/spanien/barcelona/forum/797.aspx/spanien/barcelona/forum/797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-07-30 18:22
Correa nätade för Sevilla! Gick han i utbytte mot Vietto ?
Barcelona enkos
2016-07-30 18:17
Sampaoli har tackat nej till att ta över Argentina och stannar i Sevilla.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-30 18:07
Official line-up (vs Celtic): Masip; Vidal, Martinez, Mathieu, Camara; Sergi Roberto, Arda Turan, D.Suárez; Messi, Suárez, Munir. Martinez? Who is this? Tråkigt att Samper inte får starta...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-30 17:28
När fan kommer en striker, börjar bli frustrerande hur segt det går. Sevilla hinner värva Vietto o Ben Yedder medan vi inte värvat vår striker. Hur svårt ska det vara att värva Gabigol som har en utköpsklausul på 20M €? Fan alltså...
Barcelona ElRaval
2016-07-30 17:12
Denis Suarez med #6 ikväll. Säger det något om något tror ni?
Barcelona DM1982
2016-07-30 17:03
[QUOTE=Suarez #9]Barcelona mot leicester. Kan man förvänta sig se messi där? [/QUOTE] Absolut, om det nu inte händer något fram till den matchen.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2016-07-30 16:39
Spelar Messi mot Celtic ikväll?
Barcelona Blaugrana91
2016-07-30 16:19
*Man
Barcelona Blaugrana91
2016-07-30 16:18
[QUOTE=Junta Dimision]Fast Robert sa ju också att han ville ha in Gameiro i förstahand, så de kan inte avskrivas helt. [/QUOTE] Jo fast det var ju i princip i början av sommaren, nu verkar namn resonera annorlunda. Albert Soler has clarified that the club are looking for a "young striker, 22 years of age" in the same line with previous signings [sport] Albert Soler revealed that there are "4 or 6 candidates" and the goal is to add the last reinforcement before the start of La Liga [sport]
Barcelona Junta Dimision
2016-07-30 16:09
@Blaugrana91:

Fast Robert sa ju också att han ville ha in Gameiro i förstahand, så de kan inte avskrivas helt.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-30 15:55
Ö@Shanghai:
Fan vad jag älskar hans power!
Barcelona Suarez #9
2016-07-30 15:54
Barcelona mot leicester. Kan man förvänta sig se messi där?
Barcelona Blaugrana91
2016-07-30 15:42
Klubbens sportdirektörer har sagt att anfallaren man vill ha ska vara ung, typ 22. Vi kan med andra ord avskriva Mario Gomez, Mandzukic, Van Persie osv.
Barcelona Shanghai
2016-07-30 15:36
Spelade med Mario Gómez i våran vackra tröja. Jag kan säga att det var mumsigt haha.

Kommer hoppa av glädje om vi får tysken.

Han hade en fantastisch säsong förra året i Besiktas där han vann skytteligan med 26 mål.

Barcelona Barclasico
2016-07-30 15:26
Spanska ligan kommer bli såååååå kul att följa!!!
Barcelona barcagurl
2016-07-30 14:57
Ben yedder klar för sevilla OCKSÅ. Hade velat se han som back up också. Vilket bra fönster både atletico och sevilla gör iår! Tror skarpt på en tight fight i ligan i år. :) intressant!
Barcelona ElRaval
2016-07-30 14:15
Vilken trupp spelar mot Celtic ikväll?
Barcelona Neymar N11
2016-07-30 14:07
Ikväll spelar Barca mot Celtic kl : 19:00. Eurosport 1 sänder matchen
Barcelona MessiLionel
2016-07-30 14:02
Spelar Barca ikväll?
Barcelona enkos
2016-07-30 13:43
@Barclasico:

Mandzukic har en tråkig attytid och liknar till viss del Zlatan. Han skulle vara svår att hantera. Ingen spelare för Barca .
Barcelona enkos
2016-07-30 13:42
Gameiro till Atlético för 41 miljoner euro !!! Nu förstår jag varför han inte kom till oss.
Barcelona Shanghai
2016-07-30 13:06
ElRaval Iniesta/Rafinha - Busquets/Samper - Rakitic/André Gomes Sergi Roberto kommer att lira som högerback och Denis Suárez tillsammans med Arda Turan kommer de att spela på kanterna. Perfekta komplement till Messi och Neymar. Enda som fattas nu är Mario Gómez.
Barcelona Cule4life
2016-07-30 12:33
Konstigt att ingen köper griezman. Han är suverän. Han och gameiro på topp blir farliga med cassasco m.fl. Atletico är i toppen för att stanna. Sevilla och valencia är strax bakom om dom blir jämnare i ligan.
Tiki-Taka
2016-07-30 12:20
Varför ha kvar en skadedrabbad Vermaelen i truppen!?!? Sälj honom så länge det går....finns ju klubbar som är villiga att betala 10 mil euro för grabben. Bara att sälja!!!!!!
Barcelona Mido
2016-07-30 11:59
Officiellt: Gameiro är klar för AT. M
Barcelona Barclasico
2016-07-30 11:34
Barça reactivated contact with Jesus (Palmeiras) & are negotiating with other options. Luan (Greimo) & Calleri (Maldonado). [Diario Sport]

Nån som ha koll på de två sist nämnda?
Barcelona ElRaval
2016-07-30 11:20
är det bara jag som blir smått frustrerad över att vi har så många som konkurrerar om mittfältsplatserna? kommer vi få se typ 30 olika startelvor under säsongen? kommer spelarna få någon kontinuitet? kommer spelare att bänkas "bara för sakens skull"?
Barcelona Barclasico
2016-07-30 11:12
Mario Gomez, Carlos Bacca, and Mandzukic are considered as a 4th forward on Barcelona's list (MD)

Gå för Mandzukic!
Barcelona Barclasico
2016-07-30 11:11
Barça won't sell Ter Stegen, Bravo (unless a club pays their buyout fee), Arda Turan, and Thomas Vermaelen [lesportiu]
Barcelona Gabriel
2016-07-30 09:55
Thierry Henry Det här blir mitt sista inlägg/svar till dig om ämnet Pogba då jag inte orkar dalta vidare om det eftersom jag anser att det mesta jag vill ha sagt, har sagts. Men jag lever knappast i en fantasivärld bara för att jag anser att en 120M€'s prislapp inte stämmer överens med vad Pogba borde kosta, framför allt när han är långt ifrån att vara världens bästa mittfältare. Skillnaden mellan oss är att du anser att priserna på marknaden alltid är berättigade eftersom man ska anpassa sig efter den, medans jag har ett mer kritiskt och ifrågasättande syn på bilden gällande transfers. Bara för att Manchester United, ett lag med ett stort hav utav pengar, är villiga att hosta upp ca 80-90M€ för Martial (minns inte exakt vad han kostade) och 120M€ för Pogba så innebär det inte att de priserna är berättigade i min värld, det innebär snarare att United inte behöver ta hänsyn till priser eftersom de sitter på för mycket pengar (om man jämför med de andra klubbarna) och att de kan blint rent utav skita i att de förstör marknadens värde ännu mer. Mourinho behöver sin starplayer för att bygga upp sitt nya projekt med Manchester United. Och visst, Zlatan är en sak men det går inte att jämföra med en ung Pogba som hypats upp som en hybrid av Zidane - Ronaldinho - Makelele av fotbollens pr folk (och enögda supportrar) som dessutom är en produkt av deras egna skola. Mourinho är känd för att köpa till sig ett lag snarare än att sakta men säkert bygga upp ett lag. Vart han än varit har han köpt en drös med spelare redan första året och även andra året i sina klubbar för att snabbt få resultat och att kunna utmana om Champions League titeln. Så liksom, jag vet inte riktigt vad det är du vill ha sagt med Mourinho. Jag anser att vi har olika åsikter även om honom för jag tycker att han är en rejält överskattad tränare som inte alls hängt med i fotbollens utveckling de senaste åren. Vi pratar om en tränare som fick ett starkt Chelsea, och ett ligavinnande lag att underprestera å det grövsta förra säsongen. Så att Mourinho med Uniteds pengahav skulle vara argument nog till att peka på att Pogba faktiskt går för den summa som han borde gå för köper jag inte alls, enligt mig ett för svagt argument. Men vi är olika. Du köper marknaden för vad den är utan att ifrågasätta saker och ting medans jag väljer att analysera spelarnas kvaliteer och därmed värdera dem utifrån det. Sen tycker jag att det säger mer att de 3 bästa klubbarna i världen, Barcelona, Bayern München, och utifrån vad det verkar faktiskt även Real Madrid inte redan lagt den där monstersumman för Pogba som United är villiga att göra. För hade någon av de här klubbarna på allvar velat ha Pogba så hade man hostat upp pengarna, framför allt Real Madrid och Florentibo Perez men tom han tvekar ju. Det tycker jag säger mer än att United och Mourinho faktiskt vill göra det. Men som sagt alla tycker olika. Jag hade iaf aldrig betalat den summan för Pogba och jag tycker inte det finns något i hans nuvarande kvaliteer och egenskaper som fotbollsspelare som berättigar en världsrekordstransfer på 120M€.
Annons: