är helt otroligt,testa att se honom live. Han springer i princip non stop fram och tillbaka och drar med sig 1-2 backar som öppnar upp för andra. Jag anser att han drar med sig fler backar och lyckas hålla moståndarna mer upptagna än vad Pedro gör.
Nej,Alexis får oförtjänt mycket skit från folk här inne. Även när han spelade i Udinese var han inte känd för att spotta in mål direkt,men han bidrar med otroligt mycket mer än vad som först kan tros.
Skeppa iväg honom? Bänka honom säsongen ut? Pissa på honom? Sen NÄR blev Barcelona Madrid? Du hör nog mer hemma i Puertan än här.
Barcelona ElRaval
2013-01-17 00:13
Barcelonistas: Jävla snorunge.

Ska klubben pissa på Alexis för att han inte gör mål?
Skeppa iväg honom är en sak, men pissa på honom och behandla honom som skit är inte något som något fotbollsklubb skulle stå för i världen. Speciellt inte Barcelona. Och speciellt när han trots allt ger allt och verkligen försöker. Det hade varit helt annorlunda om han hade misskött sig och betett sig som en idiot, men det har han verkligen inte.

Ett tag på bänken och eventuell försäljning närmar sig absolut hoppas jag, dock. På den punkten är jag helt med dig.
Barcelona Baronen
2013-01-17 00:13
Tycker Alexis förtjänar att sågas längs fotknölarna. Sedan att man anser att han ska säljas direkt må ju vara en överdrift. Men han är förskräckligt dålig just nu.
En spelare som köps in för så mycket pengar måste leverera, det får han leva med. Gör han inte det blir folk missnöjda, det är logik.
Att han sedan inte klarar av att göra mål i tom kasse är ju en historia i sig..
Han har en spelstil jag aldrig sett, och aldrig kommer att få se igen.
Som en vingskjuten kråka.
Barcelonistas
2013-01-17 00:11
.Zyzz - nervös över att Barca skulle åka ut? Arsenal hade inte ett skit den matchen vi borde ha lett med 0-5 i halvtid så överlägsna var vi. Att det blev 4-1 i returen var ganska väntat då det är stor skillnad på Barcelona och Arsenal.

Nu till själva matchen så finns det mycket positivt att ta fram, vi gör en bra match rent spelmässigt och i första halvlek ska vi sätta minst 2 bollar till. Att det slutar 2-2 är för mig väldigt orättvist då vi ger bort 2 skitmål samtidigt som Malaga inte producerade ett skit framåt.

I returmötet hoppas jag Tito bänkar sopan Alexis, sätt honom på bänken resten av säsongen sen ska han bara skepppas iväg ifrån klubben. Jag hoppas klubben pissar på Sanchez och behandlar honom som skit för han har inte levererat ett skit i Barca. Eller jo han har missat ungefär 2345 lägen bara den här säsongen..
Barcelona Hetfield
2013-01-17 00:09
Det är väldigt skönt att man leder ligan med så många poäng, man behöver inte slita ut truppen för varje ligamatch, även om man inte heller ska ta det för givet.

Jag tycker att Tito har gjort ett bra jobb när det gäller att rotera och få spelarna att känna sig delaktiga. Han är tuff, men rättvis.
Fais
2013-01-17 00:08
Hetfield

Är det bara jag som märkte att idag spelade vi inte rakt.
Det var för mycket sidled.?
Barcelona YYEA
2013-01-17 00:06
Malaga spelade alltså utan Isco och Joaquin, jag vill inte tänka mig ett Madrid med Pellegrini i spetsen.

Iniesta behövde verkligen Alba och det var någon som saknades, någon som inte bara passar och smeker bollen utan älskar den på ett långsamt och sensuellt sätt (Busi).

Blir att längta till nästa match.
Barcelona Hetfield
2013-01-17 00:02
Varför får inte Pedro och Tello lika mycket kritik som Sanchez? Ja, Pedro var en nyckelspelare under Peps era, och Tello har knappt kostat klubben något.

Det är så det går när man köper en spelare utan att tänka ett steg längre. Man köper den spelaren som det är mest hype kring och som har presterat lite.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-01-17 00:00
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Jag tvivlar på att Tito väljer att rotera speciellt mycket till helgen då vi spelar på lördag och därefter hela 5 dagar inför returen mot Málaga på torsdag.
Barcelona JALLA
2013-01-16 23:58
har inte så bra koll på skadorna men vet någon när villa är tillbaka? OCH NÄR TITO TÄNKER SPELA MED KUNGEN? var det bara jag som saknade honom idag?
Barcelona Acrobat
2013-01-16 23:58
Det blir äckligt svårt att vinna mot Malaga nästa vecka! Jag vill inte ens veta hur det kommer att se ut om Malaga lyckas ta ledningen med 1-0. Det har visat sig vara väldigt svårt för Barcelona att reda ut sådana här situationer när motståndaren kan spela på ett resultat och bara gå på kontringar! Det är bara att hoppas att Barca kan få ett tidigt ledningsmål så att Malaga inte kan parkera bussen alltför länge!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-01-16 23:57
Struntsnack! Pinto hade inget inflytande i kvällens resultat, snarare stod han för en kanonräddning. Han har visat att han håller som målvakt i cupen.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-16 23:57
Att kryssa mot Malaga är inte fy skam i sig. Det är bara sättet vi gör det på som stör mig. Och det faktum att vi nu kanske kommer vila lite spelare i helgen för att kunna matcha en stark elva i returen, vilket nog inte var tanken från början.

Sängen nu. Godnatt!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-01-16 23:49
Jag kommer ihåg när Barca spelade 2-2 mot Arsenal i CL i första mötet. Visserligen var det på bortaplan, men man var nervös för att de skulle åka ut...Sen blev det 4-1 till Barca i returen. Barca tar detta lätt!
Barcelona Smogen
2013-01-16 23:48
Ronaldinho10yElfenomeno9

eh, va? Vi har ju vunnit cupen två gånger med honom som målvakt, varför skulle det inte gå tre?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-01-16 23:47
Det som oroar mig inför nästa möte är Pinto. Han håller tyvärr inte. Annars tror jag vi tar detta relativt enkelt med vår bästa elva.
Barcelona Grimaldo
2013-01-16 23:40
Kom nyss på ett roligt skämt: Hipster Ronaldinho - went to PSG before it was cool.
Barcelona Smogen
2013-01-16 23:38
Oroande att det var så mycket slarv och felpass idag. Väldigt ointresserat och okoncentrerat. Lite som förra säsongens sämsta instatser.

Det jobbigt är ju att vi visat Malaga att dom definitivt kan slå oss. Hade vi bara satt lägena i början hade det här varit avgjort, men istället måste vi åka till La Rosaleda mot ett spertaggat Malaga. så otroligt onödigt.

Song och Adriano gjorde ingen dålig match idag, men det märks hur mycket Busquets och Alba betyder för laget när dom inte spelar.
ragnarök
Jag tror fortfarande stenhårt på att vi avancerar. Jag tycker inte att Malaga imponerar ikväll för fem öre utan det handlar om två absoluta skitmål som släpps in. Bortamötet blir en riktigt rolig match.
Barcelona LionelMessi#10

Väldigt onödigt att behöva åka till Malaga med 2-2 när matchen kunde varit död redan i första halvlek med en klar 3-0 ledning.

Istället för att Alexis missar öppet mål från 1 m 2 gånger om så blir man bestraffade såhär.

Malaga har absolut inget att sätta emot och det såg vi i 1-3 matchen och ikväll.

Väldigt onödigt som sagt...
Barcelona S91
Gio Style

Håller helt med dig, nivån på forumet är inte så värst hög, tyvärr. Dock så begås inte så värst klara regelbrott heller. Men det hela är ganska enkelt: Barca genomförde en loj match, de har ett returmöte på sig att reparera detta. Efter det kan vi börja prata om kassa prestationer, även om Alexis nog stack ut med ett dåligt spel överlag.
Barcelona Walee
2013-01-16 23:37
Alexis har fått chans efter chans. VARFÖR? Villa är ju 10 gånger mer klinisk. Nu såg jag inte matchen men kan tänka mig att han slet men inte fick mycket uträttat..
Annons: