/spanien/barcelona/forum/7952.aspx/spanien/barcelona/forum/7952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2013-01-20 13:03
Fan Tito kommer inte vara på plats på torsdag för att han åker till USA för behandling. Hoppas det går bra. Och hoppas laget vinner på torsdag. Så jävla frustrerande egentligen, gör de ett mål så måste vi göra minst två. Håll Mascherano, Alves och Sanchez borta så kanske grejar vi det. Alves är slut för mig, tyvärr.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Yaya24
2013-01-20 12:58
Vad är Pique bra på? Han vinner inte många nickdueller, han är inte brytningssäker, och han har helt tappat sina långa fina crossbollar. Två nya mittbackar? ja tack. Puyol börjar komma till åren
Barcelona Gabriel
2013-01-20 12:38
Grejen med Alves och när han går bort sig vid det första målet är att han alltid gör så. Ronaldo på Camp Nou, Sneijder på San Siro. Det är absolut inte första gången han gör det misstaget. Är inte helt hundra men har för mig att han gjorde samma misstag mot Sociedad på Camp Nou i år också. You think he should learn!
Barcelona Baronen
2013-01-20 12:31
L.A.M Nr 10

Jag håller med dig. Och det känns nu på slutet som han mer och mer slår sina hemskt usla inlägg.

Vet inte om det är Alves fel, men det känns så, att det är han som går bort sig på 1-2 målet. Han ligger alldeles för centralt och släpper sin sida totalt.
Precis, det vi haft med Alves i några säsonger har vi nu med Alba. Som är ännu snabbare och ännu bättre. Det bästa spelarköp vi gjort på väldigt, väldigt länge.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 12:18
Baronen

Det är mest att Alves inte har nägon vilja längre. När han var som bäst levde han mycket på sin aggresivitet och löpvilja. Hans teknik har aldrig varit världens bästa, han har alltid slagit kassa inlägg och inte haft mer än ett okej passningsspel. Så när han börjar tappa sina fysiska/mentala egenskaper så tappar han rejält som spelare.

Montoya är inte extraordinär som spelare men han är väldigt stabil defensivt, har en fullt duglig teknik och en bra fysik, likt Alves förut en enorm löpvilja och snabbhet. Defensivt tycker jag redan han är rätt långt före Dani Alves men i offensiven är han som sagt ingen som sticker ut, men samtidigt har vi Alba på andra kanten som är helt fantastisk.
Barcelona Walee
2013-01-20 12:01
Montoya är den yngling som har imponera mest enligt mig.. Han har vart galet stabil där bak och har bra offensiva färdigheter. Montoya ska alla dar i veckan gå före Alves när han spelar på fr här viset..
Barcelona Stoichkov~
2013-01-20 11:55
Trots förlusten är det fortfarande möjligt att vi behåller samma avstånd till två:an. Atletico spelar ikväll mot Levante som är alltid svår. Real Madrid behöver vi inte ens oro oss för. De är inte med i leken längre.

Nä, förlusten skulle komma förr eller senare men den kom också i rätt tid enligt mig. Denna förlust gör att laget nu vaknar till. Den kom starx innan den tuffa tid som Barca kommer att ha som börjar i början av februari. Det blir en match var tredje dag.
Man kan väl säga att det är en nyttig förlust i alla fall. En väckerklocka, med andra ord.

Visca el Barça!
Barcelona Baronen
2013-01-20 11:43
Dani Alves tycker jag inte varit så fruktansvärt dålig som alla vill få det till, men han är klart sämre än normalt. Han ser väldigt oengagerad och frånvarande ut. Tycker också Montoya ska spela i hans ställe.
Barcelona Baronen
2013-01-20 11:40
Ja, inledningen var återigen fantastisk och vi radade upp målchanser. Men minsta lilla motgång så känns det nästan som spelarna inte tycker det är roligt längre. Thiagos bolltapp mot Malaga, och nu på något vis Messis lobb i stolpen (trots 2-0 ledning).

Det får inte fortsätta så här, att vi slutar spela bara för att allt inte går vägen hela tiden. Kan få förödande konsekvenser mot än starkare lag.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-01-20 11:36
Hoppas laget fattar att man inte kan slappna av något mer. Det har gått halva säsongen av ligan, och det kan ikväll bli 15 p skillnad mot Real och 8 p till Atlético. Vi har båda lagen kvar på bortaplan och som sagt, halva ligan återstår. Så länge Madridlagen inte gett upp så finns det fortfarande en liten risk att tappa det här, och jag hoppas spelarna fattar det. Förra säsongen var det visserligen 10 p mellan oss och Real men det var längre in på säsongen, och vi var i slutändan endast en Clásico-vinst ifrån att kunna vinna ligan.

Nu ska vi gå vidare mot Málaga på torsdag. Något annat finns inte. Jag skulle gärna vilja se spelare som Villa, Montoya och Thiago från start och bänka några av stjärnorna för den dåliga inställningen. Spelar ingen roll vem, men Tito måste visa att den som inte visar upp bra attityd får inte spela. Dani Alves har jag tröttnat på, han är helt värdelös numera. Jag tycker Montoya varit betydligt bättre hela säsongen och förtjänar startplatsen. Nästa helg är det Osasuna, jumbon, på Camp Nou. Vinner vi inte där är det något som verkligen är fel.
Barcelonistas
2013-01-20 11:04
Tycker det blir allt mer tydligt att Iniesta den här säsongen är vår absolut bästa och viktigaste spelare. Han gjorde lite som han ville på planen igår kväll synd bara att övriga spelare underpresterade.

Det positiva med gårdagens match var Iniestas lekstuga, där han match efter match visar att han är världens bästa mittfältare. Busquets defensiva spel när Sociedad tryckte på, blockerade några farliga skott som kunde resulterat i mål.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2013-01-20 11:02
Trist med en förlust igår, men det vägs trots allt upp av parodin när ett par "skribenter" kommer in och får utlopp för sin bitterhet. Det roliga i sammanhanget är nämligen att dessa endast skriver när laget förlorar, aldrig annars. Genomskinligt...

Man kan nästan tro att de för någon annans agenda, eller att de bor under en bro.

Såg inte matchen men av rapporterna att döma var det samma problem som i cupmatchen mot Malaga. Inleder bra och har möjlighet att avgöra matchen tidigt, men tappar koncentration, fokus och inställning vilket leder till individuella misstag och att motståndarna bjuds in i matchen.

Känns lite som för ganska exakt ett år sen när vi förlorade med 3-2 borta mot Osasuna. En katastrofal insats, men efter detta vann laget 14 av 15 matcher (kryss mot Milan i CL), innan Chelsea vann på Stamford Bridge. Då fungerade alltså förlusten som en väckarklocka, förhoppningsvis gör den det den här gången också.
Barcelona Baronen
2013-01-20 10:47
Jag tycker inte om Erik Hamrèn någonstans. Han pratar i plattityder hela tiden, får aldrig något vettigt sagt. Usch, vilken gråtrist människa. Fatta fotboll gör han inte heller.
Barcelona Grimaldo
2013-01-20 10:25
@barcastuff: In the last 25 years, Barcelona 8 times didn't win a Liga game after 0-2 lead #fcblive 4 times at Sociedad's Anoeta stadium [via misterchip]
Fais
2013-01-20 05:12
zick9

Ramos och Pepe animale bruka slakta och härja i La liga men de har mött deras överman. De två fisarna bruka ge sig på Stackars lilla Messi.

hehehe, Diego Costa får min röst.
Han är bäst.
Barcelona Dinho the artist
2013-01-20 04:07
alla ni som kommenterat om vilka som ska ut, vilka som ska in, huruvida busi platsar eller ej- vad begär ni egentligen?
Nämn någon spelare som skulle göra det busi gör bättre. Det finns ingen. Och sen när har Barca varit en klubb som shoppar spelare som om de vore lösgodis? Och när i h e l a friden började barcasupportrar överge samtliga poster efter en, EN förlust?

Okej allt gick inte hela vägen denna gång men kan man förvänta sig att killarna ska vara monster hela tiden? Fortfarande människor.
Barcelona B-Guden
2013-01-20 02:12
När man börjar prata om att bänka busquet vet man att man pratar med nån som inte kan fotboll, för både Del bosque pep och Tito ser busquet som världens mest unika spelare, om del busque fick välja skulle han vilja åter föddas som Busquet det har han själv sagt.

Busquet är given och kommer vara det för sin karriär ut, tack och lov att du inte är barcas tränare säger jag bara

Jo han petade visst Yaya, det var just därför Yaya lämna för han inte fick spela och vara första valet... dåligt minne ?
Bara så du vet är Busquet lika given som Messi i elvan för han är världens smartaste spelare, inte för han är katalan som du försöker få det till...
Barcelona zick9
2013-01-20 01:33
Diego Costa for president!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-01-20 01:30
@YYEA:

han petade aldrig yaya, han fick chansen för han e katalan.. minns själv när man sålde yaya och fick reda på att busi skulle bli ersättaren så skapades det ett herrans liv här inne, hummels är bättre defensivt än pique neymar är bättre än alla yttrar, reus tar pedro o sachez alla dagar i veckan, men helst skulle jag köra deulofeu för att den killen har potential till att bli en världstjärna
Barcelona YYEA
2013-01-20 01:25
RonaldinhoGaucho

Köra Masken istället för Busi? Petar man ut Yaya och är given i både klubb- och landslag säger sitt.

Hummels, Neymar och Reus.. vad ska man säga egentligen.

''Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks''
Godnatt mina älskade vänner.
2013-01-20 01:10
@Bästelona:

vafan har fifa med det här o göra?
Barcelona Bästelona
2013-01-20 01:06
RonaldinhoGaucho!

Troll...... Du vet att FIFA är ett spel När jag spelar FIFA så bänkar jag alltid Serigo, men IRL så är han spelare nummer 2 i laguppställningen efter Messi. Så sluta snacka bull och trolla rundor.
2013-01-20 00:37
@Fais:

han är stabil, han må vara seg men han har bra defensiv, eller så avlar man bara fram en japp stam !! monster !! nee men någon bättre än Pique iallfall, har blivit för mkt waka waka för honom senaste tiden, han kan inte ens prestera längre
Fais
2013-01-20 00:33
RonaldinhoGaucho!

Nej, då behöver du inte babla om Yaya. Låt han va kvar i City och försöka ta sig vidare från Cl gruppen nästa år.

Jag håller med dig att vi inte har väldens bästa mittbackar precis. Det en av de stora faktor vi förlorade ligan och CL föra säsongen. Ledningen/tito satsade på Song stället för Thiago Silva som är värd var enda öre.

Om du vill ha bättre mittback varför vill du ha en skölpadda som Hummels??

2013-01-20 00:16
@Fais:

pique är inte så bra, som det nämndes innan, han lever på sin första säsong, eller ska jag säga efter att shakira kom in i bilden så blev allt knas med honom.. vad gör pedro som är bättre än sanchez? dom springer bara men till vilken nytta, ingen gör mål och ingen vågar utmana, pedro gjorde ett mål idag men han har varit under isen under 2 säsonger nu, yaya spelar i city... behöver jag säga något mer? deras truppvärde ligger på 20miljarder men ändå kan dom inte komma upp från CL gruppen
Fais
2013-01-20 00:13
RonaldinhoGaucho!

Deulofeu håller jag med om. Jag tycker att han ska matchas in sakta eftersom Alexis presterar inte men Pedro gör det.

Hummels är väll lite för långsam för barcas bästa. Jag menar vi har ju redan Pique, Maskenen och kära gamla Puyol. Villa du att alla ska springa ifrån dem??

Säg mig vad har Yaya vunnit sen han stack från Barca om han är så bra??
2013-01-20 00:08
@Culé hasta la muerte:

sa aldrig att det skulle ske under 1 säsong.. hämta neymar till sommaren, kör deulofeu redan nu, kör masken iställe för busken, DONE! reus kan vänta, ifall deulofeu visar att han e klar för laliga spel så behövs nt reus ens.. hummels fixar vi nästa sommar och vi säljer sanchez så har vi cashen till hummels
Barcelona Culé hasta la muerte
2013-01-20 00:06
RonaldinhoGaucho!

Hur hade du tänkt finansiera alla dom värvningarna?
Du vet väl att Barca försöker sanera sina skulder istället för att bygga på dom.

@RonaldinhoGaucho!:

Makes sense.
2013-01-20 00:01
@Sang Blaugrana:

nope? va det något som va overkligt?
Barcelona Sang Blaugrana
2013-01-20 00:00
RonaldinhoGaucho
För mycket football manager? Fifa?
Annons: