/spanien/barcelona/forum/7960.aspx/spanien/barcelona/forum/7960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hank Moody
2013-06-27 20:21
Oliver Torres känns som spelare med enorm potential, mycket större potential än Thiago i min mening. Hoppas dock han stannar i Atletico, dom behöver en spelmotor i hans kaliber. De är en spelartyp dom inte haft på länge, kan Atletico få behålla honom och göra några klassvärvningar har vi ett till spanskt lag som kan gå långt i Europa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Diar Shekha
2013-06-27 20:18
@barcastuff: Official line-up ESP (vs ITA): Casillas - Arbeloa Ramos Pique Alba - Xavi Busquets Iniesta - Pedro Torres Silva #fcblive #confeds @barcastuff: Official: Barcelona announce the renewal of B player Rafinha (19) until 2016. His buyout clause is 30M. #fcblive Rafinha är iallafall lite klokare än Thiago, enligt mig då. Fantastiska nyheter. Hoppas att han går på lån till Celta.
Barcelona LeoMessi
2013-06-27 20:12
Nesto (Barcelona) Enligt mig är han den som påminner mest om xavi i sitt sätt att spela och styra matchen.
Barcelona Nesto
2013-06-27 20:09
Isco i all ära men tror personligen att Oliver Torres kommer bli bättre och ha en mer betydande roll i landslaget för spanien.

Köp honom direkt. Påminner mycket om Xavi, liknande 360 och lugn.
Snurrade ju upp barcas mittfältare på de få minuter han fick förra mötet mot Atl. Madrid.

Någon som har koll på han pris?
Barcelona Gatumusikanten
2013-06-27 20:08
Någon som har kvällens startelvor?
Barcelona Hetfield
2013-06-27 20:01
Det känns lagom onödigt, snudd på korkat att prata om att sälja Cesc. Han kommer aldrig att säljas, det har gjorts klart flera gånger.

Han har köpt hus i Barcelona, hans familj bor i Barcelona, han har just fått barn och han har flera gånger sagt att han vill stanna kvar. Vad mer behövs det för att förstå?
Barcelona Golden Barca
2013-06-27 19:57
Bara 6 spelare från Barca i dagens startelva
Barcelona Vampíro
2013-06-27 19:48
Ska vi sälja Fábregas nån gång så får man dra till med en fuling likt Porto gjorde tidigare. De hade en liknande klausul på Joaõ Moutinho där de var tvungna att betala Sporting, så de höjde priset på James Rodriguez istället och fick ca €50M för båda.

Sälj Fábregas för €5M och släng på JDS för €40M på köpet. Win-win.
Barcelona LeoMessi
2013-06-27 19:47
KristoferDelija (Barcelona) Är Frankrike verkligen favoriter till att vinna?:-) Tack för svaret:-)
Barcelona Neymar N7
2013-06-27 19:44
Al-Khelaifi (president PSG): "I read a lot of things in the press, but Thiago Silva and Ibrahimovic will stay until end of their contract." va säger ni om detta? Kommer bli svårt att förhandla om en värvning av Silva med den här oljeshejken.
Barcelona KristoferDelija
2013-06-27 19:44
LeoMessi/
Spanien vilar flera spelare. Ändå så är man så bra mot favoriten till att vinna hela VM Frankrike.
Barcelona petersays
2013-06-27 19:39
Hoppas ändå att Bojan går till ett annat lag i La Liga - skulle gärna se mer av honom.
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-06-27 19:39
Hetfield (Barcelona) Jag hade faktiskt ingen aning om den klausulen, men det är bra att de flesta har koll haha
Barcelona LeoMessi
2013-06-27 19:38
Enda chansen Frankrike har att göra mål är på fasta situationer! Säkert så dom kommer att få in något mål
Barcelona Hetfield
2013-06-27 19:32
Capitan Puyol - El Corazón

Vadå, var det en nyhet för dig att klausulen fanns? Det är väl snarare en garanti på att Cesc kommer att stanna kvar resten av karriären.
Barcelona FCB_Messi
2013-06-27 19:28
Herregud vad oliver Torres är bra . Han har lekstuga med Frankrike just nu .
Barcelona Barcelonistas
2013-06-27 19:24
Glöm inte nu att ledningen själva gått ut och sagt att Barca kommer ha bästa möjliga lag nästa säsong. Valdes Alves-Pique-Thiago-Alba Xavi-Busi-Iniesta Sanchez-Messi-Neymar Det här laget är perfekt, men folk glömmer av att Neymar värvningen inte alls påverkat budgeten ( något som många tror). Vi har minst 40 M att spendera för och en hel del spelare kommer att lämna. Thiago,Villa,Afellay,Bojan,Kerrison, bara här får ovi en ökat budget på 60M. Alltså så hamnar vi på 100M som vi har att spendera för. In - Thiago Silva, Reus, Ter Stegen Ut - läs mitt inlägg
Barcelona LeoMessi
2013-06-27 19:20
Varför får inte Deulofeu starta?
vifa
2013-06-27 19:18
Är man 21 år och inte dominerat i segundan så kan du inte förvänta dig något, men oliver Torres som du sa ser riktigt spännande ut!
Barcelona Capitan Puyol - El Corazón
2013-06-27 19:17
Nu undrar man vart Hetfield är så att han får se vad som kommer fram om hans gullepojk Cesc. EDIT: Wow... Det är många här som inte har koll på Sergi Roberto, han får väldigt mycket oförtjänt kritik utan någon anledning. De flesta verkar inte inse hur bra spelmotor han är. Han är nog den som är mest lik Xavi i sin spelstil.
vifa
2013-06-27 19:14
Ja, man vill att S.Roberto ska slå igenom nu när chansen att få speltid ökar markant, men han är alldeles för dålig, han har ingen riktigt spetsegenskap som krävs. Man skulle signat Isco ...
Barcelona Barcelonistas
2013-06-27 19:11
2M extra bara för att vi vann ligan? Arsenal kan tydligen få mer pengar om vi nu vinner ligan igen och Cl. Så mycket pengar och vad fick vi? En överskattad spelare som kosta oss en Cl final..
Barcelona LeoMessi
2013-06-27 19:00
Stör mig så jävla mycket på att Barcelona tillåter sig själva bli blåsta av Arsenal varenda jävla gång! Räcker det inte med att Wenger ska sno 70 talanger om året?
Barcelona LeoMessi
2013-06-27 18:56
Hur i helvete kunde Barcelona tillåta en sån klausul för cesc? Hade fattat det om vi hade betalat en låg summa nu har vi fan gett dom otroligt mycket pengar och ytterligare ifall vi skulle sälja!
vifa
2013-06-27 18:47
Ja du har rätt!
Barcelona petersays
2013-06-27 18:45
@Rambla~:

Den klausulen har jag missat - nu undrar man ju hur jäkla kassa våra förhandlare är egentligen. Han kostade skjortan och vi kan inte sälja honom. Nu antar jag att man tänkte att Cesc skulle pensionera sig i klubben och släppte genom den - och med den klausulen så är väl det det enda rimliga alternativet om man inte vill bli kölhalad.
Barcelona petersays
2013-06-27 18:43
@vifa:
Fast United har ju i många år varit ett lag som har fått på papperet mediokra spelare att prestera långt mer än vad någon trott. Och så dåliga namn är det ändå inte. Vidic, De Gea, Rafael, Valencia, Rooney, Chicharito, Van Persie. Men visst, dom behöver verkligen förstärka laget och värva ett par-tre spelare denna sommar och just därför är dom väl ute efter Thiago och andra unga spelare - som t.ex Guillermo Varela som blev klar nyligen.
Barcelona Lion24
2013-06-27 18:39
Är det bara jag som inte räds Real nästa säsong oavsett om de värvar Bale och Cavani/Suarez?

Jag tycker att Mourinho var den perfekta tränaren för Real eftersom han ej kunde låta spelarna slappna av och främst för att Mourinho kan motivera sina spelare. Finns många spelare som har sagt att de skulle göra allt för han. Men Ancelotti är ej en sån tränare. Jag känner att Ancelotti är mer slapp, mjuk, ej så hård. Och när man konkurrerar mot ett lag som Barca så kan man inte ha såna tränare. Och Real behöver en hård tränare som kan motivera, jag skulle vilja säga att det är den viktigaste biten för en tränare i Real. När nästan alla spelare i ett lag har stjärnsstatus, spelar i landslaget och tjänar enormt mycket pengar så är det en garanti att det blir för slappt och konflikter. Ancelotti kan säkert hantera konflikterna men jag tror knappast att han kan motivera spelarna på planen. Om Ancelotti idag hade coachat Real i början av 2000-talet så hade han säkert haft samma framgångar som Vicente Del Bosque. Men idag är Barca mil bättre än för 10 år sen.

Kolla på Reals trupp, det är allvarligt sjukt sanslöst bra lag, och lägg därtill Bale och Cavani/Suarez så blir dom ännu giftigare. Grejen är inte att Ancelotti kan ena laget, det tror jag, men jag tror inte han kan motivera sina spelare som Mourinho kunde. Det har visats på prov t.e.x i Frankrike där man har haft svårt med motivationen mot mindre lag. Fast än PSG förra säsongen var överdrivet mycket bättre än de andra lagen. PSG kunde spela en hemma match 0-0 mot ett bottenlag, just för att man inte hade motivationen.

Och helt seriöst, vad är det här att Ancelotti vill spela 4-3-3 eller att han alltid har spelat 4-3-3? Så länge som jag kan minnas så har han oftast använt sig av 4-1-2-1-2 eller 4-3-1-2. Men jag förstår att man vill se lite ut som det andra laget som har dominerat i flera år och dessutom spelat en bländade fotboll, de vill vara lite mer som oss helt enkelt.
SoN_Un
2013-06-27 18:36
Finns bara en ersättare till xavi. Finns ingen mer lik oxå. Det är gundugan!
Ingen annan. Min dröm mittfält i framtiden. Busi- thiago- gundugan
Barcelona Shanghai - Karbala 680
2013-06-27 18:35
Grattis till Isco som kommer att förstöra sin karriär likt Canales. :)
Annons: