/spanien/barcelona/forum/7968.aspx/spanien/barcelona/forum/7968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2013-01-19 14:39
Jag har full förståelse för Valdes och jag respekterar hans beslut. Han är och kommer alltid att vara en legend, glöm inte hur många gånger han har räddat oss när vi som mest behövt det. Ibland tröttnar man på sin miljö och vill ha något nytt där man kan få ny motivation.

Det är som kvinnor, när du väll varit med en ett tag så tröttnar du, du vill ha något nytt, så man kan utforska nya hål. Det är så det ochså funkar för vissa i fotbollen tyvärr men det är så det rullar på.
Barcelonistas
2013-01-19 14:32
Andresito - heter du FCB så spelar det ingen roll om man är rivaler elr inte, alla spelare i världen springer till klubben om dom visar intresse.
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-01-19 14:14
http://se.sillyseason.com/fotboll/artiklar/barca-budar-pa-thibaut-courtois
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-01-19 14:13
Har dålig koll på canteran just nu, vilka är de framstående spelarna i Juvenil?
Barcelona Andresito
2013-01-19 14:05
Verkar som att någon har fått fel skor! Haha
Barcelona zick9
2013-01-19 13:52
Willy?
Barcelona Gabriel
2013-01-19 13:32
Är det bara jag som anser att de andra målvakterna i Spanien inte är tillräckligt bra för att spela hos oss? Guaita, Courtois, Alves - ingen av dessa känns rätt i magkänslan.
Barcelona Andresito
2013-01-19 12:51
@Barcelonistas:

Haha, Götze/Reus till Bayern kan jämföras med Iniesta/Messi till Madrid. Slutsatsen kan du ju dra själv :)
Barcelona Canaletes
2013-01-19 12:38
Varför alla många så förvånade för? Visst att han spelar i världens bästa lag och vinner titlar varje år men Valdés vill prova på något nytt innan hans karriär är slut.
Det blir samma sak varje år och han har redan gjort alla som går att göra i Barça.
Till slut har man inte samma motivation längre. Meningen med livet är att utforska den.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-19 12:18
Angående Valdes.

Jag respekterar hans beslut att inte förnya kontraktet men sättet de gör det på är inte bra. Det hade varit mycket enklare om bara Zubi och Rosell fått reda på det än hela världen. Jag är lite orolig för att det ska förstöra stämningen i truppen.. Sen är han en människa som oss andra och det är bara acceptera hans beslut. Men man är ju endå nyfiken på vad orsaken till det här är. Missnöjd? Mätt efter alla titlar? För att han skulle vilja ha mer pengar finns inte på kartan för de hade väl inte ens börjat förhandla innan hans agent berättade om Valdes Beslut?

Valdes har varit galant för Barcelona under alla dessa år. Han har utvecklas enormt de senaste åren och hade inte Casillias varit så jävla bra så hade han kanske fått stå lite mera i landslaget. Den här säsongen har det kanske inte varit Valdes bästa säsong då han skänkte bort en titel och stått för flera misstag i ligan som har varit nära på att kosta oss poäng. Jag hoppas inte att det här är orsaken till att han väljer att gå en annan väg. Alla gör misstag, så enkelt är det. Jag är tacksam för allt han har gjort för Barca och det är bara att önska honom all lycka i nästa klubb.

Sen tycker jag att det är lite överdrivet att se hur många som nobbar många bra målvakter för att de inte har bra fötter för att spela i Barca. Har ni glömt hur många tabbar Valdes brukade bjuda på under Rijkaards tid när han var yngre? Och det gör han även nu , även om det inte är i närheten som för typ 6 år sen. Ni kan inte förvänta er att alla ska ha Xavis eller Busquets fötter. Glöm det! Mascherano var inte heller så bra i sitt passningsspel när han kom från Liverpool men nu har han blivit mycket bättre på det tex.

Och vi kommer inte få en toppmålvakt heller som typ Neuer, Cech, Heart eller De Gea tex. De trivs bra i sina lag och de skulle kosta mycket. Men det finns andra som har potential för att bli världsmålvakter och några av de är:

1. Marc-André ter Stegen
20 år och spelar i Mönchengladbach. Han var en stor anledning till att de kom 4a förra året. Och han är redan andra målvakt i landslaget om jag inte minns fel. Han kanske är den största talangen av alla målvakter just nu.

2.Thibaut Courtois
De flesta känner till honom från Atletico och här beövs det inga förklaringar.

3. Guaita
Se Courtois.

En annan målvakt som jag tänker på är Celtics målvakt. Han var helt fenomenal i gruppspelet och han borde också vara en bra kandidat till Valdes.

Barcelona Baronen
2013-01-19 11:35
Håller med allt och alla om Iniesta. Han är vår bäste spelare nu, (Messi har skämt bort oss med en nivå som inte finns). Spännande och inte helt enkel match i kväll som Don Andrès kommer regissera. Tillbaka på vinnarspåret är det som gäller.
Barcelona Stoichkov~
2013-01-19 11:16
Kaka på väg tillbaka till Milan, världens största möjliga flopp.
Han har kostat 65 miljoner euro(?). Lägg därtill hans lön som är cirka 10 miljoner euro i netto. Han har inte presterat ett skit.

Måste säga att Milan har verkligen tjänat på honom. Vilka bra affärsmän de har i Milan. Nu ska Kaka komma på lån fram till dess att kontraktet går ut enligt media. Hade Real madrid haft en annan tränare så tror jag att Kaka hade presterat bättre. Han är inte så dålig egentligen som han har blivit. När du inte får spela tappar du som spelare självförtroendet oavsett vem du är. Det är vad har hänt med den gode Kaka.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-01-19 11:00
Måste säga att det är förvånansvärt att höra att Valdes vill lämna eller inte förlänga alls. Jag tror att Valdes vill prova en annan liga och själv tror jag att det blir Premier League
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-19 10:48
Stoichkov

Tror det blir svårt att få honom. Chelsea är knappast i behov av pengar och har i princip framtiden säkrat för minst 10 år på den positionen. Men självklart tror jag också Courtois bli lite sugen på att gå till Barca, som trots allt har ett snäpp högre status än Chelsea i nuläget, och samtidigt veta att han från början kommer vara helt ordinarie, vilket han kanske inte kommer vara i Chelsea på ett tag. Men som sagt, Chelsea blir svåra att övertyga.
Barcelona Stoichkov~
2013-01-19 10:34
Här har ni mitt tips om vem ska efterträda Valdés i sommar.

Det blir Courtois. Killen är född 1992, bara 20 år. 1,99 meter lång(jämför med Valdés som är 1,83 meter). Mycket lovande med stor potential. Har nu spelat i den högsta nivån han spelar i två säsonger. Han har spelat i ett lag som brukar ha ett försvar som inte alltid håller. Han har dock imponerat trots detta försvar. Han är inte riktig med på topplistan i media nu men jag tror att Barça kan vara utefter honom i hemlighet.

Personligen är jag imponerad av honom och hans prestationer i Atletico de Madrid. Har läst också att han vill så gärna stanna i Spanien.

Ja, och vad kan han kosta. Skulle tro att han kan kosta ungefär lika mycket man kan få ut en försäljning av Valdés, det vill säga, runt 10 miljoner euro.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-19 09:46
Idag ska vi tillbaka på vinnarspåret igen. Det har varit en lite jobbig vecka om man jämför med resten av säsongen där vi kan ha spelat ut oss ur cupen och Valdés lämnar. Jag hoppas vi roterar lite men inte alltför mycket. Nyckelspelarna måste vara fräscha inför mötet med Málaga som blir en väldigt svår match.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-19 09:02
Väldigt förv¨nande att höra om Valdés. Det var rykten men jag brukar inte ta dem på största allvar, vilket gör att det här kom som en chock. Jag är inne på det många andra skriver att han vill prova en ny liga och miljö, ha en ny utmaning. För både ekonomiskt och titelmässigt så har han det väldigt bra i Barca, troligen bättre än någon annastans.

Ekonomiskt sett tror jag inte vi skulle få så jättemycket pengar för Valdés. Hans kontraktslängd samt att han inte är sedd som en av de bästa målvakterna utanför Barca är anledningarna. Frågan är om man ska låta honom fortsätta kontraktstiden ut, eller om man säljer honom redan i sommar. Då Valdés verkar väldigt bestämd på att han vill flytta ser jag inte hur han ska ha samma fokus nästa säsong, och då känns det lika bra om vi låter han gå i sommar. Sen undrar jag vilka klubbar som kommer vara intresserade, och det beror ju också på vad Valdés vill, vill han gå till en annan storklubb och vinna titlar i ett annat land eller vill han bara prova en ny liga och ett lite mindre lag.

Vi kommer nog få svar på dessa frågor så småningom, men just nu känns det väldigt jobbigt. Jag tror inte vi kan ersätta honom med någon bättre målvakt, alla de bästa lär inte vilja lämna sina klubbar. Kan inte tänka mig att Neuer, Hart eller Cech för att nämna några vill gå till Barca då de redan har det väldigt bra i sina lag. Då blir det väl att satsa på någon talang eller en lite mindre känd målvakt. Det gäller att verkligen fynda nu, att hitta bra målvakter är svårt, speciellt som passar till vårt spelsätt.
Barcelonistas
2013-01-19 08:12
Dinho the artist - Bayerns elva är redan ren världsklass men jag tror ändå man kommer värva under somaren.

Götze-Reus-Isico är 3 skulle bli förvånad om inte en utav dessa spelare i Bayern nästa säsong, och jag hoppas det blir Götze.
Barcelona Gio Style
2013-01-19 02:38
Baronen

Måste säga WORD till inlägg längre ner. Om Cigge nu skulle ta sig en titt här så ska han veta att den tanken har jag tänkt många gånger. Verkar vara kunnig och har en hälsosam syn på fotbollen. Vet att det är en gammal räv här på sf, brukade skriva för en väldans massa år sedan redan då jag var en pojkspoling och hängde här.

Angående Valdes,
Jag tror personligen att det kan vara så att han vill bevisa för omvärlden att han är bättre än vad folk tror. Han är otroligt ouppskattad av alla som inte håller på Barcelona, precis som Pep är.
Även om jag tycker att det är tråkigt så kommer jag att tacka Valdes för många fina räddningar och många fina år hos oss. Det är väl bra att vi vet redan nu att han tänker dra vidare, på så sätt har vi endå rätt bra med tid på oss att hitta en ersättare.
Barcelona Dinho the artist
2013-01-19 02:32
Sitter och klurar på vad Pep kan tänkas göra för värvningar i sommar..ironiskt nog är den, enligt min mening, mest optimala värvningen özil.

Någon som kan relatera?
Barcelona Barca King -
2013-01-19 01:45
Don Andres

Iniesta är en light Ronaldinho i en klass för sig, lik men ändå så olik Ronaldinho. En spelare som Iniesta kommer inte dyka upp igen.

Fånga han, fäll han, dra i han, omringa han är förgäves med en passning, dragning eller en dribbling har han löst det olösliga som lämnar en i förundran och beundran.

Iniesta vinden som drar förbi obemärkt men ack så märkbart efter att han har svept förbi dig, förvirrad lämnat dig.

Barca hjärtat // Facebook
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-19 01:32
Iniesta visar fotbollen från sin allra vackraste sida. Ingen spelare spelar mer underhållande än honom just nu. Älskar hur han drar till sig 5 spelare genom att hålla i bollen alldeles för länge för att sedan skicka alla till korvkiosken!
Barcelona Barca King -
2013-01-19 01:29
Iniesta är en light Ronaldinho i en klass för sig lik men ändå så olik Ronaldinho. En spelare som Iniesta kommer inte dyka upp mer.
Barcelonistas
2013-01-19 01:19
"För er som är nya och inte har sett regeln här inne så är det absolut förbjudet att jämföra och att ens tänka på att nämna Iniesta och Özil i samma mening."

Klockrent kunde inte sagt det bättre själv!.

THIAGO ALCANTARA - när det gäller huvudspel och avslut så var Zizou bättre dock så var han heller ingen poäng spelare. Men ändå var han världens bästa mittfälare när han var aktiv. Iniesta däremot det där drivet och dom kvicka dribblingarna på smy ytor, det är han en mästare på. Bollen är klistrad på hans fötter. Zidane var aldrig i närheten så här bra, på det som Iniesta är.

Iniesta är överlägset den bästa mittfältaren.
Barcelona Jordi Alba Ramos #18
2013-01-19 00:56
För er som är nya och inte har sett regeln här inne så är det absolut förbjudet att jämföra och att ens tänka på att nämna Iniesta och Özil i samma mening.

Ha de gott cules
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-01-19 00:29
Tror fan ingen är lika bra som Iniesta o själva spelet. Killen är en talang och begåvning utan dess like. Han är dom små ytornas mästare! Så länge iniesta är på plan så känner jag mig trygg! Han är Barcelonas Zidane och jag vågar fan säga att han till och med är underskattad!
Barcelona Barca King -
2013-01-19 00:24
Özil är duktig men Iniesta klass är han absolut inte. Jag tror att Özil hade visat sin värde om han hade fått spela med en bollskicklig lag som är kreativa. I madrid måste han slå raka passningar som en idiot på Ronaldo. Det exakt vad sneijder gjorde i Inter för mourinho på ett tillslag. Özil run, run, run from mou!!!!
Barcelona koeman92
2013-01-19 00:24
Mäktiga Messi

Helt rätt! Äntligen någon som sa som det är, kunde inte ha sagt det bättre själv!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-01-18 23:41
snälla grabbar kan ni vara vänliga o sluta jämföra özil med iniesta . de känns inte rättvist . özil lever i sin fantasi medan iniesta är en utomjording som spelar fotboll i en egen klass för sig själv . de som dag o natt . de som jämför özil med iniesta är fan helt jävla dum i huvudet och begår självmord
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-18 23:40

Barcelona had planned to offer goalkeeper Victor Valdes (31) a contract renewal until 2018 worth 10M gross a year. [intereconomia]

Tackar man nej till detta?
Annons: