/spanien/barcelona/forum/7958.aspx/spanien/barcelona/forum/7958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-01-16 22:35
Alexis gör en repris av förra veckan och sätter två bollar i andra halvlek, jag tror på chilenaren!

#teamalexis
Fais
2013-01-16 22:34
OnlyBarca

*hjärta* Valdes flint

Vadå skärpa sig mina vänner.

Ni är likgiltiga för Alexis missar bara för att vi ledar ligan med 18 poäng. Det är snarare ni som är bortskämda.

Jag/vi blir frustrerade för att det förväntas mer av Alexis efter en och halv säsong. Tänk om det var champions league final idag. :-)

Så resonerar jag iallafall.
Barcelona Gabriel
2013-01-16 22:34
Tycker folk borde chilla lite med Alexis. Jag ska erkänna att även jag får mina flipp när han missar helt solklara frilägen, men det är i stundens hetta av en missad målchans. Faktum är att han gör det bra på alla plan just förutom att göra mål. Han spelarna bra! Men vad som däremot frustrerar är att han evisas med alla dessa filmningar, det får han sluta upp med. Tänk om han hade varit mer effektiv, då hade han gjort sjukt mycket mål för han har en egenskap av att komma till väldigt bra målchanser hela tiden. Förhoppningsvis kan man utveckla honom i den delen av spelet. Segunda part nu. Visca!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona10Messi
2013-01-16 22:31
Alex:

Legendarisk citat från dig min vän: "Alexis gör allt rätt, förutom att sätta dit bollarna..". Top notch haha!
Barcelona Baronen
Aléx

Sure thing. Men du överdriver våldsamt, Alexis kommer aldrig jämföras med Messi. Du kan inte säga så.
Barcelona Andresito
Någon som kommer ihåg hur mycket skit Busi fick i början av hans A-lagskarriär? Han gjorde misstag efter misstag, folk ropade Touré innan match ens hade börjat. Kolla vad det lett till - en av världens bollskickligaste spelare som gör max 2 misstag per säsong om ens det.

För att kunna utvecklas måste man våga ta risker vilket vi har sett både Thiago och Song göra och vi har även sett dem misslyckas ett fåtal gånger, men misstagen är bara ett hinder på vägen.
Aléx
2013-01-16 22:30
Det va länge sen jag var online på denna forum, känner igen bara Rambla och några till. Förr var det en annan stämning härinne, man älskade spelare oavsett hur han spelade och vilka chanser han missade dessutom på 0-0 matcher!

Ni skrattar åt Realfansen men kolla på er själva, sälja spelare som spelat fåtal dåliga matcher och är i svacka. Folk som har följd Barca och hängt länge här kommer ihåg när Samu hade sin svacka, killen missade öppet mål gång på gång men vi skrattade och snackade om hans kvalitéer. Messi hade svacka, var sämst på plan, spelade pissfotboll men alla älskade honom ändå och inte fan satt man och snackade om att sälja honom eller andra från laget.

Alexis är en grym spelare, krigar konstant, vinner sjukt många bollar, gör ALLT RÄTT förutom att sätta dit bollarna pga hans psyke och den pissiga svackan han besitter just nu men det kan lossna när som helst, det kan jag lova er! Då kommer han jämföras med Messi och Ronnie...
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-01-16 22:28
Så jävla skönt att veta att så många bortskämda "supportrar" sitter här och gnäller och inte befinner sig på läktarplats. Thiago har vart on fire fram till Pintos tabbe, befann sig överallt på plan. Alexis skapar målchans efter målchans, det är bara mål som fattas men inte så att det är brottom med det just nu, han sparar sig till slutspelet ;) och förstår inte varför så många klagar på Song? Han köptes in som rotationsspelare, så visst, han må inte ha Iniestas smidighet eller Busquets touch, men för att komma från PL så är han ändå jävligt lugn med bollen och passningsfelet är ju klockrent. Inga R10 assist nu but still good... Jag är iallafall glad för showen hittills och hoppas det fortsätter så här i partida dos :)
Barcelona OnlyBarca
2013-01-16 22:28
Tycker många får skärpa sig här nu. Jäkla mycket klagande på Alexis. Visst han har slarvat, haft otur och missat väldigt många lägen. Men han kämpar och springer väldigt mycket. Trots att målen uteblir gör han mycket nytta när han tar alla sina löpningar och så länge vi vinner så behövs det inte klagas. Hoppas det lossnar för honom snart.

Visca Barca!
Barcelona Baronen
2013-01-16 22:27
Iniesta fortsätter spela på en nivå som för mig han aldrig varit tidigare på. Helt overkligt bra. Tello gör det bra i sina aktioner från kanten, han känns nästan ännu snabbare nu. Och han förstår sin roll, utmana, snabbt ner mot linjen och stick in bollen. Han och Messi börjar få någonting på gång tillsammans är min känsla.
Song är inte Busquets. Tyvärr är han det alldeles för lite..
Alexis vill jag inte kommentera med risk för att stöta på motstånd av vissa gestapos.
Barcelona AndreD
2013-01-16 22:26
Rambla~ el chico dorado

Dricker inte saft :)
Barcelona enkos
@Occi:

Jag tror inte han ville filma där, han var bara rädd och försökte undvika kontakt, lite naivt faktiskt, men sen kommer han upp direkt och vill visa att han inte har för avsikt att filma men den äcklige domare blåser för att varna. Samma domare som i början av matchen blåste frispark till Malaga när två ur egna träffar varandra..
Barcelona Gio Style
Det är inte okej att missa så mycket som Alexis gör.
Men ni tittar ju bara på målen, jag har sagt det från första dagen: Alexis är och har aldrig varit en målskytt. Det är en ytter med bra arbetskapacitet som gör annat på planen. Tar löpningarna som ingen orkar ta och hjälper i presspelet. Sen har han gjort en del assists också, men folk stirrar sig blinda på hans avslut.

Vi är i ett stim, vi har råd med missar just nu. DEt är vä'l bara bra att ALexis suger på den fronten just nu när vi ändå vinner match efter match och inte när vi har svårigheter.
Coach Pep,
@*hjärta* Valdes flint:

Enligt mig var det Thiagos fel, han visade tydligt att han kommer och möter bollen. Han blev lite för självsäker vilket inte är konstigt med tanke på hur han redan dominerar mittfältet, men nu fick han sig en kalldusch. Han borde passat på ett tillslag eller rensat. Märktes att det störde honom mycket men han kommer över det.
Fais
2013-01-16 22:25
Jag tyckte synd om Alexis början av säsongen. Men nu när han missar läge efter läge chans efter chans till med öppet mål då får jag flashback från Chelsie macthen när han träffade ribban.

Hur länge ska de ha tålamod med honom.
Anledning till att han inte spelar i B-laget nu är att han kostade massa miljoner de vill nog höja hans värde.

Han har ju fått chans efter chans. Visst han sliter löper smart men what the, hur länge ska han missa. Men fint att publiken trösta honom. Det byter säkert mycker för honom..
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-01-16 22:25
AndreD Kanske samma person som pissade i ditt saftglas?
Barcelona Cedqvist
2013-01-16 22:24
Kanidat till årets mål av Messi, eller vad säger ni? =)
Barcelona Occi
2013-01-16 22:23
Alexis får gärna lämna. Herregud vilken ärkefilmare och det toppar han med att bränna läge efter läge. Bänka honom nu till andra.
Barcelona Rambla~ el chico dorado
Smogen Jag är överens med dig. Jag fattar också att det inte håller i längden men så länge han försöker och jobbar på kan man ju stötta och hoppas på bättring.
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
Att klaga på Song ikväll känns inte relevant. En av hans bättre matcher och det mot riktigt bra motstånd. Ser stabilt ut och jag tycker han känns bekväm i sin roll. Gillar även hur han fyller på offensivt ibland.

Visst, han är inte Busquets, men inte fan kan man begära att NÅGON skall göra ett lika bra jobb som honom
Barcelona AGM
Btw, Ser hellre Tello spela före Alexis. Den killen har gjort det jäävligt bra!
Barcelona AndreD
Rambla~ el chico dorado

Vem pissade i ditt kaffe?
Barcelona AGM
Varför ska man tycka synd om en spelare som tjänar flera miljoner på något som alla fotbollsfans skulle dö för att göra.

Han är helt enkelt usel och gör han inte bättre ifrån sig tills i sommar så ser jag ingen annan lösning än att sälja honom.

Tycka synd om Alexis? phhh skulle inte tro de gubbar!
Barcelona Barcelona10Messi
2013-01-16 22:22
Någon som vet hur situationen med Isaac ser ut? Det var väl snack om att han skulle vara borta i sisådär ett halvår men... Läst dock häromdagen att både han och Abidal har börjat träna "normalt" med laget. Stämmer detta? *håller tummarna*
Barcelona Tiki-Taka
Vore det inte för Alexis blunders så hade matchen stått 4-1, sådana klara lägen får man bara inte missa, hoppas och tror att Alexis kmr ut starkare i andra och stänker in några mål ! Sen är det Pintos fel att Malaga gör mål och inte Thiagos, som har varit fantastisk att beskåda under första halvlek. Visca el Barca !!!
Barcelona AndreD
Wena

Tror alla i hela forumet klagade på Zlatan och ingen "rövslickade"
Barcelona Stoichkov~
@Smogen:

Jag tror på Alex. Det är bara en tidsfråga innan han kommer igång målgörandet. Nu gör han dock massa andra viktiga saker för laget ändå.
Barcelona enkos
Messi har världens svåraste position, han har ryggen nästan hela tiden vänt mot motståndarnas mål och alltid flera spelare bakom och runt honom men ändå klarar han sig otroligt bra...
Barcelona Acrobat
2013-01-16 22:21
@ Rambla Jag håller med AndreD. Sluta försvara honom så förbannat! Han är en av de största filmarna samtidigt som min mormor hade gjort fler mål än Sanchez... med rullskridskor på fötterna! Killen tjänar mångmiljoner på fotbollen! Man kan kräva mer av honom!
Barcelona Andresito
2013-01-16 22:21
@Stoichkov~:

Tycker Song har varit godkänd.. Han kan inte endast spela mot division 2-lag, detta är nyttigt för både honom och Busi
Annons: