/spanien/barcelona/forum/7955.aspx/spanien/barcelona/forum/7955.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EL Corazon - Anims Puyi!
2013-01-17 10:35
Alla Barcas generationer vann sina matcher! Såklart ännu ett nytt rekord för vår kära klubb. Här är några av målen.
Barcelona papillon
2013-01-17 10:35
Barcelonistas

Inget illa menat men du låter som en viss typ i puertan :-/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona roheart
2013-01-17 10:29
Jag tycker att det är fjantigt att folk hela tiden ska prata illa om Real Madrid.. Varför inte bara vara nöjda med vår egen framgång?
Jag tycker inte särskilt mycket om Real Madrid såklart och jag tycker att portugiserna i och utanför laget har förstört laget som var ett av de finare lagen för några år sedan med t.ex Raul, Zidane och Roberto Carlos i laget.. Fina spelare som hade respekt för sina motståndare.. Vi är sjukt grymma i år och jag tror på åtminstone två titlar men skitsnacket kan man hålla igen på lite, det är vi som är väldigt bra och inte Real Madrid som är kassa!
I mitt eget huvud irriterar jag mig otroligt mkt på Mourinho och jag hoppas för ligans, lagets och rivalens skull att Mr Special drar till England snart och driver folk till vansinne! :) Det är min enda tanke.. Var nöjda med vår egen framgång nu, allihop!!
Barcelona Deulofeu
2013-01-17 09:56
Gio Style

Alexis är en spelare som man bara måste älska men någon gång tar tålamodet slut.

Det räcker inte att ständigt komma till lägena och jobba hårt för laget.Han måste börja göra mål även fast det inte är hans primära uppgift.Alexis har alltid varit mer av en framspelare.Vi fick nog ut max av hans målgörande första säsongen.Han har inte Pedros kliniska avslut när han är i form vill säga.

Läste någonstans att alla hans assist varit till Messi det förvånar mig inte han söker ofta honom likt Alves.

Hade jag en spelare som Messi i mit lag skulle jag ofta ge honom bollen också.Lite så tror jag Özil och Di Maria resonerar ge Ronaldo bollen 5 meter från mål så kan det bli assist för han klipper ju alltid till från vilket läge som helst.

Jag tycker ändå att det mest positiva med Alexis är att han hela tiden kommer i avgörande lägen och ändå avslutar jämför med Pedro som alltmer sällan kommer till avslut medans hans övriga spel är mycket bra.

Tycker att Tello värderade bra igår och kom runt ett par gånger och spelade allmänt bra vilket är riktigt kul.Även Montoya var helt ok.

Skönt att slippa Monreal i returen han är en riktigt bra spelare.Vi får nog se Eliseu mot Alves igen nästa vecka.Två riktigt fula spelare...
Barcelona Gio Style
2013-01-17 09:48
Apropå allt hatande mot Alexis, skulle han fortsätta att prestera under sin nivå resten av säsongen så känns det väl inte som en omöjlighet att det är en spelare som Pep skulle kunna vara intresserad av att ta med sig till Bayern.
Han är trots allt inte fostrad i La Masia och var ju Peps värvning, en spelare i Peps smak som lär vara lättare att värva över än t.ex. Pedrito eller någon annan.

Jag hoppas självklart på att han stannar, men det är jag rätt ensam om att tycka :)

Måste skicka en lyckohälsning till Pep också, ser fram emot att få se vad du kan åstadkomma med Bayern München. All lycka och välgång till dig mister!
Barcelonistas
2013-01-17 09:37
Sedan säsongen 08/09 som Guardiola tog över fram tills idag så har vi slagt Real Madrid 10 gånger av 18 spelade matcher, 5 matcher har slutat kryss och bara 3 förluster mot Madrid. På dom här 18 matcherna så har Real Madrid bara vunnit 1 gång på Bernabeu och den kom i ÅRETS supercup. På dom här 18 spelade matcherna mot Madrid så har vi en mållskillnad på 37-19 i Barcas fördel, snacka om förkrossande siffror :).

Den här säsongen så har Messi gjort fler bortamål än vad hela Madrids lag har gjort.

Deulofeu - Zidane var en fantastisk spelare men faktum är att Iniesta är överlägsen Zizou när det gäller klubblaget. Och i landslaget så förstår inte vissa individer hur viktig Iniesta är för Spanien, han är utan tvekan Spaniens viktigaste spelare. Likt Messi som är den som står för dribblingarna och allt annat magi så står Iniesta för det i Spanien. När Iniesta lägger skorna på hyllan så kommer han vara en större spelare än Zizou.
Barcelona Deulofeu
2013-01-17 09:32
Iniesta är 28 år och blir 29 i år.

Zidane var 29 när han kom till Real.Vi har många fina år kvar av Iniesta.

En spelare som tålmodigt väntat på sin chans nu är han verkligen en av de allra största.

Hoppas Thiago har samma tålamod för hans potential är också enorm.Hans sätt att ta sig förbi spelare och hans bollbehandling är också den magisk.Han kommer växa med misstaget han gjorde igår.
Barcelona Deulofeu
2013-01-17 09:05
Nästa år kommer vi garanterat att få bevittna ett monster i Bayern M och jag äår rätt övertygad om att försöker Pep köpa någon spelare är det Hummels.

Bayerna har ett av Europas absolut bästsa lag och deras 11 är inte mycket sämre än vår

Ribery--------------Gomez-------------Muller

-----------Schweinsteiger----Kroos---------

----------------------Martinez------------------

Alaba----Badstuber---------Boateng----Lahm

-----------------------Neuer------------------------

Jag kan tänka mig att han vill ersätta Boateng med Hummels ser inga andra förbättringar eller förändringar han vill göra.Muller borde ligga till höger för att kunna vandra in centralt när Lahm trycker upp vi får garanterat se upp för Bayern och det redan i år.Arsenal har väl inget att sätta emot.

Undrar också om han kommer rycka i någon av våra spelare.Jag tror inte han kommer göra något som inte är bra för Barca.
Barcelonistas
2013-01-17 09:04
koeman92 - att vi går vidare mot Malaga är ganska självklart Barcelona kommer spela ut sitt register och då har lilla Malaga inte mycket att sätta emot. När det är en avgörande match och du ska ställas mot Barcelona så vet du att det i stort sett är kört redan innan avspark.

Barca slaktade Malaga för inte alls så längesen på La Rosaleda. Det var ligan och ett ordinarie lag, målet är självklart att slå poäng rekordet nu. Sen en annan sak jag vill ta upp är att Barcelona går inte 100% för CDR i grund och botten är det en skit titel, tror knappast att spelarna är så otroligt intresserade av den. Då dom vet att det dels är 2 mötena samt att prio 1 den här säsongen är Cl ( ligan är redan avgjord).
Barcelona Deulofeu
2013-01-17 08:59
Jag tycker det var en rätt bra match igår.I cupen måste det roteras en del vi kan inte starta bästa laget.

Oerhört nyttigt för vår 91 generation att starta en kvartsfinal! Thiagos första halvtimma var grym lite övermod och slarvigt att tappa bollen.Vem minns inte alla bolltapp Sergio gjort vid lustiga tillfällen.

Det är nog sämsta tänkbara resultat att ha med sig bort till Malaga då de kan ligga och kontra.Det blir till att mönstra bästa laget och ge gärnet det finns inget annat nu.

Barca siktar ju alltid på vinst så det är ingen skillnad nu. Inte många dagar sedan vi spelade ut dem totalt.Märktes tydligt hur mycket Iniesta saknade Alba igår fast han var ändå lysande.

En tankr som slog mig när jag såg Malagas laguppställning var ju att tänk om Tito sett Malagas uppställning först då hade jag gått ut med bästa laget och bara kört för att sedan byta ut Xavi och kanske Iniesta i 60 minuten.

Nu blev det inte så utan vi måste istället spela bästa laget på bortaplan istället.

Hellre att vi får en smäll i cupen där vi har chans att rätta till det om bara ett par dagar än att vi förlorar i ligan.

Tror att detta bara gör vårt lag ännu mer svårslaget.

Nu gäller Sociedag och tro mig det kommer smälla då.
Barcelona koeman92
2013-01-17 08:50
Barcelonistas

"De kommer inte att kunna göra så mycket mot oss i CDR semifinalen".

Ja, det är nu OM vi tar oss vidare!
Barcelonistas
2013-01-17 08:14
Förövrigt så tror jag att Valencia har en bra chans att vända på underläget inför sin retur. Att Real Madrid vann med 2-0 säger mig inget så otroligt orättvist om man ser det över 90 min. 3 offside avblåsningar, och dessutom en hands på Higuain vid 2-0. Lägg därtill en drös missade målschanser från Valencia...

Real Madrid CF är ett jävla skämt och är ingen värdig utmanare till FC Barcelona. Hela Katalonien skrattar åt Madrid och allt som har med den klubben att göra. Att vi inte lyckades slakta dom på Camp Nou i det senaste Clasicot berrode på att laget var inte i fullt slag, vi hade en hel backlinje borta och alla spelare var inte i topform.

Messi-Iniesta-Fabregas-Xavi alla dessa spelare levererar samtidigt på planen just nu, lägg därtill en antilop vid Alba som är lite överallt och dominerar. Real är just nu helt chanslösa, Barcelona är för bra och man kommer inte kunna göra så mycket i semifinalen mot oss i CDR. Deras chanser i Cl är otroligt små ochså, förväntar mig att Sir Alex skickar ut pesten ganska så enkelt.

Det får räcka nu, alla är trötta på ert gnäll och ständiga tjöt, ni har skämt ut fotbollen tillräckligt.
Barcelona Barcadinho.
2013-01-17 08:10
@SoN_Un:

Messi har en tydlig tendens att vägspela med spelare på vänstra kanten när han har bollen eller när han rushar fram. Det drabbar våra högeryttrar. Igår var det Alexis/Montoya, andra gånger Pedro/Alves osv.
Han ser sällan möjligheterna som uppstår till höger om honom.
Alla spelare har saker som kan förbättras, tom han som vinner 4 raka guldbollar.
Barcelonistas
2013-01-17 08:09
Koeman92 - nej faktiskt inte tror vi går vidare ganska så enkelt då laget kommer gå all in för retur mötet. Ett Barcelona som spelar ut sitt register kan inget lag i världen stå emot.

Som Barcelona supporter existerar ingen som räddsla eller att vara orolig inför en match. Det är motståndarna som darrar då dom vet vad Barca kan göra med en. Barcelona är allas stora madröm.
Barcelona koeman92
2013-01-17 07:54
Är ni andra oroliga inför returmötet på La Rosaleda?
Barcelona Barca King -
2013-01-17 04:30
En sak jag är besviken på är att Messi, Xavi, Iniesta, Fabregas, Alves, Busi mm är spelare som inte kommer medvetet ge 100% i Cupen, inte just nu iaf. De vet att dem är sparade till liga matchen så varför ens ta in de. Messis solo mål i all ära men komigen. Messi hade mått bättre bänkat med Alexis centralt. Det jag menar är att hellre ha spelare på plan som du vet kommer ta sina chanser och ge allt än sparad kapital.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2013-01-17 04:24
Visste ni förresten att ALLA Alexis assister har gått till just Messi?
Barcelona Barca King -
2013-01-17 04:23
90 MINUTER PLUS TILLÄGG. Vi Cules är så bortskämda med nästintill perfekt fotboll att oavgjort eller en helt okej match får blodet koka och ögonen att se rött. Malaga spelade precis som man förväntade sig. De hade högt utgångsposition och föll tillbaka när Barca spelade sig ur deras press. De väntade tålmodigt på sina chanser och tog dem väl! Pressen på Thiago ledde till 0-1 målet och inlägget som dundrades in förbi Pinto. Malaga som decimerades till 10 man stod upp bra mot Barca och en stor eloge till deras insats. Besviken på Barcas insats? Första halvlek, nej! Andra halvek, Ja! Fotboll handlar om tillfälligheter. Alexis missar och Thiagos bolltapp. Matchen var ingen förlust och inte heller någon besvikelse. Såg ni hur laget spelade? Thiagos självförtroende på plan, Montoyas fina spel och härliga brytningar blandade med ruscher, Adrianos kroppsfinter. Vi får inte glömma tidiga inblickar på Messi & Thiagos framtida dödliga samarbete. Hey, till och med Song spelade bra. Pintos räddning! Messis Solo mål och kapten Puyols underbara huvud som nickade in bollen på Puyol maner. Det här laget har inte slutat och ge allt ännu hellre en tidigt uppvaknande om att alltid ge 100 procent tills 90 minuter plus tillägg.
Barcelona papillon
2013-01-17 03:54
Fais

Kanske pga hans jobbiga dialekt?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Culé - Messi y Alexis
2013-01-17 02:56
Vissa av er är så jäkla naiva. Fotboll är ett lagsport där alla elva spelare måste kriga för att vinna. Tyvärr vann vi inte men inte ska man fan klaga på någon specifik spelare. Blir så sur när folk ska ständigt klaga och klaga... Vi är Barça - vi kommer ta detta. Visca!
SoN_Un
2013-01-17 01:49
messi skulle växa oerhört mycket i mina ögon om han börjar hjälpa alexis. an kunde faktiskt frispela honom vid 2 tillfällen idag men gjorde inte det. alexis sliter för messi o söker upp honom hela tiden. kom igen messi kom ihåg vad roni o etoo gjorde för dig när du kom upp från la masia. mer hjärta leo!

visca barca
Barcelona Zamboza
2013-01-17 01:45
Klockren kommentar av E Niva på kommentators fältet från länken.

Bortser man från den Madrid-trogna delen av Spanien tror jag faktiskt inte att Barcelona-hatet är lika starkt någon annanstans i Europa som det är i internet-Sverige.

Och där är det väl bara Z-faktorn som jag kan se som en förklaring som separerar oss från den övriga kontinenten.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-17 01:22
Skillnaden på Erik Niva och Simon Bank och övriga svenska journalister är att de kan se utanför boxen. De forskar och lär sig om vad som händer inuti klubbar.

Erik Niva hade kunnat skriva att Guardiola fick ett självspelande piano eller att han blev räddad av Messi varje gång och fått applåder från Premier League-fantaster. Men han väljer att se det Barcelonasupportrar och övriga experter runt om i världen ser.

Guardiola skapade faktiskt någonting. Och jag tänkte på det tidigare. Innan Guardiola; Spanien spelade med Senna, mittfältarna som dominerade var mittfältare som Steven Gerrard och Frank Lampard,

Chelsea har värvat Mata, Oscar, Hazard. City värvade Silva och Aguero, Det blev helt plötsligt normen att spelare skulle vara små och tekniska. Om inte det är en revolution så vete fan jag inte vads om är revolution.

Självklart kommer tankarna från början inte från Guardiola. Det vore felaktigt att påstå. Men han tog på sig rollen att utveckla fotbollen så som han ansåg att den ska spelas. Och för det kommer jag alltid att vara tacksam.
Fais
2013-01-17 01:08
Erik Niva

http://bloggar.aftonbladet.se/bankoniva/2013/01/rewriting-whats-rewritten/

Varför han inte får egen kanal har jag inte fattat än???

Barcelona Isaac Cuenca y Jean Marie Dongou
2013-01-17 01:04
Vilanova: "We need to try to help Alexis, like we should do with Thiago. They're young and very motivated. They can fail." #fcblive
När Alexis självförtroende kommer tillbaka så kommer han vara GRYM! Sluta klaga på allting som händer varje match vi tappar poäng. Börjar se ut som puerta.
VISCA!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-17 01:03
Intressant match ändå. Första halvlek var den bästa på länge, men jag kände att vi tröttade ut oss och spelade fotboll rakt in i Pellegrinis händer. Givetvis hade det varit skillnad ifall Alexis hade gjort ett eller två mål, men en förlust kan inte skyllas på en spelare i en lagsport.

I andra halvlek kändes batterierna tomma. Tidigare brukade Barcelona använda bollinnehavet till att trötta ut motståndarna, i dag tröttade vi ut oss själva genom att anfalla, anfalla och anfalla. Gör man inte mål på chanserna straffas man.

Det enda som är jobbigt är att Malaga kommer att kunna spela på resultat och att vi måste spela med en mer stjärnspäckad elva. Tur nog har vi tillräckligt mycket poäng i ligan för att kunna vila spelare mot Sociedad.

Jag vill inte att vi missar chansen att möta Real Madrid i semifinal.
Fais
2013-01-17 00:44
BarcaChris

Se det e där jag inte håller med dig om. Du säger att folk som avreagerar sig lite är inte riktiga fans.

Grejen är min vän vi är alla olika, alla är kanske inte lika kyliga som dig och andra här inne. Sen är det så att jag tycker att kritiken till Alexis är befogad.

Jag håller inte med om att man ska pissa på honom osv men jag tycker att alla har rätt att kritisera en spelare som är helt unik i sitt slag med tanke på hur mycket han kostade.

Många har tyckt synd om honom när han har missat chans efter chans men när det gör skillnad som idag. Jag stannar där.

Säger bara hoppa inte på folk och kalla de för medgångssupporter

Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-17 00:37
Tycker vi lägger den här matchen bakom oss. Går lite överstyr när folk börjar komma med spydiga kommentarer till varandra. Visst spelarna saknade den extra vljan idag, och vi alla är missnöjda med resultatet. Men kom ihåg att det finns en match kvar att spela. Tänk er vilken säsong laget har haft och nu kryssar man efter flera månader. Onödigt? Självklart var det de, men det finns inget vi kan göra just nu förutom att gå in 110% i nästa match.

Själv tycker jag att vi spelade väldigt bra, men som sagt vi saknade det lilla extra som kunde gett oss 4,5-2 och dödat kvartsfinalen totalt. Vi kommer vara revanchsugna som aldrig förr och det ska till mycket för att vi inte ska ta oss vidare till Semin.

Hoppas även att Villa hinner återhämta sig och verkligen visa hur mycket han egentligen betyder för oss!

Barcelona BarcaChris
2013-01-17 00:35
Fais

Jag har inte sagt nått om vad Alexis gör på plan. Men han är en FC Barcelona spelare och förtjänar rätt behandling. Men att folk ska sitta och gråta efter en lika match är lite generande???
Herregud det bevisar bara att många här har fan inte levt med Barca länge. Förut så drömde vi om såna här dagar.
Fais
2013-01-17 00:31
C.Andrés

Gio Style

BarcaChris

Låt de avreagera frustrationen Alexis bidrar med.
Snälla lägg ner med att Han löper bra och sliter hårt. Det erkänner vi alla att han gör.

Att man ska pissa på honom och med mer. Det är lite att i. Men jag tycker ändå att ni har rätt att avreagera er. Slå inte familjen och barnen bara..
Annons: