/spanien/barcelona/forum/7944.aspx/spanien/barcelona/forum/7944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Remontada épica de Abidal
2013-01-30 23:37
@ragnarök:

Stör mig också på det där. Matchen mest klara mål förutom de som gick in... den ska bara sitta. I övrigt hade båda lagen en del lägen, eller hur?
Barcelona NoGo™
2013-01-30 23:35
Pique was the player who recovered most balls tonight: 16 #fcblive #elclasico [via @sarmientosandra]

Pique var bra!!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-01-30 23:35
Om Messi: i sådana här matcher brukar han allt som oftast springa rakt fram mot försvarare. Spökar "skadan" från tidigare veckor?

Jag har inte nämnt Puyol än? När Piqué vill visa domaren tändaren som slängdes in tar han den ifrån honom och slänger bort den. Samtidigt som när han slänger sig framför ett skott och sedan jagar Khedira ut över sidlinjen.

Grande Puyi.
ragnarök
2013-01-30 23:34
Jag grämer mig fortfarande över Pedros missade läge. 2 - 0 där och en helt annan matchbild. Hoppas att han inte tagit tips från Alexis.....
Barcelona B-Guden
2013-01-30 23:34
Jag skiter i offsiden på messi som domaren missa, den var inte lätt backen är på väg upp medans messi också är det fast åt sitt håll.

Men det tillåtna stämplingarna från real, jag fattar verkligen inte domaren ser men ger bara frispark. och sen Alonso har han nån gång fått gult kort före 85 minuten
Barcelona grande jw
2013-01-30 23:33
Det som är glädjande från den här matchen är att jag tycker vi gör en minst sagt medioker match och ändå är mycket närmare segern mot Real som faktiskt inte var särskilt dåliga.. Taktiskt så var dom nästan felfria ikväll, men det skall ändå sägas att jag tycker vi justerade oss otroligt dåligt och inte ändrade om i spelet det minsta.

Idag var matchens positiva Pique och Puyols kämpanda, medans besvikelsen var Messi och att Villa fick sitta på bänken. Trodde verkligen han skulle få komma in.
2013-01-30 23:32
Barca King -

Hear, hear, hear. Tänkte på det under andra halvlek och Madrid bjöd på det stora havet på mittfältet. Guardiola hade utnyttjat det till max. Våra mittbackar blev relativt osterssade vid uppspelsfasen, men Busquets, Xavi och Cesc var lite för långsamma att kombinera sig med mittbackarna.

Jag är säker på att Guardiola hade bjudit på en 2-6 i en sådan här match.
Barcelona enkos
2013-01-30 23:31
Tycker att kritiken mot Messi är för hård. Han var ju ensam hela tiden omgiven av så många Real spelare och han ska inte skyllas för att andra spelare inte gjorde något i att hjälpa till.. Messi står trots allt för en mycket viktig bortamål...
Barcelona Barca-nist
2013-01-30 23:31
Allt som händer är Mourinhos strategi kring hur fult man ska spela!
Spelare som Messi, Xavi och Inesta vill inte riskera långtids skada pga en match.

Det är domarna som är fega och inte vågar ge utrymme för klagomål till Mou. de är rent sagt för fega! Hade jag vart domare så hade jag gett direkt rött vid klagomål från Mou.

Puyol fick gult kort för klagomål men Reals fula spel blev ostraffade!
Barcelona Barca King -
2013-01-30 23:30
Fan vad jag saknar Peps taktiska sinne! Han spelade tiki-taka med taktik. Vilanova ger reijkard vibbar fan :P
Barcelona B-Guden
2013-01-30 23:30
@Barcelonistas:

Vilken match kolla du på ?
Barcelona Barca King -
2013-01-30 23:29
Jag räknar nuförtiden messi som en offensiv mittfältare han spelar absolut inte som anfallare. Att spela nonchalant bara så och vänta på rätt tillfälle funkar inte alltid. man måste skapa chanser också. Hans loja spel fungerar mot dåliga lag. Men Messis sätt och spela kan även vara en belastning för laget. I fler större matcher kan det vara avgörande.

En sak Pep gjorde var att han bänkade Cesc som vi alla minns förra säsongen. I förmån för villa och fick Messi droppa längre ner på plan. Med Villa, pedro och ibland Alexis på plan fick vi fler alternativ i ljupled. Det syndes att vi saknade just det i djupled.

Messi är faktiskt bättre längre ner på plan. 1 han kommer flertal gånger rättvänd med fart!!!!!!!!! 2 han kombinerar bra med xavi och iniesta dessutom löper han alltid efter passningen i djupled och blir svårare att markera.

Minns målet Alexis gjorde på bernabeu? Det är just det jag menar! Eller 5-0 matchen på camp nou!!!!! Då droppade Messi ner på plan.

Fais
Barcelonistas

Kom ner på jorden min vän. Vi har inte fått några titlar bara för att vi leder med 15 poäng.

Det är nu racet har Börjat. Som matchen idag.
Kom ner på jorden och ta ingenting i förskott!!!
https://twitter.com/messileftfoot/status/296746317026295810/photo/1 - den här situationen stör mig otroligt mycket. Hur svårt är det som linjedomaren som enbart behöver hålla reda på Madrids enda mittback som upphäver offsiden?
Barcelona Baronen
Är inte heller tillfreds med resultatet inför returen, bortskämd som man är. Av någon jävla anledning känns det fanimej farligare att möta dem hemma. Luktar alltid 2-2.. Vi måste vinna matchen. Kort och gott.
Det är kul hur mentaliteten och kulturen har förändrats mellan Barcelona och Real Madrid.

Barcafans olyckliga över 1-1, Madridfans jublar.

Visserligen, kanske Barcelona borde ha utnyttjat matchen på ett bättre sätt. Men med tanke på det höga gräset var spelarna tvungna att låta kortpassningspelet vara centrerat och spelvändningarna långsammare.

Lionel Messi var helt under isen. Det måste sägas. Dock är han den som spelar fram Cesc Fabregas.

Fler tankar på matchen var att desto bättre Madrid blev, visade Barcelona hur de växte och växte. Piqué såg ut som gamla Piqué. Han som höll koll på Ronaldo. Den tacklingen framför mål var världsklass.

Inför returen kommer bollen att flyga och det kommer att gynna Barcelona ifall de spelar som de gjorde idag.

Jäkligt bra match för neutrala måste dock sägas.
Barcelona R10 Gaúcho
2013-01-30 23:26
Verane var ett monster idag, det kan man inte ta ifrån honom. Matchens lirare! Jag hoppas att han är en sådan man som man i framtiden kan respektera, precis som Iker i laget.

Matchbilden från vår sida var väldigt slarvig stundtals. För många "hoppas att den kommer fram" bollar och det känns som om vi stressar i de lägen vi inte behöver stressa och tvärt om, men annars var jag själv väldigt nöjd med vårt spel. Dock så vet jag inte vad det var med Messi idag. Han hamnade lite för långt bak i många anfall och kom inte riktigt in i spelet. Även om han bidrog med en assist så var det inte den vanliga Messi som spelade idag, som vi är så vana med att se.
Avsluten måste det ske en stoooor förbättring på!!! Varför försöker man lägga snygga mål i svåra matcher som denna? Pedro t ex, istället för att försöka chippa in bollen snyggt varför inte drämma till den j*vla bollen med vristen upp mot nättaket? Målvakterna har oftast en låg tygdpunkt i liknande situationer då man kommer så fri och nära som Pedro gjorde. Jag vet att det är lättare sagt en gjort men ändå...

Men vi ska inte glömma att detta är ett helt okej resultat inför returmötet på Camp Nou! Det är vi som styr spelet, vi har vår "12:e man" och det är Real som måste lägga minst ett mål. Vi har dessutom inte gått mållösa från en match på hemmaplan sedan 2009 (kommer inte ihåg vilken månad) och allt talar för oss i den matchen. Vi har den klara fördelen och vi ska ta vara på våra chanser vid nästa möte!!!

VISCA BARCA! Godnatt bröder!
Barcelona NoGo™
2013-01-30 23:26
Det är ju fan sjukt att vi vann alltså! Irriterande med alla dessa klara mål som sumpas, Pedro!!! Cesc!
Barcelona LionelMessi#10
2013-01-30 23:25
barcastuff ?@barcastuff
Barcelona players made 3 fouls and got 3 yellow cards #fcblive Real Madrid players made 19 fouls and got 3 yellow cards
[via @david_bigorra]
Barcelona Zamboza
2013-01-30 23:25
Visst var Messi blek, men han var precis lika blek i januari förra året när vi mötte real. Trots det slog han 3 assist i 3 el clasicon på raken. Han bidrar alltid i slutändan, även om jag själv också tycker att han borde löpa lite mer. Han slog fö assisten idag också.
Barcelonistas
2013-01-30 23:24
Real Madrid spelar världens fegaste fotboll där man väljer att parkera bussen för att invänta misstag från motståndarna för att sen kontra.
Barcelona jopo
2013-01-30 23:23
Bara jag som tycker att 1-1 inte är ngt bra resultat?.. 0-0 lär det ju inte bli på camp nou och vi kan inte spela 2-2. så vi måste ju vinna matchen fan
Barcelona enkos
2013-01-30 23:23
Ok, visst kunde Barca ha vunnit matchen efter alla missar men 1-1 är ändå mycket bättre än 0-0. Man har bra utgångsläge i returen..
Barcelona Zamboza
2013-01-30 23:21
Skönt fö att filmarens målsvit mot oss bröts. Slutet av februari och början av mars blir en tuff tid för real. 2xbarca plus United på OT. Bäst i barca utan tvekan Pique. Hans långa ben stod i vägen ett par ggr.
Barcelonistas
Fais - jag är här var det nått du ville? Vad ska man göra när spelarna inte sätter sina lägen match bilden var precis så som jag trodde den skulle vara förutom dom missade lägena.

Jag är inte orolig för smutsen, vi har ett bra utgångsläge mot kräken i Cupen lägg därtill att vi leder ligan med 15 poäng. Det är dom som har all press på sig och inte vi kom ihåg det!.
Barcelona Frodo
Real spelar fult matchen igenom vilket inte är något nytt under det fega kräket Mourinho. Man har på något sätt blivit van vid att man ska få beslut emot sig. Messi och Iniesta blev sparkade hela matchen utan åtgärder. Det är rätt intressant hur vi nästan alltid får kort vid varje foul medan idioter som Carvalho, Arbeloa och Spaniens heliga ko Alonso får kort efter 3-4 tillsägelser.
Barcelona Baronen
Han ser inte intresserad ut, och han är fruktansvärt bekväm som gör att de andra får lida. Det gör mig mest arg, att han står och tittar på på mittplanen, så får mittfältarna springa upp och sätta press på motståndarförsvararna.

Det ologiska och helt otroliga med honom är ju ändå, han blir mer och mer bekväm, men han gör fler och fler mål. Ingen matematiskt korrekt ekvation i alla fall..
Barcelona ViscaBarca1899
2013-01-30 23:20
Hur kan man säga att Cesc var dålig. Grabben har ju varit grym mitten i år och han fortsätter med poängskörden
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Hetfield
2013-01-30 23:17
Vad är det med Messi? Är han trött? Jag förstår inte hur han kan promenera runt och jogga som att han spelar med sina kompisar på gården. Kom igen.

Jag tycker att Barcelona gjorde en spelmässigt bra match, men man kan inte hålla på och missa så många lägen. Det gäller att göra mål.
Barcelonistas
2013-01-30 23:17
Alba-Adriano-Masche-Alves(15min)Montoya

Detta var backlinjen Barca hade i 2-2 matchen...

Haha och ni hånar oss över krysset idag? Var glada att det blev kryss för det kunde ha slutat riktigt ila för eran del ikväll.
Annons: