/spanien/barcelona/forum/7963.aspx/spanien/barcelona/forum/7963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-01-18 00:56
Guaita känns som det bästa valet om nu Valdes lämnar.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-18 00:37
Jag tror inte att man vågar slänga in en så ung målvakt som förstaval. Skulle tippa på att det blir en målvakt med lite mer rutin.

Ser att flopp-Kaka kanske är på väg till Milan igen. Stackars klubb som aldrig lär sig, killen är helt slut. Nostalgi kan ibland vara till en börda. Vi såg hur det gick med Sheva när de köpte tillbaka honom.
Barcelona Dinho the artist
2013-01-18 00:28
Ser att folk nämner ter Stegen och Courtois som ev. inköp. Detta vore ju absolut underbart men vi pratar om världens främsta målvaktstalanger. Tror ni att Rosell, som sällan tillåter stora investeringar, skulle gå med på ett målvaktsköp för 200-250m kr?

Jag tror ej det är aktuellt i alla fall.
2013-01-18 00:27
Läste preics att klubben ville vänta med att gåt ut med nyheten att Valdes inte tänker förnya sitt kontrakt. Tydligen propsade agenten och Valdes på att det skulle ske nu. Det gör ju en bara mer irriterad. Dålig tajming. :(
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-01-17 23:57
Krul kan mycket väl kunna vara världens bästa målvakt om ett par år och håller världsklass redan. Men det finns nog gott om målvakter som vill ha den platsen så bra ersättare får vi i vilket fall.
Barcelona Baronen
2013-01-17 23:47
Ja, det känns väldigt "slag under bältet" och förvånande. Men det är synd att klandra honom. En människa är en människa.
Barcelona Indir
2013-01-17 23:45
Thibaut Courtois är en mycket ung lovande målvak, jag vill se han i BARCA!!
Barcelona Henrik Larsson 7
2013-01-17 23:44
Ser tyvärr ingenting positivt med att Valdes lämnar. Samtidigt får man väl respektera hans beslut och önska honom lycka till framöver. Tycker dock att han / hans agenter hade kunnat sköta det hela klart mer diskret, alltså internt inom klubben som några av er redan påpekat. Känns inte som en bra idé att redan nu gå ut och annonsera en ev. flytt. Kommer hålla tummarna att detta är en förhandlingsstrategi till det att det är officiellt att han lämnar. Tror inte det är så men ändå.. För mig är han kung och oersättlig på kortare sikt. Fan varför Valdes!?
Barcelona AndreD
2013-01-17 23:43
WTF FICK HJÄRTATTACK AV VALDES BESLUT.....hoppas detta är 0% sant :S
Barcelona koeman92
2013-01-17 23:42
För er som undrar så har Ter Stegen nästan exakt samma spelstil som Kahn. Han är mycket duktig på dykräddningar och likaså i reflexer och fotarbete och har mycket snabba reaktioner, en av de bästa målvaktstalangerna de senaste åren. Tror faktiskt att han skulle bli den perfekta ersättaren till Valdés.
Barcelona Baronen
2013-01-17 23:37
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal

Eller hur. Och Pep klar för München, glädjande men ändå känslosamt. Det har hänt lite för mycket nu det senaste dryga dygnet..
Barcelona NoGo™
2013-01-17 23:36
Jahoop Valdes lämnar, väldigt tråkigt! Det trodde jag verkligen inte. De kunde inte väntat med att meddela tills efter säsongen, pfff
Barcelona FCB_Messi
2013-01-17 23:28
Diego costa måste nog vara den fulaste spelaren i ligan. Ser ut som att han har ramlat av ett tåg och blivit överkörd. Fast idag ska han ha cred. Slitit som ett djur.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-17 23:27
Poängtappet igår, Valdes besked idag. Är rädd att vi går in i en jobbig period nu framöver. Det har vi ju varit förskonade ifrån ett tag.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-01-17 23:25
Pinto som första målvakt! Fan va underbart!
Barcelona A - TotsUnitsFemForca.com
2013-01-17 23:20
Tycker att klubben bör få upp ögonen för den duktige ter Stegen i Mönchengladbach.
Bara 20 år och håller redan en riktigt hög nivå.

Blir väl dock högst sannolikt en spansk målvakt.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-17 23:17
Håller med dig rambla. Känns verkligen inte som rätt läge att komma ut med det nu. Bara att hoppas att laget inte påverkas så mycke utav det .
2013-01-17 23:16
Ok, jag tar tillbaka idiot. Det var i stundens hetta men jag tycker fortfarande att han gör fel. Även om det är schyst mot klubben så att de får tid på sig att söka efter en ersättare. Hm, kanske vill han tom spela ut sitt kontrakt och stannar ytterligare en säsong?
Barcelona Tiki-Taka
2013-01-17 23:13
Kolla länktipset, VICTOR VALDES tack för dina fantastiska år du har gett till klubben Barca och till alla dess fans ! Den bästa målvakten i Barcas historia, NO DOUBT ! Sen alla som snackar om hans tabbar osv, valdes har endast gjort 4 grova tabbar under sina 11 år som målvakt i Barca, dem 4 tabbarna kommer i början av klippet, 4 tabbar under 11 år är ju obefintligt. Sitt och njut istället av alla hans majestätiska räddningar som har räddat Barca så många gånger i olika nyckelsituationer.

Viva Victor Valdes, Visca el Barca !!!
2013-01-17 23:12
Jag har inga problem med att spelare, som Valdes nu, vill pröva vingarna i någon annan liga, go for it. Fast kunde han inte ha hållit det internt istället? Nu kommer det bara skapa oro i truppen, fans kommer undra om Valdes är fokuserad osv. Nu kommer raset. Idiot.
Barcelona FCB_Messi
2013-01-17 23:10
Nej för fan inte courtais ! Efter att han släppte in en frispark från crynaldo så vill jag verkligen inte se honom i Barca ! Hade darrat varje el clasico när crynaldo skjuter en frispark . Även om han sätter 1 av 65
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-01-17 23:09
Jag har iaf inget annat än respekt för Valdés. Han har vunnit allt han kan vinna som spelare, 3 CL 5 la liga och 2 cuper samt att han är världs- och europamästare. Ser det bara som naturligt att han (och någon annan också för delen) är sugen på en ny utmaning. Han har gjort ett riktigt bra jobb hos oss genom åren.

Dock är det väldigt trist då det kändes som att han var en sån som skulle stanna hela karriären i Barca, men alla spelare som kommer från vår akademi kan inte vara trogna hela karriären, det är väldigt få spelare som är det i Europa och därför är det väldigt viktigt att visa sin uppskattning till dessa spelare (Puyol, Xavi, Maldini, Totti, Gerrard etc).
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-01-17 22:53
Köpa ny målvakt? Vi har ju redan Neymar på väg hit och ryktet går att Tito vill ha en spelande målvakt....
Barcelona Golden Barca
2013-01-17 22:53
Utgå i från att nya målvakten är Spanjor eller lirat i Spanien några år.

De Gea.

Guaita.

Diego Alves.

Guaita är tveklöst Barcelonafansens stora favorit.

Fais
2013-01-17 22:51
Jag tror att Valdes gör en Ronney.

Atlético addeh
Tog ryktena med en stor nypa salt först, så detta kom trots allt som en smärre chock för mig. Valdés har trots allt familjen och tryggheten i Barcelona.

Men det är bara gilla läget. Håller med flera andra att det var bra att detta kom ut i så god tid, nu får klubben en ärlig chans att hitta en lämplig ersättare. Att det finns många duktiga målvakter där ute råder inga tvivel om, men för att stå i Barcelona krävs mer än bara duktiga egenskaper på linjen. Först och främst måste man ha en keeper som är trygg med bollen och besitter ett vårdat passningsspel. Redan där faller målvakter som Thibaut Courtois, David de Gea och Diego Alves bort.

Den jag rent spontant kan känna vore det absolut bästa alternativet är Vicente Guaita. Att han inte får stå mer i Valencia är ett under och han är kanske hela ligans mest underskattade målvakt. Känns snarlik Valdés vad gäller egenskaper och är dessutom relativt ung.
Barcelona Gabriel
Måste fråga er alla som drömmer om Neuer, tror ni att Pep och Bayern är sugna på att sälja honom. En klubb som dessutom mår bra ekonomiskt. Glöm det alltså.

Någon som har någon vidare koll på ter Stegen?
Barcelona Stoichkov~
2013-01-17 22:47
@FCB_Messi:

10-12 miljoner skulle jag tro. Det med tanke på hans kontraktsituation. Hans kontrakt går ut 2014.

Edit: Vad sägs om Chelsealånet i Atletico de Madrid. Han är ung och bra tycker jag. Han kan bli ännu bättre i framtiden!
Barcelona FCB_Messi
2013-01-17 22:41
Vad tror ni vi kan få för valdes ? Runt 10 mille ?
Barcelona Stoichkov~
2013-01-17 22:39
Valdés lämnar klubben i sommar skulle jag nästan vara säker på. Klubben låter honom inte gå som bosman. Det blir återigen en intressant sommar för oss.
Annons: