/spanien/barcelona/forum/7961.aspx/spanien/barcelona/forum/7961.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Viva la Pepa!
2013-01-18 16:16
Shit vad folk vänder kappan efter vinden. Förr har man bara läst här inne att valdes är en av världens mest underskattade målvakter, vilket jag håller med om. Valdes har gjort en del tabbar i sina dar men de senaste 4-5 åren under barcas stora framgångar har han spelar väldigt jämnt och gjort många viktiga räddningar. Visst gör han fortfarande någon tabbe då och då, men de gör väl nästan alla målvakter? Jag tycker det är väldigt synd att valdes lämnar oss och de hade varit bättre om vi värvat en målvakt redan inför denna säsong som hunnit kommit in i laget till nästa som ensam första målvakt.

Jag har en stor känsla av att valdes hamnar i United. Vet inte varför men de känna bara som de största alternativet för honom, en storklubb som alltid utmanar om titlar och med de Gea som inte utvecklats till den målvakt de hoppats. Vem ska ersätta valdes? Neuer är ju drömmen. Tror inte vi kan värva en för oprövad målvakt då Barca är en topp klubb som ska slåss om titlar och då har vi inte råd att ha en oprövad målvakt. Diego Lopez är ju ett alternativ som någon skrev, att värva honom samtidigt som man tar hit en lovande talang. Begovic och Krul är två målvakter från PL som jag gillar skarpt.

Summa summarum är att valdes frånvaro kommer att märkas mycket, han har vart den målvakt som stått flest matcher för oss någonsin och alltid vart någon att lita på. Förändring är inte alltid bra, till en början iaf.
Fais
2013-01-18 16:12
Rambla~ el chico dorado

:-).. Du menar allvar.

Är du säker på det?

kolla upp det min vän.

Coach Pep,
2013-01-18 16:12
@Gabriel:

Haha faktiskt många som inte har koll på Handanovic, otroligt nog. Han är den stabilaste målvakten jag sett på många år, tar för fan allt som kommer emot honom. Det ända man hör från folk är Neuer, Casillas, Cech. Handanovic är stabilare än alla tre. Han är på rätt plats hela tiden, gör nästan aldrig misstag och räddar vilket skott som helst. Han sticker inte ut i något särskilt men är fullkomligt komplett helt enkelt.

ter Stegen stegen passar in i vår profil men känns inte särskilt smart att ersätta Valdés med en 20 åring. Finns många "moderna" målvakter med bra fötter där ute så det är nog inte det som blir det största problemet. Ett stabilt psyke är av yttersta vikt. Valdés är idealisk och har varit extremt viktig genom åren. Han har gjort sina tabbar men levererat när det gäller. Känns bisarrt att sitta och behöva snacka ersättare.
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-18 16:08
Gabriel Handanovic är känd för att vara bra på straffar, många tycker han är bäst i världen på det (undantaget Pinto då förstås ;)) Jag tycker det vore tråkigt om Valdes lämnar givetvis, han är ju lite av en ikon med sina antal matcher spelade för Barca, men han är inte oersättlig. Bra på fötterna är många målvakter, inte på Valdes nivå men ändå. Det jag gillar främst med Valdes är något jag skrivit ofta - hur bra han är på 1 mot 1lägen och det är fan viktigt för Barca! Om man ska spekulera ersättare så ser jag väldigt ogärna De Gea och Reina bland de namn som nämnts. Gärna Diego Alves eller en ung målvakt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-18 16:06
Det heter katalan.
Fais
2013-01-18 16:03
Valdes hit och Valdes ditt.

Som ni har märkt så har Tito hoppat över att Valdes spelar med fötterna lika mycket som han gjorde under Peps era. Få hit en målvakt som inte släpper in Ronaldos skott på första stolpen. Tänker på de senaste El Clasicos.

Frågan är vem vill ha honom? Vilket storlag vill ha honom?
De flesta som jag känner säger ni behöver bättre målvakt och någon snabb mittback eftersom våra backar är så högt upp på planen.

Hmm! Alla vet att anledningen att han har varit kvar i Barca så länge är tre saker.

1. Den ena han är katalon.
2.Från La Masia
3. spela bra med fötterna

Saken är Tito har hoppat över riskerna med att passa för mycket mellan Målvakten och backarna.

Stannar han kvar fine. Det är nog det bästa för honom.

Drar han. Ok lycka till.

ingen bitterhet för min del.

Real Madrid MoBones
2013-01-18 16:01
En av mina personliga favoriter av de nämnda är Guaita, Hade inte tackat nej om Diego Alves var bland de eftersökta. Anledningen är att jag vill se en målvakt med erfarenheter, speciellt från la liga.

Jag föredrar även köp av 2 målvakter som är nästan i samma nivå så att konkurransen ökar. kollar man på valdes situation så var han klart första målvakt utan konkurrenter.
Barcelona Hetfield
2013-01-18 16:00
Om Valdes lämnar för att han känner sig omotiverad så kan jag förstå det, men om det hela handlar om pengar och uppmärksamhet så kan han sticka.

Jag tycker att han lämnar Barcelona i en svår situation, det finns ingen direkt ersättare till honom och han vill bara lämna laget. Barcelona har stått bakom honom genom åren trots alla tabbar han har gjort, och när alla fansen ville värva en ny målvakt så stod klubben bakom honom, och det här är priset man får betala.
Barcelona Yaya24
2013-01-18 15:52
Sälj valdes i sommar för en viss summa. orkar inte att vi alltid ger bort spelare
Barcelona YYEA
2013-01-18 15:37
Barcelona YYEA
2013-01-18 15:37
Ni oroar er för mycket, Valdes är en bra målvakt men det finns bättre.
Bra på fötter? Vilken målvakt kan bli bra på fötter, gäller bara att tillämpa samma övningar som Valdes gör på träningen.
Barcelona Gabriel
2013-01-18 15:27
Coach Pep

Hadanovic? Haha där ser man hur lite koll jag har på Serie A. Vet inte ens vem snubben är. Kan vara så att han är uttråkad. Men men, synd är det hur som helst. Personligen föredrar även jag målvakter som kan spanska men allvarligt talat tycker jag inte att en enda målvakt i Spanien är tillräckligt bra för att vara förste keeper hos oss. De Gea vore största mardrömmen på länge.

Har ingen aning vem jag hoppas på nu faktiskt. ter Stegen är intressant, men har sett alldeles för lite av honom för att kunna bilda mig en uppfattning.
Barcelona Saforcada
2013-01-18 15:17
Är det någon på redaktionen som gör något? Flera stora nyheter om Barcelona men inga artiklar...
Atlético addeh
2013-01-18 15:16
Gabriel

Det kan väl knappast vara så att han vill gå till någon storklubb. Han vill ju ha mer att göra på jobbet. Det bästa vore väl att gå till den "sämsta" klubb som kan erbjuda mest pengar. ;-)
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-18 15:08
Zubizarreta (sports director): "Victor will be our player until last day of his contract. We're sure he'll give everything until June 2014."

Verkar bli så att han lämnar gratis 2014 istället.
Barcelona Barca King -
2013-01-18 14:26
Starkt besviken på valdo! Kunde han inte vänta med sin bomb tills på sommaren? Hoppas seger tåget fortsätter och Valdes lämnar med fler titlar under bältet. Han måste förklara sig annars är det fegt av honom.
Barcelona Essarhaddon
2013-01-18 14:21
En krönika om Pep Guardiola i samband med nyheten om Bayern.

http://1x2.se/blogg/155/guardiolas-aura-gor-entr-i-mnchen
Barcelona Barca King -
2013-01-18 13:48
Zubizarreta (sports director): "Before we could make an offer, his agent told us that Victor would not continue." [fcb]"
Coach Pep,
2013-01-18 13:38
@Gabriel:

Han kanske är uttråkad? Tittar man på dokumentärer om honom så säger han ju att han alltid hatade att vara målvakt som liten. Han kanske aldrig gillat yrket riktigt och känner att han gjort sin plikt för Barca. För att inte bli ännu mer uttråkad vill han söka efter nya utmaningar där han får vara mer aktiv på matcherna och visa vilken bra målvakt han verkligen är. Ibland behövs förändringar i livet och allvarligt talat, jag tror han skulle göra succé i vilken annan klubb som helst med de där fötterna, reflexerna och psyket. Valdes är en världsmålvakt som inte fått något erkännande trots att han stått för avgörande räddningar varje år i CL. I en annan klubb där han får dominera mer skulle erkännandet komma.

Milan skulle kunna vara en möjlig kandidat, men knappast Inter. De har ju redan världens bästa målvakt i Handanovic. Det är som att Barca skulle gå efter Ronaldo när vi har Messi..
Barcelona elbraco - CP5
2013-01-18 13:31
sjukt långsökt, Neuer - Valdeskopplingen.
Barcelona Gabriel
2013-01-18 13:17
Jag försöker på något sätt förstå Valdes beslut om att lämna, men det går helt enkelt inte. It just doesn't make any sense.

Barcelona är i princip den enda klubben och supportrar som uppskattar honom. Nästan alla andra fans snackar skit om honom. Han kommer aldrig att vara lika uppskattad i en annan klubb som han är i Barcelona, varken av lagkamrater, styrelse eller fans.

Och när det kommer till titlar så är det ännu mer konstigt, det kan det absolut inte handla om då vi är det lag som håvat in mest titlar av alla lag i världen och även fortsätter att aspirera på de största titlarna. Han är dessutom utan konkurrens vårat första alternativ.

Han bor dessutom i staden han har alla sina vänner, i staden han är ifrån och spelar i klubben han blivit uppfostrad i. Han var på god väg att bli en legendar i klubben (något han ändå kommer att bli men absolut inte på samma nivå som han hade blivit om han avslutat karriären här). Barcelona som stad är otroligt trivsam dessutom. Vart kommer han att trivas lika bra som i Barcelona? Regniga England? Kalla Ryssland?

Sen frågar jag också, vilken storklubb finns på kartan för honom? Chelsea har Cech, United har De Gea, City har Hart, Bayern har Neuer. Milan eller Inter då eller? Tror knappast att varken Milan eller Inter skulle vara intresserade av honom, men man vet aldrig. Hur som helst så är båda dessa klubbar rejält på nedgång och varit det under en lång period nu.

Jag vet inte, förstår inte riktigt hans beslut. Är verkligen viljan så stor att testa vingarna i en annan liga?

Hans beslut känns konstigt på många sätt...
Barcelona koeman92
2013-01-18 13:00
Hetfield

Det kanske ligger något i det du säger. Hursomhelst får man ju alltid hoppas, Neuer är en av de sex målvakter som ingår i Barças planer. Annars ser jag hemskt gärna Ter Stegen vakta våran mållinje.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-18 12:58
Hetfield Är inte Neuer en spelande målvakt då? Svårt att se Bayern byta där
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-01-18 12:57
Har tänkt lite på Alexis-situationen. Vad ska man göra? Sälja honom? Låna ut honom? Ge honom fortsatt förtroende? Killen har enorm potential men han har inte psyket som behövs i Barcelona.

Kanske har det att göra med nummer 9 förbannelsen. Testa ge honom ett nytt nummer så kanske han börjar leverera.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-01-18 12:42
Hetfield

Tänkte på samma sak faktist. Någon som vet hur relationen mellan Neuer och deras fans ser ut nuföritden? Han var ju inte en så uppskattad värvning i början med tanke på att han kom från en av Bayerns främsta rivalklubbar (Schalke 04).
Barcelona Hetfield
2013-01-18 12:20
En lite intressant tanke, har ni tänkt på att Valdes vägran att förnya kontraktet kom ut ungefär samtidigt som Pep blev klar för Bayern. Det måste ligga något i det.

Pep vill ha en spelande målvakt, och Valdes vill byta miljö. Kanske ett byte mellan Valdes och Neuer?
Barcelona petersays
2013-01-18 12:15
Med tanke på hur man hanterat situationer i laget förr så skulle jag inte bli förvånad ifall man försöker skola om Mascherano till målvakt :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-18 12:12
Kommunikation mellan försvar och målvakt är A och O, det underlättar om man kan språket. Sen är det en del i integrationen, och för att samspelet även utanför plan ska fungera på ett tillfredsställande sätt måste språkbarriärerna bort.

Därför anser jag att en spansktalande målvakt är att föredra, men det ska såklart inte vara en avgörande faktor som leder till en sämre kvalitetsnivå.

Visst allt går att utveckla, men i en nyckelposition som målvakten ändå får sägas vara är det bra om det mesta finns från början, inklusive språket.
Barcelona Dvärgen
2013-01-18 12:03
Varför är det så viktigt att en framtida målvaktsvärvning talar spanska? Tar inte mer en ett par veckor för att lära sig de mest nödvändiga fraserna och efter ett år borde denne tala något flytande om viljan finns, vilket det absolut bör göra.
Barcelona Nesto
2013-01-18 12:01
Är tveksam till om han verkligen vill lämna Barça efter kontraktet.
Jag menar han har bott i Barcelona hela sitt liv och har alla kompisar och familj just där, varför skulle han vilja ha en ny utmaning nu helt plötsligt?

Det är väl så agenterna förhandlar nu för tiden. "hotar" med att lämna klubben osv.
Walcott,Rooney mm. har ju gått samma väg. Samtliga med,mer eller mindre, lyckade resultat.
Respektlöst och skamligt agerande om han nu inte egentligen vill lämna.
Även fast han är den perfekta målvakten för oss så kan han ta sitt pick och pack och resa bort.
Stora frågan är ju bara vem som ska vaka mellan stolparna i framtiden.
Annons: