/spanien/barcelona/forum/796.aspx/spanien/barcelona/forum/796.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-04-24 16:28
Här är dagens mest komiska rykte från öarna. Leicester City goalkeeper Kasper Schmeichel, 29, is a £15m target for Barcelona this summer to replace Marc-Andre ter Stegen, who is leaving the Nou Camp. (Sun) Jaha, så det är redan klappat och klart att MAtS lämnar i sommar? Enligt The Sun då.
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-04-24 15:55
@enkos:
Det finns t.o.m. en bra kameravinkel där Cholo mycket tydligt gav en bollkalle instruktionen att slänga bollen in på planen för att stoppa Málagas kontringsläge. Edit: Tydligen så kom tweeten inte upp när jag klickade på länken. Nu när har jag löst problemet så ska länken vara i sin ordning :)
Barcelona Davids3
2016-04-24 15:48
@enkos:

Samma sak när Barca mötte Atl.Madrid på Calderon nu i CL, då var det helt omöjligt att få tag på bollar, som om alla bollkallar blivit kidnappade. Istället var det spelarna själva som fick springa efter bollen.
Barcelona Liunil Masse
2016-04-24 15:44
Så som det ser ut för oss spelmässigt just nu så undrar man hur det kommer sluta i en cup-final mot ett super-taggat Sevilla, som alltid gör bra matcher mot oss nuförtiden? Kommer bli jääävligt svettigt, den saken är säker.
Barcelona enkos
2016-04-24 15:36
Den smutsige Simeone är bered på allt för att vinna matcher. Han instruerade sina bollkallar att kasta in bollar och här i länken syns tydlig hur en av pojkarna kastar in bollen när Malaga har en bra och farlig kontringsläge. Domaren uppmärksammade situationen och visade ut Simeone. Nu talas det om att han kommer bli avstängd i kommande tre matcher.
Barcelona II Barça II
2016-04-24 15:21
Förstår inte varför Neymar tog en straff igår. Det var själviskt och onödigt, han borde ha gett straffen till Suarez. Han borde lära sig från Messi, som kunde ha tagit samtliga straffar och kommit ikapp Ronaldo, men istället "gav" han straffarna till Suarez, mäktigt. Neymar har varit en besvikelse i slut skedet av säsongen.
Barcelona Barca4life98
2016-04-24 14:20
Depay! Ja tack säger jag!
Barcelona Barca4life98
2016-04-24 14:20
Depay! Ja tack säger jag!
Barcelona the cameroonians
2016-04-24 14:17
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Är mer inne på hans landsman i Ajax, Anwar el Ghazi, som kan spela på alla positioner i anfallet. Har dock inte följt honom så mycket, men någon annan har kanske koll på den gänglige anfallaren av marockanskt ursprung?
Barcelona Gabriel
2016-04-24 14:14
Det roliga med Suarez är att han klarar av att stänga dit volley träffar som om det vore världens lättaste grej men kan missa öppet mål på ett sätt att det ser ut som att han brutet benet sekunderna innan bollen når fram till honom. Om han bara kunde lyckas sätta dessa enkla bollar också hade hans målskörd varit ännu bättre. Men Suarez är utan tvekan Barcelonas bästa värvning sedan Ronaldinho, Eto'o och Dani Alves. Världsklass anfallare rakt av och han har under våren hållt oss kvar vid liv.
Barcelona DM1982
2016-04-24 14:13
[QUOTE=Vlom]Om man ska nämna straffsituationen, så kan man lika gärna vända på andra sidan myntet och konstatera faktumet att Iniesta skulle ha fått rött kort för sin målchansutvisning dessförinnan men att Nicola Rizzoli såg mellan fingrarna. Ett minst lika felaktig beslut. Punkt, Däremot var det horribelt att Felix Brych ej gav rött kort till Augusto Fernández ocH Lucas Hernández för sina vårdslösa tacklingar på Alves respektive Neymar i det första mötet. [/QUOTE] Det du säger stämmer inte, Iniesta skulle inte ha rött kort. Domaren gjorde helt rätt men till och med då anklagas Barça för fördelar.
Barcelona neymar JR
2016-04-24 14:08
Vlom Man kan inte åka på frilägesutvisning när bollen är öppen i spel utan att motståndaren har bollen. Gultkort och straff och inget mer! :)
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-04-24 13:58
perfekt spelare att värva nu är Depay. grym potential men har inte passat in i PL. tror jag man låna in han o köpa loss efter. men så smarta är inte vårt kära barca. kommer sluta med gameiro och nolito för totalt 50 mille.
Vlom
2016-04-24 13:54
@Acrobat:
Om man ska nämna straffsituationen, så kan man lika gärna vända på andra sidan myntet och konstatera faktumet att Iniesta skulle ha fått rött kort för sin målchansutvisning dessförinnan men att Nicola Rizzoli såg mellan fingrarna. Ett minst lika felaktig beslut. Punkt, Däremot var det horribelt att Felix Brych ej gav rött kort till Augusto Fernández ocH Lucas Hernández för sina vårdslösa tacklingar på Alves respektive Neymar i det första mötet.
Barcelona Davids3
2016-04-24 13:35
Suarez är den första spelaren någonsin i la ligas historia som gjort 4 mål/match, 2 matcher i rad. Och är även den första i denna era som kommit upp i samma antal mål som Messi och Ronaldo, dessa två som har totalt dominerat de senaste 5-7 åren.

Världens bästa striker!
Barcelona Barcelonistas
2016-04-24 13:15
Enkos - sant och som någon redan nämnde jag hade betalat en stor summa pengar bara för att se hur Ronaldo reagerade igår när Suarez satte 4 bollar. Kolla länktips haha.
Barcelona Junta Dimision
2016-04-24 13:10
@enkos:

LE sa att Pique har haft lite höftproblem på sistone vilket var anledningen till att han byttes ut.
Barcelona enkos
2016-04-24 12:57
Ribonh Fan

Från matchen igår till nästa match är en hel vecka något inte hänt på evigheter. Därför tror jag LE inte ville vila vissa spelare. . Tycker däremot att det var konstigt av LE att byta ut Pique som vilat förra matchen men inte Masken.
Hur som helst är det en vecka nu till Betis och komna fult utvilade . Betis har idag svår derby mot Sevilla.
Barcelona J.Gamper
2016-04-24 12:56
Angående domarsnacket. Real fans är väl de sista som ska snacka om korruption. Med fifflaren Perez i spetsen märks det klart och tydligt hur Ronaldo får enkla straffar med sig inför varje guldboll. Inte minst hur han magiskt sett aldrig blir avstängd i efterhand efter sina boxnings rundor. Att man sedan går o stoltserar med decima är väl ännu ett bevis på vilka hycklare de är. Sedan ja tråkigt med all domar snack. Man kanske borde ändra om systemet med domare så slipper man allt denna skitsnack. Vad för nytta gjorde domaren egentligen i en vunnen match? Vi behöver knappast hjälp utav en domare mot Sporting. Hjälpen skulle ha behövts mot Valencia, vart var domaren då? :P Skämt åsido. De som håller på med dessa konspirations teorier har ju inte många hjärnceller i vilket fall som helst. Helt låsta människor med bestämda åsikter. Svårt att ta de på allvar. Jag kan garantera er att det knappt hade vart någon snack ifall det var något annat lag som hade vunnit sådär som vi vann igår, eller om A.Madrid matcherna. Inte mycket iaf. Det har alltid varit så att de bästa blir hatade. Förut var det mycket Manchester United som hatet riktades på. Murinho var på redan där med sina konspirations teorier( För övrigt känns det som att allt är en konspiration mot Murre så fort han förlorar) Sedan kom Barca som Murinho och Real smutskastat en hel del. EDIT: Zlatan också självklart =) Alltid roligt och se Viasat Studion efter en Barca vinst. I alla fall man fokuserade mycket på Real också efter deras CL vinst så fort de gjorde något fel. Tyvärr så har ju domaren hamnat i centrum i våra matcher ganska ofta också.Våra spelare har ju haft en tendens o filma lite överdrivet ibland( Inte så mycket längre men ändå fokuseras varenda lilla filmning) . Men det som är värt att notera är att inga stora dombeslut MOT barca nämns. Det är en orättvis bedömning baserat på hat för Barca och kärlek för "The underdogs" Är det så att Barca är korrupt och mutar domare. Kan man garanterat säga att Real gör detsamma i La liga. För de har kommit undan med feta domarfördelar säsong efter säsong de också. Men överlag tycker jag att denna domarsnack förstör fotbollen. Modernisera skitet. Det kan inte vara så svårt med en extra domare som sitter fast klistrat framför tv skärmen och ger feedback till huvuddomaren efter att ha sett repriser eller något.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-04-24 12:56
Kritisera inte domaren, han må ha blåst 3 straffar men jag tror förbundet har storslagna planer för Atletico och Barca. Om domaren dömer emot Barca nästa match tror ni inte det kommer hänvisas till gårdagens match?

De kommer köra över Barca i minst en av kvarstående matcher, att vi fick 3 straffar igår ser jag som en garanti för det.
Barcelona Ribohn Fan
2016-04-24 12:35
Jag känner mig lite orolig. Tycker laget ser nervöst pressat ut och att orken på våra 12 spelare börjar tryta. Laget spelar just nu betydligt bättre vid en 3 måls ledning än vid 0-0.
Hoppet står till Messi märks att han har spelat 2 månader mindre än dem andra.
Truppen är så obalanserad. Spelare som t ex Bartra, given i ett spansk EM trupp, helt oanvänd i en truppen. Varför inte byta in Bartra redan vid 2-0 mot t ex. Busquets (som får slita hårt) flytta upp Masken.
Litar man inte på en trupp, måste man sälja och tränaren handla plocka nya som han litar på. T ex. Märks att Ardan var Luchos val inte Vidal.
Barcelona enkos
2016-04-24 12:12
Levante leder med 1-0. Det vore bra om Levante vinner och har något att spela för i näst sista o gång mot Atletico. Då kommer Atletico att tappa poäng.
Barcelona Neymar N11
2016-04-24 12:00
Det är tyvärr inte bara här i Sverige där majoritet av fotbollfans hatar Barca utan runt om i världen. Detta är tecken på hur överlägset vi har varit senaste decennium. Vi är det lag som för ungefär 14-15 år sen var i kris och med bara 1 CL titel. Jämför med nu så har vi flest officiella titlar av alla toppklubbar och har flest bollondors totalt som leder till att hatet ökar. Detta med uefalona är bara bs, alla toppklubbar får hjälp av domaren men skillnaden är bara att när det handlar ens egna lag så är det ok men tvärtom mot andra.
Barcelona enkos
2016-04-24 11:57
Barcelonistas

Vi hade vunnit även utan alla straffar igår och Barca hatare kokar inte över tre poäng utan för att Suarez kunnat göra 4 mål och gått om Ronaldo. För Real och Ronaldo fans utan en enda titel hade en liten tröst varit att han vinner skytteligan. De har i olika forum hånat MSN och hävdat att ingen av de kan slå Ronaldo i skytteligan speciellt då MSN var ur form. De kunde inte i vildaste tankar kunnat tro att Suarez skulle gjort 8 mål på två matcher samtidigt som "maskin som aldrig skadar sig" skulle missa någon match. De kokar helt enkelt.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-24 11:52
Sen är det komiskt hur man tar fram siffror på hur många straffar vi fått för att sen skrika korruption. Hur många straffar man får är ju inte ens viktigt så länge dom är korrekta. Du kan få 100 straffar på 1 säsong vad gör de så länge dom är korrekta? Det är inte antalet som är det viktiga Samma sak är det när folk drar fram hur många röda kort motståndarlaget fått emot sig. Vad fan spelar det för roll hur många utvisningar motståndarna får emot sig så länge dom är korrekta? En utvisning är en utvisning oavsett hur många det är. Straffarna igår så tycker jag den första är solklar, den andra är 50/50 och den tredje är felaktig.
Barcelona Barcelonistas
2016-04-24 11:45
Jag kritiserade domaren igår och då vet alla vilken Barca supporter jag är. Jag kollar alltid båda sidor av myntet och igår borde 2-3 mål inte blivit godkända. Men det här med att vissa reagerar så starkt så fort Barca får med sig ett felaktigt för att sedan va knäpp tyst när något går emot Barca är komiskt. Hatet man har för ett lag gör en blind och man tar då bara fram saker som det laget får med sig. Ja menar hur ofta spyr vi skit på de laget som får med sig domslut mot Real? Aldrig just för att vi inte bryr oss då vi alla hatar Real Madrid. Annars kom igen det handlar inte om att domaren varit usel. Utan bara om att kunna sprida sitt hat och förringa allt som laget man hatar vunnit och presterat. Atletico vann ligan mot oss 13/14 i sista omgången med lite tur då Messis mål aldrig borde blivit bortdömt men det var ingen som sa något då? Tänk då om det varit Barca istället och Atletico som gjort de målet då hade alla skrikit korruption.
Barcelona enkos
2016-04-24 11:43
Suarez borde ha tagit även den tredje straffet. Han var hur säker som helst på båda. Neymar med sina löjliga steg var återigen nära att missa sitt. Nu när det handlar om skytteligan så ska Suarez ta hand om alla så hatare kokar ännu mera. Neymar får ta igång sitt spel på annat sätt än straffar.
Barcelona Zyzz
2016-04-24 11:24
Messi har gett bort 8 straffar bara under år 2016. Hade han tagit alla själv så hade han varit 1:a i skytteligan...trots 2 månaders skadefrånvaro.
Barcelona enkos
2016-04-24 10:55
Himne del Barcelona En del av publiken buade ut Neymar varje gång han rörde bollen för han var katastrof och inte hade ett rätt. Inte minst sista halv timme när Neymar var desperat och försökte själv för mycket. Och en del skanderade hans namn för att försöka få igång honom. Hoppas att det Neymar går igenom är formsvacka för detta har nu varat alldeles för långt tid. Även Messi och Suarez hade formsvacka men ett kort tid. Neymar är bedrövlig under flera månader. Känns som att motståndarna har genomläst honom och står honom nära så fort han får bollen. De tvingar Neymar att från motståndarnas straffområdet driva bollen till mittplan.
Barcelona DM1982
2016-04-24 10:47
[QUOTE=Acrobat]Det här snacket om felaktiga straffar hit och dit... Jag kan ju säga som så att efter att vi inte fick den straffen vi skulle ha mot Atletico i CL-kvartsfinalen så kan jag inte bry mig mindre. Vi åkte ur CL pga ett felaktigt domslut. Nu skrattar jag högt när vi gynnas av felaktiga domslut. Jag hoppas att vi vinner ligan pga 1000 felaktiga straffar. Krydda gärna med några offside-mål också. Så länge omvärlden kokar så är jag nöjd... för inte fan var det någon som brydde sig när vi åkte ur CL. [/QUOTE] Det är tyvärr så att alla bara verkar komma ihåg saker som är till Barças fördel men så fort något går mot laget så är det "domaren dömer". Det stämmer att domaren dömer men då får man tycka det också när det blir en tvivelaktig straff till Barça också. Barça kunde ha vunnit ligan hemma förrförra säsongen men ett mål dömdes bort för offside. Det är absolut ingen som säger något om det, kanske bara att det skulle vara rätt åt laget. Straff skulle Barça ha mot Atlético men domaren dömde inte, det är vääääldigt tyst om det. Ska man kritisera Barça så ska man även påtala om alla gånger som det döms fel mot dem också. Annars är kritiken inte relevant, vilket runt 95% av kritiken inte är.
Annons: