/spanien/barcelona/forum/7950.aspx/spanien/barcelona/forum/7950.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2013-03-12 16:39
Enligt mig är drömelvan:

Valdes
Alves - Pique - Mascherano - Alba
Thiago - Busquets - Iniesta
Alexis - Messi - Villa

Den hade varit perfekt! Puyol har gått ner sig, dessutom har Mascherano GRYMMA krossbollar. Xavi har tappat, är temposvag och har precis kommit tillbaka. Pedro har underpresterat, Cesc likaså.
Coach Pep,
2013-03-12 16:29
Ja, nog fan närmar det sig. För två-tre veckor sedan, efter 2-0 förlusten kändes den här dagen som en evighet bort. Jag personligen tror inte vi går vidare. Den här matchen kommer vara som att ta sig igenom, träskmarker, ökenlandskap och berg. Risken är liten att man klarar sig helskinnad.

Matchen kommer vara påfrestande så till vida att man aldrig kommer kunna slappna av, inte ens vid 3-0. Rätt som det är så gör Milan 3-1 i slutskedet och allt är kört. Det höll på att hända mot Arsenal för några år sedan men Mascherano avvärjde Bendtner med en hårsmån. Då hade vi betydligt bättre defensiv..

Hjärnan säger att det blir 2-1. Taktisk diciplin finns i Milans DNA och det blir svårt att bryta sig igenom eftersom de kommer vara så pass fokuserade på defensiven. Milanfansen kan luta sig tillbaka medan tiden kommer flyga förbi för oss cules efter startsignalen.

Tar vi oss till kvarten så kanske det finns en gud trots allt. Solen knuffade just undan molntäcket och skiner in i mitt fönster i skrivandets stund, må det vara ett gott tecken :)
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-12 16:28
Ska verkligen en temposvag Xavi starta denna match? Jag är verkligen tveksam till det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-03-12 16:16
Idag är det dags. Man börjar bli smått nervös nu alltså. Har målat upp olika scenarion hela dagen, känns som det kan på precis vilket sätt som helst ikväll. När det gäller startelvan finns det också sjukt många olika alternativ. Blir det 4-3-3 eller 3-4-3? Cesc, Alexis, eller Villa? Eller två av dem? Startar Thiago? Hur blir det med ytterbackarna, blir det Alba och Alves, och om vi spelar 3-4-3, får de spela som yttrar eller backar?

Om vi spelar med 4-3-3 så är enligt mig Valdés, Alba, Alves, Piqué, Puyol, Sergio, Iniesta och Messi givna. Cesc, Villa, Xavi, Thiago, Alexis och Pedro får slåss om tre platser, där det enligt mig ska bli de tre sistnämnda som får spela från start.

Jag har inte tänkt så mycket på att vi ska spela 3-4-3, men när jag tänker efter nu kan det vara rätt intressant. I så fall skulle jag vilja ha Villa, Alexis och Pedro på topp med Messi som tia, och Thiago, Iniesta samt Sergio strax bakom. Backlinjen där man då petar Alves. Men som sagt, finns så otroligt många altrenativ att spela med.
Barcelona påfågeln
2013-03-12 15:59
tarrak: Jag tycker också bättre om Sports, och i grunden är ju den en 4-3-3, bara att man lyfter upp Alves och Messi droppar inåt i banan. Får Milan mot förmodan länge anfall, t.ex vid 3-0 ledning så backar Alves bara hem i backlinjen. Att ha både Alves och Pedro högt upp gör ju att Milan förhoppningsvis aldrig får tid att starta anfall ordentligt, jag antar att de kommer att pressa som galningar som vanligt. Tello ska i varje fall inte vara på plan från start, han hade svårt med Manuel Pablo i helgen, och Milan kommer att sjunka ännu djupare. Däremot ser jag gärna Tello på plan om Milan tvingas framåt. Fabregas får komma in om det ska slås straffar, annars inte. Alexis kan peta Villa eller Pedro, troligtvis Villa i så fall. Ska man pressa sönder Milan kan man lika gärna ha Pedro-Alexis-Alves högst upp och hoppas att Milansi backlinje inte klarar att spela sig ur. Samtidigt vill man nog gärna ha Villa från start, och visst kan han också pressa, men arbetskapaciteten är ju inre lika hög. Funkar mittfältet och framförallt Xavi som han ska är mycket vunnet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-03-12 15:53
Har precis bestämt mig och ändrat mig igen Villa från start!

Alexis är en bättre inhoppare med sin fart.

Vi behöver en spelare som kan avsluta i världsklass vi har två Messi och Villa även Pedro när han vill.

Det kommer smälla ikväll!
Barcelona knoxxx
2013-03-12 15:45
tarrak:

Skulle kunna tänka mig att slänga in Alba på topp istället för Pedro. Den lille vänsterbacken är ju i princip lika vass som kanariefågeln när det gäller offensiven. Däremot är han bättre defensivt och kan hjälpa till när Milan kontrar osv. Macherano går då in i backlinjen.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-03-12 15:41
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-03-12 15:34
Intressanta elvor som både Sport och Mundo Deportivo spekulerar i. Båda tror på 3-4-3 med Alves som ytter och Messi som släpande anfallare bakom en spjutspets. Känns som ett vettigt sätt att få bättre djupledsspel, med fler spelare i boxen.

Sports elva:
Valdés
Puyol Piqué Alba
Busquets
Xavi Iniesta
Messi
Alves Villa Pedro

MD har samma fast Mascherano, Alexis och Tello istället för Puyol, Villa och Pedro. Själv föredrar jag Sports, vad anser ni?
Barcelona The Reporter
2013-03-12 15:34
Inspiration
Barcelona Deulofeu
2013-03-12 15:25
Rambla~ el chico dorado minns den sjuka matchen som igår ; )

gamla skyttekungen Juan Antonio Pizzi ; )
Barcelona Baronen
2013-03-12 15:23
Fy vad man våndas. Himmel eller fortsatt helvete. Det går inte att gör annat än att apatiskt sitta och stirra.
Nyckel blir första 15-20 minuterna, så är det bara. Får vi hål på dem, finns alla chanser till avancemang.
Barcelona barca de Corazon
2013-03-12 15:22
känns som idag e det dagen då vi kommer gå vidare och att hela barca rycker upp sig som dom alltid har gjort
BARCA-més que un club
2013-03-12 15:20
Bara inte Roura spelar Iniesta på topp då vet jag inte vad jag ska göra .

han ska spela på mitten punkt slut .

Vamos Barca!!!!
Barcelona barca de Corazon
2013-03-12 15:16
känns som idag e det dagen då vi kommer gå vidare och att hela barca rycker upp sig som dom alltid har gjort
Barcelona Rambla~ el chico dorado
2013-03-12 15:15
Här kan vi snacka om en riktig Remuntada. Idag är det 16 år sen Pizzi slog in 5-4 och avgjorde matchen. Barcelona låg under med 3-0 och 4-2 mot Atlético i finalen av Copa del Rey. Ronaldo, den riktiga, gjorde hat-trick i denna match. Sir Bobby Robson på bänken. Galen match.

Macanudo Pizzi!
Barcelona påfågeln
2013-03-12 15:10
The Reporter (Barcelona): Chelsea spelade större delen av matchen med Ramires-Bosingwa-Ivanovic-Cole, problemet var ju bara att hela backlinjen gjorde sitt livs match. Om Milans backlinje +mittfält gör sitt livs match defensivt och samtidigt har en del tur (för det hade Chelsea) så finns det ingen chans att Barca går vidare. Förhoppningsvis så kommer Mexes ihåg sist han var på Camp Nou och förstår att han är en begränsad och temperamentsfull mittback, och kanske gör en idiottackling efter fem minuter och blir utvisad. Eller ännu hellre spelar hela matchen och gör en plattmatch. Abate kan ju inse att han brister lite defensivt och De Sigilo att han inte är redo. Zapata bör minnas att han förra säsongen föll ur La Liga med Villareal. Allegri verkar gjort ett bra jobb och fått fram spelarnas bästa jag, cred till honom för det, men ikväll hoppas jag han missar något, eller att Tito plockar fram ett ess ut bakfickan, likt Pep när han bytte till trebackslinje i halvtid mot Real.
Barcelona påfågeln
2013-03-12 14:59
Viktor Kassai är en bra domare, håller en jämn stabil nivå. Han dömde CL-finalen -11 och har dömt Milan när de slog Arsenal 4-0. Jag tror absolut inte på några konspirationsteorier, men som någon skrev på Milanforumet, om Milan ska ligga lågt och spela tufft så kommer hela innermittfältet med möjligtvis något sega Ambrosini i spetsen, samt troligtvis några backar få gula kort när de kommer sent in i situationer. Att något rött ska uppstå är inte alls otroligt, till exempel Messi och Iniesta med fart är otroligt svåra att stoppa utan ojuste medel. Jag hoppas dock att Barca bara spelar ut som man kan och lyckas ta total kontroll över matchen, är Milan griniga och någon åker ut vill jag inte att det helt dominerar mediarapporteringen, som det brukar gå...
Barcelona The Reporter
2013-03-12 14:52
Enligt mig handlar det inte om att vi inte kan göra 2 mål eller inte. För det är jag nästan säker på att vi kommer göra. Vi gjorde mål mot Inter och mot Chelsea, och detta Milan är ju inte ett bättre lag än vad dem två var. Jag menar, spelare som Lucio,Maicon(då), Samuel och Chivu är klasser bättre än Abate-Zapata-Mexes-Costante, det gäller även Ivanovic, Terry, Cahill och Cole.

Det viktigaste enligt mig är att hålla Nollan. Även om vi inte skulle få in första målet första 45, så har vi fortfarande chans, sålänge inte vi släpper in det dära målet jag snackar om. Vi kan mycket väl göra 2,3 mål, även fast första målet kommer 70.
Fais
2013-03-12 14:47
1.70-ligan - Remontada épica de Abidal Vilken Beast han ärJackson Martinez! Kanske inte så ung dock...
christofferchristenson@hotmail.com
2013-03-12 14:45
Hej alla glada! Är inget barcafan men var på något sätt tvungen att skriva här.
1. Det har visst hänt förut att Milan eliminerats efter en 2-0 vinst i första mötet.
- 1995-96, UEFA Cup, Quarter-Final, Milan-Bordeaux 2-0 - Return: 0-3 - Milan eliminated.
2. Milan har fått otroligt billiga straffar men likaså har barca. T.ex. i det andra mötet förra året. Nesta klänger på en barcaspelare innan en hörna ska läggas. Puyol puttar nesta in i denna spelare innan hörnan har lagts och domaren blåser straff för andra gången i matchen.
3. Viktor Kassai från Ungern ska döma matchen. Han dömde även Barcelona - United 2011. Han gjorde väl en Ok match förutom linjedomaren miss på chicharitos offside vid Rooneys 1-1 mål...
4. Kolla länktipset på Zapatas "hands". Ser mer ut att ta på kinden!
5. Väl mött, lycka till!
Barcelona NoGo™
2013-03-12 14:34
@Barieta:

Viktor Kassai, vi hade han i CL finalen 2011.
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-12 14:29
I värsta fall så åker vi ut och då kanske ledningen inser att vi behöver en klassback som vi värvar till sommaren och då kommer vi på allvar slåss om CL. Det hjälper inte att vi har en sjuk offensiv när försvaret darrar som det gör. I cl kan vi inte släppa in två mål per match och gå vidare ur ett dubbelmöte. För mycket ansvar läggs på vår offensiv eftersom dom måste göra 2-3 mål minst i varje möte för att vi ska kunna ta oss vidare. I gruppen släppte vi in flera mål mot lag som inte borde kunna göra mer än ett mål mot oss. Som tex Celtic och cska Moskva
Barcelona Vampíro - Ànims Tito
2013-03-12 14:26
Mitt i all uppladdning så stötte jag på det här klippet, classic! Vill fan inte se Valdés lämna i sommar, ser inte vart han ska ta vägen eller vem som ska ersätta honom för den delen heller.
Barieta
2013-03-12 14:22
Någon som vet vems om dömer matchen?
Barcelona Deulofeu
2013-03-12 14:15

Vamos Blaugrana

Det var inte min avsikt att vara så hård... jag vill så gärna att Messi och company inte åker ut ikväll

Han har ju de senaste åren satt galna rekord men någon gång spricker det ju såklart men inte ikväll.Åker Barca ur vinner garanterat Ronaldo skytteligan...
Barcelona THIAGO ALCANTARA (LeoMessi förra nicket)
2013-03-12 14:15
Vi har saknat rörelse i dom senaste matcherna. Det är därför vi har varit så dåliga på att producera målchanser och om vi får igång spelet så som det var vid juluppehållet så har vi all chans i världen att ta oss vidare. Kom ihåg att vi har mött bussar i ligan som är minst lika jävliga som milans och ändå har vi lyckats att sätta 4-5 mål. Vill se skott utifrån eftersom det kan skapa returer som Messi eller någon annan kan snappa upp. Och Messi ska ligga högt upp i banan och pressa ner milans backlinje
Barcelona Deulofeu
2013-03-12 14:13
Barcelona's greatest comeback came on March 12th 1997 (16 years ago today), when they came from 3-0 down to beat Atlético 5-4. A good omen?

Vamos Blaugrana

Jag förstår vad du menar håller till viss del med framförallt tex Fabbe som säger så mycket och gör så lite...
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-03-12 14:11
Jag brukar aldrig vara negativ, men jag är så trött på allt med remutada och alla tomma ord som sägs i media.

Vi har haft ett par matcher efter Milan matchen och allt snack om att de skulle rycka upp sig osv har vi inte sett något bevis på.
Barcelona Deulofeu
2013-03-12 14:10
Vill se en aktiv Roura ikväll som inte sitter på hela kvällen.

Jag hoppas vi startar med en fyrbackslinje märker vi hur Milan backar hem och inget skapar kan vi plocka ut en back eller trycka upp båda ytterbackarna maximalt.

Anfaller de med en man behöver vi inte mer än två backar kvar hemma.

Det viktiga är att vi har speeden där bak så Mascherano,Adriano,Alba hade jag inte haft så mycket emot att se på planen.

Vill även se mycket skott Abbiati är en bra målvakt men han boxar gärna ut bollen och lämnar en hel del returer.

Vill inte ha Messi för långt ned där han bara söker passningsalternativ till vänster utan ha han längre upp i plan med tanke på målfarligheten hos övriga spelare.

Hoppas få se Thiago också som är expert på insticksbollar och både kan dribbla och skjuta.

Snabbt passningsspel,Bredd i spelet mycket djuped samt skott så ordnar det sig ska ni se.

Annons: