/spanien/barcelona/forum/7975.aspx/spanien/barcelona/forum/7975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-04-29 21:48
Akiles - 3-0 målet borde aldrig godkänts, att sen Muller skojar om det efter matchen med Robben säger ju en hel del.

Situationen på Sanchez är ingen straff, det var ingen o naturlig rörelse på Sanchez arm, den var in till kroppen.
Barcelona Shanghai - SHOOT ME $12
2013-04-29 21:48
Sedan får man inte heller glömma att Gómez gjorde ett solklart offsidemål.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-04-29 21:45
Akiles

Med all respekt, 3-0 målet är felaktigt.

Det ska självklart vara frispark för Alba eftersom Müller inte får obstruera en spelare då han själv inte är bollförande. Att Alba faller ihop eller står kvar spelar absolut ingen roll. Solklar frispark för Barcelona, och således inget mål.
Real Madrid Akiles
2013-04-29 21:41
FCB_Messi

1 enda skott på mål! Hur ofta behöver man säga det? Det är uselt, inget annat. Domaren har inget med det att göra. Bayern gjorde en perfekt match och siffrorna speglar matchbilden till 100 %.
Real Madrid Akiles
2013-04-29 21:29
@Smogen
Målen och likaså straffsituationerna är en bedömningsfråga. Första målet är helt korrekt, Dante är redan någon sekund i luften när Alves bestämmer sig att han kanske borde hoppa, på vägen ner har Dante händerna på Alves' axlar, helt korrekt mål.
2:0 målet är offside, dock väldigt svårt att se för domaren, det var exempelvis mkt klarare i matchen United-Arsenal och målet godkändes ändå.
3:0 målet kunde man blåst frispark för, men det är fortfarande fotboll vi pratar om, inte balett. Müller använder inte armarna på något sätt och det som störde mig mest är att Alba såg ut som en kärring i den närkampen. Det var en liknande situation mellan Ribery och Pique, Ribery gick in hårdare i närkampen men iom Piques fysik stutsade han bara som en boll och Pique kunde fortsätta med bollen.

Straffsituationerna:
Pique drar upp armen och ifrån kroppen, helt klart straff.
Sanchez går in i en nickduell och har armen uppe över huvudet, 9 av 10 domare hade blåst straff. Vad har armen där att göra?
Även den tredje situationen är väldigt disskutabel, tror det var så att bollen tog på Alba's hand, kanske oavsiktligt men bollen tar på handen trots allt.

Sluta klaga på domaren när det är laget som gör en usel insats. 4:0 är helt korrekt.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-29 21:19
Barcelonista Jag är helt på din sida . 1 straff till Bayern MAX. Och 2 mål borde inte varit mål . Allt som allt borde det slutat 2-0 och det hade vi förmodligen vänt . Folk har verkligen överdrivit det hela, att vi blev utspelade och att Bayern krossade oss. Dom försvarade sig bra och väldigt organiserat . Det är det hela !! Så fort vi satte lite press så slog dom bort bollen . Det var inte många gånger jag såg dom slå 3-4 passningar inom laget ens.
Barcelona FCB_Messi
2013-04-29 21:19
Barcelonista Jag är helt på din sida . 1 straff till Bayern MAX. Och 2 mål borde inte varit mål . Allt som allt borde det slutat 2-0 och det hade vi förmodligen vänt . Folk har verkligen överdrivit det hela, att vi blev utspelade och att Bayern krossade oss. Dom försvarade sig bra och väldigt organiserat . Det är det hela !! Så fort vi satte lite press så slog dom bort bollen . Det var inte många gånger jag såg dom slå 3-4 passningar inom laget ens.
Real Madrid BB-Barceloneta
2013-04-29 21:17
Vad gäller Hummels vara eller icke vara i Dortmund så ligger nog mycket, som "Hetfield" nämnde", i hans egna händer. Vill han lämna så tror jag han sticker. Att behålla en spelare som inte själv vill vara där är inte bra för någon part, lägg därtill att Dortmund riskerar att tappa flera tongivande spelare, med Götze i spetsen. Jag är rädd för att flera nyckelspelare kommer att lämna Dortmund i sommar och därmed mycket av Dortmunds klass, jag tror inte vi kommer att få se ett lika bra Dortmund nästa säsong som denna. Och det känner nog Hummels av, ett bättre tillfälle för vår klubbledning att sno åt sig tysken lär man nog få vänta på. Min magkänsla är helt klart att han kommer.
Barcelonistas
2013-04-29 21:08
Sergio Busquets - Bayern 2 straffar? Snälla människa vilka straffar? Syftar du på handssituationerna?.

Den enda situationen som kan diskuteras är skottet som tar på Piques hand, men den andra situationen på Sanchez är verkligen inte straff. Lär dig reglerna innan du skriver ner massa skit, bara för att bollen tar på handen innan för straffområdet så betyder det knappast att det är straff.

Hur mycket än Bayern spelade ut Barca, så är det fakta att 3 utav deras mål aldrig borde godkänts.
Barcelona Barca King -
2013-04-29 20:53
Fais Det är helt sjukt hur Reus avancerar mot Madrids backlinje utan rädsla och stress. Han håller till och med 3-4 av spelarna ifrån sig och väntar tills ytterbacken har sprungit lugnt och sansat i sin offensiva position tills han släpper bollen. Den förmågan har Messi också att motståndarna är så rädda för och bli bortgjorda att de avvaktar. Sen har bägge snabbheten och dribblingarna att göra sin gubbe och skapa problem för backlinjen. Det mest utsökta med de två är att de kan hålla bollen klistrade vid fötterna.
Barcelona Sergio Busquets
2013-04-29 20:49
Snälla läs forumreglerna innan ni skriver tomma inlägg som inte betyder ett jävla skit, det finns en regel som lyder "innehållslösa kommentarer.....accepteras ej"

Idag har det varit ett tiotal inlägg som ungefär lyder såhär "vi måste göra 2 mål i första annars har vi ingen chans". Alla fattar att vi måste göra många mål imorgon? Det absolut optimala vore ju om vi gjorde 23 mål efter 30 minuter. MEN jag väljer att inte skriva det för det innehåller inte ett jävla skit.

Diskutera relevanta saker som folk kan diskutera kring, sluta prata massor jävla nonsens.

Det är inte meningen att vara någon moral-kärring, men seriöst det här forumet ser ut som ett dagis. 1% av allt som skrivs är intressant och värt att läsa.
Barcelona Smogen
2013-04-29 20:46
Fast Barcelonistas har ju rätt i att åtminstone två av målen Bayern gjorde inte skulle godkänts. Och för tusende gången, det är inte straff bara för att bollen tar på handen, men visst, en av straffsituationerna hade kunnat vara straff.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-04-29 20:41
Tror ni verkligen på att Valdes kan hålla nollan?
Real Madrid Akiles
2013-04-29 20:37
@Barcelonistas
Är du verkligen seriös? Bayern spelade totalt ut Barca i första. 1!!!! 1 enda Skott på mål!!! under en HEL match.
Barcelona Sergio Busquets
2013-04-29 20:32
Barcelonistas

Är du seriös? Bayern skulle haft 2 straffar. Snälla sluta klaga på någon domare, Bayern fullständigt krossade oss.
Barcelonistas
2013-04-29 20:20
Samtidigt som spelet inte riktigt varit på topp den här säsongen, så kan man inte blunda för det faktum att vi även har haft jävligt otur med domsluten. Tre av Bayerns fyra mål borde dömts bort som domaren tyvärr missar. Nu hade dock Bayern vunnit matchen ändå även om domaren dömt korrekt, men visst faaan är det skillnad på en 2-0 förlust och en 4-0 förlust...

2-0 i första är ett måste,
Barcelona nr10messi
2013-04-29 20:17
Mido Finns det någon bättre taktik än att låta motståndarna tro att dom är redan finalklara ? Jag själv tkr att det är riktigt bra att dom håller tyst istället för att ge Bayern energi !
Barcelona Mido
2013-04-29 19:53
Tänk om vi har 3-0 i halvtid,,, dröööömmmm
Barcelona ElTriplete
2013-04-29 19:49
Vi måste göra 2 tidiga mål tror jag. 1-0 i paus är inte optimalt, vi måste gå all in och försöka redan från början göra 2 mål.
Barcelona Mido
2013-04-29 19:44
Det känns inte att spelarna är hungriga att vinna, känns som om de har redan gett upp,,,, inför Milan matchen så var alla överens att vi skulle vinna med 4-0,, men den här gången är de tysta, konstigt
Barcelonistas
2013-04-29 19:12
Jag satt och kollade vår match mot Bayern igen, jag har studerat allt i Bayern samt hur deras spel fungerar. Första halvlek så såg jag Alves sätta en hel del press på Bayern och man kunde se hur stressade dom blev när dom hade bollen. Men det räcker inte med 1 spelare, utan vi måste likt Dortmund som ett kollektivt vinna tillbaka bollen snabbt. Det var de vi gjorde så bra mot Milan, dom han inte ställa om, och Milan skapade inte ett enda anfall via eget omställningsspel. 2-0 och 3-0 mot Milan uppstår via att vi pressa som ett kollektiv tillbaka bollen och passa fram bollen snabbt till anfallarna som gjorde det dom skulle MÅL. Nu kanske det ändå inte räcker till avancemang, men jag kan lova er att vi kommer i alla fall vara jävligt nära. Pressar vi dom kollektivt, på deras egen plan halva, så är dom otroligt sårbara när vi väll erövrat tillbaka bollen då dom redan var på väg att flytta upp sina positioner. Det gäller då att vi spelar fort och skadar dom direkt. Bayern var i grund och botten inte så bra som man vill få det till, första halvlek hade dom inget, i andra är det som allt kolapsar.
Barcelonistas
2013-04-29 19:06
Vägen till avancemang är enkelt, det gäller att tänka hur och var man ska skada Bayern.

Valdes-

Alves-Bartra-Pique-Adriano

Xavi-Busi-Iniesta

Sanchez-Messi-Villa

Ska vi vinna och avancera så måste vi springa väldigt mycket, med mycket rörelse och ett högt boll tempo. Det viktiga blir att Backlinjen är högt uppe, samt att avståndet mellan backlinjen och mittfältet inte blir för stort. Vi skall pressa som ett kollektiv när vi tappar bollen för att erövra tillbaka bollen snabbt och sätta full fart mot mål när vi har bollen i ägo.
Barcelonistas
2013-04-29 18:55
Arsenal gjorde nästan det omöjliga, ett mål till från dom och Bayern hade åkt ut. Lyckas vi göra ett tidigt mål så är vi med i matchen igen, 2-0 i paus hade smakat. Folk glömmer lätt hur bra detta laget egentligen är, samt vad det är kapabelt till att göra när man är som bäst.

Går vi vidare så är det via förlägning och möjligtvis straffar, 2-0 i paus är ju ett måste.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2013-04-29 18:44
Hur många här inne tror på en vändning en remontada, mot Bayern ??? lite roligt att veta ?
själv så tror ja att allt e möjligt inget e omöjligt som en viss mohamed ali sa en gång i tiden. Omöjligt är inte en förklaring, det är en utmaning,sätter vi två bollar tidigt i första, så lovar ja er mina vänner, då e vi med en fot i finalen !!!
Barcelonistas
2013-04-29 18:43
"nuestra fuerza eres tu" Hahaha vilket skämt
Barcelona Frodo
2013-04-29 17:58
Inget land producerar så många bra mittbackar som Brasilien så man ska nog inte nedvärdera brasilianska ligan för dess försvarsspelare.
Barcelona ThereIsOnlyOneMessi
2013-04-29 17:55
JA, TACK!
Barcelona >The Reporter<
2013-04-29 17:48
,
Fais
2013-04-29 17:47
Jonas - tots units fem força

Det som ger mer vikt till Marco Reus fördel är mig att man har sett honom spela mot de stora lagen. Medan Neymar har det semester därute i brasilianska ligan. Ska lägga till också att det jag har sett av Neymar med landslaget har inte övertygat mig än heller.

Jag menar om vi tittar på hur Marco Reas hur skött sig i Cl hittills så är han bäst på sin position. Lägg till krutet/spelförståelsen/speeden/tekniken dessutom är han tvåfotad. Han kan spela som höger/vänster mittfältare.

Marco Reus är den spelare som har övertygat mest den här säsongen. Speciellt mot hur han spelade mot Real Madrid.

Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-04-29 17:34
Fais

Jag ser aldrig brasilianska ligan, det jag sett är från brasilianska landslaget och YouTube så det känns inte som en rättvis bedömning. Men Reus är givetvis en våt dröm, grym en mot en, härlig högerbössa, löpvillig och extremt snabb.
Annons: