/spanien/barcelona/forum/7971.aspx/spanien/barcelona/forum/7971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Corazon
2013-01-16 22:43
Tycker ni fortfarande synd
Barcelona enkos
2013-01-16 22:43
Tito måste byta ut Thiago och Sanchez nu, det är inte deras kväll
Barcelona Gio Style
2013-01-16 22:42
Corazon
Vad tjänar vi på att göra 3 byten i Copa del Rey när vi leder med 2-1 och trycker på för ett tredje mål? Det är nu folk ska hitta formen och reserverna ska luftas.... vore helt idiotiskt att köra 3 byten när vi ändå styr matchen som vi gör
Barcelona Barcelona10Messi
2013-01-16 22:41
Det här är ett forum. Om man inte får klaga, skratta och uttrycka sin känslor (så klart till en viss nivå) så var fan får man då?

Lägg ner bara..
Barcelona Grimaldo
2013-01-16 22:40
@Les cortes:

Tello kostade ingenting därav förväntningarna på honom. Plus att han inte har fått några bollar känns det som.
Barcelona FCB~
Alla ni som säger sälj Alexis... Han är ju själv arg över det :/
Bollen vill inte in i mål.
Barcelona Corazon
Snälla tito vakna byt 3 spelare direkt med alexis först
Barcelona enkos
2013-01-16 22:39
Chelsea slut 2-2
Barcelona Essarhaddon
Tjena cules!

Checka in en krönika om Pep!

http://1x2.se/blogg/155/guardiolas-aura-gor-entr-i-mnchen
Barcelona Les cortes
Alla klagar på Alexis men vad har Tello gjort idag?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-01-16 22:38
Ännu en gång bjuder Thiago motståndarna på men som tur inte resulterade i mål
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
Alexis jobbar så hårt, och sedan dubbelt så hårt när han strulat till det. Det är svårt att inte gilla honom ändå. Skulle det börja lossna också, och han levererar mål, kanske man skulle fatta tycke för honom på allvar.
ragnarök
Det är fullt förståeligt att det just nu förekommer frekvent klagande på Alexis. Hans jobb utan boll ska inte underskattas men jag förväntar mig mer från en ytteranfallare i Barca. Sätt ditt bolljäveln nu då.
Barcelona Grimaldo
2013-01-16 22:37
@Fais:

Om det var Champions Leaugue skulle Alexis inte ens spela.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-01-16 22:36
När det väl lossnar för sanchez så tror jag att han kommer att ösa in mål. Han står ju fan rätt varje gång. Hans löpningar är underbara. Han sätter minst en idag...
Barcelona Gio Style
Fais

Tänk om, tänk om. Nu är det inte tänk om för att nu e det Copa del Rey och vi leder med 2-1... just sayin

Barcelona10Messi

Fast där la ju sig demichelis på honom och sedan va han och pickade på hans ben...
STÅÅÅÅÅ UPP ALEXIS! Helvete han har läge att ta sig förbi motståndaren och skjuta men försöker få straff. Herregud..

Och till er som tror jag klagar. Aa, jag klagar på situationen inte hans jävla match.
Rivaldo Ferreira
2013-01-16 22:35
Hur fick vi ingen straff där?
Barcelona AndreD
Adriano shoooow
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
Alexis gör en repris av förra veckan och sätter två bollar i andra halvlek, jag tror på chilenaren!

#teamalexis
Fais
2013-01-16 22:34
OnlyBarca

*hjärta* Valdes flint

Vadå skärpa sig mina vänner.

Ni är likgiltiga för Alexis missar bara för att vi ledar ligan med 18 poäng. Det är snarare ni som är bortskämda.

Jag/vi blir frustrerade för att det förväntas mer av Alexis efter en och halv säsong. Tänk om det var champions league final idag. :-)

Så resonerar jag iallafall.
Barcelona Gabriel
2013-01-16 22:34
Tycker folk borde chilla lite med Alexis. Jag ska erkänna att även jag får mina flipp när han missar helt solklara frilägen, men det är i stundens hetta av en missad målchans. Faktum är att han gör det bra på alla plan just förutom att göra mål. Han spelarna bra! Men vad som däremot frustrerar är att han evisas med alla dessa filmningar, det får han sluta upp med. Tänk om han hade varit mer effektiv, då hade han gjort sjukt mycket mål för han har en egenskap av att komma till väldigt bra målchanser hela tiden. Förhoppningsvis kan man utveckla honom i den delen av spelet. Segunda part nu. Visca!
Postat via SvenskaFans-appen
2013-01-16 22:31
Alex:

Legendarisk citat från dig min vän: "Alexis gör allt rätt, förutom att sätta dit bollarna..". Top notch haha!
Barcelona Baronen
Aléx

Sure thing. Men du överdriver våldsamt, Alexis kommer aldrig jämföras med Messi. Du kan inte säga så.
Barcelona Andresito
Någon som kommer ihåg hur mycket skit Busi fick i början av hans A-lagskarriär? Han gjorde misstag efter misstag, folk ropade Touré innan match ens hade börjat. Kolla vad det lett till - en av världens bollskickligaste spelare som gör max 2 misstag per säsong om ens det.

För att kunna utvecklas måste man våga ta risker vilket vi har sett både Thiago och Song göra och vi har även sett dem misslyckas ett fåtal gånger, men misstagen är bara ett hinder på vägen.
Aléx
2013-01-16 22:30
Det va länge sen jag var online på denna forum, känner igen bara Rambla och några till. Förr var det en annan stämning härinne, man älskade spelare oavsett hur han spelade och vilka chanser han missade dessutom på 0-0 matcher!

Ni skrattar åt Realfansen men kolla på er själva, sälja spelare som spelat fåtal dåliga matcher och är i svacka. Folk som har följd Barca och hängt länge här kommer ihåg när Samu hade sin svacka, killen missade öppet mål gång på gång men vi skrattade och snackade om hans kvalitéer. Messi hade svacka, var sämst på plan, spelade pissfotboll men alla älskade honom ändå och inte fan satt man och snackade om att sälja honom eller andra från laget.

Alexis är en grym spelare, krigar konstant, vinner sjukt många bollar, gör ALLT RÄTT förutom att sätta dit bollarna pga hans psyke och den pissiga svackan han besitter just nu men det kan lossna när som helst, det kan jag lova er! Då kommer han jämföras med Messi och Ronnie...
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-01-16 22:28
Så jävla skönt att veta att så många bortskämda "supportrar" sitter här och gnäller och inte befinner sig på läktarplats. Thiago har vart on fire fram till Pintos tabbe, befann sig överallt på plan. Alexis skapar målchans efter målchans, det är bara mål som fattas men inte så att det är brottom med det just nu, han sparar sig till slutspelet ;) och förstår inte varför så många klagar på Song? Han köptes in som rotationsspelare, så visst, han må inte ha Iniestas smidighet eller Busquets touch, men för att komma från PL så är han ändå jävligt lugn med bollen och passningsfelet är ju klockrent. Inga R10 assist nu but still good... Jag är iallafall glad för showen hittills och hoppas det fortsätter så här i partida dos :)
Barcelona OnlyBarca
2013-01-16 22:28
Tycker många får skärpa sig här nu. Jäkla mycket klagande på Alexis. Visst han har slarvat, haft otur och missat väldigt många lägen. Men han kämpar och springer väldigt mycket. Trots att målen uteblir gör han mycket nytta när han tar alla sina löpningar och så länge vi vinner så behövs det inte klagas. Hoppas det lossnar för honom snart.

Visca Barca!
Barcelona Baronen
2013-01-16 22:27
Iniesta fortsätter spela på en nivå som för mig han aldrig varit tidigare på. Helt overkligt bra. Tello gör det bra i sina aktioner från kanten, han känns nästan ännu snabbare nu. Och han förstår sin roll, utmana, snabbt ner mot linjen och stick in bollen. Han och Messi börjar få någonting på gång tillsammans är min känsla.
Song är inte Busquets. Tyvärr är han det alldeles för lite..
Alexis vill jag inte kommentera med risk för att stöta på motstånd av vissa gestapos.
Barcelona AndreD
2013-01-16 22:26
Rambla~ el chico dorado

Dricker inte saft :)
Annons: